Nilma Skrevet 11. juni 2009 #2782 Skrevet 11. juni 2009 Jeg kan vel konstatere at det ikke var Nilma som var sommerfuglgjesten på bryllupsforumet? Det kan du trygt.
Aricia Skrevet 11. juni 2009 #2783 Skrevet 11. juni 2009 Ja her gikk deg for seg etter at jeg ble... heftet, og gikk og la meg likevel i ett-tiden. Hitchcock, altså! Med sommerfugler! Jeg håndterer mark og larver, men ikke snegler i hagen, det er griseekkelt. Og døde sommerfugler med nåler i seg er grotesk. Noen jeg kjenner samlet som barn. Hvordan kan man samle på sommerfugler, jeg begriper det ikke. Jeg samlet på alle slags insekter som barn. Og lærte meg hva de het på latin. Dette bærer jo helt galt av sted. Så sant som det er sagt. Gale, gale damer.
ashera Skrevet 11. juni 2009 #2784 Skrevet 11. juni 2009 som dere driver på! Jaja, litt underholdning for meg, om ikke annet.
Gjest nextlife Skrevet 11. juni 2009 #2785 Skrevet 11. juni 2009 Har du fått deg såpass mye dårlig kaffe i pappbeger at du virker i dag?
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2787 Skrevet 11. juni 2009 Har du fått deg såpass mye dårlig kaffe i pappbeger at du virker i dag? I dag fikk jeg keramikk-krus! (Jeg skrev keramikkrus i ett ord først, jeg tror det er like så korrekt som noe annet, men det ser så rusa ut). Jeg har satt til livs utrolige mengder. Fra natten: jeg så på klokken sist rundt 03.30 og startet bråvåkningen noe med 05. Yay! Har deretter vært i forbløffende god form, frisk og rask til tross for uhorvelig kjedelig møtevirksomhet. Ikke det minste trøtt. Jeg lurer på om natten min begynner nå? Aricia: Jeg har en datter som samlet på insekter og slo opp i bøker og holdt på (dog) uten å lære seg latin). Det kjipe for meg var at hun samlet dem levende i blomsterpottene inne. Jeg fikk god trening i selvkontroll kan man si.
Aricia Skrevet 11. juni 2009 #2788 Skrevet 11. juni 2009 Oisann for insektssamling - stakkars Fresi. Ellers er det fint å høre at du er i overraskende fin form, men en gang må du vel sove litt ut du også?
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2789 Skrevet 11. juni 2009 Jeg sov jo en del på kvelden i går. Nå vet jeg ikke helt om jeg skal sove middag etterpå eller forsøke å motstå med håp om normal døgnrytme. "Normal". Til min store glede har jeg visst en kollega som hater A-samfunnet like mye som meg og synes det er hårreisende at vi kritikkløst har overført arven fra bondesamfunnet på denne måten. Men det hjelper jo ikke noe særlig.
Aricia Skrevet 11. juni 2009 #2790 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har litt fleksibilitet mht arbeidstid, og er veldig glad for det, for å si det sånn. Men det verste i det siste har vært å ha håndverkere i huset - å være på jobb før halv åtte om morgenen nesten hver eneste dag har vært intet annet enn en absurd og sjokkartet opplevelse. Og veldig, veldig smertefullt, selvsagt. Rett og slett vondt!
Gjest Ludovie Skrevet 11. juni 2009 #2792 Skrevet 11. juni 2009 Det der vet jeg mye om, A. Og mer blir det vel.
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2794 Skrevet 11. juni 2009 Jeg har litt fleksibilitet mht arbeidstid, og er veldig glad for det, for å si det sånn. Men det verste i det siste har vært å ha håndverkere i huset - å være på jobb før halv åtte om morgenen nesten hver eneste dag har vært intet annet enn en absurd og sjokkartet opplevelse. Og veldig, veldig smertefullt, selvsagt. Rett og slett vondt! Vondt er ordet! Absurd! Jeg hadde litt fleksibilitet før jeg også, jeg spurte til og med om det på intervjuet da jeg ble ansatt og fikk det bekreftet fra øverste hold. Og så har det blitt snik-inndratt! :frustrert: Å være på jobb før åtte er så ekstremt at jeg ble kvalm bare ved tanken. For et par år siden måtte jeg det i et helt år. Jeg trodde jeg skulle dø. Ja huff. :hoppe: Naboens kommer ikke før de har gått på jobb, sånn omtrent i åttetiden da jeg selv går, og så er de ferdige når jeg kommer jeg om ettermiddagen. Jeg er særs takknemlig.
Gjest nextlife Skrevet 11. juni 2009 #2795 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er min egen sjef i morgen, og kan gjøre som jeg vil
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2796 Skrevet 11. juni 2009 Jeg hadde et par herlige sovetimer i sengen i ettermiddag, og stakkars Tenåringen også. Derfor ble det middag på et litt urtodokst tidspunkt, men etter ønske fra den samme Tenåringen (fersk fullkornstagliatelle med hjemmelaget pesto, bacon, sukkererter, dulcitatomater ellerhvadetheter, sorte oliven og litt fetaost til mor. Litt hvitvin til mor også). Og jeg var flink og kom på at jeg skulle venne oss til is og dessert, så da ble det kaffe, jordbær og vaniljeis etterpå. Magen min skjønte dessverre ikke hva som traff den. Alt i alt er jeg nå i stadig stigende form. Dette GÅR ikke lenger!
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2797 Skrevet 11. juni 2009 Jeg er min egen sjef i morgen, og kan gjøre som jeg vil Jeg også.
Gjest nextlife Skrevet 11. juni 2009 #2798 Skrevet 11. juni 2009 Jeg hadde et par herlige sovetimer i sengen i ettermiddag, og stakkars Tenåringen også. Derfor ble det middag på et litt urtodokst tidspunkt, men etter ønske fra den samme Tenåringen (fersk fullkornstagliatelle med hjemmelaget pesto, bacon, sukkererter, dulcitatomater ellerhvadetheter, sorte oliven og litt fetaost til mor. Litt hvitvin til mor også). Og jeg var flink og kom på at jeg skulle venne oss til is og dessert, så da ble det kaffe, jordbær og vaniljeis etterpå. Magen min skjønte dessverre ikke hva som traff den. Alt i alt er jeg nå i stadig stigende form. Dette GÅR ikke lenger! Det hørtes ut som en nydelig middag. Ikke noe sennepsdrssing i dag? Jeg har ennå ikke spist middag, og nå er det kanskje for sent? :klø: Til tross for at jeg ikke har sovet i dag er jeg kvikk og rask, og helt enig med deg, dette går IKKE lenger.
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2799 Skrevet 11. juni 2009 Nå skal jeg rangle litt for meg selv, vel vitende om at jeg kan sove til jeg våkner. Jeg skal lese litt på sengen, og i morgen når jeg våkner og er uthvilt nok skal jeg lese litt til. Deretter skal jeg lage litt kaffe og servere meg selv på sengen mens jeg fortsetter lesingen og KG-surfingen og gjennomgang av nettavisene og ellers alle nettvanene mine. Rsten av dagen har jeg tenkt å fylle med bedagelig støvsuging og rengjøring av de verste flatene og litt klesvask, men jeg har ikke tenkt å slite meg ut. Legge på en ren duker og sette frem noen nye lys og svisje over badet, kanskje? Skifte på sengen. Dusje med den nye sjampoen og file negler og nappe bryn - hvis jeg gidder. Og så er planen kjæestehelg med musserende og hotellseng. :nigo:
Fresi Skrevet 11. juni 2009 Forfatter #2800 Skrevet 11. juni 2009 Det hørtes ut som en nydelig middag. Ikke noe sennepsdrssing i dag? Jeg har ennå ikke spist middag, og nå er det kanskje for sent? :klø: Til tross for at jeg ikke har sovet i dag er jeg kvikk og rask, og helt enig med deg, dette går IKKE lenger. Ingen sennepsdressing. Men jeg gir meg ikke, jeg har tro på habituering. Pestoen ble ganske god, men jeg synes liksom den smaker ganske forskjellig fra gang til gang? :klø: Det er vel kanskje styrken og smaken på hvitløken? :klø: :klø: Det er dessuten aldri for sent for mat! Nattmat! Og hvordan du kan være kvikk og rask er en gåte, men jeg kan bli sånn jeg også hvis jeg kommer meg gjennom det trøtteste punktet. Da bare våkner jeg igjen og kan holde det gående en natt til. Men det er jo praktisk på en måte. Man kan sove siden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå