Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

*fjernhealer oppvaskmaskinen* :klem: Lei for at jeg ikke kunne være med dere i går. :(

Det var dumt! :(

Og takk for fjernhealing. Jeg bare NEKTER at den maskinen skal gi seg nå. Jeg overlever tørketrommeldøden, men oppvaskmaskinen? På mitt bittelille kjøkken? Katakrise. Jeg orker da ikke vaske opp for hånd. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mens jeg er i gang: Dagens middag: Siciliansk fattigmannskost. :nigo: Svært fiffig å tilføye "siciliansk", da virker det jo straks litt mindre fattig. :hoho:

Man tar en pakke fersk tagliatelle og koker som vanlig. Man tar en liten kjele og varmer en raus mengde god olivenolje (1-1,5 dl til to personer?). Oppi oljen putter man 2-3 finhakkede hvitløksfedd (pluss litt grovt salt). Man passer på at oljen ikke er for varm og at hvitløken bare blir gyllen. I tillegg har man i to finhakkede røde chili og rører litt og lar avkjøle pittelitt. Når pastaen er ferdigkokt rører man inn olje/chili/hvitløk og topper med enorme mengder finhakket persille og grovkvernet pepper. Middag. :filer:

Og hvis man er skikkelig dristig kan man tilsette litt finhakket rødløk og noen finhakkede soltørkede tomater også. Det gjorde jeg i dag, jeg toppet tilogmed med litt høvlet parmesan, mest fordi jeg elsker parmesan, det passet nok ikke helt til (*viloggal*). Ett glass rødvin passet derimot fullstendig perfekt til. :nigo:

Jaddajadda. :fnise: Men det må da ikke være festmiddag hver jævla dag?? Det var i alle fall det jeg sa på telefonen til DNM da vi snakket om dagens middag. Hvorpå han repliserte at "noen jo har det".

Jadda, men jeg er ikke noen. Sådetså. Middagen var god nok. :jolie:

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes middagen høres helt fin ut, jeg. :) Av og til er det ingenting som slår en enkel pastamiddag.

... og jeg har faktisk pasta tre dager på rad denne uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes middagen høres helt fin ut, jeg. :) Av og til er det ingenting som slår en enkel pastamiddag.

... og jeg har faktisk pasta tre dager på rad denne uka.

Jeg elsker jo (dessverre?) enkle pastamiddager. Denne så pen ut også, masse rødt fra chili og tomater, masse grønt fra persillen. Og mye fet og deilig olje. :fnise: Rødløken burde vært droppet, tror jeg, på den annen side fikk man kvittet seg med rester. Jeg gir den terningkast fem til hverdagsbruk (hvis man har rødvin). :eplekjekk: Tenåringen var også begeistret.

Egentlig minner den meg om en studentrett jeg pleide å lage for hundre år siden, hvor jeg varmet olje, hvitløk og chili i panne, hadde reker oppi en kort stund og spiste med brød (til å dyppe i oljen), muligens ris/pasta og rødvin til. Godt!

Men kan jeg ha hatt ingefær i også? Nei? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det hørtes kjempegodt ut! :spise:

Jeg husker ennå da jeg for en del år siden "oppdaget" at hvis man bare hadde chili, hvitløk, olivenolje og pasta, kunne man lage fantastisk pasta av bare dette, eller med tilsetninger av ting som persille, oliven, grillet squash eller aubergine, tomater (selvsagt), spinat eller ruccola, reker, spekeskinke eller peperoni, pinjekjerner... og selvsagt parmesan.

Ja, ikke alt på én gang, da, selvsagt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia, jeg har faktisk glemt det. Men jeg har tenkt noen ganger, når jeg leser om dere andre som lager pasta og blander inn diverse, at hei, dette kan jeg jo gjøre, bare enda enklere! :hoho: Dessuten er jeg veldig, veldig glad i blandingen olje/chili/hvitløk (og ingefær hvis wok). Det skal jeg bruke oftere, tror jeg.

I morgen har foreldre meldt sin ankomst, uklart hvorfor, men noe trengs sikkert å gjøres. Vurderer om jeg skal rydde nå eller overlate det til besøket. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elastica

"Det må ikke være festmiddag hver jævla dag!" blir ofte slengt ut her i huset. Da gjerne replisert med "du banna!"

Jepp, enkelte ganger må man ta litt i.

Jeg synes forresten det hørtes godt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkle pastaretter er nam! :spise: Og jeg synes heller ikke man trenger å gjøre hverdagsmiddagen så komplisert. Har man tid, råd og lyst, er det selvfølgelig helt fint (jeg kan gjerne kokkelere et par timer på en vanlig tirsdag, bare fordi jeg liker det), men ofte er det enkle det beste.

Som deg, Fresi, putter jeg også parmesan på nesten alt som har med pasta å gjøre. :fnise: Jeg bryter sikkert noen regler, men ka farsken, jeg synes det smaker digg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den pastamiddagen din hørtes veldig god ut jeg. I motsetning til det jeg spiste til middag i går. En boks med Toro rett i koppen pasta bolognese. Det var ikke godt! (men jeg ble da mett...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med morgendagens slavehold! :tommelsmil:

Og :Nikke: til alt dere sier om pasta. :)

Jo takk, de holder nå på her. :fnise: Akkurat nå lager de Torobasert middag (som de prøvde å skjule for meg. :hoho:). Samme for meg så lenge jeg får servert middag, det er jo ikke så altfor ofte.

"Det må ikke være festmiddag hver jævla dag!" blir ofte slengt ut her i huset. Da gjerne replisert med "du banna!"

Jeg tror faktisk jeg har lært uttrykket av deg. :fnise: Det kommer godt med rett som det er.

Enkle pastaretter er nam! :spise: Og jeg synes heller ikke man trenger å gjøre hverdagsmiddagen så komplisert. Har man tid, råd og lyst, er det selvfølgelig helt fint (jeg kan gjerne kokkelere et par timer på en vanlig tirsdag, bare fordi jeg liker det), men ofte er det enkle det beste.

Som deg, Fresi, putter jeg også parmesan på nesten alt som har med pasta å gjøre. :fnise: Jeg bryter sikkert noen regler, men ka farsken, jeg synes det smaker digg. :nigo:

Jeg kan spise bare parmesan jeg. :sjenert:

Og er helt enig med deg når det gjelder hverdagsmiddager (ikke uventet. :fnise:).

Synes den pastamiddagen din hørtes veldig god ut jeg. I motsetning til det jeg spiste til middag i går. En boks med Toro rett i koppen pasta bolognese. Det var ikke godt! (men jeg ble da mett...)

Det spiser jeg noen ganger til lunsj, bare for å få noe varmt i meg. :forvirret: Det duger jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig å få servert middag! :hjerte:

Jeg kan spise bare parmesan jeg. :sjenert:

Jeg også! :fnise:

En gang jeg som student hadde spandert (!) på meg et stykke parmesan for å lage tagliatelle alfredo, og gikk gikk glad og fornøyd hjem fra butikken, og gledet meg til herlig fløte-, parmesan- og smørsaus. :sikle: Vel hjemme ved inngangsdøren oppdaget jeg at jeg hadde låst meg ute. Etterhvert fikk jeg tak i en av de jeg bodde sammen med i kollektivet, og måtte vente rundt tre kvarter på at han kom hjem for å låse meg inn. Så da var det bare å vente pent på trappa. Og så var jeg fryktelig sulten. Det var ikke noe igjen av det parmesanstykket jeg hadde kjøpt da han jeg bodde sammen med endelig kom. :fnise:

Oppvaskmaskinen døøøøør! :grine: :grine:

Nei! Fader, så kjipt. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på tagliatelle alfredo, forresten. Det er en del år siden jeg har laget det. Lurer på om jeg fortsatt synes det er like godt? Sannsynligvis. Smør, fløte og parmesan sammen kan bare ikke bli feil. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg lyst på tagliatelle alfredo, forresten. Det er en del år siden jeg har laget det. Lurer på om jeg fortsatt synes det er like godt? Sannsynligvis. Smør, fløte og parmesan sammen kan bare ikke bli feil. :nigo:

Jeg har heller ikke spist det på mange år, men det må da være det? :fnise: Jeg har også en oppskrift på chicken alfredo et sted, da drukner man kyllingen i sausen. :nigo: Bør muligens nytes med rødvin til (ikke for å erte deg altså).

Og sånn jeg kjenner meg igjen i parmesanhistorien din!! Et par somre for lenge siden dyrket jeg ruccola i potte ute. Middag hver dag: Ruccola, parmesan og hvitvin (Gentil Hugel). :fnise: Av og til med serranoskinke til, da. Og brød. Parmesan med smør og brød: En delikatesse (selv for meg som vanligvis ikke spiser smør på brødet).

:ler:

Jeg har også gnagd i meg pene stykker manchego alene til middag. :sjenert: Ost er digg! :tommelsmil:

Men i dag er det tacofredag og jeg er sur. S U R!! Ikke på grunn av tacofredag (som i dag har gått fra mitt planlagte, hjemmelagede tretimersfajitasprosjekt til noe langt enklere, men fortsatt hjemmelaget), men på grunn av en rekke andre ting. :rope: EN REKKE!!!! En multifaktoriell surhet som bare øl kan hjelpe på (eller forverre, alt ettersom?).

Blæblæblæ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Men i dag er det tacofredag og jeg er sur. S U R!! Ikke på grunn av tacofredag (som i dag har gått fra mitt planlagte, hjemmelagede tretimersfajitasprosjekt til noe langt enklere, men fortsatt hjemmelaget), men på grunn av en rekke andre ting. :rope: EN REKKE!!!! En multifaktoriell surhet som bare øl kan hjelpe på (eller forverre, alt ettersom?).

Blæblæblæ.

I know the feeling :sukk:

- og jeg kan ikke si at det går over heller, for det blir bare verre og verre :grine:

Men, med øl og dess like kan man jo ha det greit underveis til helvete :filer:

:klem: Det ble ikke noe oppmuntrende innlegg, det der :fnise:

Endret av Dark Star
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Håper du får en fin helg til tross for sur start.

Takk Skravla! :) Jeg tror ikke jeg skal skrive noe her på et par timer, jeg synes så synd på meg selv og er både sur og på griner'n, det siste i pur selvmedlidenhet. :sjenert: Ikke sjarmerende.

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I know the feeling :sukk:

- og jeg kan ikke si at det går over heller, for det blir bare verre og verre :grine:

Men, med øl og dess like kan man jo ha det greit underveis til helvete :filer:

:klem: Det ble ikke noe oppmuntrende innlegg, det der :fnise:

Egoistisk nok er det fint for meg å ha en sjelesøster, så egoistisk er jeg akkurat nå. :sjenert:

:kose:

Jeg er bare så lei. Lei lei lei. Det er ikke den bagatell som ikke kan vippe meg av pinnen, virkelig ikke. Jeg synes jeg har slitt og slitt de siste ti årene, egentlig de siste tyve, jeg vil ha en pause hvor ting går glatt og lekende lett og uten at jeg er alene om alt.

Og uten PMS :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...