Gå til innhold

Fresifjas


Fresi

Anbefalte innlegg

Gjest nextlife
Eurydike snek seg i mellom, men det er henne vel unt nå som hun endelig har løsnet fra seg selv.

Søvnløs. Det store spørsmålet er: Vaske kjøleskapet eller se på gamle kroker i ura?

Vel, jeg deler ikke denne facinasjonen for der ingen skulle tru..... (mulig det er fordi jeg er født og oppvokst på et noenlunde liknende sted :fnise: ) og ikke synes jeg kjøleskapvasking frister som nattlig aktivitet, så jeg vet sannelig ikke :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg deler ikke denne facinasjonen for der ingen skulle tru..... (mulig det er fordi jeg er født og oppvokst på et noenlunde liknende sted :fnise: ) og ikke synes jeg kjøleskapvasking frister som nattlig aktivitet, så jeg vet sannelig ikke :klø:

Hehe. For et par år siden nevnte jeg denne fascinasjonen for en god kollega om jeg hadde god tone med. Han er en generasjon over meg og bor litt usentralt - og skjønte ikke en dritt. Jeg er oppvokst med folk på alle kanter og elsker å se veiløse gårder. Min ene rundtur på Vestlandet var en helt storartet opplevelse, jeg var 20 og måtte stoppe bilen hver gang jeg så noe som minte om en veiløs gård oppe i fjellet. Spør meg ikke hvorfor, jeg vil på ingen måte bo på en.

Hmhm. Må nok kaste meg over en episode til. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Audrey Horne

Ho ho! Jeg stemmer for gamle kroker i ura :5:. Sjelden gjest besøker ny Fresibok (får oppdatere meg ved en senere anledning). du Jenny i den ferskeste episoden, eller?! Jeg har godpint meg gjennom akkurat den episoden i kveld. Makan til menneske :overrasket:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho ho! Jeg stemmer for gamle kroker i ura :5:. Sjelden gjest besøker ny Fresibok (får oppdatere meg ved en senere anledning). du Jenny i den ferskeste episoden, eller?! Jeg har godpint meg gjennom akkurat den episoden i kveld. Makan til menneske :overrasket:.

Audrey!!! Jeg etterlyste deg for noen sider tilbake!!

Jenny er behørig debattert i både denen boken og Elastica sin. Jeg har også en blogg på lur, skrevet av en som oppholdt seg som frivillig på Jennys gård. Den er rett og slett må-lesning (selv om den er helt vanvittig lang).

Jeg (og flere med meg) ble jo helt overraskende voldsomt provosert over damen jeg i denne boken har beskrevet som fanatikerskrulle. Fnis.

Google Jenny Endresen og du vil finne. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å omtale stedet jeg er født og oppvokst som "kjellerhåll i hællvette" :sjenert:

Haha! Siden jeg er veldig intrisert i denslags: nøyaktig hvor er dette hullet? :fnise:

Og Audrey: Jeg refererte til deg da jeg nevnte min fascinasjon for gamle kroker. :sjarmor: Har du tid, les gjerne våre ikke-så-velvillige-uttalelser om Jenny. Skrudd, skrudd, skrudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og ikke synes jeg kjøleskapvasking frister som nattlig aktivitet

Kjøleskapsvasking er kjedelig. Jeg holder meg til nattelig elefantvask med påfølgende tørk på 50 grader og varmluft samt inspirert jobbejobbing

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!!

Ettersom dagens arbeidsplan er "rydde pulten" tror jeg at lesing av huttiheitablogg inngår som pauselektyre. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
For min del har et av de få stedene i nærheten jeg virkelig har lyst til å spise nylig gått konk. Det er så synd at det nesten er en tragedie. :tristbla:

Fru Ingers? :engel:

Erre her det matprates for tiden?

Jeg var sulten på skikkelig varm kveldsmat i dag, og ranet fryseren. Resultatet ble Fajitas med chilistekte biffstrimler, ratatouille og rødløk,-og agurkdressing. Jeg har ikke drukket vin :ler:

Fantastisk! "Resultatet ble..." etter ran av fryseren pleier definitivt ikke befinne seg i den kategorien når jeg raner fryser. Mer frosne bær, eventuelt en enslig frossen yoghurt ungene pleier å putte i fryseren for å kunne spise "is". Fjærkledte ryper, elgstek på to kg og denslags innbyr virkelig ikke til impulskokkelering. Dessuten har vi ikke mikroovn.

Nextlife: jeg blir mer og mer overbevist om at du skal i grytene sammen med eilan på hytteturen vår. :fnise:

Siden jeg har 2 syke barn som raser ned i vekt for tiden er alle prinsipper, nerdetendenser og forsøk på være sofistikert i matveien lagt til side. I dag ble det pølsegrateng av nettopp Gildepølser til middag. I hvitsausen var det både meierismør og fløte.

Dette burde være noe for kanonspretterten, som trenger litt fett på kroppen. God idé. :)

Hehe. For et par år siden nevnte jeg denne fascinasjonen for en god kollega om jeg hadde god tone med. Han er en generasjon over meg og bor litt usentralt - og skjønte ikke en dritt. Jeg er oppvokst med folk på alle kanter og elsker å se veiløse gårder. Min ene rundtur på Vestlandet var en helt storartet opplevelse, jeg var 20 og måtte stoppe bilen hver gang jeg så noe som minte om en veiløs gård oppe i fjellet. Spør meg ikke hvorfor, jeg vil på ingen måte bo på en.

Hmhm. Må nok kaste meg over en episode til. :sjenert:

Haha! Takket være dere har jeg kikket litt på disse programmene i det siste. Og kjenner på akkurat den samme fascinasjonen. Jeg leter etter et program som er tatt opp ikke langt herfra, men har ikke funnet det ennå.

Faktisk er jeg også en sånn sosial rotte som ikke engang kunne tenke meg å flytte til utkanten av byen i boligfeltene (hø, skjellsord) da vi kom hit. Midt i byen eller flyttenekt. Det ble midt i byen. Mannen jakter på et terreng som er ti minutters kjøring herfra, og det er så vakkert der. Vi begge har snakket om at det hadde vært supert å bo der, helt alene i heialandskapet som er så flott på denne kanten av landet. Jeg har nok forandret meg litt. (Altså, flytte dersom det er internett der. :opplyser: )

Ho ho! Jeg stemmer for gamle kroker i ura :5:. Sjelden gjest besøker ny Fresibok (får oppdatere meg ved en senere anledning). du Jenny i den ferskeste episoden, eller?! Jeg har godpint meg gjennom akkurat den episoden i kveld. Makan til menneske :overrasket:.

Audrey! :klem:

Og Audrey: Jeg refererte til deg da jeg nevnte min fascinasjon for gamle kroker. :sjarmor: Har du tid, les gjerne våre ikke-så-velvillige-uttalelser om Jenny. Skrudd, skrudd, skrudd.

Ehem. Siden min bok er slettet, må du legge inn linken på ny. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Nextlife: jeg blir mer og mer overbevist om at du skal i grytene sammen med eilan på hytteturen vår. :fnise:

Dette burde være noe for kanonspretterten, som trenger litt fett på kroppen. God idé. :)

Jeg og eilan i grytene :sjokk:

Jeg har, både profesjonelt og privat jobbet med energitett kosthold, og har noen flere tips på lur til de som trenger ekstra energi uten at måltidet skal bli veldig mye større :

- en klatt smør og litt fløte i supper, sauser o.l.

Dersom resten av familien ikke vil ha det er det enkelt å ta av litt til kanonsopretterten og tilsette litt godsaker

- ei ss olje i yoghurten

- Milkshake av helmelk/matfløte med et egg i

- Kjør litt frosne bær/frukt i blender, tilsett et egg og litt olje, evt yoghurt også, det blir en deilig smoothie

- I stedet for å spise ei skive med ost, og ei med skinke, oppfordre til bruk av flere typer pålegg og gjerne majones på samme brødskive.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jeg og eilan i grytene :sjokk:

Jeg har, både profesjonelt og privat jobbet med energitett kosthold, og har noen flere tips på lur til de som trenger ekstra energi uten at måltidet skal bli veldig mye større :

- en klatt smør og litt fløte i supper, sauser o.l.

Dersom resten av familien ikke vil ha det er det enkelt å ta av litt til kanonsopretterten og tilsette litt godsaker

- ei ss olje i yoghurten

- Milkshake av helmelk/matfløte med et egg i

- Kjør litt frosne bær/frukt i blender, tilsett et egg og litt olje, evt yoghurt også, det blir en deilig smoothie

- I stedet for å spise ei skive med ost, og ei med skinke, oppfordre til bruk av flere typer pålegg og gjerne majones på samme brødskive.

:)

Takk for tips!

Det med eilan i grytene er allerede blitt kommentert - dessverre i slettet bok - men det er altså et uttrykk her jeg bor. "Jasså, har du vært i grytene i dag?" Derav ideen om at dere skal i grytene. :fnise:

Jeg må forresten også innrømme at jeg blir nysgjerrig på helvetteshullet. :sjenert: Nydelig bilde, forresten. Gøy og skremmende å se. :sjokk: På grunn av det jeg skrev, selvsagt. Skulle tro jeg var trollkjerring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife
Takk for tips!

Det med eilan i grytene er allerede blitt kommentert - dessverre i slettet bok - men det er altså et uttrykk her jeg bor. "Jasså, har du vært i grytene i dag?" Derav ideen om at dere skal i grytene. :fnise:

Jeg må forresten også innrømme at jeg blir nysgjerrig på helvetteshullet. :sjenert: Nydelig bilde, forresten. Gøy og skremmende å se. :sjokk: På grunn av det jeg skrev, selvsagt. Skulle tro jeg var trollkjerring.

Jeg sender Pm om Kjellerhållet :)

Jeg fikk andre kommentarer om bildet som sa det stikk motsatte :fnise:

Kanskje du burde få deg bi-jobb; Klarsynt superheltinne, kun kr. 350 pr. tellerskritt. Det finansierer fort noen lekre designlamper :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fresi og Nextlife, som dere rangler! Har dere sagt opp dagaktivitetene? Jeg er misunnelig. :trist:

Og vedrørende det evinnelige programmet; hvor mange sesonger har det gått? O sa her om dagen at "det er visst en hel del folk her i landet som bur der ingen skulle tr (at nokon kunne bu). Jo, det er nok det. Til neste sesong skal jeg sende inn forslag om å lage en episode om Gregorij fra Polen som deler en ettroms i Drammen med femten andre. Det er jo ikkje egentlig utruleg at nokon bur på ei veiløs kro oppi Fjondala i norsk samanheng, er det vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jeg sender Pm om Kjellerhållet :)

Jeg fikk andre kommentarer om bildet som sa det stikk motsatte :fnise:

Kanskje du burde få deg bi-jobb; Klarsynt superheltinne, kun kr. 350 pr. tellerskritt. Det finansierer fort noen lekre designlamper :ler:

De får jeg jo gratis! :tommelsmil:

Vi fikk faktisk tilbud om enda en i går. Men nå er det nok. Ingen fler i vårt hus. :fnise: Dessuten er det flere barn i familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Og vedrørende det evinnelige programmet; hvor mange sesonger har det gått? O sa her om dagen at "det er visst en hel del folk her i landet som bur der ingen skulle tr (at nokon kunne bu). Jo, det er nok det. Til neste sesong skal jeg sende inn forslag om å lage en episode om Gregorij fra Polen som deler en ettroms i Drammen med femten andre. Det er jo ikkje egentlig utruleg at nokon bur på ei veiløs kro oppi Fjondala i norsk samanheng, er det vel.

:hoho:

Han er nok ikke den eneste i Norge som bur sånn, men oppfyller nok vilkår for "der ingen kunne tru" likevel. Fantastisk forslag, Rosalind!

Endret av Elastica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest nextlife
Fresi og Nextlife, som dere rangler! Har dere sagt opp dagaktivitetene? Jeg er misunnelig. :trist:

For mitt vedkommende er ingen dagaktiviteter oppsagt, heller tvert i mot, flere er tilkommet. Jeg vet ikke hvordan jeg skal få neste uke til å gå rundt. Jeg skal jobbe 16-18 t hver dag, og lurer på når jeg skal presse inn måltider, natterangling og søvn :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er nok ikke den eneste i Norge som bur sånn, men oppfyller nok vilkår for "der ingen kunne tru" likevel. Fantastisk forslag, Rosalind!

Leste intervju med programskaperen, og han sa de hadde fått inn noen slike forslag, men de hadde som kriterie at det skulle være litt billedskjønt, og da kvalifiserte bla ikke blokk klin inntil motorveien ved Sinsenkrysset (en mann hadde meldt på seg selv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Og ka sei grannan til dette, då, at du held de sånn for de sjøl, spør Bruasett alltid.

Man har da for farao ikke "granna" når man bor i hutiheita. Er ikke det poenget med å bo slik, da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurydike
Fru Ingers? :engel:

:slåss:

Leste intervju med programskaperen, og han sa de hadde fått inn noen slike forslag, men de hadde som kriterie at det skulle være litt billedskjønt, og da kvalifiserte bla ikke blokk klin inntil motorveien ved Sinsenkrysset (en mann hadde meldt på seg selv).

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...