Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Jeg melder meg inn i de ikke-så-anonyme grillhaterne. :nigo: Da svigerfar påpekte at Weber-grillene var på tilbud nå, kastet jeg det onde øyet på ham, og har ikke hørt ett kvekk i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grillmat (ikke pølser) er godt -så lenge andre står for selve grillingen... :ler:

Forøvrig er midnattssol litt absurd -det skal ikke være sol når man kommer ut av et mørkt rom klokka 4 om morgenen -og mørketid passiviserende -jeg kom meg aldri ut av døra fordi jeg ventet på at det skulle bli lyst... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dagen i dag kul? :ler:

Dagen i dag har vært skikkelig råkul. Etter herlige tre timers søvn stilte jeg snørrete og hosteharkende på tidlig morgenmøte. Jada.

Påll kan komme når som helst. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Sjelefrender! :hoppe: Grilling er vanvittig oppskrytt!

Støtter grillmotstanderne! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.

:klø: Hva er det egentlig som er galt med grillmat da?

Nei, da foreslår jeg grillfest hos Fjodor, for er det noe vi kan, så er det grillmat! På med grilldressen, frem med trekkspill og tresko. Woho! :skaal:

Endret av Fjodor D.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillmat er godt det, så lenge jeg slipper å lage deT selv. Har ikke grill, og kommer nok ikke til å kjøpe det heller så lenge jeg er singel. Ser liksom ikke sjarmen i å sitte ute alene og grille. Da er det enklere å bruke stekepanna inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så mange som ikke kan det.

Man kan vel ikke si at man ikke liker en type mat fordi den er lagt feil. Dårlig grillet mat er ikke godt uansett. Svigerfamiliens grilleskapader derimot.... Mmmmmm.

Har aldri sett dem grille en eneste pølse eller noe som har vært frossent. Alt lages av kjøtt av ypperste kvalitet, hjemmelagde marinader fra døgnet før mm. Gleder meg til sommeren!

Endret av Donpedro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjodor D.
Man kan vel ikke si at man ikke liker en type mat fordi den er lagt feil. Dårlig grillet mat er ikke godt uansett. Svigerfamiliens grilleskapader derimot.... Mmmmmm.

Har aldri sett dem grille en eneste pølse eller noe som har vært frossent. Alt lages av kjøtt av ypperste kvalitet, hjemmelagde marinader fra døgnet før mm. Gleder meg til sommeren!

:5:

Exactly my point. (Har vi samme svigerfamilie, by the way? :sikle: )

Å si man ikke liker grillet mat er like tåpelig som å si at man ikke liker kokt mat, men by all means, det går vel an... For meg høres det bare ut som man har vært i dårlig selskap og ikke fått smakt det som er virkelig godt. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del; vet jo at ikke alle synes grilling er det ultimate lizm. Og det er zåklabert lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hiver meg på heiagjengen og synes grilling er supert. men gjør det aldri selv, jeg blir event invitert på grilling.

Jeg er ikke veldig bortskjemt med deilige marinader osv., men synes det er godt likevel.

:):spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nextlife

Heldig er du. I vårt snart 20-årige samliv har vi vært invitert på grilling hos svigerforeldrene en eneste gang. Vi fikk kyllingpølser :filer:

Kanskje like greit at det ble med den ene gangen :ler:

Endret av nextlife
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnis.

Er det grillkrig på gang? I såfall: :popcorn: Eventuelt påll.

Jeg har jo skrevet om dette temaet i tidligere dagbøker og føler egentlig ikke helt for å repetere. Men i korte trekk:

1. Jeg snakker i overskrifter her (det vet de fleste som kjennr meg. :ler:)

2. Grillings er digg av og til

3. Tvangsgrilling i år etter år med dårlig mat og dårlig vær er virkelig ikke digg. Å få UVI og gust for å spise en sørgelig pølse er utrolig udigg.

4. Den første grillingen om våren er digg, deretter går det bratt nedover

5. Folk som tvangsgriller fra april til oktober burde ta mer hensyn til sine omgivelser

6. Uansett hva man griller blir det - grillet. Ja til variasjon!

7. Grill er lettvint, grill er greit, grill er digg og gi mange gassgriller til folket for den tennvæskeosen som legger seg over nabolaget (eller Sofienbergparken) hele sommeren er virkelig ikke helt grei

8. Folk Som Griller Engangsgriller Og Ikke Kvitter Seg bør gå noen runder med seg selv

9. Utstrakt grilling er egentlig harry. :filer:

10. Ingen regel uten unntak: Svigersene til Donpedro (også basert på bakgrunnsinfo :lur:)

11. Unntak: Meg selv når jeg griller lam og kreps.

12. Lettvinthetsfaktoren taler FOR grilling

13. Mangel på sofistikajson taler MOT grilling

14. Det handler ikke om grill versus kok, det handler om god mat og variasjon og dessuten om å ta hensyn (på så mange måter), nevnt i pkt 5.

16. Et definitivt nei til grilldress, slippers og bad music. Et definitivt nei til tvangsnevrotisk tvangsgrilling med grusomme likører til "dessert".

17. Miljøhensynet

18. Mygghensynet

19. Solhensynet

20. Regnhensynet

21. Frossenhentshensynet

22. :smoke:

23. 22 var på pluss-siden

24. Hadde jeg hatt Donpedros svigers hadde jeg muligens men ikke sikkert elsket grillings ett hakk høyere en jeg gjør i dag, men jeg er ikke helt sikker, jeg bare tror det pga visse ting som de har i bagasjen mens jeg på den annen side er helt bagasjeløs og har en mor som hater grilling siden hun stakkars ikke klarer å separere grilling og grilldress og det er jo egentlig ikke helt logisk, men basert på utstrakt erfaring har hun dessverre også ganske rett og det irriterer meg for jeg vil sjelden eller aldri gi henne rett. Stakkars, nå må jeg ordne opp i det OGSÅ.

25. Men det giddder jeg jo ikke og mamma er jo egentlig takknemlig uansett.

Ja, det var vel det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
:5:

Exactly my point. (Har vi samme svigerfamilie, by the way? :sikle: )

Å si man ikke liker grillet mat er like tåpelig som å si at man ikke liker kokt mat, men by all means, det går vel an... For meg høres det bare ut som man har vært i dårlig selskap og ikke fått smakt det som er virkelig godt. :Nikke:

Eh, nei. Man har vært i veldig godt selskap. :) Ofte. Man har bare litt andre preferanser sånn innimellom grillosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...