Aricia Skrevet 21. februar 2009 #1041 Del Skrevet 21. februar 2009 Ostesufflé! Det tror jeg aldri jeg har laget, faktisk. Ellers: dum snø og dumt internett. Husk å ikke ta de semskede støvlettene hvis du skal ut, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 21. februar 2009 #1042 Del Skrevet 21. februar 2009 Ostesuffle er søttitallsgodt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1043 Del Skrevet 21. februar 2009 Ostesufflé! Det tror jeg aldri jeg har laget, faktisk. Ellers: dum snø og dumt internett. Husk å ikke ta de semskede støvlettene hvis du skal ut, da. Jeg har heller aldri laget det. Vi får se hvordan det går. Ingen semskede støvletter i dag, jeg lover. Ski eller moonboots er sikkert det lureste, alternativt akebrett. Ostesuffle er søttitallsgodt. Jepp! Og ikke har jeg smakt det siden åttitallet heller. Gleder meg, men er litt spent på om jeg får det til. Som sagt det blir en del salat som backup. Og jeg må pønske ut alenemiddag til i morgen før jeg går. :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 21. februar 2009 #1044 Del Skrevet 21. februar 2009 (endret) Du kan lage sånn kyllingsuppe jeg planlegger å lage? Jeg har kjøpt kyllingfond, kyllingfilet, sukkererter, ingefær, lime og koriander, og har chili og gulrot i kjøleskapet. Det burde også være Fresi-vennlig mat, for vi deler ofte matpreferanser. (så jeg må bli kvitt andeconfit-fobien min, for det må da også være noe for meg). Ja, og så hører jeg på Bob Hund. Og tenkte av en eller annen grunn på deg? Endret 21. februar 2009 av Deception Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1045 Del Skrevet 21. februar 2009 Du kan lage sånn kyllingsuppe jeg planlegger å lage? Jeg har kjøpt kyllingfond, kyllingfilet, sukkererter, ingefær, lime og koriander, og har chili og gulrot i kjøleskapet. Det burde også være Fresi-vennlig mat, for vi deler ofte matpreferanser. (så jeg må bli kvitt andeconfit-fobien min, for det må da også være noe for meg). Ja, og så hører jeg på Bob Hund. Og tenkte av en eller annen grunn på deg? Suppen er fristende! Det eneste er at den høres Tenåringsvennlig ut også, så jeg tenkte jeg skulle spise noe hun ikke er noe særlig glad i og spare suppen til hun kommer hjem. Andeconfit er nok i utgangspunktet ikke Fresimat. Saken er at jeg fikk det servert i Paris en gang, og den var så utrolig nydelig, med sprøstekt skinn og enkelt, men nydelig tilbehør. Likevel mistenker jeg omgivelsene og det hyggelige selskapet (og vertskapet?) for å ha bidratt til smaksopplevelsen, for jeg har aldri smakt tilsvarende god confit her hjemme. Jeg har forsøkt på restaurant og jeg har forsøkt hjemme (dvs DNM har forsøkt, mange ganger). Det er godt, men litt fetere enn vanlig Fresi/Deceptionmat. Bob Hund er det lenge siden jeg har hørt! Nå har jeg skaffet med glimrende Spotify og skal høre på mens jeg grubler over noe-med-blåmugg-som-ikke-er-for-mektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 21. februar 2009 #1046 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva med pasta med spinat, gorgonzola, lyse rosiner og pinjekjerner? Jeg bruker også innimellom å strimle og steke litt kyllingfilet og blande i. Det du gjør, er rett og slett å steke kyllingen, tilsette spinat og la den dampe til den faller sammen, og deretter smuldrer du over muggost, og tilsetter rosiner, og til slutt et dryss av pinjekjerner. Det er faktisk usannsynlig godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1047 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva med pasta med spinat, gorgonzola, lyse rosiner og pinjekjerner? Jeg bruker også innimellom å strimle og steke litt kyllingfilet og blande i. Det du gjør, er rett og slett å steke kyllingen, tilsette spinat og la den dampe til den faller sammen, og deretter smuldrer du over muggost, og tilsetter rosiner, og til slutt et dryss av pinjekjerner. Det er faktisk usannsynlig godt. Det hørtes veldig godt ut! Jeg vurderer dette veldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 21. februar 2009 #1048 Del Skrevet 21. februar 2009 Siden det bare er osten (og evt. litt vann) som utgjør sausen, er det heller ikke i overkant mektig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1049 Del Skrevet 21. februar 2009 Siden det bare er osten (og evt. litt vann) som utgjør sausen, er det heller ikke i overkant mektig. Det tiltalte meg. Jeg tenkte hele tiden fløte pluss ost, men er ikke helt i humør til så mektig mat. Jeg tror jeg prøver den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 21. februar 2009 #1050 Del Skrevet 21. februar 2009 Hva med pasta med spinat, gorgonzola, lyse rosiner og pinjekjerner? Jeg bruker også innimellom å strimle og steke litt kyllingfilet og blande i. Det du gjør, er rett og slett å steke kyllingen, tilsette spinat og la den dampe til den faller sammen, og deretter smuldrer du over muggost, og tilsetter rosiner, og til slutt et dryss av pinjekjerner. Det er faktisk usannsynlig godt. Nam! Det hørtes utrolig godt ut. Må testes ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 21. februar 2009 #1051 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg noterer matideer. Har du fått laget deg oppskriftotek ennå, Fresi? Jeg fikk lyst på ostesufflé. Eller noe annet med mye ost. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1052 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg noterer matideer. Har du fått laget deg oppskriftotek ennå, Fresi? Jeg fikk lyst på ostesufflé. Eller noe annet med mye ost. Jada, jeg har en mappe som heter "Oppskrifter". Inni den er det komplett kaos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1053 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg ønsker meg oppskrift på 1. Supergod pizzasaus 2. Supergod salsa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 21. februar 2009 #1054 Del Skrevet 21. februar 2009 Jada, jeg har en mappe som heter "Oppskrifter". Inni den er det komplett kaos. Jeg anbefaler igjen Googles notatbok. Endelig har jeg orden på oppskriftene mine siden de bare trenger å bli tagget, de ligger ikke i en mappe. Strålende. OST! Det beste i verden, det er jeg helt sikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 21. februar 2009 #1055 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg ønsker meg oppskrift på 1. Supergod pizzasaus 2. Supergod salsa Jeg har oppskrift på supergod pizzasaus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 21. februar 2009 #1056 Del Skrevet 21. februar 2009 Jada, jeg har en mappe som heter "Oppskrifter". Inni den er det komplett kaos. Samme her. Jeg vurderer å skrive dem ut og lage en god, gammeldags kokebok. Sånn med melete sider og matprikker i. Og @ ostesufflé; trenger du ikke bakebolle og mikser for å få til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 21. februar 2009 #1057 Del Skrevet 21. februar 2009 Omtrent litt for mye til en stor pizza (bakeplatestørrelse): 1 boks hermetiske tomater 1-2 fedd hvitløk 1 ts tørket oregano 1-2 tørkede chillier, knuste en liten håndfull hakkede basilikumblader ca 1 ss god olivenolje ca 1 ts balsamico salt + pepper Surr hviløk et par minutter på middels varme. Rør i oregano + chilli. Ha i tomater, kok opp. La putre i en time. Kjør til passende konsistens med stavmikser, ha i basilikum, eddik (kan sløyfes), olje, salt og pepper. Smak evt med litt sukker om det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1058 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg anbefaler igjen Googles notatbok. Endelig har jeg orden på oppskriftene mine siden de bare trenger å bli tagget, de ligger ikke i en mappe. Strålende. OST! Det beste i verden, det er jeg helt sikker på. Googles notatbok. :klø: Ikke det samme som Google Documents? :klø: :klø: Jeg har ikke forsøkt noen av delene. Kan jeg be om en liten innføring/forklaring? Samme her. Jeg vurderer å skrive dem ut og lage en god, gammeldags kokebok. Sånn med melete sider og matprikker i. Og @ ostesufflé; trenger du ikke bakebolle og mikser for å få til? Det hender jeg printer ut, når kjøkkenbenken er for overfylt av gryter og mel til at jeg vil plassere Vidundret der. Jeg har forresten minst to dingser til å lage røre i (den ene med lite sprutehull til mikser. ), dessuten liten håndmikser og food processor. Det jeg IKKE har er litt større bakebolle (gjerne med sprettopplokk), blender og kjøkkenmaskin. Det siste trenger jeg neppe heller. Omtrent litt for mye til en stor pizza (bakeplatestørrelse): 1 boks hermetiske tomater 1-2 fedd hvitløk 1 ts tørket oregano 1-2 tørkede chillier, knuste en liten håndfull hakkede basilikumblader ca 1 ss god olivenolje ca 1 ts balsamico salt + pepper Surr hviløk et par minutter på middels varme. Rør i oregano + chilli. Ha i tomater, kok opp. La putre i en time. Kjør til passende konsistens med stavmikser, ha i basilikum, eddik (kan sløyfes), olje, salt og pepper. Smak evt med litt sukker om det trengs. Tusen tusen takk! Jeg har så lyst til å bli en sånn som har pizzasaus i fryseren! Jeg må finne noe å erstatte tørket chili med bare. Finhakket fersk eller pulver? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 21. februar 2009 #1059 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg må finne noe å erstatte tørket chili med bare. Finhakket fersk eller pulver? Jeg pleier å bruke finhakket fersk. Bare prøvesmak den litt først - de varierer jo enormt i styrkegrad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 21. februar 2009 Forfatter #1060 Del Skrevet 21. februar 2009 Jeg pleier å bruke finhakket fersk. Bare prøvesmak den litt først - de varierer jo enormt i styrkegrad. Ja, de er noen skikkelige luringer. Har gått på noen smeller der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå