Fresi Skrevet 14. april 2009 Forfatter #2161 Skrevet 14. april 2009 (endret) Kan vi ikke ha en fellesmiddag snart? Gjerne!! Særlig hvis du baker kaker. Og gjerne tar litt styring med maten. Jeg egner meg best på papiret. Endret 14. april 2009 av Fresi
Gjest *Mim* Skrevet 14. april 2009 #2162 Skrevet 14. april 2009 Det kan det jo hende vi gjør alle sammen. Skryter av god mat og kreative oppskrifter - ingen som vet hva det egentlig smaker...
Fresi Skrevet 14. april 2009 Forfatter #2163 Skrevet 14. april 2009 Det kan det jo hende vi gjør alle sammen. Skryter av god mat og kreative oppskrifter - ingen som vet hva det egentlig smaker... Nemlig. Men jeg pleier faktisk å skrive det når det ikke blir noe godt, altså. Oksegryten ble veldig god, det er sikkert derfor jeg passer på å skrive det, jeg blir like overrasket hver gang jeg får til noe skikkelig. Lammelåret ble derimot bare helt OK. Jeg tror det ble altfor mye stekt, selv om jeg hadde lav temperatur. Det var litt dumt. Jeg får lyst til å prøve igjen, bare for å se om jeg får det til bedre, men en kan ikke ha lammelår sånn jevnlig heller. Vi er to personer her. Og nå er jeg jammen meg sulten igjen.
salsera Skrevet 14. april 2009 #2164 Skrevet 14. april 2009 Så fint å se at jeg ikke er den eneste som ikke sover!
Fresi Skrevet 14. april 2009 Forfatter #2165 Skrevet 14. april 2009 Hei salsera! Her soves det ikke om natten. Jeg skriver lister. Spise-ut-av-kjøleskapet-lister, handlelister, gjøre-lister, middag-jeg-har-lyst-på-lister. Trepunktlistene: Spise ut av skapet-lister: - Lasagne? - Kylling med karrisaus og paprika (?) - Laks i en eller annen variant. Pasta eller poteter? Grønnsaker? Bør spise opp noe salat, sukkerterter, paprika, noe tomater (jeg har kilovis av ulike tomater enda vi har spist jevnt og trutt gjennom påsken. Jeg må begynne å begrense meg). Jeg finner ikke ut av hva jeg bør spise når. Laks i morgen, kanskje. Gjøre-liste: - kvistlakk på dørene - male strøk nummer to i gangen - gjøre noe med skitne og rene klær Det bør jeg få til i morgen, vel?
Rosalind Skrevet 15. april 2009 #2167 Skrevet 15. april 2009 Gjøre-liste: - kvistlakk på dørene - male strøk nummer to i gangen - gjøre noe med skitne og rene klær Det bør jeg få til i morgen, vel? Det får du til. Selv om jeg ikke vet hva kvistlakk er eller hvor lang tid det vil ta å få det på dørene. Har du også sånne mellomstasjoner for skittent og rent? Ting som bare er påprøvd eller brukt veldig lite eller kanskje du ikke husker lenger men det ligger sammen med det andre udefinerbare på en av mellomstasjonene (gjerne en stol med rygg)?
Gjest Elastica Skrevet 15. april 2009 #2168 Skrevet 15. april 2009 Det får du til. Selv om jeg ikke vet hva kvistlakk er eller hvor lang tid det vil ta å få det på dørene. Har du også sånne mellomstasjoner for skittent og rent? Ting som bare er påprøvd eller brukt veldig lite eller kanskje du ikke husker lenger men det ligger sammen med det andre udefinerbare på en av mellomstasjonene (gjerne en stol med rygg)? Mellomstasjoner! Jeg kaller det transithallen. For mine klærs vedkommende er transithallen noen kroker i taket over badekaret (skråtak), der alt tøyet blir hengende til det enten havner i skittentøyskurven (etter noen måneder) eller jeg bruker det igjen (etter noen dager). Transithallen er utenfor mitt ryddedefinisjonsområde, så her kan det være ganske mye tøy til tider. Ellers er august også en typisk transithall. Rett før man kommer i gang med skole, jobb og fritidsaktiviteter, men for sent til at det er liv på sjøen på hytta.
Nilma Skrevet 15. april 2009 #2169 Skrevet 15. april 2009 Jeg er litt sent ute her, men måtte bare kommentere dette: Jeg er lykkelig for en gangs skyld. Jeg har det så fint. Huset mitt er en rønne, men det er en ryddig rønne. DNM og Tenåringen sover og det har vært fin dag. [...] Jeg er halvfull og happy og skal legge meg aldeles straks.Det hørtes så utrolig fint ut! Nemlig. Men jeg pleier faktisk å skrive det når det ikke blir noe godt, altså. Oksegryten ble veldig god, det er sikkert derfor jeg passer på å skrive det, jeg blir like overrasket hver gang jeg får til noe skikkelig. Lammelåret ble derimot bare helt OK. Jeg tror det ble altfor mye stekt, selv om jeg hadde lav temperatur. Det var litt dumt. Jeg får lyst til å prøve igjen, bare for å se om jeg får det til bedre, men en kan ikke ha lammelår sånn jevnlig heller. Vi er to personer her. Og nå er jeg jammen meg sulten igjen.Tips: Du kan jo kjøpe en liten stek av utbeinet lammelår, det bruker jeg og mannen av og til. Veldig godt å brune og så ettersteke på veldig lav temperatur som Ludovie (?) skrev om biff et sted, da blir det supersaftig. Samme gode smaken, men langt lettere å håndtere enn et helt lår.
Rosalind Skrevet 15. april 2009 #2170 Skrevet 15. april 2009 (endret) Mellomstasjoner! Jeg kaller det transithallen. For mine klærs vedkommende er transithallen noen kroker i taket over badekaret (skråtak), der alt tøyet blir hengende til det enten havner i skittentøyskurven (etter noen måneder) eller jeg bruker det igjen (etter noen dager). Transithallen er utenfor mitt ryddedefinisjonsområde, så her kan det være ganske mye tøy til tider. Ellers er august også en typisk transithall. Rett før man kommer i gang med skole, jobb og fritidsaktiviteter, men for sent til at det er liv på sjøen på hytta. Betryggende å høre at også du har slike transitstasjoner. Her i kåken er det O som er mest ryddegal, og mellomstasjonen irriterer ham litt. Han er veldig glad i å vaske klær, men anser stolryggen som fredet ("hvordan kan jeg vite hva som er hva?"). Dette er en evig latent kime til komplikasjoner, og et stort paradoks, all den tid mellomstasjonen da aldri blir mindre befolket av udefinerbare klesplagg (som jo, som du sier, alltid havner i vaskemaskina til slutt). Endret 15. april 2009 av Rosalind
Donpedro Skrevet 15. april 2009 #2171 Skrevet 15. april 2009 Klærne i vår transittstasjon (stol + gulv på badet) blir typisk brukt i helgen. Men så er det heller ingen av oss osm pyntes oss særlig på jobb. *sjuske*
Bettie Skrevet 15. april 2009 #2172 Skrevet 15. april 2009 Klærne hos oss mellomlagres i kjelleren - etter vask. Det er noen i huset som tror at de går opp i 2 etg av seg selv, og som heller går ned i kjelleren for å hente rene klær til dagens bruk enn å bære kleskurven opp.
Fresi Skrevet 17. april 2009 Forfatter #2173 Skrevet 17. april 2009 Takk for lammestektips, Nilma! Og angående mellomstasjoner: jeg har et rydding nesten klart å eliminere mine, men nå bygger de seg litt opp igjen. Tidligere var de ofte over badekaret, nå er det noen få plagg slent over sengestolpen. Men krokene til Elastica var faktisk noe jeg la merke til på småbyferien, og jeg tenkte jeg skulle ordne noen kroker bak soveromsdøren. Listeoppgavene er fortsatt nesten urørte. Men i dag er det sommervær og fredag og jeg skal spise middag på restaurant og etterpå dra til eventyrhuset med en mann jeg liker. Life is good.
Fresi Skrevet 17. april 2009 Forfatter #2177 Skrevet 17. april 2009 Takk for helgeønsker! Men har det noengang skjedd at en plan følges til punkt og prikke i mitt liv? Nei. Nå er det noe med en buss. Jaja. Middag blir det, om enn noe sent.
Fresi Skrevet 17. april 2009 Forfatter #2180 Skrevet 17. april 2009 Takk igjen. Nå alenedrikker jeg prosecco fra småflasker mens jeg later meg og venter på et tog. Å gå fra å ha veldig dårlig tid til veldig god tid er digg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå