Gå til innhold

Fresifjas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk akkurat en mail med invitasjon til "påskepils og -pizza" på takopizzastedet, og tenkte av en eller annen grunn umiddelbart på deg. :nigo:

Skrevet
Jeg fikk akkurat en mail med invitasjon til "påskepils og -pizza" på takopizzastedet, og tenkte av en eller annen grunn umiddelbart på deg. :nigo:

Så rart? :fnise:

Jeg kom på at jeg en gang på ungdomsskolen lagde en type ostesmørbrød med kjøttdeig, tomatsuas - og bearnaisesaus på toppen. :hoho: De ble bare laget en gang, men det finnes pizza med bearnaisesaus på takostedet, gjør det ikke? :hoppe: I såfall skal jeg ta halve av hver når jeg kommer meg dit. Halv tako, halv bearnaise. :sjarmor:

Skrevet

Ellers: Takk for interessant og vakker musikk. :)

Jeg har ingen planer som dreier seg om utendørsaktiviteter, bortsett fra å handle inn til middag samt måke noe av den hersens snøen som bare fortsetter å dette ned. Det tar jo pokker meg aldri slutt jo. Nå er det snart april!

Det er ganske digg å ha det ryddig, forresten. Men saken er at jeg har vært litt amatør. Jeg har ryddet så mye at jeg ikke vet hvor noe er, ergo er det ikke system i sakene. Dessuten ble veldig mye slengt ned i kjelleren, så den er nå helt ufremkommelig og må gjøres noe med. Ikke minst er skapene i en sørgelig forfatning, siden en del rett og slett har blitt stappet litt rundt omkring. Derfor venter ny baderomsarkeologi (et sisyfosarbeid siden det er selvfyllende, ser det ut til), klesskapsutgraving og vaskeromssanering. I kjøkkenskapene er det nå utrolig tomt, jeg tror ikke jeg kan dekke på til seks engang. Deilig! :fnise: Jeg kan jo kanskje ønske meg noe servisegreier til jul? Glass kjøper jeg på IKEA.

Skrevet

Vållsåmmt imponert over den ryddingen! :overrasket::tommelsmil:

Og bittelitt skremt. :sjenert:

Gjest Ludovie
Skrevet

Min erfaring er at kjøkkenoppussing medfører massiv opprydding i skuffer og skap, med påfølgende turer til Fretex og søppelfylling. Vi har f.eks. kvittet oss med en Ittala Teema sukkerskål, en Alessi parmesanrasp, en litt unøyaktig vekt, og lassevis med glass og servise.

Det er veldig deilig å bare sitte igjen med ting man faktisk bruker. :filer::engel:

Skrevet

Ja, den pizzaen er berømt

(Denne bloggen er ikke mi stil, men jeg synes det er artig å følge med på verdens mest driftige dame)

Mht servise (eller service, som noen på et visst b-forum ynder å kalle det *fnis*): Dette er jo en ypperlig anledning til å sjekke ut hva som finnes, uavhengig prisklasse og ønske seg stykkevis og delt til jul og bursdag.

Skrevet
Mer fin musikk. :nigo:

Takk Toro. :fnise:

Ikke vær redd, det er fortsatt plenty av kaos igjen. :tommelsmil: Men jeg ser i alle fall gulvet på arbeidsrommet. det er noen år siden sist. :fnise:

Ja, den pizzaen er berømt

(Denne bloggen er ikke mi stil, men jeg synes det er artig å følge med på verdens mest driftige dame)

Mht servise (eller service, som noen på et visst b-forum ynder å kalle det *fnis*): Dette er jo en ypperlig anledning til å sjekke ut hva som finnes, uavhengig prisklasse og ønske seg stykkevis og delt til jul og bursdag.

Jeg er snøblind! :fnise:

Og jeg må tilstå at jeg bare klarer å mobilisere en helt begrenset interesse for servise. :sjenert: Jeg synes liksom IKEA har kjempefine tallerkner og glass, jeg. Men jeg kan jo sjekke ut noe. Noen som har tips? Stikkord: Enkelt og greit. Pillivuyt-ish. Eller litt gammeldags, kanskje? Litt Rosalind-aktig? Fader, kanskje jeg skulle ha slått til på de koppene likevel? :fnise:

Skrevet

Vi har Porsgrund Cuisine og litt Sense, i hvitt. Det finnes hundrevis av deler som kan kombineres, og alt er veldig slitesterkt. Men ellers synes jeg Con Gusto fra TilBords har veldig mye fint. Jeg kjøpte en bolle derfra i dag (link i dagboka mi). :)

Skrevet
Vi har Porsgrund Cuisine og litt Sense, i hvitt. Det finnes hundrevis av deler som kan kombineres, og alt er veldig slitesterkt. Men ellers synes jeg Con Gusto fra TilBords har veldig mye fint. Jeg kjøpte en bolle derfra i dag (link i dagboka mi). :)

Jeg skal google.

I perioder kan jeg væe litt opptatt av servise og glass, men nå har jeg ikke helt overskudd til det. Jeg vil heller ligge på sofa og lese bøker. :sjenert: Alternativt male vegger og lete etter billig og fin sofa. Og egentlig vil jeg helst fylle skapene med klassiske ting så jeg slipper å tenke mer på det, men jeg innser at det vil bli litt kostbart.

Forresten er jeg ikke mindre lettpåvirkelig enn at det plutselig står noen lyslykter i vinduskarmen her. :fnise:

Skrevet

Jeg hadde en tung serviseperiode for et par-tre år siden. Greit å ha i hus, særlig til høytider med gjester. Og når man først har det man trenger, slipper man å tenke mer på saken, hvilket er en fordel.

Gjest Ludovie
Skrevet
I perioder kan jeg væe litt opptatt av servise og glass, men nå har jeg ikke helt overskudd til det. Jeg vil heller ligge på sofa og lese bøker. :sjenert: Alternativt male vegger og lete etter billig og fin sofa. Og egentlig vil jeg helst fylle skapene med klassiske ting så jeg slipper å tenke mer på det, men jeg innser at det vil bli litt kostbart.

For ganske nøyaktig 15 år siden ble jeg grepet av panikk fordi jeg bare hadde arvede greier, loppemarkedsfunn, og billige ting i skapene mine. Jeg bestemte meg for å samle på ordentlige saker. Det er jeg utrolig glad for nå! Tallerkenene jeg begynte å spare på, og som altså har vært brukt i 15 år er akkurat like fine nå som da jeg kjøpte dem. Jeg har ikke angret et sekund! Dessverre gikk de ut av produksjon i 2005, :) men butikken jeg kjøpte dem fra har fremdeles en del på lager. Det er mye morsommere å spise av fine tallerkener enn av alskens krimskrams fra herfra og derfra. :)

Skrevet
For ganske nøyaktig 15 år siden ble jeg grepet av panikk fordi jeg bare hadde arvede greier, loppemarkedsfunn, og billige ting i skapene mine. Jeg bestemte meg for å samle på ordentlige saker. Det er jeg utrolig glad for nå! Tallerkenene jeg begynte å spare på, og som altså har vært brukt i 15 år er akkurat like fine nå som da jeg kjøpte dem. Jeg har ikke angret et sekund! Dessverre gikk de ut av produksjon i 2005, :) men butikken jeg kjøpte dem fra har fremdeles en del på lager. Det er mye morsommere å spise av fine tallerkener enn av alskens krimskrams fra herfra og derfra. :)

Det er jeg veldig enig i - jeg kjenner en barnslig glede ved å dekke et stort bord med komplett penservise.

Skrevet
Det er jeg veldig enig i - jeg kjenner en barnslig glede ved å dekke et stort bord med komplett penservise.

:tommelsmil: Og jeg har en svigermor som elsket å kjøpe slikt til oss for noen år siden, ergo har vi mye sånt.

Skrevet

Vi har ennå ikke fått somlet oss til å komplettere finserviset vårt som vi fikk det meste av til bryllupet vårt for snart 18 år siden... :sjenert:

Det føles av en eller annen grunn ikke lystbetont å kjøpe et sausnebb til nesten 700 kroner! :sukk:

Skrevet
Kipinger. :filer:

:fnise:

Bra fest?

Skrevet
Det føles av en eller annen grunn ikke lystbetont å kjøpe et sausnebb til nesten 700 kroner! :sukk:

Helt enig, men det er jo derfor man kan ønske seg slikt til jul og bursdag istedenfor dill og dall.

Skrevet
Forresten er jeg ikke mindre lettpåvirkelig enn at det plutselig står noen lyslykter i vinduskarmen her. :fnise:

:ler:

Hvilken farge ble det? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...