Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Hey! En ide for neste treff? Kanskje vi skal starte en slags frustrerte akademikeres litteraturbyrå? :sjarmor: Vi er mange som kan å skrive, noen har hang på det med dating, enkelte av oss er gode på shopping og merker, osvosv. :filer:

En fabelaktig idé! Jeg tror vi snakker gullgruve her. Jeg melder meg på til avsnitt om teit singelliv, champagnefetisjer og sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan også skrive om sko, og om sminke. :sjarmor: Og jeg har en kort, men hektisk singelkarriere bak meg, men den tror jeg ikke vi skal rippe opp i. Det var noe med å ikke slippe demonene løs... :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chick lit: Jeg har lest Shopoholiker-serien i det siste, og det var hjernedødt, men småsjarmerende til tider. Jeg slappet i hvert fall av, og det var målet.

Den morsomste episoden i bøkene er forresten når Shopoholiker Becky blir kjent med søsteren, som hater å shoppe og er svært sparsommelig. Søsteren råder Becky til å ta vare på nettingen løken er pakket inn i, fordi den passer utmerket som gryteskrubb. For Becky er "gryteskrubb" et fremmedord, og søsteren forklarer at det er som eksfoliering, bare for kjøkkenet :fnise:

Enda godt, D.

Isfolket leste jeg forresten i løpet av syv nattevakter på sykehjem. :fnise: Var på en rolig avdeling, det må sies.

Riktignok er det lett litteratur for å si det mildt, men syv bøker per nattevakt må jeg si jeg synes er beundringsverdig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! En ide for neste treff? Kanskje vi skal starte en slags frustrerte akademikeres litteraturbyrå? :sjarmor: Vi er mange som kan å skrive, noen har hang på det med dating, enkelte av oss er gode på shopping og merker, osvosv. :filer:

Vi kunne jo bare lage en felles dagbok og gi den ut som roman.....

Hva lo du av? Min barnslige skrekk? Eller keisersnittet?

:ler:

Nei gudbedre, man ler da ikke av damer som blir skåret i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En av tirsdagsbøkene? :idesmil:

Kanskje ikke morsomt for andre enn oss selv, for enkelte ting er jo unektelig ganske interne. Men jeg vet i hvertfall én ting, og det er at Donpedro må skrive avslutningsscenen, for det må da slutte med et bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktignok er det lett litteratur for å si det mildt, men syv bøker per nattevakt må jeg si jeg synes er beundringsverdig :ler:

De bøkene tar en time å lese. Leste vel kanskje litt på dagtid også, i sola. Døgnet i de dager besto av ti timer nattevakt, seks timer soling og spising og åtte timer søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chick lit: Jeg har lest Shopoholiker-serien i det siste, og det var hjernedødt, men småsjarmerende til tider. Jeg slappet i hvert fall av, og det var målet.

Den morsomste episoden i bøkene er forresten når Shopoholiker Becky blir kjent med søsteren, som hater å shoppe og er svært sparsommelig. Søsteren råder Becky til å ta vare på nettingen løken er pakket inn i, fordi den passer utmerket som gryteskrubb. For Becky er "gryteskrubb" et fremmedord, og søsteren forklarer at det er som eksfoliering, bare for kjøkkenet :fnise:

Eksfoliering for kjøkkenet. :fnise:

Jeg leser dritraskt, det er derfor jeg ofte leser bøker to ganger. Så jeg tror jeg fint kunne ha skummet gjennom Isfolket på notime. Interessant nok leser jeg saktere jo bedre bøkene er. En lett bok bruker jeg en time på. Da hopper jeg gjerne litt over avsnitt underveis. Jeg burde anmelde bøker i et ungdomsblad eller noe. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg leser krim, leser jeg kjemperaskt, for jeg får ikke fred før jeg har fått med meg avslutningen. Så jeg er nok ikke den som kan alle detaljene i Harry Potter utenat, for å si det mildt. :sjenert: Ofte må jeg også lese slutten før jeg kan bla tilbake og lese resten, for å få fred i sjelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litteraturbyrået vil jeg gjerne være med på :hoppe:

:hoppe:

En av tirsdagsbøkene? :idesmil:

Kanskje ikke morsomt for andre enn oss selv, for enkelte ting er jo unektelig ganske interne. Men jeg vet i hvertfall én ting, og det er at Donpedro må skrive avslutningsscenen, for det må da slutte med et bryllup?

Ha! Tidenes idé! Donpedro kan gjerne skrive litt om de grisete tingene også.

For vi vil vel ha med litt svineri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er dyslektiker og leser ekstremt sent. Til gjengjeld får han med seg absolutt alle detaljer, og rekker å tenke i takt med lesingen. En fordel for forskningen, vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Ha! Tidenes idé! Donpedro kan gjerne skrive litt om de grisete tingene også.

For vi vil vel ha med litt svineri?

Å ja. Og jeg har sluttet med sånt, nå er det Dp som er grisedronninga her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Åh! Enda en hurtigleser!

Jah. Jeg kaster jo ikke bort tiden min heller. :filer:

Men det er sant, altså. Jeg leser fort. Vi kan starte klubb! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser dritraskt, det er derfor jeg ofte leser bøker to ganger. Så jeg tror jeg fint kunne ha skummet gjennom Isfolket på notime. Interessant nok leser jeg saktere jo bedre bøkene er. En lett bok bruker jeg en time på. Da hopper jeg gjerne litt over avsnitt underveis. Jeg burde anmelde bøker i et ungdomsblad eller noe. :filer:

Sånn er jeg også. Jeg leser veldig fort. Det er utmerket fordi jeg kommer meg raskt gjennom bøker, også de jeg ikke er veldig fan av. Når jeg leser noe virkelig bra bremser jeg ned farten :)

Noen ganger merker jeg at jeg er litt skadet og leser altfor raskt. Min mann leser ekstremt mye saktere, men husker til gjengjeld bøkene mye bedre enn jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah. Jeg kaster jo ikke bort tiden min heller. :filer:

Men det er sant, altså. Jeg leser fort. Vi kan starte klubb! :hoppe:

:tommelsmil:

I'm in! Men må jeg sosialisere med mannen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er dyslektiker og leser ekstremt sent. Til gjengjeld får han med seg absolutt alle detaljer, og rekker å tenke i takt med lesingen. En fordel for forskningen, vil jeg si.

Jeg prøver av og til, men får det ikke til. Så jeg rekker aldri å tenke, jeg bare konsumerer. Derfor blir det noen ganger runde to. Alle synes jeg er rar. Og jeg fikk forklaringen på hvorfor det aldri ble forsker av meg. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...