ashera Skrevet 5. april 2009 #2041 Skrevet 5. april 2009 Det nifse er at svenske villsvin er i ferd med å spre seg til norske skogen. Fyttigrisen så redd jeg hadde blitt dersom jeg traff på noe sånt.
Honesty Skrevet 5. april 2009 #2042 Skrevet 5. april 2009 Det nifse er at svenske villsvin er i ferd med å spre seg til norske skogen. Fyttigrisen så redd jeg hadde blitt dersom jeg traff på noe sånt. Har du lest for mye Donald og Asterix?
Donpedro Skrevet 5. april 2009 #2043 Skrevet 5. april 2009 De svenske villsvinene er kjempestore *sett bilder fra jakt* Skrekkhistorien er da et av dem kom løpende i fullt sprang på en skogsvei, rett mot jegeren, som heldigvis fikk inn et skudd som satt umiddelbart. Da hadde jeg tisset på meg rett og slett.
ashera Skrevet 5. april 2009 #2044 Skrevet 5. april 2009 Har du lest for mye Donald og Asterix? Dess lenger nord, dess større villsvin. De galliske er små fisevillsvin sammenlignet med for eksempel de russiske som kan veie opptil 300 kilo. I Sverige blir et titalls mennesker skadet av villvin hvert år. Uæk. Hoggtenner har de også.
Bettie Skrevet 6. april 2009 #2046 Skrevet 6. april 2009 Nok en grunn til å holde seg unna skogen. Først er det flått og nå villsvin. Nei - gi meg ei strand.
Gjest Faerie Skrevet 6. april 2009 #2047 Skrevet 6. april 2009 Minner/opplyser om at vi fant bjørnespor ca 100-200 m unna huset vårt for etpar år siden.
Sauen Shaun Skrevet 6. april 2009 #2048 Skrevet 6. april 2009 Hadde grevling som stjal kattemat på verandaen da jeg bodde sørpå. Nå har jeg bare en nabo som roter på verandaen.
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2049 Skrevet 6. april 2009 Artige historier dere har. Selv er jeg livredd for grevling, men villsvin regner jeg ikke med å støte på ennå, selv om svenskegrensen ikke er så kjempelangt unna. Egentlig. I Berlin har det jo vært et ganske stort problem med villsvin som trekker helt inn i bykjernen og angriper folks søppel (og folk, for alt jeg vet). Villsvinet jeg spiste var svensk, fra Västerbotten om jeg ikke husker feil. Det var mørt, men enten saltet eller røkt, noe som fikk oss straks til å tenke på litt tykke skiver sommerkoteletter. Det kom med en søt saus (husker ikke av hva, men det var av masse) og oppå den tynne, søte sausen hadde de jammen lagt en generøs porsjon spytt av jordskokk pluss pluss. Dessuten rødkål og noe syltet eple/sitron/pluss pluss. Altfor mange smaker, men litt interessant, om ikke annet. Hele menyen var nok svorsk, med unntak av vinen. Vinen var veldig god. Champagnen vi hadde først også. Etterpå gikk vi på bar, og siden man tilfeldigvis kjente de baransatte ble man og ble man på baren til lenge etter soloppgang. Da var det bare en ting å gjøre søndag etter at vi omsider våknet, nemlig champagnebrunsj. Det var helt perfekt, ærverdig sted, bobler i glasset, mengder av lett mat type skalldyr, fisk og salater, ost og frukt, kaffe og kake. Aldri har jeg vært borti mer effektiv medisin enn dette. Noen glass bobler pluss mat pluss kaffe; jeg ble rett og slett i verdens mest strålende form! Han andre var det nok litt verre med. Deretter satt vi ute i solen og drakk mer kaffe før jeg kjøpte litt påskekrim, det ble tid for et lite glass på ny bar og deretter kino. Avslutningen var et lite, lett måltid, en øl og senga. I dag har jeg spist den tradisjonelle påskesushien, etterfugt av japansk nudelrett og japansk øl. Nå er jeg hjemme igjen, skal forsøke å huske alle planene jeg opprinnelig har lagt og dessuten flate ut og lese påskekrim.
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2051 Skrevet 6. april 2009 Forresten hadde jeg min aller første brukt-bleie-på_kafé-insidens på lødag, på det stedet vi satt ute og drakk kaffe. OK sted med digre parasoller og dype sofaer. Jeg la merke til at det sto en barnestol ved vårt bord, men det plager meg jo ikke, helt til jeg så at det lå en brukt bleie under den. Sammentapet, men likevel. Skal si det var noen som ble høylytte.
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2053 Skrevet 6. april 2009 Og hva er årets påskekrim i Fresi-hjemmet? Foreløpig Larsson-bok nummer to. Jeg er nok den eneste i hele Norden som ikke har lest den, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det nå.
Gjest Faerie Skrevet 6. april 2009 #2054 Skrevet 6. april 2009 Høres mye mer av alt positivt og spennende ut enn vår pasta med tomatsaus med elghakk, varmet opp fra i går.
Ciara Skrevet 6. april 2009 #2055 Skrevet 6. april 2009 Foreløpig Larsson-bok nummer to. Jeg er nok den eneste i hele Norden som ikke har lest den, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det nå. Men den er jo bænkers, så god fornøyelse
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2056 Skrevet 6. april 2009 Du er helgehelten min! Hehe. Vi lever over evne, rett og slett. Men det var veldig bra!
Donpedro Skrevet 6. april 2009 #2057 Skrevet 6. april 2009 Foreløpig Larsson-bok nummer to. Jeg er nok den eneste i hele Norden som ikke har lest den, så jeg tenkte jeg skulle gjøre det nå. Ikke lest nr 1 heller.
Fresi Skrevet 6. april 2009 Forfatter #2058 Skrevet 6. april 2009 Høres mye mer av alt positivt og spennende ut enn vår pasta med tomatsaus med elghakk, varmet opp fra i går. Jeg synes elg er helt luksus siden jeg ikke har tilgang på jegere. Jeg blir helt høytidsstemt når jeg får servert vilt. Men den er jo bænkers, så god fornøyelse Jepp. Jeg så filmen på lørdag, så jeg ble litt inspirert. Sånn ellers vurderer jeg en Elizabeth George-periode.
Aricia Skrevet 6. april 2009 #2060 Skrevet 6. april 2009 (endret) Da var det bare en ting å gjøre søndag etter at vi omsider våknet, nemlig champagnebrunsj. Det var helt perfekt, ærverdig sted, bobler i glasset, mengder av lett mat type skalldyr, fisk og salater, ost og frukt, kaffe og kake. Aldri har jeg vært borti mer effektiv medisin enn dette. Noen glass bobler pluss mat pluss kaffe; jeg ble rett og slett i verdens mest strålende form! Han andre var det nok litt verre med. Deretter satt vi ute i solen og drakk mer kaffe før jeg kjøpte litt påskekrim, det ble tid for et lite glass på ny bar og deretter kino. Avslutningen var et lite, lett måltid, en øl og senga. Champagnebrunsj! *sukk* Nå ble jeg litt misunnelig - jeg har jo aldeles nylig flashet min vedvarende men stort sett utilfredsstilte lyst på et slikt måltid, fortrinnsvis på lørdager (men jeg skulle da klart en søndag også). Det hørtes dertil ut som en eminent utgave! Endret 6. april 2009 av Aricia
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå