Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Bortsett fra punkt 22 (og muligens 23) signerer jeg helhjertet Fresis grilloppsummering. :tommelsmil:

:5:

Exactly my point. (Har vi samme svigerfamilie, by the way? :sikle: )

Å si man ikke liker grillet mat er like tåpelig som å si at man ikke liker kokt mat, men by all means, det går vel an... For meg høres det bare ut som man har vært i dårlig selskap og ikke fått smakt det som er virkelig godt. :Nikke:

Og nei, det er ikke det at jeg ikke liker grillet mat, enkelte ting (f.eks. hvalkjøtt eller lammekoteletter) er veldig godt grillet, det er bare det at det blir for mye av det, når man ikke kan åpne en avis/nettside eller snakke med folk uten at grilling kommer opp som tema hele sommeren. Da blir jeg noe så jævla bittelitt lei. :eeeh: Et par ganger i løpet av sommeren holder for min del.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nextlife

Fresi, du tar lizm ting på kornet, du :fnise:

Signerer i sin helhet :)

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

Vi skal grille i dag. Ett stykk gassgrill, gode marinader, kveldssol på verandaen, hyggelig selskap, litt hvitvin til dessert... :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ambra

Grillambivalent :sjenert:

Men mine foreldre er som enkelte andres svigerfamilie, og da er jeg ikke ambivalent overhodet. Kyllingpølser derimot, er ikke godt. Min lokale slakters ostepølser er godt, særlig surret med bacon.

Så ja takk, noen ganger :)

Og Fresi, liker de korte oppsummeringene sine :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nei, det er ikke det at jeg ikke liker grillet mat, enkelte ting (f.eks. hvalkjøtt eller lammekoteletter) er veldig godt grillet, det er bare det at det blir for mye av det, når man ikke kan åpne en avis/nettside eller snakke med folk uten at grilling kommer opp som tema hele sommeren. Da blir jeg noe så jævla bittelitt lei. :eeeh: Et par ganger i løpet av sommeren holder for min del.

Aldeles enig. :Nikke:

Grilling og grillet mat er ikke det samme. Det er den euforiske, vedvarende halleluja-stemningen fra mai til september jeg ikke klarer helt - er det fint vær, så er det grill, og er det grill, så er det stas. Uansett.

Man slutter ikke å behøve variasjon i matveien selv om det er sommer og sol, og "standard" norsk grillmat er slett ikke godt uansett (svært ofte er det motsatte tilfellet). Ikke er det lettvint heller - det er noe elendig styr. I sommerhalvåret er det dessuten omtrent umulig å oppdrive et kjøttstykke som ikke er innsauset i guffen marinade pågrunn av dette kollektive grillhysteriet.

Og i tillegg er det faktisk slik at annen enkel og lett mat kan tilberedes raskt innendørs, med alle fasiliteter tilgjengelig, og SPISES UTE. :sjokk:

Endret av Aricia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. Ingen regel uten unntak: Svigersene til Donpedro (også basert på bakgrunnsinfo :lur:)

...

16. Et definitivt nei til grilldress, slippers og bad music.

...

24. Hadde jeg hatt Donpedros svigers hadde jeg muligens men ikke sikkert elsket grillings ett hakk høyere en jeg gjør i dag, men jeg er ikke helt sikker, jeg bare tror det pga visse ting som de har i bagasjen mens jeg på den annen side er helt bagasjeløs og har en mor som hater grilling siden hun stakkars ikke klarer å separere grilling og grilldress

Jeg må bare få meddele at grilldress er et flittig benyttet antrekk ved grilling. Og slippers. Bare sånn for å ripe litt i glansbildet.

Men maten... maten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, den tråden ble faktisk bare ekkel etterhvert. Jeg var sikker på at det var en tulletråd, men faktisk tror jeg ikke at den er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke slik objektivisering eller instrumentalisering av dyr, selv om det er snakk om laverestående vesener som sommerfugler. For å spøke litt, kunne jeg kanskje tenkt meg å foreslå å slippe ut fiiine, hvite måker. :engel:

Eller hva med flaggermus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaggermus er vel ikke hvite? :klø:

Men kanskje i et temabryllup? Goth?

Har du ikke hørt om hvitmaling? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Flaggermus er ekle. :(

Og bare spør Nilma om hva hun synes om sommerfugler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg griller ikke noe særlig.

Og i løpet av denne fraværets periode har jeg åpenbart glemt at alt som glimrer ikke er tull, så jo: Serriøst? :sjokk:

Og hei søtefresi :klem::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaggermus er ekle. :(

Og bare spør Nilma om hva hun synes om sommerfugler.

De er bare marginalt mindre ekle enn flaggermus. Jeg er i grunnen for alt som innebærer at det blir færre sommerfugler i verden. :filer: *ond*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en uforklarlig lyst på grillmat og grilling i sin alminnelighet. :fnise: I dag har jeg hatt vanvittig lyst på ferske reker/skalldyr/fiskesuppe/fisk, men har i stedet spist nydelige asparges og lammekoteletter, dog ikke grillet.

Jaja, man kan ikke få alt.

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...