Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen av dere vet jo at jeg har tryna på snowboard og gått med brukket og bruskformerende nese noen år. Det gikk så langt at jeg aldri ble tilsnakket på engelsk når jeg var sør for Amsterdam. :fnise: Men grunnet skilleveggsoperasjon har jeg altså prøvd ut det mye omtalte nesehornet. Det er fantastisk.

Og @ Lillehammer-OL: Mens dere andre samlet på pins var jeg så knøttis at jeg vant Kristin-konkurransen i hjembygda mi. Men hjemmelagd vademelsdrakt. :fnise:

Endret av Rosalind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh! *visualiserer* Du var sikkert pnuskesøt, som yngstesønnen min pleier å si. Om kattunger og valper og andre fine ting i verden.

Skrevet
Fine dengang. :fnise: OMG, for noen farger. Cerise, kongeblått og den der rare grønnfargen. Jeg hadde en fleece....

Neinei, vi hedde egne jakker. De var røde og blå, helt ok i grunnen, har den enda (men har tatt av merket) - kjekk til turbruk.

Men jeg husker de offisielle klærne imponerte meg skikkelig, synes de var ganske kule. Hihi. Lurer på hvor mange rallarhatter som befinner seg rundtomkring?

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Men jeg husker de offisielle klærne imponerte meg skikkelig, synes de var ganske kule. Hihi. Lurer på hvor mange rallarhatter som befinner seg rundtomkring?

Uh. Jeg har rallarhatt (Sondre Norheim?), som stammer fra OL i 94. En eller annen plass.

:fnise:

Skrevet

Jeg har fått mannebesøk. :sjarmor:

Dessverre var jeg udusjet i ukledelig antrekk og midt i skuringen av et uhyre grisete kjøkken. :sjenert:

Den Veldig Renslige Mannen kastet seg straks over den uhyre grisete kattekassen ("den ser jo ikke ut") :sjenert:

Deretter tørket han opp litt kattespy og tilbød seg å ta oppvasken. :sjenert:

Sjuske!

Men så pakket han opp medbrakte godsaker: Eplesaft fra Ringi, prosecco, vin, andeconfit, aspargesbønner, gode poteter, søtpoteter og noe jeg ikke vet hva er. Og masse sigaretter. Og øl til å drikke umiddelbart i solen på verandaen. :nigo: Så jeg smatt i dusjen og forsøkte deretter å style det nyklipte håret uten hell, vasket toalettet i all hast og i hemmelighet før jeg liksom-verdig kom ned igjen. :hoho:

Så nå sitter jeg i sommervarme på veranda iført kort kjole uten strømper (:sjokk:) og drikker øl i solen og prøver å fortrenge tanken på alle flekkene ansiktet mitt vil få. Mens mannen lager mat etterpå (jepp, det må han nesten) må jeg på en umerkelig og hemmelig måte få støvsuget trappen, strøket en duk og lagt den på, hengt opp en klesvask og sette på en ny, skiftet på sengen og tømt oppvaskmaskinen. Pluss vaske kjøkkengulvet og stuegulvet og feie over vaskene på badet. Burde la seg gjøre?

Skrevet (endret)

Flotte greier! :strix: Den eneste mannen i huset her akkurat nå angriper akkurat kjøttbeinet sitt ved å snike seg innpå det og hoppe på det. :fnise: ...og der fløy madrassen hans også avgårde.

Jeg har kjøpt spansk solkrem mot flekker. Dessverre har den konsistens som lim enda den er tyntflytende. Ellers hjelper store solbriller. Og pannelugg. :sjarmor:

Endret av Honesty
Skrevet

Jeg må ha hatt. :(

Og der tok han jammen meg oppvasken. :overrasket:

Skrevet

Så deilig, Fresi! :hjerter_rundt:

Jeg har også flekker. Flekker er det nye lekkert! :rope:

Kos deg.

Gjest Krynkel
Skrevet

Herregud, Fresi, det der (altså alt i innlegg #2305) hørtes intet mindre enn bra ut! Nyt! :strix:

Gjest nextlife
Skrevet

Fresi

Jeg unner deg virkelig kjole uten strømper med mann som medbinger fine ting.

Kos deg massevis :klem:

Skrevet

Riktig god restenavhelga, F.! :vinke:

Skrevet

Det er en fantastisk mann du har, Fresi. Tror du han kunne tenke seg å holde kurs for min mann? :sjenert:

Skrevet

Hadde jeg funnet en slik mann, så kunne jeg sannelig tenkt meg en mann igjen jeg også. :jepp:

Men jeg finner bare tosker jeg... :sukk:

Skrevet

Haha, jeg så en fyr med en sånn jakke her om dagen. Var de ikke grå med rosa firkanter på skuldrene? :fnise: Snasent.

Og håper Fresifjasa har kost seg skikkelig i natt. :hjertesmil:

Gjest Faerie
Skrevet

Jeg har en funksjonærjakke fra VM på Ski i Trondheim i '97 hvis noen er interessert.

:hoho:

Skrevet

Klær fra den tiden har forsvunnet ut av klesskapet for lenge siden.

Håper at resten av helgen ble like bra som begynnelsen

Skrevet

Hvordan i all verden ble min dagbok et åsted for Lillehammel- OL- mimring? :ler: Jeg som er den minst sportsinteresserte i Norge. Joda, jeg var på Lillehammer en helg (? husker ikke hvor lenge, er fortrengt) sammen med tre andre fordi en av de tre nevnte hadde en hyttelignende sak i nærhten og de tre andre var dessuten usedvanlige engasjerte og oppglødde og mente at dette måtte man ikke gå glipp av. Høh. Ikke nok med det, vi skulle også ha med ski og stå i løypene med ski på. Dån. Jeg er ikke noe flink på ski og måtte utsettes for all mulig skam og skjensel i de løypene, men overlevde på mirakuløst vis uten et eneste fall. Temperaturen var jo nær frysihjel, men siden de andre plutselig avdekket noen voldsomt patriotiske sider ville de gå kledd i anorakker og nikkerser hviket heldigvis førte til at jeg fikk låne min venninnes veldig fine, marineblå skijakke, tykk og god. Så jeg frøs ikke noe særlig, sikkert takke være et kollektivt innkjøp av selbuvotter og ullstrømper i nasjonalismens tegn (jeg sto nok utenfor og tok en sigg mens de gikk bananas i tradisjonelle strikkemønstre).

Joda. I løypene prøvde jeg å balansere og ordne skiene så godt jeg kunne, drikke kakao og røyke mens de andre gjenkjente og heiet på folk hvis navn jeg aldri hadde hørt. Og jeg lurer fortsatt på hvordan de kunne kjenne igjen skiløpere med kondomdress, lue og briller. :klø: De ble ekstatiske og hoppet og heiet, det var jo litt koselig og jeg mener å huske at været var strålende. Vel tilbake i sentrum måtte jeg traske rundt med ski på skulderen sammen med en milliard andre mennesker og tåle kjeft fra fremmede fordi jeg viftet dem i fjeset med skituppene mine. Som om jeg er vant til å tasse rundt med ski over skulderen, liksom. Mine forsiktige forslag om øl på en av de mange, litt innbydende kaféene falt selvsagt på stengrunn.

Akk ja, det var sikkert gøy. Jeg tror ikke det er nødvendig å nevne at jeg aldri fikk hverken pins, rallarhatter eller grusomme jakker. Og jeg lærte aldri OL-floka heller (gud forby).

Skrevet

:rulle:

Jeg ser du prøver å vri deg unna her, Fresi, men ærlig talt: du var der, jo! :tommelsmil: Dette er følgelig OL-bok så god som noen - selve det korrekte stedet, vil jeg nesten si.

:tre:

Skrevet

Men veldig hyggelig å lese om deres minner, altså! Beklager at jeg ikke siterer alle.

Og det er litt gøy å lese andres minner til sånne begivenheter. Jeg hadde en eller annen runde på terrorangrepet i New York (pluss pluss) en gang, og det var interessant lesning.

Jeg har kjøpt spansk solkrem mot flekker. Dessverre har den konsistens som lim enda den er tyntflytende.

Spansk solkrem? :rope: Inntrisert!

Så deilig, Fresi! :hjerter_rundt:

Jeg har også flekker. Flekker er det nye lekkert! :rope:

Kos deg.

DNM er så søt at han kaller det "litt store fregner". Hvilket det altså ikke er.

Herregud, Fresi, det der (altså alt i innlegg #2305) hørtes intet mindre enn bra ut! Nyt!

Det var veldig bra! :hoppe: Det jeg ikke visste hva var, var altså miniappelsiner. Hva man kan få kjøpt når man har tilgang på butikker som ligger i eilans nabolag. :lur:

Fresi

Jeg unner deg virkelig kjole uten strømper med mann som medbinger fine ting.

Kos deg massevis :klem:

Takk! :klem:

Det var fint, fint og rolig i rønneomgivelsene mine. Koschli rett og slett.

:nigo:

Riktig god restenavhelga, F.! :vinke:

Den ble fin!

Det er en fantastisk mann du har, Fresi. Tror du han kunne tenke seg å holde kurs for min mann? :sjenert:

Han er bare kjæreste altså. :sjenert: Den Nye Mannen/Den Nå Ikke Så Nye Mannen/kjæresten/han andre.

Han viser seg å være noe inni hampen ryddig og renslig, gitt. Han har ikke vært her så mye, men jammen som han finner fram i skuffer og skap og rydder og vasker litt sånn uten å gjøre noe nummer av det. :fnise:

Jeg burde skamme meg men gjør det ikke.

Hadde jeg funnet en slik mann, så kunne jeg sannelig tenkt meg en mann igjen jeg også. :jepp:

Men jeg finner bare tosker jeg... :sukk:

:klem:

Tro meg, jeg har vært borti tosk med stor T. Fordelen er at man ikke er så ivrig på toskeskap igjen, det er i alle fall min erfaring.

Haha, jeg så en fyr med en sånn jakke her om dagen. Var de ikke grå med rosa firkanter på skuldrene? :fnise: Snasent.

Og håper Fresifjasa har kost seg skikkelig i natt.

Fresifjasa fjaset, fabulerte, forsynte seg fryktelig og hadde det fabelaktig!

Jeg har en funksjonærjakke fra VM på Ski i Trondheim i '97 hvis noen er interessert.

:hoho:

Ikke så veldig, for å være ærlig. :fnise:

Klær fra den tiden har forsvunnet ut av klesskapet for lenge siden.

Håper at resten av helgen ble like bra som begynnelsen

Fin helg, Bettie! Jeg skal lære litt av deg når det gjelder kast&rydd, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...