Gjest Alhelí Skrevet 3. september 2009 #3201 Del Skrevet 3. september 2009 Jeg vil jobbe mindre, kose meg mer. Jeg vil ikke komme hjem utslitt hver dag og til slutt oppdage at det hverken finnes rene truser eller rene glass i huset fordi jeg må ligge på sofaen hver kveld. Lider av det syndromet du også, ja... Jeg tenker faktisk å stå opp i natt for å snu sokker og truser som kommer til å ligge til tørk på baderomsgolvet, hvor varmen er skrudd opp på maks... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 3. september 2009 #3202 Del Skrevet 3. september 2009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3203 Del Skrevet 3. september 2009 Lider av det syndromet du også, ja... Jeg tenker faktisk å stå opp i natt for å snu sokker og truser som kommer til å ligge til tørk på baderomsgolvet, hvor varmen er skrudd opp på maks... Uff. Og ja, sånn har jeg gjort mange ganger, særlig den gangen tørketrommelen virket (ja, for den står fortsatt på vaskerommet, helt ureparert og dysfunksjonell og uersattet med en ny modell). Satte på vask før leggetid (før det må jeg ofte hvile), satte på klokke for å hive ting i trommel. Sove. Hate vekkerklokke. Herregud. Kan noe gi meg støttekontakt? Nå???!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 3. september 2009 #3204 Del Skrevet 3. september 2009 Uff. Og ja, sånn har jeg gjort mange ganger, særlig den gangen tørketrommelen virket (ja, for den står fortsatt på vaskerommet, helt ureparert og dysfunksjonell og uersattet med en ny modell). Satte på vask før leggetid (før det må jeg ofte hvile), satte på klokke for å hive ting i trommel. Sove. Hate vekkerklokke. Herregud. Kan noe gi meg støttekontakt? Nå???!!! Om du trenger støtte, kan rullator anbefales. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 3. september 2009 Forfatter #3205 Del Skrevet 3. september 2009 Om du trenger støtte, kan rullator anbefales. Nja. Jeg trenger en personlig assistent. Organiser livet mitt, noen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 3. september 2009 #3206 Del Skrevet 3. september 2009 Nja. Jeg trenger en personlig assistent. Organiser livet mitt, noen!!! Da kan jeg nok ikke hjelpe.... har problemer nok med mitt eget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjodor D. Skrevet 5. september 2009 #3207 Del Skrevet 5. september 2009 Jeg fikser det meste, bortsett fra kantarellplukking (antar jeg), og kan gjerne bidra som Fresilivorganisator. :edel: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 5. september 2009 #3208 Del Skrevet 5. september 2009 (endret) Som tidligere sagt, mit hus er åpent for de aller fleste ( i alle fall de Jeg inviterer ) og her vanker det både mat, rødvin, cognac og sigg Endret 5. september 2009 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. september 2009 Forfatter #3209 Del Skrevet 7. september 2009 Takker for gode tilbud! Og pass dere, plutselig en dag står jeg på døren og smiler tafatt med soveposen under armen og bønn om rødvin i blikket. Jeg har slitsomme dager, det er så mye dårlige nyheter og vanskeligheter hele tiden. Hver gang jeg synes at det endelig går litt fint og at ting er greit kommer et eller annet og fiker til meg. Dusteverden. Jeg begynner imidlertid så smått å godta at høsten er her og jeg begynner å godta at det er tykkere jakker og sokker på beina som gjelder. Javelda. Det er jo ikke den verste tiden ennå? I dag innledet jeg høstforsett/lyst/envillidé om suppe en gang i uken til middag og lagde grønnsakssuppe. Egentlig skulle den ha vært laget i går, men etter grønnsakshandling spiste Tenåringen og jeg liksågodt pizza ute istedet. Nuvel. Jeg synes ikke suppen ble så voldsomt god. Den ble reddet litt av en grassat mengde purre og pølse på slutten, så man kan vel neppe kalle den grønnsakssuppe en gang. Ikke vet jeg helt hva som var feil med den heller. For ufrisk, for salt. For vond buljong, muligens? Feil grønnsaker i feil mengde? Vel, uansett skal resten av den bli middag i morgen også *innbitt*. Med brød til, og med en eller annen dessert for å kompensere det kjipe med å ha kjip suppe to dager på rad. Blåbærpai, kanskje? Med kjøpevaniljesaus, sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. september 2009 #3210 Del Skrevet 7. september 2009 (endret) Du må ha byggryn i den. Ellers blir sånne kjøpebuljongsupper litt salte i smaken uansett hva man gjør. Og så er det jo det der "best dagen derpå"-syndromet - i morgen ville den sikkert smakt bedre, hvis det hadde vært noe igjen. Endret 7. september 2009 av Aricia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. september 2009 #3211 Del Skrevet 7. september 2009 Ja, nå ser jeg jo at du understreket i klartekst at det var rester og middag for morgendagen og greier. *følger med* Uansett - da tipper jeg den er bedre, fordi smakene har fått blandet seg mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. september 2009 Forfatter #3212 Del Skrevet 7. september 2009 Du må ha byggryn i den. Ellers blir sånne kjøpebuljongsupper litt salte i smaken uansett hva man gjør. Og så er det jo det der "best dagen derpå"-syndromet - i morgen ville den sikkert smakt bedre, hvis det hadde vært noe igjen. Antar det samme: 1) Kjøpebuljongen var ikke særlig god, økologisk aldri så mye, dessuten mulig at den hadde blitt litt gammel. 2) Bedre i morgen, det tror jeg også! Byggryn skal jeg debutere med neste uke, jeg har aldri brukt det før. Neste ukes suppe er nemlig med byggryn og linser. Hei, hvem sa at jeg ikke kan planlegge middagene mine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. september 2009 #3213 Del Skrevet 7. september 2009 *dødsimponert* :dåne: Ellers er det sikkert den samme økologiske buljongen jeg bruker til hverdags - den bare er sånn. Man synes suppen ikke smaker nok, og tar mer i, og så blir den bare for salt i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 7. september 2009 Forfatter #3214 Del Skrevet 7. september 2009 *dødsimponert* :dåne: Ellers er det sikkert den samme økologiske buljongen jeg bruker til hverdags - den bare er sånn. Man synes suppen ikke smaker nok, og tar mer i, og så blir den bare for salt i stedet. Det var akkurat det. Jeg pøste på. Så luktet det ganske godt først, men ikke så godt etterpå. På den positive siden fikk jeg gjennomført en suppe denen uken. Jeg tenker jeg lar lista ligge der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 7. september 2009 #3215 Del Skrevet 7. september 2009 Vel suppeblåst! Jeg skal også ha suppe i morgen, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nextlife Skrevet 8. september 2009 #3216 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) *suppflink* Endret 8. september 2009 av nextlife Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 8. september 2009 #3217 Del Skrevet 8. september 2009 Jeg fikser det meste, bortsett fra kantarellplukking (antar jeg), og kan gjerne bidra som Fresilivorganisator. :edel: Men jeg kan jo ta meg av soppeplukkinga. Jeg var en gang i Lierbyen på "biologi-ekskursjon" for å få tilgang til Fleinsopp. "Der er jo sauebeite og greier, vettuu". Det var ikke jeg som nøt den altså, men jeg ble brukt som åte i et ellers ganske lystig studenterlag med mannlig overvekt. Ellers: for suppeplaner og for trasige dager. Vi må ta en foursome en gang i høst. Catche up og rebooste Elvis-vrikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 8. september 2009 Forfatter #3218 Del Skrevet 8. september 2009 - Ingen flein på meg, takk. Jeg holder meg til musserende. :diva: - Gjerne cathup! - Suppe bedre i dag som antatt. Neste gang: Må lage litt mer hvis nok til to ganger. Må da eventuelt anskaffe større gryte. Neste gang kan man dessuten hoppe over stangselleri, et fremmedelement i denne sammenhengen. - Dessert: frosne bær og vaniljekesam. Pai kan man kanskje ta en annen dag. Fin og innholdsrik tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 9. september 2009 Forfatter #3219 Del Skrevet 9. september 2009 Når man er så sliten og trøtt at man ikke en gang orker å gå hjem fra jobb, da er man ganske trøtt og sliten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 9. september 2009 #3220 Del Skrevet 9. september 2009 Huff. *føler seg medskyldig i Fresitrøtthet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå