Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Det er forresten fortsatt bare tull med middager. Det verste er at jeg ikke husker hva vi har spist denne uken en gang? Mandag? Spaghetti bolognese, den var ganske god. Tirsdag? Hm. Blank. Jeg mener å huske noe med ruccola-og tomatsalat ved siden av. Hva kan det ha vært? :klø: Jeg serverte det ferdig på tallerken. Ruccola- og tomatsalat og ... hva? Jeg tror det var to ting til. Fader altså! Onsdag lagde jeg potet- og purreløksuppe som jeg ubeskjedent nok syntes var supergod, toppet med parmesan og sprøstekt serranoskinke (siden jeg tilfeldigvis hadde det i skapet og som jeg sprøstekte så heftig at røykvarsleren i etasjen over begynte å ule :hoho:). Tenåringen syntes ikke det var noe godt i det hele tatt, men har vokst fra å klage, heldigvis. I går spiste jeg restene av suppen, som helt klart ikke tjente på å stå i kjøleskap med skinken i seg, den smakte i grunn som carbonara uten spagetti. :fnise: I dag blir det max noen brødskiver eller omelett eller no'. I morgen blir det sikkert McDonalds.

Men hva i all verden spiste vi på tirsdag? :klø: Jeg blir sprø!

Ukemeny! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ukemeny! :hoppe:

:hoho:

Ja du kan få sagt det. :forvirret:

God helg og god tur, søteFresi! :)

Tusen takk! :) Den har vært planlagt siden begynnelsen av april, så jeg håper det står til forventningene. Roadtrip-en er nok vel så mye høydepunkt som resten, tror jeg. :fnise:

Og pokker, jeg hadde tenkt å være ansvarlig/kul mamma og legge oss inn på kult ungdomsherberge, men knakk på oppløpet. Internett er farlig latskap altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan få sagt det. :forvirret:

Det var ikke meningen å være slem, altså. :fnise::sjenert: Suppen hørtes forresten supergod ut!

Når er det dere drar, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke meningen å være slem, altså. :fnise::sjenert: Suppen hørtes forresten supergod ut!

Når er det dere drar, forresten?

Suppen var veldig god (og mektig, siden jeg pøste på med alt av melkefett og smør og sånt. Jeg fant ut at det er to skoler: Enten koke poteter og purre først og deretter tilsette passe mengde kraft, melk, fløte, smør osv eller finne oppskrift hvor poteter og purre kokes i fløte, melk og kraft for deretter å moses i kjøkkenmaskin, kokes opp og tilsettes smør og diverse. Jeg valgte den siste, som jo er feigingvarianten, men det var vellykket, så da så. Blablabla. :ler:).

I morgen skal jeg visst dra klokken ni med et tog, plukke opp en tenåring og en bil og deretter kjøre i - tjah - fem-seks timer? Bør sjekke kart. Deretter skal jeg høre på noe for meg hittil ukjent. :ler: Det blir nok gøy, bare jeg husker linser. Hovedpoenget er visst at vi skal høre på sjikkeli mye musikk i bilen og dessuten synge sjikkeli mye selv. :forvirret::ler:

Og drikke kaffe underveis og sånt.

Søndag må vi nok dra svinetidlig for å rekke ny event tilbake i byen, så jeg gjentar nok en gang: Pinglemødre, kom ikke drassende med de derre kjipe bollene deres ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suppen var veldig god (og mektig, siden jeg pøste på med alt av melkefett og smør og sånt. Jeg fant ut at det er to skoler: Enten koke poteter og purre først og deretter tilsette passe mengde kraft, melk, fløte, smør osv eller finne oppskrift hvor poteter og purre kokes i fløte, melk og kraft for deretter å moses i kjøkkenmaskin, kokes opp og tilsettes smør og diverse. Jeg valgte den siste, som jo er feigingvarianten, men det var vellykket, så da så. Blablabla. :ler:).

I morgen skal jeg visst dra klokken ni med et tog, plukke opp en tenåring og en bil og deretter kjøre i - tjah - fem-seks timer? Bør sjekke kart. Deretter skal jeg høre på noe for meg hittil ukjent. :ler: Det blir nok gøy, bare jeg husker linser. Hovedpoenget er visst at vi skal høre på sjikkeli mye musikk i bilen og dessuten synge sjikkeli mye selv. :forvirret::ler:

Og drikke kaffe underveis og sånt.

Søndag må vi nok dra svinetidlig for å rekke ny event tilbake i byen, så jeg gjentar nok en gang: Pinglemødre, kom ikke drassende med de derre kjipe bollene deres ass!

Fresi banker bollemammaligaen. :filer:

:rulle:

Jeg er sikker på at dere får en super tur! :tommelsmil:

Ellers var jeg ikke oppmerksom på de to skolene innen potet- og purresuppefeltet. *noterer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:rulle:

Jeg er sikker på at dere får en super tur! :tommelsmil:

Ellers var jeg ikke oppmerksom på de to skolene innen potet- og purresuppefeltet. *noterer*

Turen blir strålende. Glad for å kunne opplyse om ulike skoleretningene forresten. Men det var jo bare to. Det er verre med blomkålsuppe, der hersker det tilsynelatende det reneste anarki skråstrek total konstruktivisme. Man kan sikkert kalle det mangfold, men det har gjort meg handlingslammet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur og kos dere mega. :hoppe:

Takk! :)

Vi snakker ikke akkurat en uke i Karibien her altså, men roadtrip blir bra. Vi liker bil, sikkert fordi det er lenge mellom hver gang. Vi har sånne egne sangleker og kaffegreier og er dessuten relativt tålmodige sjeler med relativt godt humør.

Jeg er bare litt spent på min egen rom/retningsans i ukjent lende. Det kan bli ... gøy. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også bilturer - det hensetter meg til barndommens feriereiser. Med allsang, og gjerne ferger. Det er kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en riktig god tur! :)

Enig forresten, bilturer er faktisk veldig koselig, elsket det da jeg var liten.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også bilturer - det hensetter meg til barndommens feriereiser. Med allsang, og gjerne ferger. Det er kos!

Jeg kjørte også utrolig mye bil som barn,inkludert fergeturer. Det er muligens derfor jeg fortsatt liker det? Og jeg blir sjelden sliten av å kjøre bil selv heller.

Faktisk (og det er nesten litt komisk) var jeg på biltur på Vestlandet sommeren jeg var 20. Med kjæresten og et telt. Det var fantastisk. Mens resten var i Aya Napa eller på interrail tok jeg ørtenogførti ferger over fjordarmer og ble helt yr av alle gårdene oppe i fjellsidene. :ler:

Og det var sjikkeli koselig. Et sted utenfor Bergen kom vi altfor sent for campingplassen og fikk bli med en eplebonde hjem til hans nye hybelleilighet for hundre spenn. Og denslags skjedde flere ganger. Til og med på nydelig fjellhotell med himmelseng fikk vi bo for to hundre kroner.

Men det er jo snart tyve år siden da. :sjenert.

Ha en riktig god tur! :)

Enig forresten, bilturer er faktisk veldig koselig, elsket det da jeg var liten.

Hei Yvonne! :)

Biltur er faktisk så koselig at jeg av og til angrer på at jeg ikke har et eksemplar. Jeg likte det også veldig godt da jeg var liten.

Skjønt, da jeg var liten lå vi bak i nedslåtte seter og slang i soveposer med Donaldblader og godis. :fnise:

Men jeg kjørte faktisk en temmelig råtten bil til Syd-Frankrike den sommeren Tenåringen var tre. Kan ikke huske annet enn at det var strålende. Det var alper, slott, og hav og solsikker og lavendel. Og selvsagt en del junkmat i treåringen, men det får så være. Veldig fin tur uten noe særlig grining så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, jeg minnes turer til sørlandet og vestlandet, og spesielt til Kragerø, hvorpå jeg, og den gang min bestekompis (jeg var rundt 4 1/2, han 2 1/2) satt hele turen og sa: "det lukter kafffffffeeeee!" og skrattlo. Stakkars mamma og moren hans. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilturer!! :reise: Jeg elsker bilturer. :hjerte: Og det går ganske fint å slenge rundt seg med blader og pledd og snop og diverse også for dagens generasjon med barn - selv om de er forsvarlig fastspent. Hjelpe meg som bilen vår så ut etter utagerende bilkjøring i sommer. :)

God tur!!

Ps1: Allsang var en viktig ingrediens i min barndoms kjøreturer, også - akkurat slik som Aricia beskriver. Firstemt sådan. :hjerte:

Ps2: I fjor høst inviterte jeg foreldrene mine på kjøretur Tyrifjorden rundt. Det var først gang jeg hadde med foreldrene mine på tur hvor jeg faktisk kjørte og la opp ruten. Det har liksom alltid vært pappas jobb. Vi hadde deilig nistemat, termos med kaffe, og det var så fint!

Endret av pøbelsara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilturer!! :reise: Jeg elsker bilturer. :hjerte: Og det går ganske fint å slenge rundt seg med blader og pledd og snop og diverse også for dagens generasjon med barn - selv om de er forsvarlig fastspent. Hjelpe meg som bilen vår så ut etter utagerende bilkjøring i sommer. :)

God tur!!

Ps1: Allsang var en viktig ingrediens i min barndoms kjøreturer, også - akkurat slik som Aricia beskriver. Firstemt sådan. :hjerte:

Ps2: I fjor høst inviterte jeg foreldrene mine på kjøretur Tyrifjorden rundt. Det var først gang jeg hadde med foreldrene mine på tur hvor jeg faktisk kjørte og la opp ruten. Det har liksom alltid vært pappas jobb. Vi hadde deilig nistemat, termos med kaffe, og det var så fint!

Jaaa! :hjerte: Og små campingstoler og frysebag. Det er überkoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilturer er fint! Vi kjørte jo Europa rundt i fjor, og er sjikkeli klar for en sånn tur til. Og kjøreturen til Harryland som vi hadde for to uker siden var fantastisk!

Husker det bittelitte picnicsettet som vi hadde med i bobla da jeg var liten. Det var en slags koffert som var konvertibel til bord, med kremfarget plastservise og fire klappkrakker inni. Stilig! Retrostilig!

Endret av ashera
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Signerer! :tommelopp:

Jeg er litt sent ute, men håper dere har en strålende tur!

Og jeg melder meg herved som bilturelsker. Det er superkoselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...