Fresi Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3681 Del Skrevet 12. januar 2010 1. Konsertbilletter. Burde vært en lov mot å selge ståplasser til nesten syv hundre spenn. Det er selvsagt latterlig, men ikke noe jeg får gjort noe med. 2. Transport. Her bader vi formelig i alternativer. Fly til 2400 tur-retur for oss begge (sånn ca), tog til omtrent nøyaktig halvparten. I begge tilfeller tilkommer utgifter til flyplass/togstasjon *formell* Fordel med fly: Kjapt, slipper å ta fri en hel dag, en fordel (eller ulempe, alt ettersom) for oss begge. Låne bil er jo også et supert alternativ, må bare påregne litt ekstremføre og en del fjell. 2a) Fly. Fly er trygt, kjapt og behagelig. Fly gir oss følelsen av å være på skikkelig reise. Fly gir oss muligheten til å shoppe make-up på late-som-tax-free. Fly gir oss muligheten til bare å ta fri en halv dag (NB - se utgreininger om fordeler og ulemper ved dette til slutt i innlegget, det er ikke så liketil som en skullee tro). Fly innebærer få utgifter til mat, men kanskje litt flere til annen transport (tog, buss, taxi, pluss såklart noe uforutsett mat likevel på flyplassen). Fly seiler uansett foreløpig opp som nr 1. 2b) Tog. Tog er alle reisers mor. Finnes ikke noe kulere enn tog. Tog koster nøyaktig halvparten av fly. Tog innebærer færre kostnader siden man ankommer midt i en by og ikke i periferien, på den annen side vil nok tog innebære minst like mye utgifter som taxi (må påregnes ved fly) i mat og snop underveis. Tog gir muligheter for kvalitetstid, iPod, bøker, samtale og junkfood. Tog tar på den annen side seks og en halv time uten muligheter for sigg. Tog innebærer ikke minst NSB vinterstid og siden man har benyttet seg av NSB mer eller mindre daglig, sommer som vinter, de siste tyve årene (bortimot) vet man at det er et prosjekt som både kan gi magesår, flass og drapsdom. Tog innebærer fri (eller "fri") en hel dag, men som sagt, det er ikke ukomplisert, henviser igjen til slutten av innlegget. Tog er sikkert nærmere hotellet, sparer dermed taxi-utgifter (til en viss grad, men regnestykket har en del x-er og y-er). På tross av dette får jeg følelsen av at tog vil bli en evig toer, men ikke noe galt i det. Man må ikke være best, alltid. 2c) Låne bil (leie ikke alternativ, for dyrt og dårlige erfaringer). Avhenger av velvilje og godt vær over fjellet. Noe sier meg at jeg er på tynn is. Ikke at jeg er en pingle assa. Bil er digg. Umulig å vurdere utgifter, tidsbruk og effektivitet. Må tenke litt på den. 3. Overnatting. Funnet hotell til nesten ingen penger for to. Sentralt (tror jeg). Fantastisk! Spiller ingen rolle hva slags sted det er. Egentlig. 4. Bankkontoen. For en sabotør! Burde piskes offentlig. 5. Gevinsten. Bonding! Musikken! Tur! Føle seg impulsiv og ikke som et råtnende fossil! :hoppe: * å ta fri en hel vs en halv dag: Man må avspasere. En hel dag medfører den enestående følelsen å ha fri, en hel dag, en fridag! En halv dag medfører følelsen av effektivitet og nonchalanse; nå stikker jeg en tur etter lunsjen jeg dere, sees mandag! Ikke enkelt å veie opp mot hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3682 Del Skrevet 12. januar 2010 (endret) Åja, trenger visst ikke skrive så lange rapporter når jeg har fri. Endret 12. januar 2010 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 12. januar 2010 #3683 Del Skrevet 12. januar 2010 Det er fint med lange rapporter! Svi av penger, er mitt råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 12. januar 2010 #3684 Del Skrevet 12. januar 2010 Bonding er viktig, huskes lenge... Jobb... Tja, et nødvendig onde...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. januar 2010 #3685 Del Skrevet 12. januar 2010 Dra med fly. Ingen perifere der ekjenner som dere kan kampe hos? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 13. januar 2010 #3686 Del Skrevet 13. januar 2010 Å, så spennende, kjør på Konserter liker vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 13. januar 2010 Forfatter #3687 Del Skrevet 13. januar 2010 Fremmed by (sånn var det jo sist også. ), ingen bekjente, ingen respons på min billettforespørsel. Jeg kommer vel til å la det fare, jeg får se, det er ennå tid til å vurdere. Vanskelig dag, ikke en dag for pingler. Mistet én, fått én tilbake. *kryptisk* Tenåringen gleder meg ved å skrubbe kjøkkenet (hun skal få kompensasjon), jeg orker nada. Jeg skal bestille pizza på døren. Det er andre gang i 2010, hvilket ikke bryr meg i det hele tatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #3688 Del Skrevet 15. januar 2010 Er rett og slett ikke helt på plass nå jeg. Vi lager sen mat her, men hadde alle vært som meg hadde man ikke brydd seg om mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 15. januar 2010 #3689 Del Skrevet 15. januar 2010 Det høres ikke bra ut, Fresi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #3690 Del Skrevet 15. januar 2010 Takk Aricia. Jeg har fått et slags tilbakefall. Jeg kan rett og slett ikke holde ut tanken på at han er borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 15. januar 2010 #3691 Del Skrevet 15. januar 2010 Vet ikke hva jeg skal si, jeg. Men jeg føler med deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 15. januar 2010 #3692 Del Skrevet 15. januar 2010 Fint at du er sammen med noen, i hvert fall, og ikke sitter alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 15. januar 2010 Forfatter #3693 Del Skrevet 15. januar 2010 Vet ikke hva jeg skal si, jeg. Men jeg føler med deg. Det er faktisk ingenting å si. Tusen takk for omtanke! Jeg har hatt det ganske greit de siste dagene, men sånn blir det vel en stund fremover. Jeg er nemlig en dust. I begravelsen stakk jeg mot slutten programmet med det store strålende portrettet inn i avtaleboken min og dyttet det ned i vesken. Så det så jeg jo i dag, men det er jo sånn det er, død og borte. Så kom jeg hjem og begynte plutselig å høre musikken fra begravelsen, så her sitter man. Det forundrer meg faktisk, hvor mye det går inn på meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 15. januar 2010 #3694 Del Skrevet 15. januar 2010 Man slike ting vil komme, uansett program i vesken eller ei, tror du ikke? Enten det er et sted dere var, noe han pleide å si eller noe han har glemt hos deg som plutselig dukker opp. Det gjør jo vondt, samtidig så er det vel slik man skal lære og forstå. Ikke at det overhode kan sammeliknes (da omstendighetene er så totalt ulike), men da jeg mistet min bestefar og var veldig lei meg - sa en venninne at jeg var heldig som var lei meg. For det betydde at jeg hadde vært veldig glad i ham, og han hadde vært en berikelse i livet mitt. Selv følte hun lite da hennes besteforeldre døde, det var helt ok at de forsvant på en måte. Når man er skikkelig glad i noen gjør det vondt. Det er medaljens bakside. Men det blir selvsagt enda mer komplisert når det ikke er gamle folk som dør fredelig som forventet av sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 16. januar 2010 #3695 Del Skrevet 16. januar 2010 Håper du har noen rundt deg som tar vare på deg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 16. januar 2010 #3696 Del Skrevet 16. januar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 16. januar 2010 #3697 Del Skrevet 16. januar 2010 Fresi: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 16. januar 2010 Forfatter #3698 Del Skrevet 16. januar 2010 Fint sagt, Donpedro! Og takk for klemmer! Går fint i dag. Jeg klarer bare ikke finne ut hva vi skal spise i dag og i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 16. januar 2010 #3699 Del Skrevet 16. januar 2010 Si ifra hvis du har lyst på innspill. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 16. januar 2010 #3700 Del Skrevet 16. januar 2010 Når man gråter, er det som regel fordi man trenger det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå