Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2081 Skrevet 6. april 2009 Ja, det må jo jeg også. Elendig. Jeg har ferie, men utallige ting som må ordnes. Ferie schmerie.
Aricia Skrevet 6. april 2009 #2082 Skrevet 6. april 2009 Masse ordnegreier her også, inkl påskehandel, etterfulgt av jobbing. Usikker på om jeg har ferie eller ei, egentlig. :klø:
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2083 Skrevet 6. april 2009 Masse ordnegreier her også, inkl påskehandel, etterfulgt av jobbing. Usikker på om jeg har ferie eller ei, egentlig. :klø: Det der høres ut som uheldig fri flyt. Jeg skal ikke jobbe, men de gangene jeg har jobbet de to-og-en-halv-dagene har det nesten vært mer avslappende. Jeg er ellers litt beinhard på å skille jobb og fri, men jeg skjønner at det ikke alltid er mulig. Jeg begynner nå å vurdere elimineringslister.
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2085 Skrevet 6. april 2009 Fine Lister. Trenger jeg egentlig å drive med skatten min? Trenger jeg egentlig maling? Trenger jeg egentlig oppussing? Trenger jeg egentlig å skrive den søknaden? Trenger jeg egentlig å handle mat? Trenger jeg egentlig å gå på polet? (men da begynner det å gå på stumpene løs) Alternativt: Hva kan utsettes? Det som ikke blir gjort i morgen kan man gjøre påskeaften? Det som ikke gjøres i løpet av påsken kan gjøres uken etter?
Achmed Skrevet 7. april 2009 #2086 Skrevet 7. april 2009 I Sverige blir et titalls mennesker skadet av villvin hvert år. Uæk. Hoggtenner har de også. Ja, den villvinen er litt av en skummel plante... Og det hjelper sikkert til med å underbygge påstanden om at flest ulykker skjer i hjemmet, siden villvin neppe har så stor utbredelse i den svenske naturen. Foreløpig Larsson-bok nummer to. Jeg er nok den eneste i hele Norden som ikke har lest den, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det nå. JEg er også larsson-sinke! HAr nettopp begynt på bok to jeg også, og er lite fornøyd med å måtte pakke ned 1000 sider hardcover i flybaggasjen for påskeferien... Fine Lister. Trenger jeg egentlig å drive med skatten min? Trenger jeg egentlig maling? Trenger jeg egentlig oppussing? Trenger jeg egentlig å skrive den søknaden? Trenger jeg egentlig å handle mat? Trenger jeg egentlig å gå på polet? (men da begynner det å gå på stumpene løs) Alternativt: Hva kan utsettes? Det som ikke blir gjort i morgen kan man gjøre påskeaften? Det som ikke gjøres i løpet av påsken kan gjøres uken etter? Vel, alt trengs jo å gjøres på sikt, men alt har sin prioritet. Polet og maten er for eksempel ting som bør prioriteres. Skatt, maling og oppussing osv gjøres hvis dårlig vær. Og det blir det jo i morgen.
Donpedro Skrevet 7. april 2009 #2087 Skrevet 7. april 2009 Det forekommer at pol vs påskeaften er en dårlig kombinasjon.
Gjest nextlife Skrevet 7. april 2009 #2088 Skrevet 7. april 2009 for gullbæsjbleie. Det var nok en av KG-mammaene som hadde frekvendtert stedet før deg. Vær nå bare glad for at det ikke var en gullmus du fant Jeg har lest alle tre Stieg Larsson, og fikk kinobilletter til dagens forestilling i presang i går. Så da skal jeg vel på kino i kveld.
Gjest Faerie Skrevet 7. april 2009 #2089 Skrevet 7. april 2009 Jeg lurer på om polet faktisk er stengt påskeaften?
Gjest nextlife Skrevet 7. april 2009 #2090 Skrevet 7. april 2009 Jeg lurer på om polet faktisk er stengt påskeaften? Jepp. Polet er stengt alle "aftener".
Achmed Skrevet 7. april 2009 #2091 Skrevet 7. april 2009 Jeg lurer på om polet faktisk er stengt påskeaften? http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHO...s&key=75457
Aricia Skrevet 7. april 2009 #2092 Skrevet 7. april 2009 Elimineringslister? :klø: Fine Lister. Trenger jeg egentlig å drive med skatten min? Trenger jeg egentlig maling? Trenger jeg egentlig oppussing? Trenger jeg egentlig å skrive den søknaden? Trenger jeg egentlig å handle mat? Trenger jeg egentlig å gå på polet? (men da begynner det å gå på stumpene løs) Alternativt: Hva kan utsettes? Det som ikke blir gjort i morgen kan man gjøre påskeaften? Det som ikke gjøres i løpet av påsken kan gjøres uken etter? Jeg syntes elimineringslister hørtes ut som noe mafiabosser drev med.
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2093 Skrevet 9. april 2009 Ferie schmerie. I går: Opp tidlig og ut på polferd med sekk. Hjem igjen med full sekk. Pust i bakken, ny tur med sekk. Utbytte: Kvistlakk, liten rulle, stor rulle, heftgrunn, oljemaling, white spirit, maling til soveromsgang, koster. Slapp heldigvis å frakte et hjem med sekk (snille eks plukket opp), men det ble jammen meg ikke gratis. Ikke noe jeg liker å bruke penger på. Hjem. Støvsugde stue og møbler, shinet kjøkken, vasket bad. Dusj. Tenåringsvenninne på besøk. Ny tur med sekk, denne gang til matbutikk. Utbytte: Fikk såvidt plass i kjøleskap. Vanlig tidsbruk i matbutikk: Fem minutters gange hver vei pluss handletid. I går: 2, 5 time inkludert hjelp av Tenåringene som fraktet åtte bæreposer hjem i tyvlånt handlevogn (kreative og hjelpsomme sjeler. ) pluss ny tur med full sekk og et par poser. Hjem. En time brukt på matvareplassering. To timer brukt på middagslaging (fajitas bare, men det er så mange operasjoner, jeg bruker nesten en time bare på å lage salsa på grunn av all hakkingen, så er det saus, så er det kjøtt med krydder og urter, så er det å varme tortillas, så er det guacamole, så er det å hakke salat, så er det å dekke på og huske rømmen og Coronaen). Deretter oppredning til venninne inkludert frakte madrass opp fra kjeller, og deretter støvsuging av restene etter min kuleste glassbolle som selvsagt ble tenåringsoffer på tenåringsrommet. Vel. Tenåringene holdt det gående til 04 og dét temmelig høylydt, jeg antar jeg sovnet ca 03. I dag: opp og hopp altfor tidlig fordi venninne skulle reise, og påskefrokost må man ha. Lagde frokost, spiste frokost, falt sammen på grunn av søvnmangel og stirret i veggen i to timer før skuring av soveromsgang og seks innerdører med salmiakk. Malte soveromsgang. Og for å si det sånn: det er en del lister som må males i den gangen etter at jeghar svingt meg. Pokkers malebutikk som ikke opplyser at man trenger liten kost og forlengelsesskaft til rulle. Nå har jeg stått på tærne på en kjøkkenstol med hendene over hodet i et par timer og nakken er ikke helt venn med meg. ikke ble det akkurat presisjonsarbeide heller, som sagt (Tenåringen etter at jeg var ferdig: Det er lurt å bruke tape, assa). Ny venninne på besøk som ikke vet om hun skal spise her. Like greit, for jeg har glemt å ta mat opp fra fryseren. Og egentlig hadde jeg håpet/tenkt meg mannebesøk i dag, med god middag og rødvin, men det ble det visst ikke noe av. Jeg bør lære meg planlegging. Nå skal jeg drikke en Corona som belønning, tvangstine mat og legge en hvitvin på kjøl. Tjohei, digg med ferie!! Og etterpå venter kvistlakken.
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2094 Skrevet 9. april 2009 Det har vært litt sol her i dag, også! Den kom frem i det jeg dro frem skurebøtten og forsvant da jeg var ferdig med malingen. Topp!
Aricia Skrevet 9. april 2009 #2096 Skrevet 9. april 2009 :overrasket: Hjelpe meg, Fresi. :dåne: Jeg er dypt imponert, og littegranne skremt. Håper du kan få noen til å dulle med deg etterhvert, så du kan få hvilt litt ut før påsken plutselig er over! Setter igjen litt småsnacks:
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2097 Skrevet 9. april 2009 Himmel, kvinne. Du er jo gæærn Jeg er ihvertfall ikke håndverker. Det er klinkende klart. Hehe.
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2098 Skrevet 9. april 2009 :overrasket: Hjelpe meg, Fresi. :dåne: Jeg er dypt imponert, og littegranne skremt. Håper du kan få noen til å dulle med deg etterhvert, så du kan få hvilt litt ut før påsken plutselig er over! Setter igjen litt småsnacks: Det går så bra så. Jeg er jo vanligvis så bedagelig at jeg sikkert bare har godt av det. Men jeg bør legge noen planer for lammelåret jeg slepte med meg hjem på tampen. Altså gjesteplaner. Og himmel og hav som det ser ut i den gangen. jeg er en gris.
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2099 Skrevet 9. april 2009 :overrasket: Hjelpe meg, Fresi. :dåne: Jeg er dypt imponert, og littegranne skremt. Håper du kan få noen til å dulle med deg etterhvert, så du kan få hvilt litt ut før påsken plutselig er over! Setter igjen litt småsnacks: Jeg overså smileyene! Jeg vil ha! Alle tre!
Fresi Skrevet 9. april 2009 Forfatter #2100 Skrevet 9. april 2009 Hvitfargen er forresten helt feil, men det gjør ikke noe. Nå vet jeg i allefall at jeg ikke vil ha den i stua. Tror jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå