Aricia Skrevet 15. mars 2009 #1681 Del Skrevet 15. mars 2009 Jeg må bare kommentere at dette var en fabelaktig kommentar. Du er fascinerende språksikker ( i motsetning til meg som bare må finne opp ord, som for eksempel språksikker). Veldig kortfattet, presis og dekkende for bildet i hodet mitt. Takk for det - men i lige måde, du! Jeg for min del likte godt den med å ligge i fjorden og ikke ha sjans i havet til å komme seg opp. Ellers tror jeg vi også har skremmende like operabilder i hodet i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 15. mars 2009 Forfatter #1682 Del Skrevet 15. mars 2009 Rett og slett en innebygget effekt? Formgivning som virker? Di derre Snøhettafolkene overgår seg selv. Snakk om å nyfortolke funksjonalismen eller noe. Nettopp. Vi mente helt alvorlig at arkitekturen hadde fascistoide tendenser. Immanent død. Redsel og skrekk, men veldig fin! Altså, jeg ser den jo fra utsiden litt på avstand støtt og stadig. Jeg tror dessuten jeg har referert til en hendelse hvor vi skulle ta en titt på bygget før det åpnet og i ren latskap bare kjørte inn på anleggsområdet, kjørte rundt og parkerte på et sted med oversikt mens vi gjorde unevnelige ting en timinutters tid. Vi konkluderte dengang som nå med at bygget er supert, men det viser seg jo at det var falsk trygghet. Jeg er ung og tror jeg skal leve evig -ingen dødsangst Dessuten er jeg lei trygghetstyranniet og at alt skal utstyres med gjerder og advarsler og sikringer -det var folk som i fullt alvor mente at operataket burde utstyres med selvlysende grønne varselstriper på alle kanter og trinn. Snakk om å ødelegge flott arkitektur. Man må kunne forvente at folk til en viss grad kan passe på seg selv... Altså, striper vil jeg protestere mot. Men et par redningsflåter? Skravla skryter på seg perverst lange bein, eventuelt platåsko Spice Girls ville vært misunnelige på Jeg orker ikke tanken på folk i platåsko på det stedet. Death waiting to happen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 15. mars 2009 #1683 Del Skrevet 15. mars 2009 Skravla innser at anførselstegn burde vært med i nevnte innlegg. Har hverken perverst lange bein, eller platåsko (lenger). Og ja... i kveld er tiden for å snakke om seg selv i tredje person. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #1684 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg kjeder meg. Været: Tåke. Snømengde: For nedadgående, endelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alive Skrevet 16. mars 2009 #1685 Del Skrevet 16. mars 2009 Det viskes i gangene om at sola kommer snart og det er tegn til vår. Da går det ikke lenger an å kjede seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Krynkel Skrevet 16. mars 2009 #1686 Del Skrevet 16. mars 2009 Skravla er helt på linje med Fresi. De balkongene har ankelhøye vegger og er overhode ikke trygge. Har ikke vandret ute på operaen, men kan se for meg det ene scenariet etter det andre.....og alle inneholder beinbrudd eller en dose havnevann.... Jeg begynte å svaie da jeg leste Fresis beskrivelser, og jammen tok ikke angsten tak i meg da jeg leste dette om ankelhøyde og utrygge farvann. Lurer på om jeg skal selge en viss billett; høydeskrekken min har ikke godt av å gå i operaen. Og jeg som hadde gledet meg til å omsider komme meg avsted. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mars 2009 #1687 Del Skrevet 16. mars 2009 Men et par redningsflåter? Eller bare la være å balansere på kanten -særlig hvis champagneinntaket har vært generøst... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #1688 Del Skrevet 16. mars 2009 Eller bare la være å balansere på kanten -særlig hvis champagneinntaket har vært generøst... Men tenk på alle de uansvarlige menneskene der ute! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #1689 Del Skrevet 16. mars 2009 Værrapport 2: Det er minusgrader inne på dette stedet. Jeg holder på å fryse ihjel til tross for ullkjole og tykke strømper. Nå må jeg ut og kjøpe vanter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. mars 2009 #1690 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg har sittet på første rad på tredje (øverste) balkong i operaen Jeg følte meg helt trygg, men det er mulig Skravla har en litt annen versjon Jeg var også med dit, og det var ikke farlig eller skummelt. Det var i grunnen moro å lene seg litt over kanten og se ned. Jeg begynte å svaie da jeg leste Fresis beskrivelser, og jammen tok ikke angsten tak i meg da jeg leste dette om ankelhøyde og utrygge farvann. Lurer på om jeg skal selge en viss billett; høydeskrekken min har ikke godt av å gå i operaen. Og jeg som hadde gledet meg til å omsider komme meg avsted. Tull og tøys! Du må ikke finne på å selge billetten din. Du må bare slutte å høre på tullpratet til Fresi og Skravla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mars 2009 #1691 Del Skrevet 16. mars 2009 Lurer på om jeg skal selge en viss billett; høydeskrekken min har ikke godt av å gå i operaen. Og jeg som hadde gledet meg til å omsider komme meg avsted. Tull på deg. Vi skal dessuten ikke så høyt, og ikke på første rad, så det er helt trygt. Men tenk på alle de uansvarlige menneskene der ute! Er man uansvarlig, får man ta følgene -og så lærer man kanskje til en annen gang *moraliserer* Jeg var også med dit, og det var ikke farlig eller skummelt. Det var i grunnen moro å lene seg litt over kanten og se ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #1692 Del Skrevet 16. mars 2009 Jeg var også med dit, og det var ikke farlig eller skummelt. Det var i grunnen moro å lene seg litt over kanten og se ned. Dere er gale. Å lene seg over kanten er aldri moro noe sted. Hadde jeg vært tilstede da hadde jeg måttet hyle til deg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #1693 Del Skrevet 16. mars 2009 Men serriøst: jeg håper da ingen tar meg alvorlig nok til å avbestille billetter. Jeg spøker bare litt med min egen høydeskrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mars 2009 #1694 Del Skrevet 16. mars 2009 Dere er gale. Å lene seg over kanten er aldri moro noe sted. Hadde jeg vært tilstede da hadde jeg måttet hyle til deg også. Være med neste gang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. mars 2009 Forfatter #1695 Del Skrevet 16. mars 2009 Være med neste gang? Gjerne. Jeg vil helst se ballett. Ja, og så må jeg jo ha dere i sele, hele gjengen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. mars 2009 #1696 Del Skrevet 16. mars 2009 Sele, du. Vi må ha sånn tau som vi hadde i barnehagen, med løkkehåndtak på. Så kan du gå først og lede an. Bjellekua, lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 16. mars 2009 #1697 Del Skrevet 16. mars 2009 Dere er gale. Å lene seg over kanten er aldri moro noe sted. Bare på danskebåten (for folk fra Drammen: ooh. Leo, I løøøv it. Knis) Gjerne. Jeg vil helst se ballett. Ja, og så må jeg jo ha dere i sele, hele gjengen. Jeg leste billett. Jada, Fresi, du skal slippe å betale. Men da vil jeg helst slippe noe sviskete Tschaikovskij-greier. Hva med Feuervogel? Jeg så en oppsetning i mitt andre hjemland en gang og der var det en fyr som danset dinglenaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 16. mars 2009 #1698 Del Skrevet 16. mars 2009 Sele, du. Vi må ha sånn tau som vi hadde i barnehagen, med løkkehåndtak på. Så kan du gå først og lede an. Bjellekua, lzm. Tikka være bakerst så jeg kan stikke av. Dååån. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 16. mars 2009 #1699 Del Skrevet 16. mars 2009 Gjerne. Jeg vil helst se ballett. Ja, og så må jeg jo ha dere i sele, hele gjengen. *noterer at Fresi skal varsel neste gang det legges ballett-planer* Men vær advart -blir jeg holdt i sele som en uoppdragen 3-åring, vil jeg oppføre meg deretter.... Jeg leste billett. Jada, Fresi, du skal slippe å betale. Men da vil jeg helst slippe noe sviskete Tschaikovskij-greier. Hva med Feuervogel? Jeg så en oppsetning i mitt andre hjemland en gang og der var det en fyr som danset dinglenaken. Er ikke det litt upraktisk...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elastica Skrevet 16. mars 2009 #1700 Del Skrevet 16. mars 2009 Men du! ICAs eget tacokrydder er MSG-fritt, altså. Og godt! Det må testes ut. Ungene fikk servert taco av barnevakten lørdag. Jeg ryddet restene dagen etter. Det er nok til å for all fremtid unngå Santa Maria. Jeg må nok lete meg frem i en viss blogg. Rett og slett en innebygget effekt? Formgivning som virker? Di derre Snøhettafolkene overgår seg selv. Snakk om å nyfortolke funksjonalismen eller noe. Det tenkte jeg også på. Selv har jeg veldig høydeskrekk, og synes det høres sprøtt ut med det lave rekkverket. Jeg har lest om det, så det er åpenbart ikke bare Fresi som reagerer. Én ting er dersom det bare er voksne tilstede, noe annet er det med barn. Mine tre er rimelig viltre, og nå vet jeg ikke om jeg tør å gå på Oprea-utflukt. Forresten ble jeg litt nysgjerrig på unevnelig aktivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå