Aricia Skrevet 21. februar 2009 #1061 Del Skrevet 21. februar 2009 Ja, de er noen skikkelige luringer. Har gått på noen smeller der. Jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 21. februar 2009 #1062 Del Skrevet 21. februar 2009 Googles notatbok. :klø: Ikke det samme som Google Documents? :klø: :klø: Jeg har ikke forsøkt noen av delene. Kan jeg be om en liten innføring/forklaring? Siden jeg er lat, henviser jeg til Googles innføring. Tusen tusen takk! Jeg har så lyst til å bli en sånn som har pizzasaus i fryseren! Det er genialt å ha! Sausen funker fint som basis for en enkel kjøttsaus til spaghetti også. Jeg pleier å bruke finhakket fersk. Bare prøvesmak den litt først - de varierer jo enormt i styrkegrad. Enig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1063 Del Skrevet 21. februar 2009 Siden jeg er lat, henviser jeg til Googles innføring. Det er genialt å ha! Sausen funker fint som basis for en enkel kjøttsaus til spaghetti også. Enig! Ok, jeg skal google. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 21. februar 2009 #1064 Del Skrevet 21. februar 2009 Ok, jeg skal google. Huff, jeg mente jo å linke til innføringen! Så lat er jeg tross alt ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. februar 2009 #1065 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er noen som ler av asti- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. februar 2009 #1066 Del Skrevet 21. februar 2009 Det er noen som ler av asti- Jeg så det. Sjikkli ufint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1067 Del Skrevet 21. februar 2009 Huff, jeg mente jo å linke til innføringen! Så lat er jeg tross alt ikke. Jeg hadde nok funnet det. Takk for tips, jeg skal sjekke det. Det betyr jo at jeg kan ha ting tilgjengelig på jobb før handling og dermed være spontan og gæern. Det er noen som ler av asti- Det er det frekkeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1068 Del Skrevet 21. februar 2009 Nå har jeg jo ledd veldig av asti- selv, men muligens av andre grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 21. februar 2009 #1069 Del Skrevet 21. februar 2009 2. Supergod salsa Arrans godt innkokte kjøttbollesaus. Kjempegod som salsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. februar 2009 #1070 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg så det. Sjikkli ufint. Du må lære deg å stave. Det heter sjikkeli. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. februar 2009 #1071 Del Skrevet 21. februar 2009 Du må lære deg å stave. Det heter sjikkeli. Jeg synes staving er oppskrytt. Men det er nå meg, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1072 Del Skrevet 21. februar 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 22. februar 2009 #1073 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Asti har jeg aldri vært borti, lite bevandret i alkoholens verden som jeg er, men hjemmebrent har jeg vært ubehagelig mye borti. Jeg er da tross alt oppvokst på bøgda. Jeg synes de har noen merkelige prioriteringer når de diskuterer fri bar/billig velkomstdrink, evt med hjemmebrent/pappvin i karafler-problematikk i bryllupsforumet, men jeg var i en konfirmasjon sammen med en kjæreste en gang, og der var det altså bar med servering av hjemmebrent etter middagen... Far og konfirmantens storebror havnet i håndgemeng, konfirmanten og konfirmantens mor var oppløst i tårer, mens de øvrige gjestene stort sett var for møkkings eller for gamle og senile til å få med seg noe som helst av dramaet som utspant seg. Jeg greier ikke å forstå disse menneskene som er villige til å servere hva som heslt, bare det er dritbillig og inneholder alkohol. For denne familien som holdt konfirmasjon var det antagelig pengene det sto på, men det er første og eneste gang jeg har opplevd alkohol i en konfirmasjon utover det som drikkes til maten, og kanskje en konjakk til kaffen. Det diskuteres og brukes enorme summer på servietter, bordkort og dokurver, og det er utrolig hvilke detaljer enkelte greier å henge seg opp i, men drikkevarene, de er det ikke så farlig med. Bare folk får noe i glasset, så har man gjort jobben sin, lzm. Drekka, pule, spy og sloss. Ikke bare gutta fra Moss som driver med sånt. Nordeuropeere er harry! Endret 22. februar 2009 av Bodillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. februar 2009 #1074 Del Skrevet 22. februar 2009 Hjemmebrent er en syndens greie. Jeg klarer bare ikke å få meg til å kalle himkok kultur. Som regel er det dårlig, heimbrentfylla er styggere enn annen fyll, og i det hele tatt. Folk blir aggressive, irritable, uberegnelige og oppfarende på en måte som minner meg om gamle hasjrøykere. Jeg er jo også frabygda, og mitt første møte med alkohol var heimert og solo. Som trettenåring. Sønnen min blir tolv i sommer, jeg sier ikke mer. Jeg er jammen glad vi bor i byen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 22. februar 2009 #1075 Del Skrevet 22. februar 2009 Hjemmebrent er en syndens greie. Jeg klarer bare ikke å få meg til å kalle himkok kultur. Som regel er det dårlig, heimbrentfylla er styggere enn annen fyll, og i det hele tatt. Folk blir aggressive, irritable, uberegnelige og oppfarende på en måte som minner meg om gamle hasjrøykere. Jeg er jo også frabygda, og mitt første møte med alkohol var heimert og solo. Som trettenåring. Sønnen min blir tolv i sommer, jeg sier ikke mer. Jeg er jammen glad vi bor i byen. Ja, det skal du jaggu prise deg lykkelig for! Jeg har nok tidligere tilhørt de som er skeptiske til byoppvekst, men har revurdert holdningen for lengst. Jeg har vært igjennom to tenåringer (en egenprodusert og en i fosterhjem), og jeg kan ikke si jeg ser fram til to til her vi bor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 22. februar 2009 #1076 Del Skrevet 22. februar 2009 Heimert te brølløps. Jeg har vært i to stk hvor den fineste vin og konjakk var kjøpt inn, alt samlet og importert over flere år. I begge tilfellene gjorde jeg en morsom observasjon; polvarene var nesten ikke rørt, tilitersdunken var tom. Så det er ikke alltid verten det står på. Disse bryllupene var selvfølgelig lokalisert en femti-seksti mil nord for Sinsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 22. februar 2009 #1077 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Tilitersdunk! Selv kjenner jeg bare til "ei toe" og "ei femme". Pushet av slike som selvsagt fra Vassendkommunen. Endret 22. februar 2009 av eilan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 22. februar 2009 #1078 Del Skrevet 22. februar 2009 Hmm, jeg er fra "femti-seksti mil nord for Sinsen", men kan ikke si at jeg kjenner meg helt igjen. Jeg kan telle mine HB-erfaringer på én hånd, men det er mulig jeg flyttet bort derfra før jeg ble tilstrekkelig bedervet. (Jeg vet forresten ikke om cognac-fylla som den praktiseres blant enkelte her oppe er å foretrekke. Det har jeg observert på nært hold, i upassende sammenhenger jeg forsøker å fortrenge, som dessverre ikke befinner seg i altfor fjern fortid. Jeg var ikke den eneste sjokkerte, for å si det sånn.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 22. februar 2009 #1079 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Tilitersdunk! Selv kjenner jeg bare til "ei toe" og "ei femme". Pushet av slike som selvsagt fra Vassendkommunen. Sælbu-vatn fås på tilitersdunker. Hmm, jeg er fra "femti-seksti mil nord for Sinsen", men kan ikke si at jeg kjenner meg helt igjen. Jeg kan telle mine HB-erfaringer på én hånd, men det er mulig jeg flyttet bort derfra før jeg ble tilstrekkelig bedervet. Jeg vet ikke så mye om HB-kulturen lenger vest, men i in- og ut-Trøndelag er den.. ehm, mangesidig. Jeg har vært på studentfester med ingeniørspirer i Trondheim hvor heimert var et helt naturlig verdensutforskende innslag. Som emigrant fra en bygdekommune med mye sau og HB (og hvor jeg tidlig fant ut at jeg ikke likte noen av delene) var det mildt sagt interessant. Endret 22. februar 2009 av Rosalind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 22. februar 2009 #1080 Del Skrevet 22. februar 2009 (endret) Har faktisk aldri smakt hjemmebrent, og kun blitt tilbudt det en gang. *fisefin* Hvor er Astitråden blitt av? Fant det nødvendig å skrive litt i denne tråden *plystre*, etter vonde minner om tenning av lys og hjerter på glass i et bryllup jeg en gang var. Selv stakk vi bare av. Imidertid var jeg en gang i et bryllup på et chateau i Bordeaux, hvor brud og brudgom var fra hver sin side av verden og gjestene kom fra 10-15 land. De hadde avslutning med at alle stod i ring, og de gikk hver sin vei rundt og takket hver enkelt for at alle hadde tatt seg anledning til å komme. Det var ganske fint, for omstendighetene var så spesielle. Jeg antar bryllupsspspamming er ok i denne bokji, Fresi? Endret 22. februar 2009 av Donpedro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå