Fresi Skrevet 22. mai 2009 Forfatter #2521 Del Skrevet 22. mai 2009 jeg har visst på TV jeg også, men har ikke kastet et eneste blikk på den. Noen ble akkurat buret inne. Morderen, antar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 22. mai 2009 #2522 Del Skrevet 22. mai 2009 Han var i hvertfall gammel (og sannsynligvis ganske så bemidlet). *følger med* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 22. mai 2009 #2523 Del Skrevet 22. mai 2009 Å han ja. Nå ser jeg slutten av Graham Norton show - det er alltid hysterisk festlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miami Skrevet 22. mai 2009 #2524 Del Skrevet 22. mai 2009 *sitter og ler høyt for meg selv* Har jeg tatt for mye Møllers tran, mon tro? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. mai 2009 #2525 Del Skrevet 23. mai 2009 Hvilke U2-sanger er det de radbrekker nå, disse Hallelujah-guttene? Det jeg virkelig ikke forstår er at disse karene tjener penger. Her setter vi sammen en gruppe som består av: 1) En slesk nordlending som hadde én hit på nittitallet 2) En tidligere rørlegger med Flode-tenner 3) En ukjent gitarspiller, også med Flode-tendenser 4) En prepubertal sørlending som, i motsetning til det mange tror, overhodet ikke kan synge. (Tonen på stemmen er det mange som liker, men det er noe annet. Du kan ikke synge når det høres ut som om du presser stemmen kontinuerlig) Denne odde mannemiksen setter man så til å synge andre artisters hits firstemt, og unødvendig å påpeke kanskje, MYE dårligere enn originalene. Jeg begriper det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donpedro Skrevet 23. mai 2009 #2526 Del Skrevet 23. mai 2009 Nå ser jeg slutten av Graham Norton show - det er alltid hysterisk festlig. Indeed. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 23. mai 2009 #2527 Del Skrevet 23. mai 2009 Hei Fresi! Huker deg opp på mine innlegg igjen! Jeg har tenkt på deg de siste dagene - har stått på hodet i skuffer/skap/boder - og pakket bagasjerommet på bilen min full av masse som jeg skal kjøre til Fattighuset til Oslo. Masse nye bøker, leker, hårkurer, skubbekremer osv. Jeg har endelig gått hardt til verks og tømt egne 'kjekt å ha som gaver-kasser' og 'restelagerkjøp' fra venn som la ned 'såpekokeributikk'. Ellers masse klær til både voksen og barn - ikke slitt, rent og pent, noe har tilogmed fortsatt lappen på. Og ja, må presisere - jeg tenkte ikke på deg pga Fattighuset , men pga at du hadde en lignende oppryddning en tid tilbake. og jeg husker du hadde så mye søppel. Jeg kaster med hard hånd, og har deg som ideal og ikon i så måte nå , og har håpet på å bære ut søppelpose etter søppelpose. Men jeg synes jeg strever med å få fylt opp en bærepose med søppel her og en bærepose med søppel der. Og da slår det meg.... Hva slags verdier er det egentlig jeg sa sitter med, som jeg kan fylle en hel bil med (stappfull stasjonsvogn) og som jeg ikke vil savne? Nye, fine ting.... Hadde jeg enda hatt 'søppel'!! Masse av det i bilen er som sagt nytt eller veldig lite slitt, og skulle dette bli kjøpt inn på som nytt, tør jeg ikke regne på hvor mange tusenlapper som ville ha flagret avgårde. Bare barnebøker, oppgavebøker, leker og lydbøker (ingenting er brukt) har nok en verdi på 2000,- kr. Kanskje mye mer? :klø: Ja, sannsynligvis mye mer. (Alt er kjøpt på tilbud, må bare presisere det) Nei, nå skravler jeg. Poenget er bare at neste gang jeg klager på dårlig råd, skal jeg sparke meg selv hardt på leggen. Eller: Dette henger ikke direkte sammen med hverdagens økonomiske tilstand, men jeg skal ialle fall bli enda mer bevisst på hva slags verdier man putter inn i skuffer og skap - og bare glemmer. Og det er en fantastisk følelse å se hva man har kastet og at bilen er stappfull av 'gi bort-greier' - og så visualisere den motsatte prosessen: Tenk om alt skulle INN i huset igjen. Rene marerittet!!! Hvilke U2-sanger er det de radbrekker nå, disse Hallelujah-guttene? Det jeg virkelig ikke forstår er at disse karene tjener penger. Her setter vi sammen en gruppe som består av: 1) En slesk nordlending som hadde én hit på nittitallet 2) En tidligere rørlegger med Flode-tenner 3) En ukjent gitarspiller, også med Flode-tendenser 4) En prepubertal sørlending som, i motsetning til det mange tror, overhodet ikke kan synge. (Tonen på stemmen er det mange som liker, men det er noe annet. Du kan ikke synge når det høres ut som om du presser stemmen kontinuerlig) Denne odde mannemiksen setter man så til å synge andre artisters hits firstemt, og unødvendig å påpeke kanskje, MYE dårligere enn originalene. Jeg begriper det ikke. Jeg kunne aldri tenkt meg å ha CD'en deres, da det ikke er min musikksmak. (Men jeg har Kurt sin første CD.) Og jeg er enig at det er litt merkelig at de skal synge en mengde coverlåter firstemt. Men de selger jo i mengder, så de har tydeligvis et publikum. Men det er tydeligvis ikke oss! Men jeg er ikke helt enig i karakteristikkene dine. For meg er det meg for eksempel likegyldig om en sanger har 'flode-tenner' eller annet, jeg synes egentlig at så lenge han selv ikke går ut som annet enn en musiker, synes jeg det er litt ufint å rakke ned på utseendet hans. Og ellers har jo denne nordlendingen, som jeg antar er Espen Lind, litt av en merittliste å se tilbake på så vidt jeg vet, uten at jeg skal påstå å vite veldig mye om det. Han hadde jo suksess som Sway, har hatt suksess som Espen Lind og har dessuten skrevet hits for kjente sangere som Beyoncé. Synes det står respekt av det! Jeg hørte forresten et program om en del kjente hits på radio en sen kveld der klassiske komponister og musikere i Norge plukket fra hverandre en del hits, både gamle a la 'Ja, vi elsker' til nyere som Linds 'When Susanna cries'. De sa at 'When...' var bygget opp på en genial måte pga at han hopper 'skalaen' (utlater enkelte noter vi forventer han skal ha med) og masse som jeg ikke husker, og dette er det få komponister som klarer til det fulle, men er helt klart en viktig suksessfaktor fordi det gjør noe med oss ubevisst og det gjør noe speilet med oppbyggingen av sangen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 23. mai 2009 #2528 Del Skrevet 23. mai 2009 Nå ser jeg slutten av Graham Norton show - det er alltid hysterisk festlig. Hysterisk morsomt! Alltid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 23. mai 2009 #2529 Del Skrevet 23. mai 2009 Pga visse omstendigheter på 80-tallet har/hadde jeg et nærmest hellig forhold til Cohens Hallelujah. Man kan trygt si at det er smadret ettertrykkelig nå. *ser for seg den lille sørlendingen som vrir seg og radbrekker en tekst han ikke aner dybden av* Og Leonard Cohen i det hele tatt Tenk at han ble lurt av eget management og sitter i dag med dårlig likviditet i en ettromslelighet. Det var forresten noen norske damer som spilt inn en del av Cohens sanger på norsk for mange år siden. Det er lenge siden jeg har hørt den, men jeg mener at den ble veldig fin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. mai 2009 #2530 Del Skrevet 23. mai 2009 Men jeg er ikke helt enig i karakteristikkene dine. For meg er det meg for eksempel likegyldig om en sanger har 'flode-tenner' eller annet, jeg synes egentlig at så lenge han selv ikke går ut som annet enn en musiker, synes jeg det er litt ufint å rakke ned på utseendet hans. Helt enig i det, altså. Noen ganger er det bare veldig deilig å få være fullstendig usaklig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2531 Del Skrevet 23. mai 2009 Hvilke U2-sanger er det de radbrekker nå, disse Hallelujah-guttene? Det jeg virkelig ikke forstår er at disse karene tjener penger. Her setter vi sammen en gruppe som består av: 1) En slesk nordlending som hadde én hit på nittitallet 2) En tidligere rørlegger med Flode-tenner 3) En ukjent gitarspiller, også med Flode-tendenser 4) En prepubertal sørlending som, i motsetning til det mange tror, overhodet ikke kan synge. (Tonen på stemmen er det mange som liker, men det er noe annet. Du kan ikke synge når det høres ut som om du presser stemmen kontinuerlig) Denne odde mannemiksen setter man så til å synge andre artisters hits firstemt, og unødvendig å påpeke kanskje, MYE dårligere enn originalene. Jeg begriper det ikke. De radbrekker "With Or Without You". Ellers lo jeg godt av karakteristikkene dine. Jeg er spesielt enig i omtalen av sørlendingen. Og firstemthet liker jeg bare ikke, så det så. Ellers har jeg nok beskrevet min fascinasjon for Kurt tidligere her inne, jeg holdt nemlig virkelig på å gå helt bananas da han vant World Idol. "Beautiful Day" synger han bedre enn Bono, han har virkelig flott stemme og virker veldig sympatisk. Men jeg liker ikke musikken hans for det. Hei Fresi! Hei, så hyggelig å se deg! Angående kasting: jeg kastet virkelig (nesten) bare søppel og det sier ALT om hvor rotete det var hos meg. Ubrukte kremer og diverse ligger fremdeles trygt i skapene sine. Det gikk med en del leker også, mest ødelagte ting som ingen andre ville ha glede av og dessverre også en del brukbare klær. Jeg burde ha resirkulert, men det er så vanskelig å få til når jeg ikke har bil. Men mest var det gamle permer og papirer og sånt ruver jo en del, derfor så mange sekker. Og jeg er så enig i det du skriver om verdier. Jeg er ikke i tvil om dine (gode) verdier altså, jeg tenker mer generelt. Hvor mye TING er det mulig å stappe inn i et hus, liksom. Jeg tenkte akkurat et samme da jeg sto i min prosess - og ennå har jeg en hel kjeller full av TING som burde kastes. Pluss en liten bod. Men jeg har vært uhyre streng med meg selv de siste årene og har faktisk nesten for få brukbare ting. Nå tenker jeg altså på sengetøy, håndklær, servise og den slags. Ikke at jeg lider noen nød, men det kunne ha vært praktisk og ikke minst estetisk å hatt noen flere fine ting. En sofa som ikke er flerret i stykker, for eksempel. Samtidig har jeg så vanskelig for å kvitte meg med brukbare ting (ergo hoper det seg opp her). Jaja. Når det gjelder Espen Lind er jeg ikke akkurat fan (men jeg er jo ganske sær), men jeg kan godt se at han er flink til det han gjør. Bortsett fra å radbrekke gull-låter!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2532 Del Skrevet 23. mai 2009 Dagens politiske utspill hørt på radio: FrPs gode, gamle Sandberg vil nå kaste ut foreldre til jenter som bruker hijab. I tillegg vil han stenge grensene fullstendig for alle asylsøkere og kreve at man må bo i Norge i femten år før man kan søke om statsborgerskap. Hva er i veien med den mannen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2533 Del Skrevet 23. mai 2009 Helt enig i det, altså. Noen ganger er det bare veldig deilig å få være fullstendig usaklig. Ha, jeg elsker å være usaklig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. mai 2009 #2534 Del Skrevet 23. mai 2009 Dagens politiske utspill hørt på radio: FrPs gode, gamle Sandberg vil nå kaste ut foreldre til jenter som bruker hijab. I tillegg vil han stenge grensene fullstendig for alle asylsøkere og kreve at man må bo i Norge i femten år før man kan søke om statsborgerskap. Hva er i veien med den mannen? Jeg så det i avisen jeg også nå. Hjelpe meg. Det at de i tillegg sidestiller hijab med kjønnslemlestelse og tvangsekteskap vitner om hvor banaliserende standpunkt FrP legger opp til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ludovie Skrevet 23. mai 2009 #2535 Del Skrevet 23. mai 2009 Hva er i veien med den mannen? Jo, det skal jeg fortelle deg. Han er fra Levanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 23. mai 2009 Forfatter #2536 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg så det i avisen jeg også nå. Hjelpe meg. Det at de i tillegg sidestiller hijab med kjønnslemlestelse og tvangsekteskap vitner om hvor banaliserende standpunkt FrP legger opp til. Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller grine. De er jo gale hele gjengen. Jo, det skal jeg fortelle deg. Han er fra Levanger. Saken oppklart altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. mai 2009 #2537 Del Skrevet 23. mai 2009 Jo, det skal jeg fortelle deg. Han er fra Levanger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Englefjes- Skrevet 23. mai 2009 #2538 Del Skrevet 23. mai 2009 Jeg vet nesten ikke om jeg skal le eller grine. De er jo gale hele gjengen. Og som en ren overfladisk observasjon så blir jeg stadig forbauset over hvor white trash Siv Jensen ser ut. Siden jeg er full av fordommer trekker jeg mine konklusjoner om hvilke velgere det appellerer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 23. mai 2009 #2539 Del Skrevet 23. mai 2009 Og som en ren overfladisk observasjon så blir jeg stadig forbauset over hvor white trash Siv Jensen ser ut. Siden jeg er full av fordommer trekker jeg mine konklusjoner om hvilke velgere det appellerer til. Det er jeg enig i...... *Er fordomsfull* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. mai 2009 #2540 Del Skrevet 23. mai 2009 De radbrekker "With Or Without You". Det burde kvalifisere til et langvarig opphold i buret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå