Gå til innhold

Fresifjas

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg føler at jeg er på konstant hyttetur i mitt eget hjem. så jeg er sant å si litt lei av det. :sjenert: Men det er klart, i påsken er det jo passende. Og familymiddag i går var sjikkeli koselig, jeg følte meg veldig voksen og normal. :fnise: Vi hadde kake også, etter dessert. Men det er klart, jeg tviler på om jeg hadde fått til alle operasjonene uten hjelp.

I dag har vi etter sen og lang frokost bare sløvet (enda mer hytteturfeeling) før vi spiste rester av lam, poteter og saus. Så dro DNM (:grine:) og jeg ble trøtt og måtte hvile middag. Etterpå ble jeg sulten igjen. Tenåringen hadde lyst på kaffe og restene av kaken, men jeg hadde lyst på mat (som vanlig, jeg finnes jo ikke søtmomsete og hadde til og med glemt å kjøpe godis til påske. Flaks at jeg fikk påskeegg av mamma). Så jeg har laget hummus og tortillas med litt ost til kvelds, servert med litt paprika og et glass rødvin til meg. :nigo:). Nå tror jeg jeg skal spise en bit kake til kvelds, og kanskje drikke kaffe også. Jeg har nemlig fri i morgen.

:sjarmor:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Angående jobbing har det jo bare vært opp som en bjørn og ned som en skinnfell. Ikke noe mer har blitt malt, så det får jeg nok benytte resten av uken til? Jeg er plutselig så demotivert.

Skrevet

Jeg har ikke fri i morgen! :grine: Og jeg vet ikke om jeg har lyst til å være superduracellkaninen med den grenseløse tålmodigheten. Jeg begynner nemlig å få nok av den siste biten. :murvegg:

Skrevet
Jeg har nemlig fri i morgen.

Moi aussi!

Gjest Elastica
Skrevet

Jeg har heller ikke fri, men kunne betalt store summer for å fått nettopp det.

Heldigvis har jeg fri onsdag.

Skrevet
Heldiggriser.

Føler ikke for fri akkurat, har hatt 5 herlige dager hjemme med mye avslapning og lite stress. Men Junior kan ikke akkurat være hjemme alene når barnehagen er stengt, så da setter vel barnevernet pris på at noen er hjemme med ham.

Skrevet
Føler ikke for fri akkurat, har hatt 5 herlige dager hjemme med mye avslapning og lite stress. Men Junior kan ikke akkurat være hjemme alene når barnehagen er stengt, så da setter vel barnevernet pris på at noen er hjemme med ham.

Det skal du ikke se helt bort fra. :fnise:

Jeg føler for fri og tar ut ferie. Hm. Ganske dårlig anvendelse av ferie, men men.

Skrevet

Ta fri du! Vel unt! :) Men vi kommer til å mase om hvordan det går med den derre malingen! :fnise:

Skrevet

Jeg må jobbe masse og er misunnelig på alle som har fri i morgen også! :grine:

Kom med en lys idé her om at vi bare kunne være oppe og ikke legge oss, så ville det fortsette å være i dag og ferie, men ble nedstemt. :(

Skrevet
Ta fri du! Vel unt! :) Men vi kommer til å mase om hvordan det går med den derre malingen! :fnise:

Mas i vei, men gi meg noen uker da. :fnise: Det har akkurat gått opp for meg at prosjektet vil bli omfattende.

Jeg må jobbe masse og er misunnelig på alle som har fri i morgen også! :grine:

Kom med en lys idé her om at vi bare kunne være oppe og ikke legge oss, så ville det fortsette å være i dag og ferie, men ble nedstemt. :(

:hoho: Genialt forslag!

Jeg henger nå oppe, men er trøtt og hodepine-på-grensen-aktig. Men legge seg? Jeg har jo ferie! :trasser:

Skrevet

Jeg vil også ha fri i dag *furt*

Familiehyttetur på primitiv hytte er hyggelig, men jeg er ikke overbevist om at det kvalifiserer som avslappende ferie. Særlig ikke nå som alle involverte er voksne som er vant til egen husholdning og egen døgnrytme og plutselig skal samles om et minste felles multiplum... Dessuten er enkelte veldig utpreget by- og blokkmenneske og sliter med å få sove i altfor stille fjellomgivelser -jeg trenger gateliv-godnattsangen min...

Skrevet

Fridagen er kastet bort på null og niks. Ingenting er malt. Ingenting er lest. Ingenting er vasket.

Jaja.

Skrevet

Vi spiste restene av oksegryten til middag i dag, og med fare for både selvskryt og gjentakelse: den var virkelig veldig god! Tenårngn insisterer på at vi må ha den igjen. Problemet er at jeg ikke helt husker hva vi gjorde, og dessuten fikk jeg ikke med meg absolutt alt DNM gjorde. :fnise: Jeg har forsøkt å notere ned ingrediensene i alle fall, og så får vi se.

Skrevet
Vi spiste restene av oksegryten til middag i dag, og med fare for både selvskryt og gjentakelse: den var virkelig veldig god! Tenårngn insisterer på at vi må ha den igjen. Problemet er at jeg ikke helt husker hva vi gjorde, og dessuten fikk jeg ikke med meg absolutt alt DNM gjorde. :fnise: Jeg har forsøkt å notere ned ingrediensene i alle fall, og så får vi se.

Det går sikkert ganske greit å gjenskape! Det er jo typisk mat som ikke er så veldig kritisk mht nøyaktige mengdeangivelser og sånn.

Vi hadde noe liknende, men med lammeskanker og rødvin etc, på søndag. Jeg elsker sånn mat! :spise:

Skrevet
Maten var den etterhvert så sedvanlige brune, jeg spiste lam og det var helt OK. Vi drakk uanstendige mengder rødvin og gikk etterpå på baren vegg-i-vegg og drakk ville mengder GT, møtte kjente og var euforiske. Vel hjemme i tre-fire-tiden (ikke hos meg) oppdaget vi en innbydende Chablis, så den ble drukket ved kjøkkenbord mens vi pratet pratet pratet (og innerøkte på det mest uanstendige vis). Helt til jeg visstnok nærmest svimte av. Nydelig, om enn noe fuktig kveld.

I dag har vi hatt frokost ved det samme bordet før vi dro hjem til meg og min lille store Tenåring og lagde sen middag. Milde himmel, jeg er ikke helt edru, men middagen ble altså så nydelig. Og perfekt teamwork! Vi lagde en variant av bouef bourguignon og den ble altså helt nydelig god. Putret lenge lenge. Den flinke mannen brunet kjøtt og holdt på verre mens jeg drakk kaffe i solen på verandaen, og deretter pøste han på med lure og velsmakende triks, inkludert et par omganger med olje pluss smør pluss hvitløksfedd sammen med kjøtt og sammen med sopp og sammen med gudhvethva. Det felles produktet (han:jeg tar litt av dette, jeg: jeg tar litt av dette, jeg) ble smæskens. God rødvin har jeg klart å hamstre, og etter to flasker (hvorav 3/4 av den ene endte i gryten) ble det champagne til dessert. Litt uortodokst og muligens litt uformelt, men digg. Og Tenåringen elsket det (altså maten, alko får hun ikke).

Etterpå bestilte vi billetter til jentetur, så på film ganger tre og den søteste mannen vasket opp og ordnet i vei. Nå sover både han og Tenåringen og alle mine 17 stearinlys er slukket. Jeg er halvfull og happy og skal legge meg aldeles straks.

Jeg er jo her. :) På en slags hyttetur i mitt eget hjem. I går var det lammelår under mottoet "alle mann i arbeid". :fnise: Den snille mannen hånderte lammet og foreldrene mine vant sauseoppgaven. Jeg tok tilbehøret og kommandoen, dessuten desserten. Det ble OK.

DNM og jeg ble sittende oppe og skravle og se på film halve natten, men denne gang bare med et halvt glass vin. I dag ble vi vekket av Tenåringen i tolvtiden. :sjokk: Da hadde hun stekt rundstykker og laget egg og bacon og dekket fint. For et luksusliv.

:cry3:

Jeg som ikke har lyst på kjæreste kjenner jeg har lyst til å endre mening når jeg leser her hos deg! Så koselig påske du har hatt! :)

Og jeg er imponert over maleplaner. Og ikke minst handlelogistikk. Jeg hadde dødd uten bil. Men nå kan ikke jeg akkurat ta sekken på ryggen å tusle på handletur heller - det ville tatt usannsynlig lang tid! (-på den annen side ville jeg sannsynligvis bare hatt godt av det. Stål i ben og armer og de greiene der...)

Jeg er lykkelig for en gangs skyld. Jeg har det så fint.

:)

Jeg også.

Følelsen sitter i margen og hjertet og panna - selv etter en dag som denne.

Jeg nekter å slippe den følelsen.

Den har jeg jobbet hardt for, men nå henter jeg den frem rett som det er og så lett som bare det. :)

Gjest Elastica
Skrevet

Vi laget boeuf bourguignon påskeaften og spiste restene i dag. Riktignok på elgkjøtt, men den smakte nydelig likevel. En raus flaske vin i gryten gjorde sitt på smaken.

Ingredienser: kjøtt, vin, løk, hvitløk, sjarlottløk, bacon, sopp, salt og pepper og smør til steking.

Skrevet
:cry3:

Jeg som ikke har lyst på kjæreste kjenner jeg har lyst til å endre mening når jeg leser her hos deg! Så koselig påske du har hatt! :)

Og jeg er imponert over maleplaner. Og ikke minst handlelogistikk. Jeg hadde dødd uten bil. Men nå kan ikke jeg akkurat ta sekken på ryggen å tusle på handletur heller - det ville tatt usannsynlig lang tid! (-på den annen side ville jeg sannsynligvis bare hatt godt av det. Stål i ben og armer og de greiene der...)

:)

Jeg også.

Følelsen sitter i margen og hjertet og panna - selv etter en dag som denne.

Jeg nekter å slippe den følelsen.

Den har jeg jobbet hardt for, men nå henter jeg den frem rett som det er og så lett som bare det. :)

Jeg har hatt veldig koselig påske, selv om det har blitt litt lite maling. Og jeg passer på å ta vare på godfølelsene når de er der. :)

Men nå skal jeg være ærlig: Livet uten bil er til tider et mareritt og jeg mistenker at jeg blir ekstra sliten på grunn av det. Av og til, når det gjelder handling, er jeg helt på gråten. Jeg bruker sikkert en halvtime eller innpå en time hver eneste dag i gjennomsnitt bare på matvarehandling, og det er strengt tatt tid jeg ikke har. Ikke får jeg fikset noe annet heller. Det er i ferd med å ta knekken på meg noen ganger. Påskehandelen hadde aldri gått hvis jeg ikke hadde med meg to tenåringer. Jeg tror det er ganske lett å glemme når man har bil, så jeg ble veldig glad for den anerkjennelsen fra deg. :fnise:

Vi laget boeuf bourguignon påskeaften og spiste restene i dag. Riktignok på elgkjøtt, men den smakte nydelig likevel. En raus flaske vin i gryten gjorde sitt på smaken.

Ingredienser: kjøtt, vin, løk, hvitløk, sjarlottløk, bacon, sopp, salt og pepper og smør til steking.

Elgkjøtt gjorde den vel bare enda bedre, tipper jeg. :) Jeg tror jeg må kjøpe samme type kjøtt neste gang, det ble veldig mørt og godt. I tillegg til det du skriver hadde vi, tenke tenke, vann pluss litt fond, mye av stekeoljen/smøret med hvitløk i, litt paprikapulver, litt tomatpuré, en dose tørket timian, litt frisk rosmarin (fordi jeg tilfeldigvis hadde det på benken), noen små supergode tomater (fordi de lå på benken) og litt finhakket persille. Tror jeg. Og litt gulrot. Og litt sukker. Og laurbærblader. Og muligens tok DNM bittelitt tørket chili i, men det er jeg ikke helt sikker på, det satte i alle fall ikke særlig smak. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...