Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Elastica

Hei Fresi. For å si det viktigste først: ikke slutt å være søt og morsom. For det er det du er. Søt og morsom. Det er stor forskjell på det og det å være slem og morsom.

Det nestviktigste: God helg. :vinke: Jeg har utsikter til spektakulær håroppsats, vin og marsreker. :skaal:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg for øyeblikket ikke orker å sitere alle søtnoser som skriver her, jeg leser uansett alt og koser meg! :)

Fresi: skal jeg sende deg Gutten med den stripede pysjamasen?

Er ferdig med den.

Takk for tilbudet, men kan jeg komme tilbake til saken? Litt kaotisk akkurat nå. :sjenert:

Hei Fresi. For å si det viktigste først: ikke slutt å være søt og morsom. For det er det du er. Søt og morsom. Det er stor forskjell på det og det å være slem og morsom.

Det nestviktigste: God helg. :vinke: Jeg har utsikter til spektakulær håroppsats, vin og marsreker. :skaal:

Takk! :rørt:

Jeg mener virkelig ikke å være slem. Jeg vet godt at jeg balanserer på kanten, men jeg har tenkt litt på om noen kanskje blir såret, og det vil jeg helst ikke.

Jeg som griner i fremmede menneskers bryllup og alt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering:

Fredag: Bakte grove scones inspirert av en Aricia-oppskrift: Utrolig gode! :hoppe: Tenåringen elsket dem. Det letteste jeg noengang har bakt. Bør gjøres igjen. I tillegg: Croissanter med sjokoladefyll, kaffe og god juice.

Middag: Fredager betur som regel en taco/fajitas/enchiladas/hvadetnåennheter-variant. Jegh ar begynt å lage selv etter at jeg kastet ut santa Maria, men akkurat på fredag ville Tenåringen gjerne ha Santa Maria, har man hørt. Hun savnet den utpregede saltsmaken. :hoho:

Så da ble det taco med en real dose MSG (jeg reagerer ikke og kan synes det er litt godt, så greit nok, men utrolig lite tilfredsstillende å lage og spise assa). ferdigkjøpte tortillas, hjemmelaget guacamole og hjemmelaget salsa.

Lørdag var det først bursdagsfeiring og byens beste pizza pluss øl, deretter treretters middag hos venner, deretter hjem til en søt person vi overnattet hos. man endte med vin og gin og heftig diskusjon på kjøkkenet til klokken seks om morgenen.

Og innerøk. :smoke:

:fnise:

I dag har vi hatt koselig frokost, sittet i solen på kafé og drukket latte for deretter å besiktige Operaen og spise middag der.

I mine øyne er hele det stedet en eneste stor dødsfelle. Jeg så ulykker på alle kanter og mener oppriktig at hele stedet er livsfarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi hatt koselig frokost, sittet i solen på kafé og drukket latte for deretter å besiktige Operaen og spise middag der.

I mine øyne er hele det stedet en eneste stor dødsfelle. Jeg så ulykker på alle kanter og mener oppriktig at hele stedet er livsfarlig.

Jeg har foreløpig ikke vært i Operaen, og kjenner at jeg nå ble om mulig enda mer intrisert. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du! ICAs eget tacokrydder er MSG-fritt, altså. Og godt!

Kan jo teste det.

Tenåringen synes den hjemmelagede varianten jeg lager er kjempegod, men ønsket den gode, gamle fordi det var så lenge siden. Den gode, gamle er Santa Maria. Ergo vet jeg ikke om en annen ferdigvariant vil ttilfredsstille behovet. :fnise:

Og om sagt, jeg kan ikke si at jeg reagerer på MSG. så det er ikke så nøye. Saltinnholdet, derimot ... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får mageknip av taco, jeg. :forvirret: Og dessuten smaker det jo bare oransje, sukker og salt (såfremt det ikke er hjemmelaget, da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltinnhold i det meste av posemat er jo helt vilt. Og man merker det ikke skikkelig før man er avvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det bedre å få i seg syntetstoffene i form av seigt, surt og søtt? :sjarmor:

Når det gjelder tacokrydder, minnes jeg at karbohydrater står aller først på innholdsfortegnelsen, altså inneholder det ikke uanselige mengder tilsatt sukker.

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har foreløpig ikke vært i Operaen, og kjenner at jeg nå ble om mulig enda mer intrisert. :fnise:

Dødsfelle.

Jeghar ikke vært på noen oppsetninger, men den søte personen nevnt over kunne fortelle om balkongene som er HØYT og som har kanter som knapt rekker en til kneet. Hun mente man helt fint kunne falle, selv fra raden bak. :sjokk: Jeg ser for meg gamle damer med skrukkete leppestift som snubler i sko og krykker og går på hodet over. :grine:

Utvendig er det jo en totalkatastrofe. Det er sannsynlige fall- og drukningsulykker over en lav sko. Jeg hadde aldri i verden kunne gå dit med barn, og det var så vidt jeg kunne gå dit med meg selv. Det ble hyling til både Tenåringen, DSM og totalt ukjente. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dødsfelle.

Jeghar ikke vært på noen oppsetninger, men den søte personen nevnt over kunne fortelle om balkongene som er HØYT og som har kanter som knapt rekker en til kneet. Hun mente man helt fint kunne falle, selv fra raden bak. :sjokk: Jeg ser for meg gamle damer med skrukkete leppestift som snubler i sko og krykker og går på hodet over. :grine:

Utvendig er det jo en totalkatastrofe. Det er sannsynlige fall- og drukningsulykker over en lav sko. Jeg hadde aldri i verden kunne gå dit med barn, og det var så vidt jeg kunne gå dit med meg selv. Det ble hyling til både Tenåringen, DSM og totalt ukjente. :sjenert:

Bedre og bedre. :sjarmor: *i det makabre hjørnet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltinnhold i det meste av posemat er jo helt vilt. Og man merker det ikke skikkelig før man er avvent.

Det er faktisk helt vilt. Jeg merker ikke annet nå.

Og just for the record: Min tacolaging og -spising er ene og alene på edelt grunnlag. Før Tenåringen ble Tenåringen hadde jeg ikke spist det siden 1995 og slettes ikke savnet det,heller. Men når den überkresne endelig la en rett til på listen ble jeg overlykkelig, og dermed oppsto tacotradisjonen. For min egen del kan man gjerne utradere hele retten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kunne lett sette opp feller der, med andre ord? "Se, en naken glamourmodell!" "Hvor da???"

*dunk*

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Hvordan tok de det?

Pent. Tenåringen og DSM skammet seg, så jeg ble overmannet og uskadeliggjort før det ble helt skandale.

Jeg var helt på gråten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...