Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg også.

Selv om jeg mistet happeningen. Vil bare at alle skal vite jeg kom inn med et interaktivt bud fra stua kvelden før, men *noen* hadde vært lur før meg. :(

Og Nam for indisk! Hvor var dere?

Endret av Rosalind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Indisk ble spist nederst på Løkka, den er både god og hyggelig, om enn ikke byens rimeligste.

Søndagen var full av mine foreldre og avslutning med Tenåringen, kulturelle innslag og møte med en veldig hyggelig dame. :) Liksom-avslappet storfamilie med ekser og barn og babyer og foreldre og tjohei. Hjemme hadde DNM støvsuget, siden han var syk (:hoho:) og så ble det pølser og brus og kaffe og boller med mine foreldre. :fnise: Til slutt film med Tenåring og DNM.

Fin søndag, men den strakk seg dessverre altfor langt inn i mandagen siden i ladri klarer å legge oss. Jeg tror ikke jeg sovnet før tre, så mandagen ble en styrkeprøve.

:Gjesp:

Skrevet
Indisk ble spist nederst på Løkka, den er både god og hyggelig, om enn ikke byens rimeligste.

Jeg tror jeg vet hvilken det er. :lur:

Sist vi var der ble vi ekstremt fascinerte av den ene jenta som jobbet der; hun gikk rundt med musikk på øret mens hun serverte. :fnise: Men maten er god, og det er jo tross alt det viktigste. Og jenta var surrete og musikkhørende på en søt måte.

Skrevet
Jeg tror jeg vet hvilken det er. :lur:

Sist vi var der ble vi ekstremt fascinerte av den ene jenta som jobbet der; hun gikk rundt med musikk på øret mens hun serverte. :fnise: Men maten er god, og det er jo tross alt det viktigste. Og jenta var surrete og musikkhørende på en søt måte.

Hm, musikkhørende servitør har jeg aldri opplevd der. :fnise: Jeg har i grunnen hatt samme dame hver eneste gang jeg har vært der når jeg tenker meg om, en veldig hyggelig en (om enn med noe fremtredende kroppslukt, men pytt pytt). Jeg synes det er veldig hyggelig der og maten er god.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg spist ute annenhver dag. :fnise:

Skrevet
Hadde jeg hatt råd hadde jeg spist ute annenhver dag. :fnise:

Jeg også! Selv om jeg elsker å lage mat, så er det jo enda bedre å få den servert. :fnise:

Skrevet

Jeg blir supermisunnelig når dere snakker om indisk mat, det er jo godt. :grine: Det er morsomt å lage selv, men det hadde vært kjekt å kunne bli servert en gang i blant.

Skrevet

Jeg har faktisk sluttet å gå ut og spise indisk (eller kjøpe takeaway), for jeg blir så utrolig uvel av det. Når jeg lager selv, derimot, går det helt fint.

Skrevet
Jeg også! Selv om jeg elsker å lage mat, så er det jo enda bedre å få den servert. :fnise:

Jeg vil si jeg liker best å få maten servert. :fnise:

Men det er hyggelig å lage mat av og til, når jeg er inspirert og ting går bra, og gjerne når det er en dyktig fyr på besøk som jeg kan lage den sammen med. Jeg er bare alt for glad i restuaranter. :sjenert:

Jeg blir supermisunnelig når dere snakker om indisk mat, det er jo godt. :grine: Det er morsomt å lage selv, men det hadde vært kjekt å kunne bli servert en gang i blant.

Jeg har faktisk sluttet å gå ut og spise indisk (eller kjøpe takeaway), for jeg blir så utrolig uvel av det. Når jeg lager selv, derimot, går det helt fint.

Jeg har ennå ikke laget selv, men jeg har tenkt å prøve. Snart. Jeg må bare huske å bestille krydder, og det kan jo ta litt tid. Jeg lurer på om det kan få bli høstens prosjekt? Så kan jeg pepre dere med spørsmål og oppskrifter og sånn. :fnise:

Skrevet

Høres ut som en plan. :fnise:

Ellers er det Nilma og Ludovie som indisk-ekspertene, jeg er bare en novise. :)

Skrevet

Jeg kan felles-pepre. :fnise:

Etter å ha lest hos Nilma og Ludovie tidligere har jeg bokmerket noen nettsider som jeg tenkte skulle få meg i gang, og en og annen kokebok har jeg også liggende. Hvis jeg ikke glemmer hele prosjektet skal det nok bli gøy!

Skrevet
Høres ut som en plan. :fnise:

Ellers er det Nilma og Ludovie som indisk-ekspertene, jeg er bare en novise. :)

Ekspert og ekspert, jeg er nok mest ivrig. :fnise:

Jeg kan felles-pepre. :fnise:

Etter å ha lest hos Nilma og Ludovie tidligere har jeg bokmerket noen nettsider som jeg tenkte skulle få meg i gang, og en og annen kokebok har jeg også liggende. Hvis jeg ikke glemmer hele prosjektet skal det nok bli gøy!

Ja! Indisk er kjempegøy! :hoppe:
Skrevet
Ekspert og ekspert, jeg er nok mest ivrig. :fnise:

Ja! Indisk er kjempegøy! :hoppe:

Jeg ser for meg at det kan bli litt smertefullt underveis. :fnise: Men det er kjempegodt!!

Jeg har forresten også litt sart mage av og til, men har ennå ikke reagert på indisk, heldigvis.

Skrevet (endret)

Jeg lagde indisk nesten hver dag da jeg bodde i Berlin. Nå gjør jeg det sjelden (bortsett fra korma, Os favoritt). Men hoppe for gåsa og nederst på løkka! Den er god. Ellers vil jeg på det hjerteligste anbefale denne. :hjerte:

Men det har jeg kanskje gjort før.

Endret av Rosalind
Skrevet
Jeg lagde indisk nesten hver dag da jeg bodde i Berlin. Nå gjør jeg det sjelden (bortsett fra korma, Os favoritt). Men hoppe for gåsa og nederst på løkka! Den er god. Ellers vil jeg på det hjerteligste anbefale denne. :hjerte:

Men det har jeg kanskje gjort før.

Takk for tips, jeg skal forsøke å huske den hvis jeg skulle slumpe til å være på de/dine kanter. Det er jeg jo nesten aldri. :fnise:

Jeg liker også den som var på Egertorget før, men som nå har flyttet til Fredensborg. Bombay Darbar heter den vel. Den er også god. :spise:

Skrevet
Jeg liker også den som var på Egertorget før, men som nå har flyttet til Fredensborg. Bombay Darbar heter den vel. Den er også god. :spise:

Stadig tilbakevendende tema. Hadde ikke vi en plan om å indiskdate'e der?

Anyroad ( :hoho: ), den har jeg ennå ikke prøvd. Men du har anbefalt den grønne kyllingen. Jeg skal be om det. Grønn kylling.

Skrevet
Stadig tilbakevendende tema. Hadde ikke vi en plan om å indiskdate'e der?

Anyroad ( :hoho: ), den har jeg ennå ikke prøvd. Men du har anbefalt den grønne kyllingen. Jeg skal be om det. Grønn kylling.

Det stemmer jo. jeg går visst bare på repeat for tiden. :fnise:

Men ditt tips skal definitivt prøves. Eller vi kan date på et tapassted? :spise: Man kan temadate? Indiskdate, italiensk date, spansk date und zu weiter.

Skrevet

Eller finskdate'e, som vi hittil har gjort? :hoho:

Skrevet
Eller finskdate'e, som vi hittil har gjort? :hoho:

Finsk er bra. Finnes det finske spisesteder i byen? Islandske?

Skrevet
Finsk er bra. Finnes det finske spisesteder i byen? Islandske?

Hvem har sagt at vi trenger mat? :sjarmor:

Skrevet
Hvem har sagt at vi trenger mat? :sjarmor:

Trenger og trenger, basert på tidligere erfaringer slår det meg at det kanskje er lurt?

:fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...