Rosalind Skrevet 17. februar 2009 #961 Skrevet 17. februar 2009 (endret) Én eneste gang - da jeg var sånn ca 16. Kjære venis, det kan ikke unnskyldes med uanstendig gruppepress en gang! Men altså, Tupperware er bra. Eller Tøpper (mer amerikansk r) som de sier i Inn-trøndelag. En venn av meg fikk med seg Tøpper' på tur fra en potensiell svigermor der oppe en gang. - Husk på å tåk me' tøppera hemmat!, hadde hun sagt. Han trodde hun mente Tyttebær. Mine bakebioller er ikke Tupper. kan høre med svigers hvor de er kjøpt. Kom i et sett med 3 stk i ulik størrelse. Ikea? Endret 17. februar 2009 av Rosalind
Donpedro Skrevet 17. februar 2009 #962 Skrevet 17. februar 2009 Bakebollene er fra Steen & Strøm. De jeg har hvite, med mørkeblå sklisikker gummibelegg på nedre 1/3 av bollen.
Fresi Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #963 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har 2 sånne Tuppeware-spretteoppboller. Hvis det ikke ordner seg på annet vis kan vi ordne luftbro. Kaklehønenes resirkuleringssystem. Jeg har også vært på Tupperwareparty, men aldri fått svar på følgende spørsmål: Tiden til lokket spretter opp vil jo være avhengig av hvor stor deig man har lagd. Liten deig -> masse tomrom som utviklet gass skal fylle->lang hevetid før lokket spretter. Stor deig->lite tomrom som utviklet gass skal fylle->kort hevetid før lokket spretter. Er man da helt sikker på at denne teorien om at lokket spretter opp når ferdighevet er helt korrekt :klø: Snille nextlife. Men vi kan avvente litt, jeg skal orientere meg litt i den ukjente bakebolleverdenen først. Jeg har tilbrakt timer på nettet på jakt etter ebaytupper uten hell, men i min søken kom jeg over nøyaktig det samme spørsålet som du stiller. Tupperrepresentanten måtte motvillig innrømme at et var et poeng, og at sore deiger i mindre boller kanskje fikk litt mindre gassutvikling og litt prematur lokkesprett. Det var i alle fall slik jeg tolket svaret. Én eneste gang - da jeg var sånn ca 16. Men minnene har brent seg fast. Man glemmer aldri sånt. Jeg lurer på hvorfor det kalles "party"? Synes ikke det er sånn veldig festpreg over det, akkurat, mer heklede duker og ubegripelige mengder traktekaffe, så vidt jeg kan huske. Samt den umåtelige entusiasmen over svinedyr plastikk da. Bakebollene er fra Steen & Strøm. De jeg har hvite, med mørkeblå sklisikker gummibelegg på nedre 1/3 av bollen. De høres fine ut! Takk for research, jeg skal huske på å ta en titt neste gang jeg er i nærheten.
Fresi Skrevet 17. februar 2009 Forfatter #964 Skrevet 17. februar 2009 litt for Fakse her også, forresten!
Gjest nextlife Skrevet 17. februar 2009 #965 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har tilbrakt timer på nettet på jakt etter ebaytupper uten hell, men i min søken kom jeg over nøyaktig det samme spørsålet som du stiller. Tupperrepresentanten måtte motvillig innrømme at et var et poeng, og at sore deiger i mindre boller kanskje fikk litt mindre gassutvikling og litt prematur lokkesprett. Det var i alle fall slik jeg tolket svaret. Det er disse livets store spørsmål
ashera Skrevet 17. februar 2009 #966 Skrevet 17. februar 2009 Bakebollen var faktisk Tupperware. Bare forestill deg hva jeg har gått gjenom for å få tak i den. :grine: Jeg vil for all del unngå å måtte gjøre det samme igjen. Det vil si, men visse personer herfra kunne det sikkert ha vært gøy. Men stakkars konsulent. Tea & sympathy! *forestiller seg* Jeg er forresten veldig god på Tupperwaredemodameparodi. Og ynnsjyll at jeg ler mens du strigråter, selvsagt. Og nå er det jaggu det ppå tide at du materialiserer deg for oss. Snart. Jeg er forventningsfull. @R: På Sunnmøre sier vi Tuppervare med u som i munn og vare på norsk. For sikkerhets sjyll.
Rosalind Skrevet 17. februar 2009 #967 Skrevet 17. februar 2009 Samt den umåtelige entusiasmen over svinedyr plastikk da. Ja, og nå har Cecilie Kjensli overtatt markedet. @R: På Sunnmøre sier vi Tuppervare med u som i munn og vare på norsk. For sikkerhets sjyll. Herlig. Jeg føler i denne sammenheng for å understreke at det trønderske Tøpper (mer amerikansk r) ikke er en forkortelse (altså halve ordet), men en sammentrekning; Tupp(er)ware.
Donpedro Skrevet 17. februar 2009 #968 Skrevet 17. februar 2009 @R: På Sunnmøre sier vi Tuppervare med u som i munn og vare på norsk. For sikkerhets sjyll. Det stiller i samme klasse som bagUett og rÅSCHbiff. Og siden jeg nå er så fiinkulturell, så kan jeg jo veie opp med å spise litt grændis og se på Sydenliv.
Gjest Elastica Skrevet 17. februar 2009 #969 Skrevet 17. februar 2009 @R: På Sunnmøre sier vi Tuppervare med u som i munn og vare på norsk. For sikkerhets sjyll. Å kjære vene. Det gjør de her også. Forresten sverger jeg til koksgrå Rosti bakeboller.
Gjest Deception Skrevet 17. februar 2009 #970 Skrevet 17. februar 2009 Å kjære vene. Det gjør de her også. Forresten sverger jeg til koksgrå Rosti bakeboller. Jeg har en svær, mørkebrun bolle av den typen, og har hatt den siden jeg flyttet hjemmefra. Jeg har også et par mindre boller av samme type, i gult (grøss) og mørk brunt. Nesten retro, men jeg er glad de ikke er i typiske 80-tallsfarger. Men jeg har lyst på flere, og gjerne i grått og rødt.
Rosalind Skrevet 17. februar 2009 #972 Skrevet 17. februar 2009 Jeg har en diger rosa en. Sikkert arvet.
Malum Skrevet 18. februar 2009 #974 Skrevet 18. februar 2009 Eurydike! Kom tilbake!!!!! Hun har sikkert bare behov for en ekstrem forvandling. Får vi håpe.
ashera Skrevet 18. februar 2009 #975 Skrevet 18. februar 2009 (endret) Signerer! De derre Elasticabakebollene er forresten oppkalt etter danskedronningen. Og designet av prins Sigvard Bernadotte Mye penere enn firkløverpåfugljævelskapet! Endret 18. februar 2009 av eilan
Gjest Elastica Skrevet 18. februar 2009 #976 Skrevet 18. februar 2009 De derre Elasticabakebollene er forresten oppkalt etter danskedronningen. Og designet av prins Sigvard Bernadotte Mye penere enn firkløverpåfugljævelskapet! Nettopp. De er eldgamle, og jeg husker vi hadde slike i en rødoransje farge. Jeg tror faktisk foreldrene mine har de ennå. Nå er de kommet i alle slags farger, og er et godt eksempel på at det gamle er best. Riktignok har de ikke lokk, men de har hvertfall sklisikkert underlag.
Alive Skrevet 18. februar 2009 #977 Skrevet 18. februar 2009 Jeg stjal med meg en mørkelilla hjemmefra og den er jeg kjempeglad i!
Bettie Skrevet 19. februar 2009 #979 Skrevet 19. februar 2009 Tror ikke jeg skal blande meg inn i diskusjonen om bakeboller og annet flott i plast. Jeg bruker den bollen som står nærmest, jeg, enten det er en salatbolle eller annen bolle. Boller blir det uansett.
ashera Skrevet 19. februar 2009 #980 Skrevet 19. februar 2009 (endret) *dobbelpost* Endret 19. februar 2009 av eilan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå