Donpedro Skrevet 30. januar 2009 #541 Skrevet 30. januar 2009 På dine vegne er jeg litt skeptisk for at du kommer til meg før Arran. skjønt, da kan du jo spise deg mett etterpå.
Alive Skrevet 30. januar 2009 #542 Skrevet 30. januar 2009 Huff, Har glemt Evila også. Evila har lært meg å drikke kakao med vaniljeis og får meg stadig til å sikle etter brownies. Føres inn på listen sporenstreks. Fantastisk. Du er hjertelig velkommen på kakao med vaniljeis. Men brownies er jeg lei av. Frister boller med nugatti inni? Jeg herjer på det, nemlig.
Miami Skrevet 30. januar 2009 #543 Skrevet 30. januar 2009 Trøste og bære, som dere skravler! Og for en start på dagen - dersom det er noe i ordtaket "en god latter forlenger livet", har mitt liv blitt flere år lengre i løpet av den tiden jeg har lest meg opp her inne. Selvfølgelig er du velkommen til meg når som helst, Fresi. Hva med denne helgen? Pakk ned varmt tøy, ta med ski og bli med til fjells
Fakse Skrevet 30. januar 2009 #544 Skrevet 30. januar 2009 Vel, min matturné ser ut til å flaske seg, bedre enn jeg kunne ha håpet. Er det frekt å legge inn ønsker? Jeg vil i alle fall ha kje hos Fakse siden jeg bare har smakt det en gang. Håper hun får til slakt og partering utpå vårparten, jeg får kanskje tipse henne om bæresjal. Hurra, hjelp til å tømme fryseren . Du må forresten legge inn tid til å besøke den neste-øde øya som der-ingen-skulle-tru ikke fikk lov til å filme
Gjest Sidonie Skrevet 30. januar 2009 #545 Skrevet 30. januar 2009 Er det her dere er?! Ser deg jo hist og pist, Fresi, men har av en eller annen grunn ikke fått med meg at du har dagbok :klø: Må ha vært i feil nabolag Men la meg ikke avspore et viktig tema - mat, var det? Nytelsesmidler?
Nilma Skrevet 30. januar 2009 #546 Skrevet 30. januar 2009 Anyways, så kan jeg opplyse at det nå skal rives og bygges nytt kjøkken her utover vårparten, så da blir det i hvert fall katastrofeområde, og lite mat. Altså viktig info mht planlegging av Fresi-touren.Du slår såklart følge med Fresi da! Og bloggen min vil bli super. Særlig hvis jeg blir nektet røk og søvn. Da skal nok Jenny få kjørt seg. Jeg planlegger allerede de kule lekene jeg skal ha med i gave til barnet hennes. Hoho. Det kommer til å gå mye i krigsleker og Barbie, det kjenner jeg på meg. Jeg kan nesten ikke vente! Jeg lurer på å lage denne i morgen: http://www.mamtaskitchen.com/recipe_display.php?id=12834 Men da må jeg snart ta opp lammekjøtt fra fryseren - det skulle ligget i marinade allerede.Den er goood! Jeg planlegger også lammecurry til helgen, men vestindisk - ny oppskrift. Jeg har vært inne på krydderkjøpssiden mange ganger, men så vet jeg ikke helt hva jeg trenger og så ender jeg opp med å kjøpe øyenskygger og silkekjoler i stedet. Vi kan gjøre en deal, jeg kan kryddershoppe til deg, så kan du fikse silkekjoler og sånt til meg, det er jeg heller dårlig på. (Skjønt, jeg venter faktisk på tre kjoler fra ebay i skrivende stund, men to av dem er mer sånne tunikaaktige greier til hjemmebruk - jeg viser meg ikke offentlig i noe som går over knærne - og den tredje oppdaget jeg plutselig hadde rare ermer, trykket visst Buy litt fort der, ja. ) Men silkekjoler er jeg altså fryktelig dårlig på!
pøbelsara Skrevet 30. januar 2009 #547 Skrevet 30. januar 2009 Hjelpe meg. For en fantastisk start på dagen! Jeg gleder meg veldig til det blir min tur til å huse Fresi på Fresi-touren. Her blir det nok plukk og spis (jeg har litt tapas/småmat-dilla for tiden) og drikk-bøtter-med-champagne, tenker jeg. Med innlagte røkepauser. Forøvrig blir jeg gjerne med på dekadent røke-tynne sigaretter-med-elfenbensmunnstykke (vintage, selvsagt....)-ved-røkebord-fra-Nordstand og kikke-på-naboer-med-diamantbesatt-teaterkikkert-besøk hos Rosalind.
Gjest Elastica Skrevet 30. januar 2009 #549 Skrevet 30. januar 2009 Gærne kakledamer! Jeg har fnist meg gjennom minst fire sider! Benkeplatemessig status: Avgjort, men ikke bestilt. Og ja - tilslutt ble det skifer. Bare synd at ingen får ta på den eller sette noe på den så snart den er installert. Vi får ty til voksduk eller noe. Eller du kan sette den inn med olje med krydder. Og hvor lenge holder jeg med stiletthælene mine og sarkasmene oppi hun derre Jenny? Til lunsj? På den annen side kunne det jo ha vært litt interessant, spesielt når jeg drar frem sigarettene og vinen og snakker nedsettende om tullebunader. Etter å ha sovet til tolv. Jeg gleder meg til både blogginnlegg og gaver til unger. Hva med DS Nintendo? Med masse star wars-spill?
Rosalind Skrevet 30. januar 2009 #550 Skrevet 30. januar 2009 Forøvrig blir jeg gjerne med på dekadent røke-tynne sigaretter-med-elfenbensmunnstykke (vintage, selvsagt....)-ved-røkebord-fra-Nordstand og kikke-på-naboer-med-diamantbesatt-teaterkikkert-besøk hos Rosalind. Ja. Og stressa avantgardistjazz og Edith Piaf. Du må plukkes opp og tas med! Jeg har til og med Bellman-sangbok. Nå innser jeg imidlertid at det er ganske teit av meg å være sist på den lista. Alle får sett mange og jeg får sett ingen. Evt. alle.
ashera Skrevet 30. januar 2009 #552 Skrevet 30. januar 2009 Steik, kor tulne dåkke e! Men hva er det med dusterøsti? Hvorfor oppfører de seg ikke? Jeg vet veldig godt at jeg gjorde en innlysende, opplagt og pinlig tabbe i dag (rev poteter, løk og gulrøtter i foodprocessor siden den stort sett er arbeidsledig, stakkars. Det var jo idiotisk, det ble jo grøtmasse før jeg fikk sagt Gentil Hugel. Klemte bort så mye vann jeg fikk til, men var jo fremdeles grøt. ) Men det er ikke første gang dusterøstier ikke har oppført seg hos meg. Bør jeg ha ny panne? :klø: For mye vann i potittene. Har opplevd det samme med ball. Visste ikke at R var naboen til Jan Tomas og lillegutt. Ånei du. Det er verre. Mye verre. Men ellers: jeg vil fortsatt holde på at pøbelsara og jeg skal være sist på turnelista. Det er nemlig vi to som kan det med pleie, sjelesorg og traumehåndtering. Du kan få spille tetris og drikke sjampis, så forsvinner alle traumer på et blunk.
pøbelsara Skrevet 30. januar 2009 #553 Skrevet 30. januar 2009 Steik, kor tulne dåkke e! For mye vann i potittene. Har opplevd det samme med ball. Ånei du. Det er verre. Mye verre. Men ellers: jeg vil fortsatt holde på at pøbelsara og jeg skal være sist på turnelista. Det er nemlig vi to som kan det med pleie, sjelesorg og traumehåndtering. Du kan få spille tetris og drikke sjampis, så forsvinner alle traumer på et blunk. Du och jag, eilan! (Når jeg tenker på det så synes jeg forresten det er helt vanvittig deilig at man kan leve av å være i et omsorgsyrke. Noen av de gyldneste øyeblikk i livet, og de fineste møtene med mennesker jeg har opplevd, har jeg faktisk fått betalt for. )
ashera Skrevet 30. januar 2009 #554 Skrevet 30. januar 2009 Du och jag, eilan! Du och jag! Fresi skal få pledd, varmeflaske og full service. Dog ikke sånn tisseflaske som vi så her en dag. Dobesøk må hun stå for selv. Men jeg har jo nye fine, fliser, duftlys og interiørbøker på do, så det!
Gjest Ambra Skrevet 30. januar 2009 #556 Skrevet 30. januar 2009 (endret) Der ble det ikke noe av rydde-huset-planen min, ble sittende fast her. Kan idessuten informere om at jeg har røkebord, artig sladderinfo om JT m/fl og dessuten er en racer på skalldyr og aioli. Tror det må bli sommer og hvitvin, Fresi edit: rosé, tror jeg forresten Endret 30. januar 2009 av Ambra
Gjest Eurydike Skrevet 30. januar 2009 #557 Skrevet 30. januar 2009 Den så kjempegod ut! Indisk mat er faktisk noe jeg alltid har lyst på, men jeg har aldri laget det selv. Jeg har lagret den siden forlengst og har lenge tenkt at jeg bør få en indisk periode, helt siden Ludovie hadde det, faktisk. Men jeg er jo så treeeeeg. Og alle krydderiene stopper meg i tilløpet. Jeg har vært inne på krydderkjøpssiden mange ganger, men så vet jeg ikke helt hva jeg trenger og så ender jeg opp med å kjøpe øyenskygger og silkekjoler i stedet. Hvis du skal begynne med indisk, må du merke deg denne setningen, sakset fra nevnte oppskrift: "It is an easy dish to cook, specially for the beginners". Ikke at jeg prøver å gjøre som han andre og insinuere noe, assa. Ellers kan jeg opplyse at jeg har skapet fullt av krydderier, men går usminket omkring i en striesekk. Du slår såklart følge med Fresi da! Ånei du. Det er verre. Mye verre. Nå kjente jeg at jeg ble litt nysgjerrig på de Rosalind-naboene.
Rosalind Skrevet 30. januar 2009 #558 Skrevet 30. januar 2009 (endret) Kan dessuten informere om at jeg har røkebord, artig sladderinfo om JT m/fl og dessuten er en racer på skalldyr og aioli. Tror det må bli sommer og hvitvin, Fresi Røk også, ved røkebordet? Og hvem er m/fl? Hvis du skal begynne med indisk, må du merke deg denne setningen, sakset fra nevnte oppskrift: "It is an easy dish to cook, specially for the beginners". Nettopp. Ikke herme etter Nilma (eller var det Fakse?) som predikerte at hun nå skulle prøve ut en ny vest-indisk rett snart. Nå kjente jeg at jeg ble litt nysgjerrig på de Rosalind-naboene. Eilan hinter sikkert med stil. Jeg sender PM. Endret 30. januar 2009 av Rosalind
ashera Skrevet 30. januar 2009 #559 Skrevet 30. januar 2009 Eilan hinter sikkert med stil. Jeg sender PM. Har også sendt....
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 30. januar 2009 #560 Skrevet 30. januar 2009 Kom! Plutselig pappvin- og pingletreff! Herlig! Og hva gir dere meg? Da jeg fortalte om kjøkkenkatastrofen til han andre, spurte han om hva jeg hadde forsøkt å lage. Og før jeg rakk å svare foreslo han spagetti? Nudler? Etter at jeg hadde sagt at alle kokekar var skitne og lå utover bord, benker og gulv? Frekt. Direkte ondskapsfullt, rett og slett. Forøvrig blir jeg gjerne med på dekadent røke-tynne sigaretter-med-elfenbensmunnstykke (vintage, selvsagt....)-ved-røkebord-fra-Nordstand og kikke-på-naboer-med-diamantbesatt-teaterkikkert-besøk hos Rosalind. Jeg har kastet munnstykket mitt! Naturlig nok egentlig, siden jeg ikke røyker lenger. Men nå føltes det med ett helt naturlig å ha munnstykke. Ånei du. Det er verre. Mye verre. Eilan hinter sikkert med stil. Jeg sender PM. Jeg er så nysgjerrig at jeg sprekker snart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå