Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #3661 Del Skrevet 5. januar 2010 Godt nytt år! Pussig middag i går, en gjest som ikke kan oppføre seg, en fjern DNM og en forfullforfort Fresi - og fetteren på 18 som ble og ble og som faktisk er her ennå. Og en usigelig grusom nyhet DNM bar på hele kvelden og ikke fortalte meg før sent i natt. En venn døde i går. Jeg er fryktelig trist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3662 Del Skrevet 5. januar 2010 Det er kaldt på kontoret, det er kaldt ute og det er bikkjekaldt hjemme. Vinter har aldri vært min greie, altså. Jeg har strømpebukse under olabuksene, det har jeg nok ikke hatt på tyve år. Etterpå tror jeg både mitt og Tenåringens klesskap skal tømmes og ransakes for ull. Tenåringen har for øvrig kjøpt seg litt klær etter jul. På salg? Nei. Hva har hun kjøpt? Noen T-skjorter og silketopper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O'hara Skrevet 5. januar 2010 #3663 Del Skrevet 5. januar 2010 Klart! Hun må da se pen ut når de går der med åpen jakke!! Selvsagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. januar 2010 #3664 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) Du forventer at en tenåring skal tenke praktisk? Oooptiimiiist... I morgen kommer elevene tilbake, jeg fryser bare ved tanken på det de (ikke) kommer til å ha på seg. Hullete converse i snø og minusgrader But of course... Endret 5. januar 2010 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. januar 2010 #3665 Del Skrevet 5. januar 2010 Hørte et innslag på radio i dag. Der var det en del folk i Bodø som ble intervjuet om hva de hadde på seg i dag. Og tre ungdomsskolejenter var uforglemmelig. De gikk rundt i lave sko, ankelsokker og tights. At det var noen cm med bar hud mellom sokker og bukse gjorde ingenting. De fikk jo bare noen frostskader, også gikk det over igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3666 Del Skrevet 5. januar 2010 (endret) De er gærne! Hjertet mitt gråter blod. I går var jeg så sinna at jeg skrek og hylte. Min tenåring var jo den fornuftigste i verden, helt frem til nå. Hun har gått i tykke dunjakker, diger lue, digert skjerf og tykke støvler i alle år. Og nå? :grine: Hun har lovet å kjøpe seg noe varmt i morgen riktignok. Men vi har da varme klær? Himmel, jeg er i ferd med å bli min egen mor. Endret 5. januar 2010 av Fresi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3667 Del Skrevet 5. januar 2010 Så, januarordning og reda: Mat spist i julen: Lille julaften: Burger og omelett. Julaften: Nøff nøff pluss medister pluss poteter pluss saus pluss all verdens 1. dag: Lutefisk (dvs bacon, poteter, ertestuing og en kvadratmillimeter fisk) 2. dag: Kalkun, waldorf, osv osv Resten av julen: Variasjoner over ovennevnte minus lutefisken i tillegg til voldsomme frokoster hver dag. Kaker og godis glemt og fortrengt, men tror det ble en anseelig mengde. Drikke: Øl, akevitt, akevitt, rødvin, hvitvin, konjakk, whisky, muligens en desiliter vann. Lille nyttårsaften: Tex-mex ute, thank god. Øl. Prosecco til kvelds Nyttårsaften: Champagnesuppe, lammelår, diverse tilbehør, champagne, rødvin, portvin, konjakk ad infinitum. En liten kaffe. 1. nyttårsdag: Lammelår, tilbehør, alko 2. nyttårsdag: Rødvin (pga omstendigheter), ferdigpizza 3. nyttårsdag: Indisk på restaurant (fantastisk!!), øl I går: Pizza levert på døren, cola. I dag: Vegansk suppe. :hoppe: Linser! Grønnsaker! Vann! Jeg gleder meg! (bare at jeg fant en slant rosé i skapet da. ) I morgen: Grønnsakscurry! :hoppe: Vann! Onsdag: Fisk! Fisk! Vann! Torsdag: Sushilunsj! :hoppe: Vegetarisk middag, muligens vegetarisk shepherd's pie? Mer linser! :hoppe: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 5. januar 2010 #3668 Del Skrevet 5. januar 2010 Bortsett fra alkoholen høres dette omtrent ut som meg. Overspising av alskens fy-mat hele jula. Og mange gode forsetter framover. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 5. januar 2010 Forfatter #3669 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg har aldri nyttårsforsetter, linselysten må være et utsalg av ekstrem kjøttoverdose. Jeg kan fortsatt tenke meg kjøtt, men da må det f.eks være som ingrediens i indisk eller noe. Kjøtt, saus og poteter spiser jeg nesten bare til jul, og nå kan det helt fint være et år til neste gang. Dvs, til påske blir det vel muligens noe. Ellers er jeg innstilt på supper (og litt junk ) Og sushi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashera Skrevet 5. januar 2010 #3670 Del Skrevet 5. januar 2010 Jeg er fortsatt mett etter jula. Klarte bare en liten porsjon bolognese i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3671 Del Skrevet 6. januar 2010 Så der gikk sikringen. Jeg har ikke flere og butikkene er stengt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sauen Shaun Skrevet 6. januar 2010 #3672 Del Skrevet 6. januar 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3673 Del Skrevet 6. januar 2010 Og takk til nabo. Jeg ringte rundt til alle mulig tenkelige sjapper og alle var utsolgt. Alle varmeovner samt komfyr og kjøleskap var selvsagt på den kursen, for et latterlig system. Nå får vi hente dyner og ullgensere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 6. januar 2010 Forfatter #3674 Del Skrevet 6. januar 2010 Og middagsplaner har gått fløyten for lengst. Fisk frister ikke av en eller annen grunn, hvis det fortsetter er det litt bekymringsfullt. Ungen trenger fisk og jeg trenger fisk. Den planlagte erstatningen, vegetarmiddag nummer to, utgikk dessuten. Trist, men sant. Erstatningen ble ostesmørbrød. Dumme dumme dagen. Det er bare for kaldt og mørkt til at jeg orker annet enn å eksistere. Nå tar jeg frem strikketøyet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 6. januar 2010 #3675 Del Skrevet 6. januar 2010 Og middagsplaner har gått fløyten for lengst. Fisk frister ikke av en eller annen grunn, hvis det fortsetter er det litt bekymringsfullt. Ungen trenger fisk og jeg trenger fisk. Den planlagte erstatningen, vegetarmiddag nummer to, utgikk dessuten. Trist, men sant. Erstatningen ble ostesmørbrød. Dumme dumme dagen. Det er bare for kaldt og mørkt til at jeg orker annet enn å eksistere. Nå tar jeg frem strikketøyet. Er det en forbedring, lizm? på Fresi og håper at den dumme dagen snart tar kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dark Star Skrevet 6. januar 2010 #3676 Del Skrevet 6. januar 2010 Er det en forbedring, lizm? Hvordan gjøre en dum dag verre tenker jeg Huff for sikringer og annet tull, la oss håpe på bedre dager for Fresi snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 12. januar 2010 Forfatter #3677 Del Skrevet 12. januar 2010 Vurderer å være vill&gal. Vurderer å blåse minst femtusen på konsert for Tenåringen og meg, rett rundt hjørnet, nesten i morgen. Har dessverre ikke femtusen, men vurderer det likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 12. januar 2010 #3678 Del Skrevet 12. januar 2010 Ja DET er villt og galt, det må jeg jammen meg si! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 12. januar 2010 #3679 Del Skrevet 12. januar 2010 5000?!? Har Elvis gjenoppstått? Eller må dere reise langt eller noe sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 12. januar 2010 #3680 Del Skrevet 12. januar 2010 Gjør det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå