Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet
Han var faktisk gift......

*setter meg i skammekroken med fordommene mine*

Det høres jo litt spesielt ut:

-Mannen min er en ivrig fisker. Har mannen din noe hobbyer?

-Ja, han samler på brudekjoler...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvoromallting er, jeg får tenner. Noen digre noen. Jeg trodde jeg fikk en tann i fjor, det viser seg vel nå at det bare var en halv. Nå har jeg en flenge i overkjeven der restene sprenger seg frem og en verkende greie i underkjeven på samme side der en helt splitteny tann skal sprenge seg opp og frem i lyset.

Jeg lider.

Jeg er for gammel til dette.

Stakars! :grine:

*vonde minner*

Skrevet

Fredag type standard: Gullrekke, øl, taco.

Santa Maria-taco, faktisk. Tenåringen fikk gjennomslag. Husmoren i meg er såret. Min hjemmelagde banker Santa Maria, men Tenåringen ble nostalgisk. :snurt:

Skrevet

Santa Maria-taco, faktisk. Tenåringen fikk gjennomslag. Husmoren i meg er såret. Min hjemmelagde banker Santa Maria, men Tenåringen ble nostalgisk. :snurt:

Hvis det er noen trøst har jeg en 38-åring i hus som av og til blir nostalgisk for diverse rask, taco inkludert. :eeeh:
Skrevet
Hvis det er noen trøst har jeg en 38-åring i hus som av og til blir nostalgisk for diverse rask, taco inkludert. :eeeh:

Hehe.

Men jeg er et surrehue, så når alt annet var klart og jeg skulle steke kjøttdeigen (jepp, sen mat i dag), fant jeg ut at jeg hadde glemt å kjøpe kjøttdeig. Så nå er det litt krise. Enten lage eller bestille pizza? Taco i morgen. Det blir litt rart. Taco skal tross alt spises på fredager.

:fnise:

Skrevet

Faen!

Har satt nødpizzadeig i hyrten og styrten, tok altfor mye vann så deigen blir enorm (mulig den da ikke trenger å heve så lenge?) og den er til tvangsheving på komfyren der stekeovn er satt på max. Flaks jeg hadde mel og tørrgjær, da. Et raid av kjøleskap avdekket nødsaus type hermetikk, litt skinke, løk, salami og Norvegiaost samt en rest parmesan. Dett var dett. Blir tidenes pizza, tenker jeg. :frustrert:

Men flaks jeg hadde nødsaus da. Begynner å oppgradere min tro på ferdigmat igjen. :fnise:

Skrevet

Faen!

Har satt nødpizzadeig i hyrten og styrten, tok altfor mye vann så deigen blir enorm (mulig den da ikke trenger å heve så lenge?) og den er til tvangsheving på komfyren der stekeovn er satt på max. Flaks jeg hadde mel og tørrgjær, da. Et raid av kjøleskap avdekket nødsaus type hermetikk, litt skinke, løk, salami og Norvegiaost samt en rest parmesan. Dett var dett. Blir tidenes pizza, tenker jeg. :frustrert:

Men flaks jeg hadde nødsaus da. Begynner å oppgradere min tro på ferdigmat igjen. :fnise:

Her trengs det :troest::vin::blomst: og :sjokolade:

Håper det ble bedre enn du fryktet! :)

Skrevet

Trekk fra løk og parmesan, og du har den pizzaen jeg vokste opp med. Ha fyllet på toppen, ihvertfall slalamien, så blir den sprø. *matguru*

Skrevet
Faen!

Hvorforså negativ ?? Du har nok ingredienser til en god pizza. :)

Fire/fem ingredienser holder lenge..

Skrevet
Her trengs det :troest::vin::blomst: og :sjokolade:

Håper det ble bedre enn du fryktet! :)

Ble? Vi snakker nattmat her. Det er fortsatt heving på gang. Har lyst til å ta en brødskive i stedet. :grine:

Trekk fra løk og parmesan, og du har den pizzaen jeg vokste opp med. Ha fyllet på toppen, ihvertfall slalamien, så blir den sprø. *matguru*

:ler: Takk DP! Will do!

Hvorforså negativ ?? Du har nok ingredienser til en god pizza. :)

Fire/fem ingredienser holder lenge..

Takk for støtte! :ler: Det blir vel spiselig, håper jeg.

Og jeg håper jeg kan bli litt mer klar i toppen snart. Det er ikke første gangen jeg har glemt Viktig Ingrediens, og jeg har aldri velfylt fryser. Bør gjøre noe med det.

Skrevet

Har skrevet innlegg på Mat og drikke. Lurer på om jeg har blitt grandios. :fnise:

Jeg tenker dessuten ta min pizza egentlig er i den rette pizzaånd. er det ikke egentlig nødmat? Restemat? *selvtrøst*

Skrevet

(Mente ikke at du nødvendigvis skulle droppe løk og parmesan nå, altså. Jeg ville ha hatt det på)

Skrevet
(Mente ikke at du nødvendigvis skulle droppe løk og parmesan nå, altså. Jeg ville ha hatt det på)

Tror jeg skjønte det. :fnise:

Har oppdaget et gammelt glass med tvilsomme oliven. Vurderer å leve farlig.

Skrevet

Fortsatt i live ?? Eller ble olivenen forkastet ? ;)

*pizzasulten*

Gjest nextlife
Skrevet

Pizzaimponert :)

Håper du overlevde sesansen :kose:

Er forresten også storimponert over innlegget i nybegynnermattråden. Du er flink å forklare :)

Skrevet

Du er kjempeflink til å forklare! Likte spesielt siste punkt på fremgangsmåten. :sjarmor:

Jeg har prøvd å være riktig å så hyggelig (men sikkert ikke pedagogisk nok) i den tråden, og fikk kjeft fordi jeg var for avansert og ikke minst viste til ingredienser som var uvanlige (balsamico, parmesan f.eks). :sjenert:

Skrevet
Du er kjempeflink til å forklare! Likte spesielt siste punkt på fremgangsmåten. :sjarmor:

Jeg har prøvd å være riktig å så hyggelig (men sikkert ikke pedagogisk nok) i den tråden, og fikk kjeft fordi jeg var for avansert og ikke minst viste til ingredienser som var uvanlige (balsamico, parmesan f.eks). :sjenert:

Ha, jeg ble faktisk inspirert av deg og dine utmerkede pedagogiske evner. :) Og har registrert kjeften. :roll:

Skrevet

Jeg fikk dessuten lyst på carbonara av innlegget ditt. :sikle:

Men det blir pizza her i dag, og lasagne i morgen. Jeg er visst på mat med tomatsaus-kjøret. :fnise:

Gjest Dallandra
Skrevet

Jeg er veldig taco-fra-bunnennysgjerrig. Hva gjør du og hvordan?

Skrevet
Fortsatt i live ?? Eller ble olivenen forkastet ? ;)

*pizzasulten*

Lever, så vidt, men det er mer mandagens skyld enn pizzaens. :fnise: Olivenen fikk avgå en stille død. Så ekkel ut, men var sikkert egentlig grei. :sjenert:

Pizzaimponert :)

Håper du overlevde sesansen :kose:

Er forresten også storimponert over innlegget i nybegynnermattråden. Du er flink å forklare :)

Overlevde, som sagt.

Det ble til og med rester til dagen etterpå. :tommelsmil:

For jeg hadde jo tenkt å ha taco på lørdag, men tro det eller ei, jeg glemte å kjøpe kjøttdeig igjen. Hehe. Kanskje det er skjebnen som griper inn og redder meg fra Santa Maria?

Jeg fikk dessuten lyst på carbonara av innlegget ditt. :sikle:

Men det blir pizza her i dag, og lasagne i morgen. Jeg er visst på mat med tomatsaus-kjøret. :fnise:

Det er så godt! :spise: Pizza får jeg imidlertid ikke helt dreisen på, faktisk. Jeg tror jeg skal forsøke dine tips neste gang! :)

Jeg er veldig taco-fra-bunnennysgjerrig. Hva gjør du og hvordan?

Fnis. Det er veldig mange her som er uendelig mye dyktigere til det enn meg. :lur: Men jeg skal rote i oppskriftene mine og sende deg den jeg har brukt i det siste.

Og elers: Sliiiiten! Og det er bare mandag! :grine:

Og rødvinstørst. :sjenert:

Og uten middagsplan. :sjenert: Middager går til helvete for tiden. Tenåringen hadde spist speilegg før jeg kom hjem. Mulig jeg definerer det som middag og tilbyr brødskiver til kvelds.

:sjenert: :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...