Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Noen ganger er det fint å være pappa også..

For ikke å snakke om morfar. ;)

Det er faktisk tettere/hyppigere kommunikasjon mellom foreldrene mine og Tenåringen enn mellom foreldrene mine og meg. Sikkert fordi jeg ofte blir en regressiv drittunge i deres nærvær, og sikkert fordi Tenåringen faktisk ikke har de taktene i det hele tatt, nesten. :sjenert:

Men jeg husker jeg hadde det sånn med min mormor også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag er en helt utslitt dag, som faktisk begynte i går kveld, og fortsatte da jeg våknet halv to med dundrende hodepine (etter å ha lagt meg ett) og fortsatt med hodepine gjennom natten.

Men: Tenåringen har shinet huset! :danse: Jeg kom hjem halv åtte etter forfrysninger (noen skrudde av sommeren og glemte å varsle meg), jobb, spesialisttime med nesekikkert, mislykket frisør og helsikes kollektivtransport til fem fnisejenter rundt et bord og ingen plass for mor.

Men altså: Hun har ryddet og båret ut søppel og panteflasker og aviser og støvsugd og supeshinet kjøkken og ryddet og vasket bad (glemt speilene, da, men pytt pytt). Jeg trodde ikke mine egne øyne. Man kan bli rent lykkelig av sånt.

Og det ble ikke overnattingsbesøk! :strix:

Og det var pizza igjen til meg! :strix:

Og pottis med dip! :strix:

Nå har vi ligget i hver vår ende av sofaen i to timer med te og skravlings. Og hun leser Dostojevskij. :fnise: Jeg surfer. :filer: Bare at jeg tror ikke det blir så mye lesing, for hun skravler uavbrutt etter at jeg hjalp litt til med russiske navnetradisjoner. (og nei, hun er ingen lesehest. :fnise: :fnise:)

Endret av Fresi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var kanskje litt mye :strix: det der, men egoistisk nok er jeg glad for manglende overnatting. Jeg er fortsatt slakt, og uken er ikke akkurat over.

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa og sa.

"Skjedde det noe spesielt den gangen dette oppsto?"

"nei"

Er du utsatt for mye støv i jobben din"

"nei, men det er sjikkeli mye støv hjemme da"

"er du allergisk?

"nei nei"

"har du astma?"

"nei nei"

"Har du husdyr?"

"Ja, og katta røyter sjikkeli ille"

"Er du testet for allergi?"

"selvsagt ikke, jeg er jo ikke allergisk"

-----

Så tok han en dings i ørene og lettet på trykket, det var digg, men varte dessverre kort. Da hørte jeg nesten litt også. Så sa han at det var nok noe i veien med trykket og begynte å kikke meg i nesen i stedet med en utrolig lang sak med lys på. Så kikket han litt i halsen. Han var veldig koselig. Så skrev han ut et par rekvisisjoner til bilder&blodprøver og ba meg alltid, alltid krysse armene når jeg tok nesespray. Høyre hånd i venstre nesebor, hvis ikke kan det bli blod!! I minst to måneder!

Ja, også fikk jeg en resept og støtte på at jeg ikke skal ta noen fæle piller jeg har fått før og ny time om et par måneder. Jeg er godt fornøyd! :tommelsmil: En hyggelig og forholdsvis grundig mann som ikke så helt bort fra operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forresten, enn om det viser seg at du er allergisk mot Divaen?

sss, neppe. :filer:

:redd:

Men jeg fikk dette her flere år før Diva kom inn i mitt liv. Mulig hun, sigg og støv ikke hjelper, men som sagt, rekkefølgen er klar.

Har hørt at men kan legges i narkose og få banket opp bihuler. Hørws litt voldsomt ut, men derfor også virksomt.

(men hva med ørene? Og svelget?). Nuvel, en ting av gangen. Jeg fryser så jeg hakker tenner og skulle ønske det var litt tidligere. Da skulle jeg ha lagt meg i badekar og skiftet på sengenog kost meg. Så sent som det er nå blir det vel to gamle dyner og et pledd. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var du her i natt, jeg som var våken og alt. Men leste mest bok. Krysser fingre for nesebedring og denslags, jeg har "stukket opp" bihulene, det var da jeg gikk i 3. gym, og det funket faktisk. Ikkeno narkose heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la meg like etterpå, ashera. Jeg var egentlig uten nett og da er det jo ingen vits i å være oppe. :fnise:

Strålende høstvær i dag, men fy så kaldt. Tykt rimlag på bakken. jeg har sovet ... mellom fire og fem timer et sted, og bare fått en halv kopp kaffe.

Og frisøren har farget håret mitt ALTFOR mørkt. :grine: Jeg forsøkte Zalotrikset til Honesty i dag morges, men jeg synes ikke det hadde noen effekt. Kanskje antibakteriell Zalo ikke funker? Skulle man ta det i tørt hår? Jeg rakk ikke å la det virke noe særlig, men det spiller kanskje liten rolle? Kan jeg klage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med produktivt legebesøk.

(men hva med ørene? Og svelget?)

Er det ikke slik at øre/nese/hals henger sammen, så kanskje ting fikser seg selv om man fikser en av delene? *legmann*

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tørt hår, ja. :Nikke: Men kanskje du heller må ty til dette trikset? Funker som bare juling. :engel:

Tja, fremdeles ganske mørkt, så jeg ville nok valgt en annen kulør. Ellers er jeg helt enig i at det nok funker bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en fantastisk Tenåring du har som rydder huset og leser Dostojevskij! :hjerte:

Og bra med legebesøk, håper det gir en avklaring. Jeg burde også ta meg en tur, kanskje. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med produktivt legebesøk.

Er det ikke slik at øre/nese/hals henger sammen, så kanskje ting fikser seg selv om man fikser en av delene? *legmann*

Det høres sannsynlig ut, jeg satser på det.

*fortrøstningsfull*

I tørt hår, ja. :Nikke: Men kanskje du heller må ty til dette trikset? Funker som bare juling. :engel:

Jeg tok det i tørt hår, men klokken var allerede ti på åtte, så sier seg selv at det ikke var tid til å la det sitte særlig lenge i.

Trikset ditt er forresten schmart! Av og til misunner jeg dem som bare kan ta et skjerf over håret (moren min pleide forresten å gjøre det når hun jobbet i hagen da jeg var ungdom, da mobbet vi henne og kalte henne Little Steven. Hun lo veldig selv).

Håper at legen finner ut hva som er galt. :kose:

Jeg også. :forvirret:

Men hey, i dag har jeg vært hos fastlegen. Han vil visst også treffe meg. *rørt*

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
For en fantastisk Tenåring du har som rydder huset og leser Dostojevskij! :hjerte:

Og bra med legebesøk, håper det gir en avklaring. Jeg burde også ta meg en tur, kanskje. :sjenert:

Angående Tenåringen: Ingen av delene har skjedd før, så jeg fikk en viss trang til å dokumentere det. :fnise:

Hun ga forresten opp Kollektivt selvmord, men syntes Brødrene Karamasov var veldig morsom og leste passasjer høyt. Ungdommen nå til dags, sier jeg bare.

Angående deg selv: Dra til lege! Jeg er skikkelig i gang og har store forhåpninger.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damen på butikken lurte på om jeg hadde glemt igjen en nikotinkort på lørdag. Det kunne jeg overhodet ikke huske. Hun hadde tatt ut kortet i ekte vare og tapet fast kvitteringen. Der sto det: Pils, sigg, appelsinjuice, Aftenposten. Bakpå hadde hun skrevet "Damen med den fine jakken".

Jepp, det var meg. :hoho:

Men hvordan kan det ha seg at jeg ikke savnet varen på lørdag? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte nesten å grine av gravid mamma med to-åring hos legen i dag.

Det så så KOSELIG ut! :grine: Jeg overhørte selvsagt alt snakket om bekkenløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...