Miami Skrevet 12. mars 2009 #1621 Del Skrevet 12. mars 2009 Nå fikk jeg lyst på hamburger. Og aïoli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #1622 Del Skrevet 12. mars 2009 Aïoli holder seg vel ganske bra, så du kan jo feks lage deilige sandwicher med den i flere dager framover. Eller bruke den til reker, blåskjell eller fisk! Lurt! Det er bare det at vi har planlagt noe annet. Men morgendagens lunsj og muligens søndagslunsj? Eller fiskesøndagsmiddag? Hvis den holder seg så lenge da. Hvis den blir for sterk/hvitløksdominert, kan du eventuelt tilsette litt vann for å mildne smaken litt. Jeg har planer om å lage en stor forsyning hummus en av dagene, for det egner seg også til frysing, og er i grunnen godt til det meste. Faktisk er det godt til dip på rå gulrøtter. Normalt sett er jeg ingen diptilhenger, men akkurat denne varianten er god. Hummus er godt! Det er det lenge siden jeg har laget, jeg kommer egentlig ikke på hva jeg skal ha det til, men nå sier jo du at jeg kan a det til alt! Jeg skal huske på vanntrikset, forresten. Her i huset har de også spist hamburger. Mens jeg satt på toget. Fikk du ikke noe god mat på turen heller? Nå fikk jeg lyst på hamburger. Og aïoli Hei Miami! Jeg har lett etter deg også. Aïoli er godt! Selv om jeg gjorde den vanlige oljetabben (for lite nøytral olje), men det hjalp litt da den hadde fått stå litt. I morgen har jeg inngått avtale om å bake scones til sen lunsj, lage fajitas til sen middag samt rydde og vaske noe innmari. Jeg både gruer og gleder meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. mars 2009 #1623 Del Skrevet 12. mars 2009 Aïoli og holdbarhet: Minst en uke. Iflg min erfaring, i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. mars 2009 #1624 Del Skrevet 12. mars 2009 Kan ikke Noen Andre vaske og rydde mens du lager mat? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. mars 2009 #1625 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Alex Rosén har vært lenge nok på min tv-skjerm nå. Jeg blir sliten av ham selv om lyden ikke står på. Tror jeg må strekke ut hånden etter fjernkontrollen. Er jeg lat, tro? Endret 12. mars 2009 av Honesty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #1626 Del Skrevet 12. mars 2009 Aïoli og holdbarhet: Minst en uke. Iflg min erfaring, i hvert fall. Det er jo flotte nyheter! Da blir det muligens god sandwich til lunsj til uken. Egentlig fikk jeg lyst på reker (igjen), men da kommer noen til å furte. Enda jeg vet at det er ferske reker å få tak i i morgen. Kan ikke Noen Andre vaske og rydde mens du lager mat? Hvem da? Den ikke-eksisterende husengelen? Tenåringen? Her er jeg bare meg, så bare jeg må gjøre alt. Det er sjikkeli slitsomt og sjedeli. Men jeg har som sagt inngått Tenåringsavtale om at vi skal dele på sakene, så får vi se hvordan det går. Alex Rosén har vært lenge nok på min tv-skjerm nå. Jeg blir sliten av ham selv om lyden ikke står på. Tror jeg må strekke ut hånden etter fjernkontrollen. Er jeg lat, tro? Jeg er litt lik. her står det på et eller annet jeg ikke aner hva er, bare forsi jeg ikke har giddet å slå av. Men du inspirerte meg! Jeg iverksetter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. mars 2009 #1627 Del Skrevet 12. mars 2009 Fikk du ikke noe god mat på turen heller? Joda. Fikenterte. Men middagen var veldig rar. En slags seirett i form, med masse sylteagurt, mais og løk i, toppet med en slags eggestand. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 12. mars 2009 #1628 Del Skrevet 12. mars 2009 Har de funnet oppskrift i matforumet på KG? :klø: Potetgull- og majonesformen er jo et hakk opp fra det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 12. mars 2009 #1629 Del Skrevet 12. mars 2009 I morgen har jeg inngått avtale om å bake scones til sen lunsj, lage fajitas til sen middag samt rydde og vaske noe innmari. Jeg både gruer og gleder meg. Flinke Fresi, jeg imponeres stadig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. mars 2009 #1630 Del Skrevet 12. mars 2009 Kan ikke Noen Andre vaske og rydde mens du lager mat? Hvem da? Den ikke-eksisterende husengelen? Tenåringen? Du kan vel trene opp kattekreket? Men middagen var veldig rar. En slags seirett i form, med masse sylteagurt, mais og løk i, toppet med en slags eggestand. :klø: Ey! Banning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 12. mars 2009 #1631 Del Skrevet 12. mars 2009 (endret) Ey! Banning! Ja. Førrpannja jævelskap. Hørte du, Pøbelsara! Har ellers fulgt opp Nextlifes utmerkede innspill på Ris og Ros. Endret 12. mars 2009 av eilan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #1632 Del Skrevet 12. mars 2009 Joda. Fikenterte. Men middagen var veldig rar. En slags seirett i form, med masse sylteagurt, mais og løk i, toppet med en slags eggestand. :klø: :klø: Jeg må nesten spørre om hvor du har vært i tilfelle dette er en lokal spesialitet. Så vet jeg hvilke lokaliteter jeg skal holde meg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 13. mars 2009 #1633 Del Skrevet 13. mars 2009 Er du blitt så traumatisert og sky at du ikke tør skrive i din egen bok engang? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #1634 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Har de funnet oppskrift i matforumet på KG? :klø: Potetgull- og majonesformen er jo et hakk opp fra det der. Hvordan var den igjen? Flinke Fresi, jeg imponeres stadig Du må ikke finne på å være imponert over meg, Miami. Her råder kaos. Vi/jeg skal bare forsøke brannslukking. Du kan vel trene opp kattekreket? Ey! Banning! Bann i vei for min del. Jeg synes det er inntrisangt. Kattereket bidrar bare til forfall. En helt grei sofa er i filler og det er hår overalt. I maten, i rent undertøy, i mascaraene våre, kort sagt. Hadde hun ikke vært så pen hadde det vært synd på henne. Ja. Førrpannja jævelskap. Hørte du, Pøbelsara! Har ellers fulgt opp Nextlifes utmerkede innspill på Ris og Ros. Et kjempebra innspill! Og en kjempebra oppfølging! Selv har jeg på følelsen av at jeg nærmer meg ekskommunisering. Endret 13. mars 2009 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 13. mars 2009 #1635 Del Skrevet 13. mars 2009 (endret) Kattereket bidrar bare til forfall. En helt grei sofa er i filler og det er hår overalt. I maten, i rent undertøy, i mascaraene våre, kort sagt. Hadde hun ikke vært så pen hadde det vært synd på henne. Du får det til å virke sjikkeli attraktivt å være katteier, Fresi. Det skal du ha Endret 15. mars 2009 av Miami Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ambra Skrevet 13. mars 2009 #1636 Del Skrevet 13. mars 2009 Tilsvarende hundekrek fører også til forfall. Hår overalt, sand overalt. Men pene er de, det skal de ha Her blir det aioli i dag, med chili, til fiskesuppe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honesty Skrevet 13. mars 2009 #1637 Del Skrevet 13. mars 2009 Tilsvarende hundekrek fører også til forfall. Hår overalt, sand overalt. Men pene er de, det skal de ha Her blir det aioli i dag, med chili, til fiskesuppe Jeg har også en sånn pen hund, men dessverre har han klart å sette sikkelspor i taket, av alle steder. Dessuten forsvarer han revir for harde livet, og i morges slet han seg like godt og stod på toppen av en snøhaug med alle hår på ryggen rett opp, halen i faretruende vinkel, og bjeffet for harde livet på Hatobjekt Nr. 1, nabohunden. Jeg blir oppgitt og flau, og må hele tiden unnskylde ham. Men Fresi, hår i mascaraen? Det er jo fibermascara, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 13. mars 2009 #1638 Del Skrevet 13. mars 2009 Fresi: skal jeg sende deg Gutten med den stripede pysjamasen? Er ferdig med den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 13. mars 2009 #1639 Del Skrevet 13. mars 2009 Fresi: skal jeg sende deg Gutten med den stripede pysjamasen? Er ferdig med han. Dere ass'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Belladona Skrevet 13. mars 2009 #1640 Del Skrevet 13. mars 2009 Fresi: skal jeg sende deg Gutten med den stripede pysjamasen? Er ferdig med den. Hvis ikke Fresi vil ha ham, kan jeg godt stå først i køen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå