Gjest nextlife Skrevet 9. mars 2009 #1521 Skrevet 9. mars 2009 Jeg velger glatt å overse listen deres, jeg tilskriver burde-ha-lest-tørken til studier (riktignok er det 6 år siden jeg sluttet med slikt), hus, jobber og et stort behov for boklig stimulans som er lettflytende. Jeg har riktig nok ikke sunket så dypt at jeg leser hulefolket eller hva det nå heter, men det er visst ikke langt unna
Fresi Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #1522 Skrevet 9. mars 2009 Elastica: Jeg får egentlig ikke spesielt dårlig samvittighet. En eller annen gang får jeg nok lest alt jeg vil eller gidder. Når jeg blir pensjonist skal jeg drikke sherry og lese til jeg stuper. Nå leker Tenåringen og jeg nerdelek, oppfunnet en gang jeg var i akkurat like dårlig form som da vi begynte med høytlesning av Harry Potter. Man begynner med en sang og neste må ta over stafettpinnen. I variant en følger man alfabetet enten a) begge må ta en på a eller b) nestemann må ta en på b eller c) man tar både sang og artist på a før man går over til b eller 2) man synger en sang og den andre må gjette enten tittel eller artist eller begge deler, alfabetet kan være involvert eller 3) man synger en sang og den andre må synge en sang som begynner på den bokstaven den forrige sluttet på. Det er sikkert noen variasjoner her jeg har glemt også. Det er en fordel at alle det invoverte kan sangen slik at man kan synge sammen underveis, gjerne sanger man har glemt at man kunne (det er mindre gøy for tenåringer om man insisterer på åttitallssanger hele tiden, for eksempel). Dette er en ganske fin lek siden man fint kan lese avisen eller surfe på nett samtidig. Jeg overbringer herved idéen for dem med yngre barn, den kan sikkert tilpasses, og den krever egentlig ikke bilkjøring underveis selv om det selvsagt er et ekstra pluss.
pøbelsara Skrevet 9. mars 2009 #1523 Skrevet 9. mars 2009 Jeg velger glatt å overse listen deres, jeg tilskriver burde-ha-lest-tørken til studier (riktignok er det 6 år siden jeg sluttet med slikt), hus, jobber og et stort behov for boklig stimulans som er lettflytende. Jeg har riktig nok ikke sunket så dypt at jeg leser hulefolket eller hva det nå heter, men det er visst ikke langt unna Du kan få låne av meg. Jeg har både Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og husker-ikke-hva-den-siste-heter... *tøff og modig og veldig ærlig* De er veldig lettleste, da. En slags Det Beste-fortelling om Menneskets utvikling. Ispedd noen heftige erotiske skildringer.
Fresi Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #1524 Skrevet 9. mars 2009 Du kan få låne av meg. Jeg har både Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og husker-ikke-hva-den-siste-heter... *tøff og modig og veldig ærlig* De er veldig lettleste, da. En slags Det Beste-fortelling om Menneskets utvikling. Ispedd noen heftige erotiske skildringer. Ispeniser?
Gjest nextlife Skrevet 9. mars 2009 #1525 Skrevet 9. mars 2009 Du kan få låne av meg. Jeg har både Hulebjørnens klan, Hestenes dal, Mammutjegerne, Steppevandringen og husker-ikke-hva-den-siste-heter... *tøff og modig og veldig ærlig* De er veldig lettleste, da. En slags Det Beste-fortelling om Menneskets utvikling. Ispedd noen heftige erotiske skildringer. Takk for tilbudet, men erotikk ække no for meg. Jeg liker psykopater som dreper, gjerne mange offer, halvalkoholiserte etterforskere eller smarte reportere som laidback løser mordgåten mens de ignorerer sine ledere (jepp, jeg leser krim av nordiske forfattere ).
Honesty Skrevet 9. mars 2009 #1526 Skrevet 9. mars 2009 Det der hørtes ut som en lett blanding av Harry Hole og American Psycho.
Aricia Skrevet 9. mars 2009 #1527 Skrevet 9. mars 2009 Jeg tør under ingen omstendighet fortelle hva jeg liker eller leser, men vi er vel i en slags "hverken-eller"-kategori, tror jeg.
Honesty Skrevet 9. mars 2009 #1528 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Vel, enkelte ting vet man jo om. Men hva du foretrekker for rekreasjonsformål, er en annen sak. Bortsett fra kokebøker, såklart. Jeg sluker det meste, dvs. gir det meste en sjanse, men har lav bullshitterskel, og er var for dårlig språk og generelt dårlig skrevet litteratur. Endret 9. mars 2009 av Honesty
Fresi Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #1529 Skrevet 9. mars 2009 Jeg tilstår at jeg aldri leste American Psycho, og at jeg aldri kommer til å gjøre det heller. For sart. Akkurat nå leser jeg "Kollektivt selvmord" av han derre finnen. Fornøyelig. Jeg er inne i en periode hvor jeg må ha det litt morsomt.
Donpedro Skrevet 9. mars 2009 #1530 Skrevet 9. mars 2009 Jeg leser Gutten i stripete pysjamas for tiden. Egentlig en barne/ungdomssbok, så herlig enkelt språk etter at jeg endelig fikk avsluttet The Known World.
Ciara Skrevet 9. mars 2009 #1531 Skrevet 9. mars 2009 Jeg leste American Psycho og angret på at jeg gjorde det. Det er helt skremmende at et menneske har klart å tenke ut slike ting.
Fresi Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #1532 Skrevet 9. mars 2009 Jeg leser Gutten i stripete pysjamas for tiden. Egentlig en barne/ungdomssbok, så herlig enkelt språk etter at jeg endelig fikk avsluttet The Known World. Den har jeg lyst til å lese! Men er det ikke fæl krig og sånn? Jeg leste American Psycho og angret på at jeg gjorde det. Det er helt skremmende at et menneske har klart å tenke ut slike ting. Jeg vil ikke. Før i verden fascinerte denslags meg, og det kan det til en viss grad gjøre fortsatt, men jeg blir sartere og sartere og vil ha et privatliv med Gode Fine Ting. Ergo ikke noen psykoer i min sofa. Jeg er mettet og überklar for Shopaholic.
Honesty Skrevet 9. mars 2009 #1533 Skrevet 9. mars 2009 Jeg liker ikke å lese om shopping, for da får jeg bare lyst til å shoppe. Men egentlig liker jeg ikke så godt å shoppe (tro det eller ei).
Fresi Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #1534 Skrevet 9. mars 2009 Jeg liker ikke å lese om shopping, for da får jeg bare lyst til å shoppe. Men egentlig liker jeg ikke så godt å shoppe (tro det eller ei). Ikke jeg heller. Det er nesten litt sjedeli, bortsett fra i noen få og sjeldne, inspirerte øyeblikk. Derfor tenkte jeg at det muligens var bedre å lese om det? Ikke vet jeg, akkurat nå leser jeg som sagt om finner og kollektive selvmord. Hysterisk festlig, tro det eller ei.
Honesty Skrevet 9. mars 2009 #1535 Skrevet 9. mars 2009 Jeg tror finske forfattere er mer enn jeg takler for tida, gitt. Men jeg har fortsatt ikke kjøpt siste Auster. Shame on me. Derimot har jeg 40 stk. mer eller mindre fantasifulle "verk" som jeg gruer gleder meg til å ta fatt på.
Daria Skrevet 9. mars 2009 #1536 Skrevet 9. mars 2009 BBC Book ListShare Apparently the BBC figures most people will have only read 6 of the 100 books here. Instructions: 1) Look at the list and put an 'x' after those you have read. 2) Add a '+' to the ones you LOVE. 3) Star () those you plan on reading. 1 Pride and Prejudice - Jane Austen X+ 2 The Lord of the Rings - JRR Tolkien -Les omtrenht halve -jeg falt i slaget ved Helms Deep... 3 Jane Eyre - Charlotte Bronte * 4 Harry Potter series - JK Rowling X+ 5 To Kill a Mockingbird - Harper Lee 6 The Bible -delvis 7 Wuthering Heights - Emily Bronte * 8 Nineteen Eighty Four - George Orwell* 9 His Dark Materials - Philip Pullman 10 Great Expectations - Charles Dickens 11 Little Women - Louisa M Alcott * 12 Tess of the D’Urbervilles - Thomas Hardy 13 Catch 22 - Joseph Heller 14 Complete Works of Shakespeare -lest (og/eller sett) en del, men på ingen måte alle 15 Rebecca - Daphne Du Maurier 16 The Hobbit - JRR Tolkien 17 Birdsong - Sebastian Faulks 18 Catcher in the Rye - JD Salinger X Kan jeg sette et minus på den -misliker sterkt? 19 The Time Traveller’s Wife - Audrey Niffenegger * 20 Middlemarch - George Eliot 21 Gone With The Wind - Margaret Mitchell X 22 The Great Gatsby - F Scott Fitzgerald 23 Bleak House - Charles Dickens 24 War and Peace - Leo Tolstoy 25 The Hitch Hiker’s Guide to the Galaxy - Douglas Adams 26 Brideshead Revisited - Evelyn Waugh 27 Crime and Punishment - Fyodor Dostoyevsky 28 Grapes of Wrath - John Steinbeck 29 Alice in Wonderland - Lewis Carroll 30 The Wind in the Willows - Kenneth Grahame 31 Anna Karenina - Leo Tolstoy 32 David Copperfield - Charles Dickens 33 Chronicles of Narnia - CS Lewis 34 Emma - Jane Austen X 35 Persuasion - Jane Austen X 36 The Lion, The Witch and The Wardrobe - CS Lewis 37 The Kite Runner - Khaled Hosseini X 38 Captain Corelli’s Mandolin - Louis De Berniere 39 Memoirs of a Geisha - Arthur Golden X + 40 Winnie the Pooh - AA Milne X + 41 Animal Farm - George Orwell 42 The Da Vinci Code - Dan Brown 43 One Hundred Years of Solitude - Gabriel Garcia Marquez 44 A Prayer for Owen Meaney - John Irving 45 The Woman in White - Wilkie Collins 46 Anne of Green Gables - LM Montgomery X 47 Far From The Madding Crowd - Thomas Hardy 48 The Handmaid’s Tale - Margaret Atwood 49 Lord of the Flies - William Golding 50 Atonement - Ian McEwan X+ 51 Life of Pi - Yann Martel * 52 Dune - Frank Herbert 53 Cold Comfort Farm - Stella Gibbons 54 Sense and Sensibility - Jane Austen X+ 55 A Suitable Boy - Vikram Seth 56 The Shadow of the Wind - Carlos Ruiz Zafon 57 A Tale Of Two Cities - Charles Dickens 58 Brave New World - Aldous Huxley X 59 The Curious Incident of the Dog in the Night-time - Mark Haddon 60 Love In The Time Of Cholera - Gabriel Garcia Marquez 61 Of Mice and Men - John Steinbeck 62 Lolita - Vladimir Nabokov 63 The Secret History - Donna Tartt 64 The Lovely Bones - Alice Sebold 65 Count of Monte Cristo - Alexandre Dumas 66 On The Road - Jack Kerouac A 67 Jude the Obscure - Thomas Hardy 68 Bridget Jones’s Diary - Helen Fielding X+ 69 Midnight’s Children - Salman Rushdie 70 Moby Dick - Herman Melville 71 Oliver Twist - Charles Dickens 72 Dracula - Bram Stoker 73 The Secret Garden - Frances Hodgson Burnett X 74 Notes From A Small Island - Bill Bryson 75 Ulysses - James Joyce 76 The Bell Jar - Sylvia Plath 77 Swallows and Amazons - Arthur Ransome 78 Germinal - Emile Zola 79 Vanity Fair - William Makepeace Thackeray 80 Possession - AS Byatt 81 A Christmas Carol - Charles Dickens 82 Cloud Atlas - David Mitchell 83 The Color Purple - Alice Walker 84 The Remains of the Day - Kazuo Ishiguro 85 Madame Bovary - Gustave Flaubert X 86 A Fine Balance - Rohinton Mistry 87 Charlotte’s Web - EB White 88 The Five People You Meet In Heaven - Mitch Albom 89 Adventures of Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle 90 The Faraway Tree Collection - Enid Blyton 91 Heart of Darkness - Joseph Conrad 92 The Little Prince - Antoine De Saint-Exupery X 93 The Wasp Factory - Iain Banks 94 Watership Down - Richard Adams 95 A Confederacy of Dunces - John Kennedy Toole 96 A Town Like Alice - Nevil Shute 97 The Three Musketeers - Alexandre Dumas -Vet jeg begynte på den en gang, men er veldig usikker på om jeg fullførte... 98 Hamlet - William Shakespeare X 99 Charlie and the Chocolate Factory - Roald Dahl X 100 Les Miserables - Victor Hugo*
Fresi Skrevet 9. mars 2009 Forfatter #1537 Skrevet 9. mars 2009 Jeg tror finske forfattere er mer enn jeg takler for tida, gitt. Men jeg har fortsatt ikke kjøpt siste Auster. Shame on me. Derimot har jeg 40 stk. mer eller mindre fantasifulle "verk" som jeg gruer gleder meg til å ta fatt på. Hvorfor deler du ikke? Send dem over, jeg har ikke stort å gjøre for tiden uansett.
Donpedro Skrevet 9. mars 2009 #1538 Skrevet 9. mars 2009 Den har jeg lyst til å lese! Men er det ikke fæl krig og sånn? Jo, men ikke på deskriptivt vis, det anes mer i bakgrunnen sett gjenom øynene til en 9-åring. Har bare 60 sider igjen og ikke noe hjerteskjærende til nå ( i all den grad man ser bort fra at han befinner seg som nærmeste nabo til en konsentrasjonsleir med det slikt medfører). Kan sende den til deg når jeg er ferdig, men vil gjerne ha den i retur etterpå. Tror den er verdt å ta vare på nemlig.
Gjest Faerie Skrevet 9. mars 2009 #1539 Skrevet 9. mars 2009 Den boka har jeg kun lest OM. Har lyst til å lese den da.
ashera Skrevet 9. mars 2009 #1540 Skrevet 9. mars 2009 (endret) Sånn ser min liste ut: Apparently the BBC figures most people will have only read 6 of the 100 books here. Instructions: 1) Look at the list and put an 'x' after those you have read. 2) Add a '+' to the ones you LOVE. 3) Star () those you plan on reading. 1 Pride and Prejudice - Jane Austen X+ 2 The Lord of the Rings - JRR Tolkien - X+ 3 Jane Eyre - Charlotte Bronte * 4 Harry Potter series - JK Rowling X+ 5 To Kill a Mockingbird - Harper Lee 6 The Bible - X+ 7 Wuthering Heights - Emily Bronte * 8 Nineteen Eighty Four - George Orwell* 9 His Dark Materials - Philip Pullman 10 Great Expectations - Charles Dickens X 11 Little Women - Louisa M Alcott * 12 Tess of the D’Urbervilles - Thomas Hardy X 13 Catch 22 - Joseph Heller X 14 Complete Works of Shakespeare - NOE 15 Rebecca - Daphne Du Maurier 16 The Hobbit - JRR Tolkien X+ 17 Birdsong - Sebastian Faulks 18 Catcher in the Rye - JD Salinger X 19 The Time Traveller’s Wife - Audrey Niffenegger 20 Middlemarch - George Eliot (sett serie, tror jeg) 21 Gone With The Wind - Margaret Mitchell X 22 The Great Gatsby - F Scott Fitzgerald (sett film, tror jeg) 23 Bleak House - Charles Dickens 24 War and Peace - Leo Tolstoy X 25 The Hitch Hiker’s Guide to the Galaxy - Douglas Adams X 26 Brideshead Revisited - Evelyn Waugh - sett serie 27 Crime and Punishment - Fyodor Dostoyevsky X 28 Grapes of Wrath - John Steinbeck X 29 Alice in Wonderland - Lewis Carroll X 30 The Wind in the Willows - Kenneth Grahame X? 31 Anna Karenina - Leo Tolstoy X 32 David Copperfield - Charles Dickens (serie ) 33 Chronicles of Narnia - CS Lewis X 34 Emma - Jane Austen X 35 Persuasion - Jane Austen X 36 The Lion, The Witch and The Wardrobe - CS Lewis X - hvorfor står det både denne og hele narniaserien, tro?) 37 The Kite Runner - Khaled Hosseini 38 Captain Corelli’s Mandolin - Louis De Berniere (sett film) 39 Memoirs of a Geisha - Arthur Golden X + 40 Winnie the Pooh - AA Milne X + 41 Animal Farm - George Orwell 42 The Da Vinci Code - Dan Brown X 43 One Hundred Years of Solitude - Gabriel Garcia Marquez X 44 A Prayer for Owen Meaney - John Irving X+ 45 The Woman in White - Wilkie Collins 46 Anne of Green Gables - LM Montgomery X + 47 Far From The Madding Crowd - Thomas Hardy 48 The Handmaid’s Tale - Margaret Atwood X 49 Lord of the Flies - William Golding X 50 Atonement - Ian McEwan 51 Life of Pi - Yann Martel 52 Dune - Frank Herbert 53 Cold Comfort Farm - Stella Gibbons 54 Sense and Sensibility - Jane Austen X+ 55 A Suitable Boy - Vikram Seth X+ 56 The Shadow of the Wind - Carlos Ruiz Zafon 57 A Tale Of Two Cities - Charles Dickens 58 Brave New World - Aldous Huxley X 59 The Curious Incident of the Dog in the Night-time - Mark Haddon 60 Love In The Time Of Cholera - Gabriel Garcia Marquez X 61 Of Mice and Men - John Steinbeck X 62 Lolita - Vladimir Nabokov X 63 The Secret History - Donna Tartt X+ 64 The Lovely Bones - Alice Sebold 65 Count of Monte Cristo - Alexandre Dumas X 66 On The Road - Jack Kerouac X 67 Jude the Obscure - Thomas Hardy 68 Bridget Jones’s Diary - Helen Fielding X+ 69 Midnight’s Children - Salman Rushdie 70 Moby Dick - Herman Melville 71 Oliver Twist - Charles Dickens X 72 Dracula - Bram Stoker X 73 The Secret Garden - Frances Hodgson Burnett X+ 74 Notes From A Small Island - Bill Bryson 75 Ulysses - James Joyce 76 The Bell Jar - Sylvia Plath 77 Swallows and Amazons - Arthur Ransome 78 Germinal - Emile Zola (så film - A - da jeg var gravid og hormonell, ble helt utslitt og i oppløsnin) 79 Vanity Fair - William Makepeace Thackeray X 80 Possession - AS Byatt 81 A Christmas Carol - Charles Dickens X 82 Cloud Atlas - David Mitchell 83 The Color Purple - Alice Walker X+ 84 The Remains of the Day - Kazuo Ishiguro 85 Madame Bovary - Gustave Flaubert X 86 A Fine Balance - Rohinton Mistry 87 Charlotte’s Web - EB White 88 The Five People You Meet In Heaven - Mitch Albom 89 Adventures of Sherlock Holmes - Sir Arthur Conan Doyle X 90 The Faraway Tree Collection - Enid Blyton 91 Heart of Darkness - Joseph Conrad 92 The Little Prince - Antoine De Saint-Exupery X 93 The Wasp Factory - Iain Banks 94 Watership Down - Richard Adams 95 A Confederacy of Dunces - John Kennedy Toole 96 A Town Like Alice - Nevil Shute (serie ) 97 The Three Musketeers - Alexandre Dumas -Vet jeg begynte på den en gang, men er veldig usikker på om jeg fullførte... 98 Hamlet - William Shakespeare X 99 Charlie and the Chocolate Factory - Roald Dahl X+ 100 Les Miserables - Victor Hugo* Endret 9. mars 2009 av eilan
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå