Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Og just for the record: Min tacolaging og -spising er ene og alene på edelt grunnlag.
:ler: Sånn er det her også, mannen får lyst på taco en gang i ny og ne, og da har vi Santa Maria-versjonen. Jeg er rett og slett ikke intrisert nok til å ta meg bryet med å lage en hjemmelaget utgave (men jeg er imponert over dere som gjør det, altså), særlig siden det er noe som inntreffer omtrent én gang i året.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bedre og bedre. :sjarmor: *i det makabre hjørnet*

:hoho:

Jeg har så høydeskrekk at det ikke er morsomt en gang. Og utvendig er det livsfarlig. Hvem som helst kan ende i vannet nårsomhelst og det finnes ikke trapper eller livbøyer eller redningsflåter noe sted.

Jeg må sende refsende e-post til Snøhetta i morgen den dag.

Man kunne lett sette opp feller der, med andre ord? "Se, en naken glamourmodell!" "Hvor da???"

*dunk*

:fnise:

Jeg kommer ikke til å sette mine ben på stedet mer enn ytterst nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på første rad på tredje (øverste) balkong i operaen :opplyser: Jeg følte meg helt trygg, men det er mulig Skravla har en litt annen versjon :fnise:

Synes forsåvidt det var helt uproblematisk å ferdes ute også. Ja, man bør se seg litt for, men det er som regel en fordel uansett hvor man befinner seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her og ser for meg scenarier med operapublikummere som tar litt for godt for seg av champagneglassene i pausen, og som faller som fluer fra balkongene når forestillingen fortsetter etterpå. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble du kneblet? :redd:

Jepp. Fysiske overtramp ble begått.

Snøhetta har lagt ut feller for meg! :grine:

De har det!! Jeg fatter ikke hvor lite gjennomtenkt det er. Gærninger, ett lite feilskjær og du ligger i fjorden og har ikke sjans i havet til å komme deg opp.

:ler: Sånn er det her også, mannen får lyst på taco en gang i ny og ne, og da har vi Santa Maria-versjonen. Jeg er rett og slett ikke intrisert nok til å ta meg bryet med å lage en hjemmelaget utgave (men jeg er imponert over dere som gjør det, altså), særlig siden det er noe som inntreffer omtrent én gang i året.

Etter å ha forsøkt hjemmelagede versjoner kan jeg blasert meddele at det er sjempelett og sjikkeli lite arbeidskrevende.

Hadde jeg ikke hatt barn hadde jeg nok bare spist det på et utvalgt sted i bakfylla.

Uskadeliggjort. :fnise: *bilder i hodet*

Rett og slett. Det var like før jeg ble lagt i bakken.

Men jeg fikk viljen min og to glass hvitvin. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gærninger, ett lite feilskjær og du ligger i fjorden og har ikke sjans i havet til å komme deg opp.

Etter å ha forsøkt hjemmelagede versjoner kan jeg blasert meddele at det er sjempelett og sjikkeli lite arbeidskrevende.

Det der kunne egentlig vært brukt som overskrift på Livet, det. :fnise:

Mitt i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på første rad på tredje (øverste) balkong i operaen :opplyser: Jeg følte meg helt trygg, men det er mulig Skravla har en litt annen versjon :fnise:

Synes forsåvidt det var helt uproblematisk å ferdes ute også. Ja, man bør se seg litt for, men det er som regel en fordel uansett hvor man befinner seg...

Altså, dette er helt vilt. Eier du ikke dødsangst, Daria? :fnise:

Jeg så for meg druknede toåringer og pensjonister hvor enn jeg snudde meg, for ikke å snakke om overmodig ungdom, skjøre pensjonister og vaklende, smått berusede gjester. Potensialet for rene fallulykker orker jeg knapt å tenke på.

Verste jeg har sett.

Jeg sitter her og ser for meg scenarier med operapublikummere som tar litt for godt for seg av champagneglassene i pausen, og som faller som fluer fra balkongene når forestillingen fortsetter etterpå. :filer:

Ynnsjyll, men :hoho:

Nå ser jeg det også.

Det harmonerer dessuten så godt med operaen, alle de ulykkene og de tragiske dødsfallene. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det harmonerer dessuten så godt med operaen, alle de ulykkene og de tragiske dødsfallene. :fnise:

:jepp:

Og litt polyfone skrik og hyl! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Danske Båten har vel redningsbøyler? Litt Taitænic står seg da godt til beskrevne dramatikk og øvrig åpningsreportoar. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jeg dessverre tro også gjelder målgruppen for den typen feller jeg skisserer. :sukk:

Mest sannsynlig.

Det der kunne egentlig vært brukt som overskrift på Livet, det. :fnise:

Mitt i hvert fall.

Mitt også!

:grine:

Den Danske Båten har vel redningsbøyler? Litt Taitænic står seg da godt til beskrevne dramatikk og øvrig åpningsreportoar. :filer:

Er du synsk? Vi så på danskebåten som holdt på i evigheter for å legge til og fikk Titanicassosiasjoner alle tre.

Men den er for langt unna! :grine:

Og den er ikke der hele tiden! :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men den er for langt unna! :grine:

Og den er ikke der hele tiden! :grine:

Tsk, litt spenning må det være. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har så høydeskrekk at det ikke er morsomt en gang. Og utvendig er det livsfarlig. Hvem som helst kan ende i vannet nårsomhelst og det finnes ikke trapper eller livbøyer eller redningsflåter noe sted.

Jeg må sende refsende e-post til Snøhetta i morgen den dag.

Jeg kommer ikke til å sette mine ben på stedet mer enn ytterst nødvendig.

Skravla er helt på linje med Fresi. De balkongene har ankelhøye vegger og er overhode ikke trygge.

Har ikke vandret ute på operaen, men kan se for meg det ene scenariet etter det andre.....og alle inneholder beinbrudd eller en dose havnevann.... :spy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla er helt på linje med Fresi. De balkongene har ankelhøye vegger og er overhode ikke trygge.

Har ikke vandret ute på operaen, men kan se for meg det ene scenariet etter det andre.....og alle inneholder beinbrudd eller en dose havnevann.... :spy:

Dødsfelle.

Livsfarlig.

Gitt operaers vanlige vesen: jeg begynner å lure på om det er tilsiktet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Dødsfelle.

Livsfarlig.

Gitt operaers vanlige vesen: jeg begynner å lure på om det er tilsiktet?

Rett og slett en innebygget effekt? Formgivning som virker? Di derre Snøhettafolkene overgår seg selv. Snakk om å nyfortolke funksjonalismen eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, dette er helt vilt. Eier du ikke dødsangst, Daria? :fnise:

Jeg så for meg druknede toåringer og pensjonister hvor enn jeg snudde meg, for ikke å snakke om overmodig ungdom, skjøre pensjonister og vaklende, smått berusede gjester. Potensialet for rene fallulykker orker jeg knapt å tenke på.

Jeg er ung og tror jeg skal leve evig -ingen dødsangst :sjarmor:

Dessuten er jeg lei trygghetstyranniet og at alt skal utstyres med gjerder og advarsler og sikringer -det var folk som i fullt alvor mente at operataket burde utstyres med selvlysende grønne varselstriper på alle kanter og trinn. Snakk om å ødelegge flott arkitektur. Man må kunne forvente at folk til en viss grad kan passe på seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skryter på seg perverst lange bein, eventuelt platåsko Spice Girls ville vært misunnelige på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:

Og litt polyfone skrik og hyl! :tommelsmil:

Jeg må bare kommentere at dette var en fabelaktig kommentar. :fnise: Du er fascinerende språksikker ( i motsetning til meg som bare må finne opp ord, som for eksempel språksikker).

Veldig kortfattet, presis og dekkende for bildet i hodet mitt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...