Aricia Skrevet 9. april 2009 #2103 Skrevet 9. april 2009 Jeg overså smileyene! Jeg vil ha! Alle tre! Bare forsyn deg. *raus* Hvitfargen er forresten helt feil, men det gjør ikke noe. Nå vet jeg i allefall at jeg ikke vil ha den i stua. Tror jeg. Ups. Det er vel ikke den jeg foreslo?
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2104 Skrevet 9. april 2009 Bare forsyn deg. *raus* Ups. Det er vel ikke den jeg foreslo? Neida. Denne er hvit, veldig hvit, litt for hvit. Enten lar jeg det være etter strøk nummer to, eller så maler jeg over med den finere hvite jeg skal finne til stua. Ikke noe problem. *manisk*
Aricia Skrevet 9. april 2009 #2105 Skrevet 9. april 2009 Neida. Denne er hvit, veldig hvit, litt for hvit. Enten lar jeg det være etter strøk nummer to, eller så maler jeg over med den finere hvite jeg skal finne til stua. Ikke noe problem. *manisk* Hvordan hvit da da? Egghvit? Pjuh, forresten. Og typisk meg å automatisk tro at alt er min skyld.
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2106 Skrevet 9. april 2009 Hvordan hvit da da? Egghvit? Pjuh, forresten. Og typisk meg å automatisk tro at alt er min skyld. Egghvit. Ikke eggEhvit. Mannen i butikken var omstendelig og jeg var utålmodig. "Bare ta hvit, du!" "Å, vi har mange hvite, se her og se her og se på den, vi har stort utvalg". "Jada, jada, jeg tar den hvite, jeg". Men gangen er ganske mørk dersom alle dører er igjen, så det går vel bra. Det vil si, det vil vise seg når jeg får malt dørene med oljemaling, også i egghvit. Er det nyanseforskjeller i dørenes disfavør blir det selvsagt ikke bra. Men da kan jeg jo muligens rappe koden din og male ett strøk over med den på veggene? *ubekymret* Før stuen males skal jeg teste ut Bodillens kode også. Må si jeg gruer meg til beslutningstakingen.
Nilma Skrevet 9. april 2009 #2107 Skrevet 9. april 2009 Søkkimponert over maling i påskeferien. :dåne:
ashera Skrevet 9. april 2009 #2109 Skrevet 9. april 2009 Ojojoj som du har stått på! Nå kjenner jeg enda mer at jeg burde male snart....
Malum Skrevet 9. april 2009 #2111 Skrevet 9. april 2009 Her er ikke helligdagene mye hellige, skjønner jeg!? Herlighet som du står på, kvinne! Det går endel koffein, kanskje? Flink du er!
Bettie Skrevet 9. april 2009 #2112 Skrevet 9. april 2009 Imponerende påskefart. Og jeg som var fornøyd med maling da jeg hadde malt påskeegg.
Gjest Faerie Skrevet 9. april 2009 #2113 Skrevet 9. april 2009 Imponerende påskefart. Og jeg som var fornøyd med maling da jeg hadde malt påskeegg. Shit. Ungene kommer aldri til å tilgi meg om jeg glemmer å gjøre det med dem nå i påska. Er ikke for sent enda vel?
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2115 Skrevet 9. april 2009 Her er ikke helligdagene mye hellige, skjønner jeg!? Herlighet som du står på, kvinne! Det går endel koffein, kanskje? Flink du er! Hehe. Koffein har jeg faktisk glemt En enslig kaffekopp til frokostene og dett har vært dett. Men jeg har jo den andre synden, da. Og jeg må si at når man først er i gang,vil man bli ferdig. Veldig underlig oppdagelse, jeg dasser jo som regel rundt i sofaen og føler meg utslitt. Nå har jeg derimot en god del energi. Spooky. Dessuten, hva annet skal jeg gjøre? Sortere tjue kilo klær på vaskerommet? Imponerende påskefart. Og jeg som var fornøyd med maling da jeg hadde malt påskeegg. Jeg har glemt påskeegg! Jeg har til og med glemt eggene Tenåringen kjøpte for egne penger på en eller annen butikk. Skamme seg. Men mens jeg holder på med meg og mitt: Jeg er temmelig fornøyd med påskepyntingen. det har jeg ikke drevet med på flere år. Riktignok har jeg ingen gule duker, men jeg har noen gule telys, noen gule kubbelys og gule servietter (fra Nille). Dessuten har jeg opptil flere buketter med gule tulipaner. Jeg har blitt Husmor! :juhu: Shit. Ungene kommer aldri til å tilgi meg om jeg glemmer å gjøre det med dem nå i påska. Er ikke for sent enda vel? Neida, neida. Det blir som min sedvanlige pepperkakebaking lille julaften. Forresten: Gjør de ikke denslags i barnehagen?
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2116 Skrevet 9. april 2009 Og apropos: Hvem gjør påskeinnkjøp i form av minst ti bæreposer (ikke tull) uten å kjøpe NOE godis? Ikke så mye som en enslig sjokolade? Er'e mulig?
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2117 Skrevet 9. april 2009 Og mens jeg er i gang med mitt lille mikroliv: Jeg har kjøpt frossent lammelår og lagt i kjøleskapet og forventer at det går greit til søndag. True or false? Hvis false: Nytt innkjøp må gjøres lørdag. Jeg har laget enkel, men god middag i dag, men noen må hjelpe meg med det der med mengder. Jeg lagde parmesankylling (vendes i smør/olje, blanding av parmesan, salt, pepper, paprika og oregano, men jeg vender ikke, jeg lasser på og drukner kyllingene), potetmos med rester av krydderblandingen pluss ekstra parmesan pluss hvitløk, salat av finhakkede grisedyre tomater, agurk, hvitløk, ruccola, salt, pepper og olivenolje. Mye parmesan og hvitløk, men slett ikke for mye. Gentil Hugel til mor og vann til barn. Men hvor får jeg det fra at jeg bør lage potetmos av en kilo Amandinepoteter til to småspiste personer? :klø: Jeg sitter igjen med en halv kilo kald potetmos.
Donpedro Skrevet 9. april 2009 #2118 Skrevet 9. april 2009 Jeg fikk tips her sist (les: eneste) gang vi hadde hjemmelaget potetmos. Blande med sennep, et egg og annet godt og steke som kaker i panna. Ble godt.
Nilma Skrevet 9. april 2009 #2119 Skrevet 9. april 2009 Jeg fikk tips her sist (les: eneste) gang vi hadde hjemmelaget potetmos. Blande med sennep, et egg og annet godt og steke som kaker i panna. Ble godt. "Annet godt" er spesielt godt i form av bacon og løk som får surre litt i stekepanne først. Sennep har jeg ikke prøvd i, men det skal jeg jamen merke meg.
Aricia Skrevet 9. april 2009 #2120 Skrevet 9. april 2009 Og mens jeg er i gang med mitt lille mikroliv: Jeg har kjøpt frossent lammelår og lagt i kjøleskapet og forventer at det går greit til søndag. True or false? Hvis false: Nytt innkjøp må gjøres lørdag. Jeg har laget enkel, men god middag i dag, men noen må hjelpe meg med det der med mengder. Jeg lagde parmesankylling (vendes i smør/olje, blanding av parmesan, salt, pepper, paprika og oregano, men jeg vender ikke, jeg lasser på og drukner kyllingene), potetmos med rester av krydderblandingen pluss ekstra parmesan pluss hvitløk, salat av finhakkede grisedyre tomater, agurk, hvitløk, ruccola, salt, pepper og olivenolje. Mye parmesan og hvitløk, men slett ikke for mye. Gentil Hugel til mor og vann til barn. Men hvor får jeg det fra at jeg bør lage potetmos av en kilo Amandinepoteter til to småspiste personer? :klø: Jeg sitter igjen med en halv kilo kald potetmos. Ingen problem - du kan gjöra plankstek! http://fridaskok.wordpress.com/2009/03/21/plankstek/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå