Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er imot sånne morgenstunder. Snille mannen lot meg sove til åtte i dag og spanderte kaffe etterpå. For en gangs skyld en nydelig morgenstund.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det siste først: For en utsøkt jævlig dag. For første gang i livet mitt overveide jeg helt seriøst på veien hjem å selge huset og flytte til en Stillehavsøy/Finnmark/langtvekkistan. Jeg tror jeg kan få et pent overskudd etter å ha betalt ned alt av lån, inkludert studielån. Det er alt jeg har å si om saken.

Det var godt jeg hadde en frisøravtale umiddelbart etterpå, for en gangs skyld ble klippen ikke så halvgal og fargen bra. Etterpå kjøpte jeg en bukett roser til meg selv i hvitt og sukkertøyrosa (og en flaske massasjeolje, også, kremt, til meg selv. :sjenert:)

Men det hjalp ikke så voldsomt. Jeg skrev tre-fire sider rasende notater mens jeg satt i tørkehetten, men likevel ønsker jeg bare å ty til den ikke-så-hensiktsmessige-mestringsstrategien Chablis. Jeg har kort, grå ullkjole og kort, grå, tynn cardigan med hullmønster og sløyfe på magen. Det hjelper ikke, det er over tyve grader på verandaen. :forvirret: Tenåringen har skåret opp frisk ananas og satt seg ut og ønsker mitt selskap, men jeg sitter inne i ullet mitt og må virkelig ta meg sammen for ikke å grine. Hardt.

Skrevet

:troest:

Dette hørtes skikkelig ille ut, Fresi :tristbla: - jeg vet ikke hva jeg skal si, men håper det finnes en løsnig.

Skrevet

Jeg jobber med løsninger kontinuerlig i hodet mitt, men nå skal jeg forsøke å litt fri fra det. jeg tror ikke jeg orker å gå inn i det i dag. Det får jeg gjøre til gangs i morgen.

Hva gjør man når alle løsninger virker uoverkommelige, forresten? Er det da man flytter til Langtvekkistan?

Og mer syt: Jeg er også så sliten. Og jeg møkk lei kronisk hodepine så fort jeg anstrenger meg mer enn å ligge i sengen. Sånn har det vært de siste fem årene, minst, og jeg blir så sliten av det. Mandag var jeg på jobb litt over halv dag uten å jobbe, og da sov jeg i tre timer da jeg kom hjem. Så lagde jeg den gode baconlasagnen. :) Etterpå sov jeg hele natten og mesteparten av tirsdagen. Hodeverk, kroppsverk Jeg tror jeg sto opp i syvtiden på kvelden (og ja, det var rangling i helgen, men jeg tror ikke det har noen voldsom sammenheng). I går ble det litt bedre, jeg svelget noe helsekostpiller i ren desperasjon. Legen min mener jeg bare må leve med det og de reseptgreiene han har skrevet ut sier han selv ikke hjelper (så da har jeg ikke tatt dem heller). I dag har det også vært OK, men som sagt ræva på alle andre måter. Og det hjelper ikke at søvnkvaliteten min er helt møkk.

Vel, syt slutt. Det er sol, jeg kvitter meg med ull og jeg drikker Chablis til jeg sovner (halvgod plan). I går lagde jeg Tabbuleh etter Ariciaoppskrift, den var nydelig god og det er massevis igjen. Det får bli dagens middag også, sammen med litt brød og muligens litt hummus. Dessuten stekte jeg vafler i går (basert på følgende sunne ingredienser: utgått kremfløte, tvilsom vaniljesaus fra Tine, ny skummetmelk og en rest vaniljekesam. :hoho:) - og det er masse røre igjen.

Skrevet

Og um, jeg har lest overalt hos alle andre, jeg har bare ikke orket å legge igjen så mange kommentarer annet enn dem jeg har skutt inn her og der. Men jeg er ganske oppdatert, altså! :)

Og jeg har selvsagt lest alle kommentarer her i egen bok. Takk for alle helgeønsker, operaforslag og andre innspill. Man kommer sterkere tilbake. For eksempel gjennom å beskrive den fine helgen. :fnise:

Skrevet

:fnise: for vafler - men de hørtes jo faktisk veldig gode ut. Det er sånt det blir gode vafler av!

Det høres superutmattende ut med kronisk hodepine. Og sikkert ikke helt lett å vite hva som forårsaker hva - hodepinen eller utmattelsen (med konstant søvnunderskudd i tillegg). Stakkars Fresi! :troest:

Jeg vet ikke hva man gjør når man ikke ser noen løsning. Man hangler vel videre, som regel, i hvert fall jeg. :sjenert: Men kanskje et slags drastisk brudd og noe helt nytt hadde vært på sin plass?

Fint at jeg ser ut til å bidra litt indirekte på matfronten, i det minste. Mat må man ha uansett. :)

Skrevet
Fint at jeg ser ut til å bidra litt indirekte på matfronten, i det minste. Mat må man ha uansett. :)

Du har bidratt masse! :hoppe: Hodet er tomt, så jeg har bare med det aller største og heroiske heltemot (nuvel. :fnise:) handlet og laget mat. Lasagnen er det lenge siden vi har hatt, og den er bænkers når man trenger trøst og næring. Couscoussalaten ville jeg prøve umiddelbart (og dessuten fikk jeg tak i noen usedvanlig fristende og friske buketter med både bladpersille og mynte) og det var en hit hos begge. Jeg klarer ikke å tenke ut noe selv, så jeg bare kopierer andres dersom de er lette. I helgen blir det sikkert eilansuppe og eilanchili.

Men jeg har enorme mengder bladpersille og mynte igjen da. Myntelukten minner meg bare om mojitos, men noe sier meg at det ikke bør bli helgens middag. :sjenert:

Og jepp, forresten, jeg vurderer brudd med et pang. Men jeg er litt stuck. :sjenert: Mulig jeg bør tenke revolusjerende nytt i stedet.

Vaflene ble gode. :) Det eneste man kunne utsette på dem var muligens at min rause kardemommedose likevel druknet i all vaniljen. :fnise:

Skrevet

Å ha enorme mengder flott bladpersille og mynte igjen er jo toppen av luksus! :tommelsmil: Kjenner hjernen begynner å jobbe på høygir her. :fnise:

Skrevet

:kose:

Uff, Fresi, nå får jeg helt vondt i magen. Håper virkelig du finner en løsning fort. Jeg tror jeg hadde vurdert brudd med et pang, uten at jeg vet i hvilken sammenheng dette panget gjelder. Og når det gjelder legens råd, synes jeg det var særdeles dårlig. Du kan da ikke bare akseptere å ha hodepine og andre vondter bare du gjør noe annet enn å ligge i sengen?

Gjest Krynkel
Skrevet

Æsj, Fresi, for en utgjort jævlig dag. :hug: Håper ting ser ørlite lysere ut innen kort tid. Kronisk hodepine høres mildt sagt uutholdelig ut. Dårlig legeråd, dog. :(

Skrevet

Har du vurdert å bytte lege? Slike tilbakemeldinger ville gjort meg rasende; min lege er av det motsatte slaget, og egentlig er det bedre.

Jeg antar at du har testet ut om det er musklene som er grunnen til hodepinen? Ellers må jeg få slå et slag for naprapati, igjen.

Skrevet

Kanskje et teit forslag, men har du forsøkt fysio/kiropraktor/manuellterapeut mht hodet?

Evt akupuntur eller noe annet naturmedisinsk?

Skrevet

Uff, føler meg passe teit som syter over det hodet. I det store og det hele egentlig en bagatell, men jeg vet også at det i lengden gjør meg sliten. For å gå i detaljer; tendenser til hodepine har jeg hatt siden en hjernerystelse som barn, men dette er noe annet. Jeg er kronisk tett i pappen. :fnise: Egentlig ikke så smertefullt, men utvikler seg kjapt til hodpine, og det kroniske trykket er ubehagelig. Jeg antar det er tette bihuler (?)

Jeg er ikke vel bevandret i behandlingsverdenen, men har vurdert akupunktur/akupressur. Det gjenstår bare å iverksette. :sjenert:

Skrevet

Og takk for klemmer og gode ord! :klem:

Skrevet

:klemmer:

Akkurat nå tester jeg ut om konjakk og 400 mg Ibux hjelper på dustemakken. Hvis det hjelper, skal jeg gi beskjed.

:klemmer:

Skrevet

Man skal jo være snille med dem som har vondt, men jeg synes det var veldig festlig med dusteMakken. :sjenert:

Ynnsjyll. :vin:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...