Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet
Oppdatert på arter fra dyreriket, melankoli og fine ting :klem:

Hva gjør du med såret, da?

Vet ikke? :vetikke: I følge kjæresten var det betent, men det så ikke turnuslegen (mulig pga foundation. :sjenert: ). Så jeg fikk først en salve "siden det ikke er gult", så påpekte jeg at det faktisk var gult, ellers hadde jeg nok ikke giddet å komme, og da fikk jeg resept på annen salve. Den er innkjøpt og ligger i vesken, og kjenner jeg meg selv rett kommer den vel til å ligge der en stund også. :fnise:

Men rart å plutselig på sår på nesen? :klø: Jeg rispet meg opp for en stund siden, kanskje derfor?

I hear ya! :troest:

Har du også sår på nesen? Er det en utbredt ting?

Videoannonse
Annonse
Gjest Fjodor D.
Skrevet
Vet ikke? :vetikke: I følge kjæresten var det betent, men det så ikke turnuslegen (mulig pga foundation. :sjenert: ). Så jeg fikk først en salve "siden det ikke er gult", så påpekte jeg at det faktisk var gult, ellers hadde jeg nok ikke giddet å komme, og da fikk jeg resept på annen salve. Den er innkjøpt og ligger i vesken, og kjenner jeg meg selv rett kommer den vel til å ligge der en stund også. :fnise:

Men rart å plutselig på sår på nesen? :klø: Jeg rispet meg opp for en stund siden, kanskje derfor?

Har du også sår på nesen? Er det en utbredt ting?

Ja, har sår, tror jeg skrev noe om det her om dagen. I åpning til nesebor har gule stafylokokker løpt ut og over i et lite rift jeg hadde (har vel pillet meg for mye i nesen igjen :rolleyes:), og der koser de seg visst veldig, ser det ut som. :sur:

Skrevet
Ja, har sår, tror jeg skrev noe om det her om dagen. I åpning til nesebor har gule stafylokokker løpt ut og over i et lite rift jeg hadde (har vel pillet meg for mye i nesen igjen :rolleyes:), og der koser de seg visst veldig, ser det ut som. :sur:

Huffda!

Og hm. jeg riftet meg selv opp med neglen ved åpningen. Klønete gjort, midt i lunsjen og alt. Hvordan vet man at det er stafylokokker da? Legen nevnte ikke et ord om det. Og da jeg tok frem en vond kul under foten som jeg vet det ligger et lite glasskår inni, ble hun helt overveldet og snakket om å åpne opp, så jeg bare tok på meg skoen igjen og sa at jeg skulle se det an litt. Da ble hun lettet.

Jeg får heller gå på ett bein i ferien. :roll:

Gjest Fjodor D.
Skrevet (endret)

:ler: Enbeinte Fresi!

Nei, gudene vet. Folk flest har stafylokokker i nesen altså, det er bare jeg som er litt rar som har de utenfor. :( Jeg har rødt, stygt utslett som flasser og flammer seg opp, ikke noe åpent sår.

Endret av Fjodor D.
Skrevet

Hm. Jeg tror jeg skal gå bananas med tetreolje. :forvirret:

Skrevet

Du får pleie såret så det ikke utvider seg.

Skrevet

Ang. smitte, gnagere og denslags:

Minsten observerte en katt som jaget en rotte i dag. -Jeg prøvde å hjelpe den, sa han. -Hvem da, katten eller rotta, spurte jeg. Joda, det var rotta. Han hadde prøvd å lokke den til seg for å klappe den. Fyttikatta. Mer en stafylokokker der i gården, tenker jeg. Naive byunge, hva har jeg gjort feil i oppdragelsen, tro?

Husk Bergen og 1349, sier jeg bare.

Skrevet

:haar:

Jeg regner med at han fikk en grundig gjennomgang av 1349 og de påfølgende hendelser?

Ellers må jeg tilstå at jeg har skremt katter bort fra uskyldige, søte mus mer enn en gang. Jeg synes ikke den lekingen er noe særlig, natur eller ikke natur. Men jeg har ikke akkurat klappet på musene. :fnise:

Nå lever jeg det barske livet på landet. Jeg har vasket håret i en dusj uten trykk og drukket for svak kaffe og i går bivånet jeg rødvin til reker. Nesesåret er groteskt. Jeg ser ikke ut! :grine:

Skrevet
Nå lever jeg det barske livet på landet. Jeg har vasket håret i en dusj uten trykk og drukket for svak kaffe og i går bivånet jeg rødvin til reker. Nesesåret er groteskt. Jeg ser ikke ut! :grine:

Jeg tipper vel at rødvin til reker er det mest groteske i dette avsnittet. :filer:

Skrevet

Jeg konstaterer at din definisjon av barskt liv ikke er direkte sammenfallende med min. :nigo: Men du får meg til å føle meg som den fødte viking. :fnise:

(selv om jeg holder meg unna hytta i myggsesongen. Det får være grenser for barskhet.)

Skrevet
Jeg tipper vel at rødvin til reker er det mest groteske i dette avsnittet. :filer:

Det har du nok rett i. :fnise:

Men det plager ikke meg, folk får gjøre som de føler for. I alle fall så lenge jeg får god rosévin til mine reker. :filer:

Jeg konstaterer at din definisjon av barskt liv ikke er direkte sammenfallende med min. :nigo: Men du får meg til å føle meg som den fødte viking. :fnise:

(selv om jeg holder meg unna hytta i myggsesongen. Det får være grenser for barskhet.)

Å joda, her er barskt. Jeg sitter på trappen i solen etter en tur, jeg har en kald øl og blomster på alle kanter, jeg har en mann innenfor som lager pasta med spekeskinke og blåost og et glass rødvin på vent. Kveldsbad står også på vent.

Barskt.

Skrevet

Dessuten har jeg husket med en snart-fireåring under et tre og båret rundt på en bitteliten baby altfor kort. De er nesten litt vanedannnende, de små sakene der. :sjenert:

Barskt!

Gjest Faerie
Skrevet

Har du prøvd myggmiddelet Autan? Det funker faktisk. Som fy.

Skrevet
Har du prøvd myggmiddelet Autan? Det funker faktisk. Som fy.

Tja, vi lånte bort hytta til familie nå, og seksåringen hadde visst sagt at hun aldri ville tilbake til onkel og tantes hytte pga. myggen. :fnise:

Jeg må ha antihistaminer i tillegg til myggmiddel, for jeg hovner så inni granskauen. Dét var morsomt i Hellas dét. Ikke minst da jeg skulle forsøke å kjøpe allergitabletter på det lokale apoteket. Jeg tror jeg må lære meg hva enkelte ting heter på gresk før neste forsøk.

Skrevet

Kanskje du skulle vurdere å ta med deg allergimedisiner fra Norge. Mulig at det er enklere enn å lære seg gresk. :jepp:

Skrevet (endret)

I all verden? :overrasket:

olhczmTbB4I

:legrine:

Endret av Fresi
Skrevet

Underlig atferd.

Nå er jeg hjemme igjen, har spist pizza med en totalt utslitt tenåring og en litt sliten mann som ikke får sove på grunn av min natterangling. Jeg får vel skjerpe meg ørlite grann. Mannen har reist igjen etter et kort og intenst nytt møte mellom Kattediva og vofs, denne gangen var Kattediva vennlig nysgjerrig og imøtekommende, mens vofs skalv av skrekk og måtte til og med både knurre og bjeffe (noe som vanligvis skjer uhyre sjelden). Kattediva lot seg ikke affisere så veldig. :fnise:

Nå må jeg visst være hjemme og slenge ut uken og kanskje enda lenger på grunn av Tenåringens aktiviteter og engasjementer. Det suger. :(

Skrevet (endret)
Underlig atferd.

Nå er jeg hjemme igjen, har spist pizza med en totalt utslitt tenåring og en litt sliten mann som ikke får sove på grunn av min natterangling. Jeg får vel skjerpe meg ørlite grann. Mannen har reist igjen etter et kort og intenst nytt møte mellom Kattediva og vofs, denne gangen var Kattediva vennlig nysgjerrig og imøtekommende, mens vofs skalv av skrekk og måtte til og med både knurre og bjeffe (noe som vanligvis skjer uhyre sjelden). Kattediva lot seg ikke affisere så veldig. :fnise:

Nå må jeg visst være hjemme og slenge ut uken og kanskje enda lenger på grunn av Tenåringens aktiviteter og engasjementer. Det suger. :(

Jeg leste den siste setningen der litt for fort.

Hoho, og Kleiner Hai! :rulle:

Endret av Rosalind

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...