Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet

:fnise:

Jeg tar til meg tips mot dustemakker og andre dusteting. :)

Og jeg har noe helsekostgreier som jeg sikkert burde ta. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Man skal jo være snille med dem som har vondt, men jeg synes det var veldig festlig med dusteMakken. :sjenert:

Ynnsjyll. :vin:

Jeg er så usigelig glad for at jeg bruker stavekontroll når jeg skriver oppgaven min. Men det jeg satt utenfor og skrev i mørket - det er jo en slags unnskyldning... :flau:

Gjest nextlife
Skrevet

Jeg er så usigelig glad for at jeg bruker stavekontroll når jeg skriver oppgaven min. Men det jeg satt utenfor og skrev i mørket - det er jo en slags unnskyldning... :flau:

Er du kastet på gangen :sjokk:

Skrevet

Denslags vet jeg endel om - det er utrolig hva som lurer seg inn av feil tross alle mulige filter og kvalitetskontroller. Dvs lurer seg inn og lurer seg inn - det er jeg som lager dem, strengt tatt. :sjenert:

Skrevet

Jeg vet hva hun gjør i mørket. :sjarmor:

Skrevet
Denslags vet jeg endel om - det er utrolig hva som lurer seg inn av feil tross alle mulige filter og kvalitetskontroller. Dvs lurer seg inn og lurer seg inn - det er jeg som lager dem, strengt tatt. :sjenert:

Huff. Jeg har forresten lest masteroppgaven til bi-veilederen vår, og har funnet flere skrivefeil. Men jeg har ikke kommentert dem, selvsagt. Utfra prinsippene "du skal ikke kaste sten når du sitter i glasshus" og "bedre føre var" og noe om å være mot andre slik du vil at de skal være mot deg.

Det verste er jo at jeg ikke skriver på norsk. :blink: Men veilederen vår har sørget for spesialkonsulenter som skal bistå med siste gjennomlesning.

Skrevet

Jeg drakk en halv flaske hvitvin og sov deretter i tre timer. Ikke så konstruktivt.

Jeg vakler mellom to strategier. Må bestemme meg i morgen. Æsj. Jeg hater dette her. :(

Heldigvis hadde vi hurtigmaten klar i dag. Identisk meny som i går: couscoussalat med ristet loff (ikke spør hvor den kommer fra, det kjøper jeg vanligvis aldri, men den må jo spises opp), deretter kaffe og vaniljesausvafler. :fnise: Og så har jeg snakket med en snill mann på telefonen (da ble det tåreflom) og han tenker høyt med meg og støtter meg og skal dessuten komme til meg på lørdag med mat og rødvin under armen.

Vi har så fine helger, vi er kompetente på helger. Forrige helg drakk jeg jo en liten småflaske prosecco før utflukt til rendez-vouz i småby. Vi spiste ute og drakk musserende. :) Og det må jeg si, maten var ualminnelig god og delikat, og servicen ualminnelig god og profesjonell. :overrasket: Jeg spiste smørflyndre (veldig glad i flatfisk, nemlig. :sjenert:) og den var rett og slett nydelig, tilbehøret ditto. Jeg skal aldri mer rakke ned på det stedet. Etterpå gikk vi på et sted vi begge har vært en del på for tyve år siden helt uten å vite om hverandre. Nå etter sigende nyoppusset, men det kan man ikke si om klientellet. :hoho: Etter å ha betalt covercharge for å få lov til å drikke øl i baren (er det et småbyfenomen, tro?) drakk vi ganske voksent av det omtalte ølet. Vi har det sjikkeli morsomt når vi er ute sammen selv om det bare er oss to, skravler hull i hodet på hverandre og baksnakker og koser oss. Så da jeg møtte en gammel bekjent utenfor ble jeg ekstatisk lykkelig. Hun på sin side må ha blitt temmelig overveldet, både av konstellasjonen meg og DNM (som hun også kjenner, verden er jo en miniputt) og ikke minst over at jeg var så tåredryppende euforisk over å støte på henne. :fnise: Vel i hus var det blitt sent på natt, men det er jo den beste tiden på døgnet! Hey hey, frem med hvitvinen og benke seg rundt kjøkkenbordet og frem med smugrøyken og blablabla til man nesten svimer av og det for lengst er lyst.

La meg se, lørdag våknet jeg nok noe redusert, men spiste god frokost. Ut på tur, ut mot havet! Og hey hey, der var det jo en kafé. Hav og kafé er bra. Formiddagsøl gir feriefølelse, så hvorfor ikke? Sysselsetting er ikke noe problem, vi lånte penn og papir i baren og lekte språkforskere. På tabuord (jada, barnslig), vakkert ført i pennen av DNM. Ganske forfriskende for gjestene på nabobordet vil jeg tro, men de så ikke ut til å bry seg. De hadde nok med sin egen øl. Dessuten ble listene skuffende korte. Etterpå gikk vi tilbake og DNM lagde pasta med laks og fløtesaus og det var mer hvitvin igjen. Og kaféen ved havet fikk en ny visitt. :fnise: Utover natten ble det vin og nett, heldigvis gjorde jeg ikke mer ugagn enn å vise DNM de fantastiske kaklehøneavatarene og smileyene samt registrere ham på et mammaforum. :hoho: Dessverre ble vårt heidundrende fantastiske innlegg i Bjarne Melgaard-debatten borte i cyberspace etter TO timers finpussing og språkvask og alt mulig (beskrevet hos nextlife). Fryktelig irriterende. Jeg er dessverre ikke helt i stand til å gjenfortelle alle de glitrende poengene, men at de var glitrende er jeg overbevist om.

Søndag var formen sånn passe, det må jeg tilstå. Frokost klokken tolv. :sjenert: Og koselig tur i skogen med foreldre hvor jeg så verdens vakreste blåveisteppe. Blått i blått i hele skogen. :hjerter: Og foreldremiddag (fisk igjen, man får kompensert litt). Og lang biltur hjem med DNM.

Sånn. Tenke på de fine tingene så man får sove (og ikke bekymrer seg halvt ihjel over økonomi, fremtid og barna i Afrika). Alle andre kan spole over detaljene. :fnise:

Skrevet

KatteDiva har forresten nestenslåss i dag. Hun er jo ikke ute i dårlig vær, det vil si i regn eller snø, det er ikke hennes stil. Så det er vel et halvt år siden sist hun gadd å ta seg en runde på verandaen (hun har forsøkt seg, men siden hun ikke tør å gå på snø ble det med forsøkene). Men nå er det vår, og med våren følger visst fremmede katter på tokt. En liten frekkas kom inom rett før påske, jeg ble plutselig vár en skygge i øyenkroken og så en katt stå på to ben og kikke inn gjennom ruten i verandadøren. :fnise: Jeg kunne ikke la være å gjøre KatteDiva (som er temmelig fiendtlig innstilt til artsfrender til tross for sitt kosebamseutseende) oppmerksom på saken, så da endte hun opp på to ben foran ruten innefra. Og den fremmede frekkasen var så frekk at han eller hun stanget hodet i ruten, rett mot Diva. :sjokk: Diva stakkars ble jo krenket på det groveste og lagde underlige lyder i tillegg til hissig hvesing, så da måtte jeg nesten åpne døren. Og redd er hun ikke, det har jeg sett før (kjeppjaget diiiiger hankatt helt hjem i hans egen hage forsempel), men dessverre ble hun forhindret i ny kjeppjaging på grunn av snøen. :fnise: Det ble bare noe hvesing på trappen.

I dag, derimot! Jeg satt i ullklærne i sofaen med døren åpen og forsøkte å oppdatere meg på KG da jeg hørte katteslåsslyder, og jammen var det HissigDiva som hadde oppdaget den samme frekkasen på sitt territorium, det vil si vår verandatrapp. Hun jaget den fremmede inn i hekken og kom ut igjen som en liten hekk selv.

Det er jenta si som kan sette grenser det! :hjerter:

Fortsettelse følger sikkert.

Skrevet
Jeg drakk en halv flaske hvitvin og sov deretter i tre timer. Ikke så konstruktivt.

(....)

..skal dessuten komme til meg på lørdag med mat og rødvin under armen.

(...)

Forrige helg drakk jeg jo en liten småflaske prosecco før utflukt til rendez-vouz i småby. Vi spiste ute og drakk musserende. :)

(...)

Etter å ha betalt covercharge for å få lov til å drikke øl i baren (er det et småbyfenomen, tro?) drakk vi ganske voksent av det omtalte ølet.

(...)

Hey hey, frem med hvitvinen og benke seg rundt kjøkkenbordet og frem med smugrøyken og blablabla til man nesten svimer av og det for lengst er lyst.

La meg se, lørdag våknet jeg nok noe redusert

(...)

DNM lagde pasta med laks og fløtesaus og det var mer hvitvin igjen.

(...)

Utover natten ble det vin og nett

Søndag var formen sånn passe, det må jeg tilstå.

Jeg tror jeg har en anelse om utløsende årsaker mht denne hodepinene din, Fresi! :fnise:

(Neida, jeg er bare misunnelig. Etter en slik helg ville jeg ligget til sengs i fosterstilling. Jeg tåler lite på mine eldre dager, og det er så kjedelig å være slik!!!)

Men alvorlig talt, hodepine er grusomt! I know!!

Gjør du noe aktivt for å finne ut av det?

Du har mye å tenke på for tiden! Håper du finner ut av det så fort som mulig. Godt du har snill mann som kommer med rødvin og mat og omsorg. (Kjenner jeg blir litt misunnelig igjen, til tross for at jeg har bestemt meg for å ikke ha noen kjæreste :sur: )

Skrevet
Jeg tror jeg har en anelse om utløsende årsaker mht denne hodepinene din, Fresi! :fnise:

(Neida, jeg er bare misunnelig. Etter en slik helg ville jeg ligget til sengs i fosterstilling. Jeg tåler lite på mine eldre dager, og det er så kjedelig å være slik!!!)

Men alvorlig talt, hodepine er grusomt! I know!!

Gjør du noe aktivt for å finne ut av det?

Du har mye å tenke på for tiden! Håper du finner ut av det så fort som mulig. Godt du har snill mann som kommer med rødvin og mat og omsorg. (Kjenner jeg blir litt misunnelig igjen, til tross for at jeg har bestemt meg for å ikke ha noen kjæreste :sur: )

Her påpekte du noe jeg hadde tenkt å nevne, men glemte: jeg tror ikke hodetrykket blir noe bedre av rangling. :fnise: Og neida, jeg gjør ikke noe aktivt for å finne ut av det, det har vært så mye å ta av. men jeg tenker å vie neste legetime til den, faktisk. Det er en bagatell, men den er slitsom.

Det er en bagatell fordi det egentlig ikke er smertefullt, mer som konstant trykk i hode, ansikt, hals, øyne, ører ... vanskelig å beskrive, egentlig. Og så går det lett over i ordentlig hodevondt. Blablabla.

Det er hyggelig med kjæreste, men det er ikke noe vits i hvis man ikke føler seg klar. Jeg gikk lenge uten å føle meg klar, og kjenner meg igjen i det, altså.

Og denne helgen er det Tenåringshelg, så til tross for lovet rødvin blir det nok ikke så mye av den, og det har nok både hode og lever ganske godt av. Og nå har jeg glemt å ta de forbaskede kapslene igjen. Jeg egner meg ikke for medisinering.

Skrevet

Og kremt, jeg pleier ikke akkurat å slenge i meg en halv flaske vin alene på en hverdag og burde sikkert ikke ha gjort det i dag heller. Nå er den uansett ute av blodet og jeg definerer gårsdagen som unntakstilstand. :sjenert:

Skrevet

Det er så koselig å lese helgebeskrivelsene dine, Fresi! :)

Jeg håper morgenen i dag har mindre møkk i munn enn gårsdagen. :klem:

Skrevet

Dagn i dag er allerede bedre enn gårsdagen. :)

Men jeg er grusomt trøtt.

Gjest Krynkel
Skrevet

For en nydelig helg, Fresi! :Nikke: Og en halvflaske vin (en hel også, forsåvidt) er deg vel unt etter en sik dag!

Skrevet

Du burde absolutt oppsøke en naprapat eller akupunktør for hodepinen. Jeg er jo hodepine in persona, og litt nåler i triggerpunktene i ryggen får den til å holde seg unna i lange tider. Det er det nærmeste jeg kommer magi, tror jeg.

(selv om jeg gjerne skulle sett at voodoo-dukker funker, for da vet jeg noen som hadde vridd seg i smerte nå. :nigo:)

Skrevet

Selvsagt er det lov å syte over vondt i hodet. Det er jo veldig slitsomt å ha det slik. Skulle bare mangle.

Skrevet

Du skriver fantastisk, Fresi! :tommelsmil:

Jeg leser og smiler (av det hyggelige, selvsagt). Ønsker deg en god dag i dag. :blomst:

Skrevet
Selvsagt er det lov å syte over vondt i hodet. Det er jo veldig slitsomt å ha det slik. Skulle bare mangle.

Helt enig. Jeg lever med kroniske smerter i hele kroppen, og det er til å leve med. Men får jeg hodepine, så er jeg helt slått ut. Det takler jeg bare ikke. Så alle som har mye hodepine har min fulle sympati. :klemmer:

Skrevet (endret)
Det er en bagatell fordi det egentlig ikke er smertefullt, mer som konstant trykk i hode, ansikt, hals, øyne, ører ... vanskelig å beskrive, egentlig. Og så går det lett over i ordentlig hodevondt. Blablabla.

:nei: Det er ingen bagatell. Trolig bruker kroppen din masse energi bare på å få deg til å trosse dette "trykket". "Uforklarlig" trøtt er ikke alltid uforklarlig. :klem:

Endret av eilan

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...