Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ellers tror jeg mine bihuler også er ganske pottetette for tiden, forresten, pga byggestøvfremkalt allergi.

Neseskylling skal visst funke bra for slikt også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cupido er definitivt nittitalls. Og Cecilie Kjensli. :fnise: Dildoparty!

Troen på verden er forevel lost, men folk har jo Twitter. Det er da noe.

Mens vi snakker om Twitter. Det skjønner jeg ikke noe av. Jeg har twitret tre ganger, mendet er jo ingen som hører det jeg kvitrer?

Har du forsøkt neseskylling med nesehorn og saltvann? Jeg ble desperat for noen uker siden og forsøkte. Det skal vissnok funke positivt over tid.

Da jeg begynte å bli frisk var det sjokkerende hvor mye jeg kunne pusse neseboret på den siden jeg hadde vært vondt, skjønner ikke at det var plass til alt inni disse hulrommene jeg.

Du har tonnevis av sympati herifra, ihvertfall.

I kveld er det jeg som alenedrikker. Mannen drikker øl (og før vi fikk barn var jeg også fast innslag *savne*) ute, og jeg skulle ha besøk. Men det ble avslyst, så jeg la en flaske rosé (Casa de Saima) til kjøling og drikker den nu. Digg!

Takk for sympati. Jeg har ikke forsøkt skylling, jeg er jo ikke tett i nesen og opplever liksom ikke ekkelheter der heller. :klø: Jeg har heller aldri hatt bihulebetennelse. Derimot hadde jeg en ualminnelig kraftig forkjølelse eller influensa en påske for syv-åtte år siden, og den hånderte jeg ved å ligge i sengen hele dagen og rangle hele kvelden og natten for så å ligge i sengen for så å *repeat* gjennom hele påsken. Hva som er årsaken vet jeg ikke, men etter den påsken sa luktesansen takk for seg og trykket i hodet har vært evig tilstedeværende. Det eneste som skal hjelpe er visst et helsekostmiddel (?), men jeg glemmer å ta det. Kan jo prøve skylling? Hvor får jeg saltvann fra?

Jeg alenedrakk først et glass rødvin, nå alenedrikker jeg øl. :fnise: Moderat, men litt kos må jeg ha, og når jeg nå leste rosévin angrer jeg noe voldsomt på at jeg ikke har skaffet det. Rosé skal det bli i morgen! :)

Skrevet
Mens vi snakker om Twitter. Det skjønner jeg ikke noe av. Jeg har twitret tre ganger, mendet er jo ingen som hører det jeg kvitrer?

Nettopp. Det er et nettsted forbeholdt oppdateringsfeltet på Facebook. :fnise:

Skrevet

:hoppe:

Ellers tror jeg mine bihuler også er ganske pottetette for tiden, forresten, pga byggestøvfremkalt allergi.

:troest:

Jeg begynner for min del å tro at jeg muligens har en allergi, men mot hva? Håper det ikke er støv for å si det sånn.

Nettopp. Bare se på Madonna.

:fnise:

Jeg kan vel tenke meg et par ulikheter mellom meg og Madonna, den ene (og kanskje ikke den mest åpenbare) er at jeg ikke gidder. Rett og slett. Vi får se hva bedagelig Pilates kan utrette til høsten.

Skrevet

Nå fikk jeg forresten lyst til å si noe, men det skal jeg ikke.

Jeg er jo mer der at jeg ønsker meg et Tupperwareparty for å få skaffet tilbake en dypt savnet bakebolle.

Skrevet

Man kan lage saltvannet selv, l5 dl unka vann med 1/2 ts salt eller noe. Jeg kjøpte nesehorn på apoteket, 130 kr eller noe. Brukte 45 min første gang, og ikke veldig delikat, men var desperat. Tror vannet renner i hulrommene, så man får renset opp andre steder enn akkurat i pustekanalen.

http://www.yogaprosess.com/norsk/nesehorn/nesehorn.html

Skrevet

Var det ikke Knut Nærum som sa han ikke Twittret, men heller gikk bort til fremmede og sa "er på vei til jobb" før han gikk videre?

Skrevet

Nittitallsnostalgien blomstrer! :tommelsmil: Det neste blir vel at dere hyller ol-pins fra Lillehammer opp i skyene.

Jeg lurer på å anskaffe meg personlig trener til høsten, jeg. :sjenert: Men egentlig er jeg like så flink til å presse meg selv, og jeg bør vel i anstendighetens navn se hvordan ting går først?

Skrevet
Jeg lurer på å anskaffe meg personlig trener til høsten, jeg. :sjenert: Men egentlig er jeg like så flink til å presse meg selv, og jeg bør vel i anstendighetens navn se hvordan ting går først?

Jeg skulle inderlig gjerne hatt pt, men vil virkelig anbefale å se hvordan det går først. Mye kan gjøres ved heavy trilling også.

Det neste blir vel at dere hyller ol-pins fra Lillehammer opp i skyene.

:ler:

Fresi: Moren min fikk pollenallergi som voksen, så du kan jo med fordel ta en test, bare for å luke ut slikt?

Skrevet
Man kan lage saltvannet selv, l5 dl unka vann med 1/2 ts salt eller noe. Jeg kjøpte nesehorn på apoteket, 130 kr eller noe. Brukte 45 min første gang, og ikke veldig delikat, men var desperat. Tror vannet renner i hulrommene, så man får renset opp andre steder enn akkurat i pustekanalen.

http://www.yogaprosess.com/norsk/nesehorn/nesehorn.html

Fint bilde!

Og entusistisk omtale. :fnise: Takk for tips, jeg kan jo prøve?

Var det ikke Knut Nærum som sa han ikke Twittret, men heller gikk bort til fremmede og sa "er på vei til jobb" før han gikk videre?

:ler: Den har jeg ikke hørt, men det var kult uansett.

Nittitallsnostalgien blomstrer! :tommelsmil: Det neste blir vel at dere hyller ol-pins fra Lillehammer opp i skyene.

Pins fikk jeg aldri dilla på, men jeg gikk faktisk på ski i løypene på Lillehammer og fikk dessuten kjeft fordi jeg viftet med skiene i trengselen. :fnise. Ikke noe jeg er stolt av.

Jeg har også vurdert PT. Jeg tror det er den eneste måten jeg får trent på. Men det sitter litt langt inne, det er så deilig med sofaliv.

Nå spiser jeg potetgull også. :hoho:

Skrevet
Jeg skulle inderlig gjerne hatt pt, men vil virkelig anbefale å se hvordan det går først. Mye kan gjøres ved heavy trilling også.

:ler:

Fresi: Moren min fikk pollenallergi som voksen, så du kan jo med fordel ta en test, bare for å luke ut slikt?

PT er også altfor dyrt, om jeg skal være ærlig (og fornuftig). Jeg tenkte ikke egentlig på gå-ned-i-vekt, men på å veie opp for ett år uten regelmessig styrketrening. Det "#$%$#% fingerbruddet! ødela rutinene mine totalt. :kjefte:

Jeg har også fått et snev av allergi i voksen alder (reagerer litt på noen typer pollen, samt hester og elefanter), og kan gjerne ha tette bihuler uten at nesen er tett. Da blir det plutselig veldig press i nesen når jeg bøyer meg framover. Men nesehorn virker foreløpig veldig ubehagelig; jeg klarer jo ikke vanlig nesespray, engang, pga. svie. :sjenert:

Gjest nextlife
Skrevet

Ta en test du. Sannsynligheten for at det er allergi er stor dersom det ikke følger andre infeksjonstegn med tettheten. Det er mye som kan hjelpe dersom det er pollenallergi :tommelopp:

Jeg leste forresten at det i år er forventet rikelig pollenspredning. Konsekvensen er mange nye som debuterer med allergi og verre plager for de som allerede har det :grine:

Skrevet

Det fikk moren min også. Men jeg har det året rundt og det blir verre ved anstrengelser? Får høre med doktoren, men jeg er jo i deep shit hvis det viser seg å være støv eller katt. Jeg har dessuten prøvd noe allergigreier uten effekt. Men hei, jeg skal insistere på å prøve alt nå. Jeg er lei.

Liste:

- allergitest

- neseskylling

- akupunktur/naprapat (hva er det?)/et eller annet

- henvisning til spesialist (?)

- spennende medisiner

Skrevet
jeg gikk faktisk på ski i løypene på Lillehammer

Jeg bodde i lavvo en uke, og de fleste husker vel temperaturen. Nevnte jeg at jeg har vært speider?

Var med som leder av internasjonal ungdomsleir som OL avholder hver gang det er OL. Vi fikk fine jakker med ofisielle merker på og en del billetter til ymse arrangementer. Jakkene fungerte utmerket som å juge til seg bedre plasser på stadionene. Og det var en flott opplevelse, til tross for at vannet frøs mens man vasket opp og kamerabbatteriet døde med mindre man hadde det inn mot kroppen.

Skrevet
Men nesehorn virker foreløpig veldig ubehagelig; jeg klarer jo ikke vanlig nesespray, engang, pga. svie. :sjenert:

Absolutt ingen sviing for meg, mer rar følelse og litt merkelige stillinger for å få det til når man ikke har gjort det før.

Skrevet
:troest:

Jeg begynner for min del å tro at jeg muligens har en allergi, men mot hva? Håper det ikke er støv for å si det sånn.

:fnise:

Bjørkepollen er vel en sterk kandidat i disse tider.

Ellers kan du også få plager du beskriver, samt bihule/slimhinneirritasjoner, visstnok, av stivhet og låsninger i nakke.

Gjest Krynkel
Skrevet

:skratte: Det skal jammen jeg gjøre også snart. Jeg er jo mester i intetsigende facebookstatusoppdateringer, så hvorfor ikke bare si det til fremmede langs veien? Oppdatering om reaksjoner kommer senere.

Fresi, er du 50 år? Siden det ble trukket en linje mellom deg og Madonna... :sjenert:

Skrevet
PT er også altfor dyrt, om jeg skal være ærlig (og fornuftig). Jeg tenkte ikke egentlig på gå-ned-i-vekt, men på å veie opp for ett år uten regelmessig styrketrening. Det "#$%$#% fingerbruddet! ødela rutinene mine totalt. :kjefte:

Jeg har også fått et snev av allergi i voksen alder (reagerer litt på noen typer pollen, samt hester og elefanter), og kan gjerne ha tette bihuler uten at nesen er tett. Da blir det plutselig veldig press i nesen når jeg bøyer meg framover. Men nesehorn virker foreløpig veldig ubehagelig; jeg klarer jo ikke vanlig nesespray, engang, pga. svie. :sjenert:

Jøss, så mye eksotiske dyr du omgås. Det mangler jo bare flodhest nå!

Men altså, jeg anbefaler sånn der nesehorn.

Jeg bodde i lavvo en uke, og de fleste husker vel temperaturen. Nevnte jeg at jeg har vært speider?

Var med som leder av internasjonal ungdomsleir som OL avholder hver gang det er OL. Vi fikk fine jakker med ofisielle merker på og en del billetter til ymse arrangementer. Jakkene fungerte utmerket som å juge til seg bedre plasser på stadionene. Og det var en flott opplevelse, til tross for at vannet frøs mens man vasket opp og kamerabbatteriet døde med mindre man hadde det inn mot kroppen.

Fine dengang. :fnise: OMG, for noen farger. Cerise, kongeblått og den der rare grønnfargen. Jeg hadde en fleece....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...