Gå til innhold

Fresifjas

Fresi

Anbefalte innlegg

Du er veldig heldig.

Håret mitt er mørkemørkebrunt nå, nestensvart. Hadde det enda vært ordentlig svart sånn som Honesty sitt, det er jo fint. Mitt ser bare dødt og elendig ut.

Vel. Det finnes antakelig verre ting. Som trøst har jeg kjøpt foundation på eBay, en utgått sak som jeg plutselig kom på at jeg likte for tre-fire år siden.

Jeg har altså kjøpt gammel, ekkel foundation. :fnise:

Som 13-åring var jeg og min "rødhårete" venninne hos frisøren. Hun skulle få lov til å farge håret. Hatet rødfargen, som jeg forøvrig elsket. Jeg var med fordi hun ønsket samme farge som meg. Frisøren ser på henne, så på meg og tilbake på henne og sier "du vil ikke ha musegrått hår". Takk for den boostingen av selvtillitt. :sjenert: Men min venninne ville veldig gjerne ha musegrått hår hun, så frisøren måtte gi seg. :fnise:

Men håret mitt er såkalt kommunefarget og jeg foretrekker en mørkere brun. Gjerne med noen striper i en rødfarge når jeg føler for å ta meg råd.

Håper du får ordnet med fargen. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beis. :haar:

*fornyer medlemskapet i huldreklubben*

Jeg vurderer medlemsskap, men forfengeligheten seirer. Jeg er i alle fall hulder ellers, siden jeg må spare på klippeutgiftene for å få råd til farge. :fnise:

1050 spenn, takk. Vi snakker kun ettervekst og kur. I går gjorde de det jo gratis, skulle bare mangle, men det er en sjedelig syssel. :sjenert:

Frisøren min beiser håret mitt hver gang jeg farger det.

:troest: for dustefrisørdag. Det er skikkelig kjipt.

Elendig, men det er egentlig litt deilig å fokusere på bimboproblemer også. :fnise: Jeg er faktisk ikke så skrekkelig jålete innerst inne, så jeg overlever nok.

Som 13-åring var jeg og min "rødhårete" venninne hos frisøren. Hun skulle få lov til å farge håret. Hatet rødfargen, som jeg forøvrig elsket. Jeg var med fordi hun ønsket samme farge som meg. Frisøren ser på henne, så på meg og tilbake på henne og sier "du vil ikke ha musegrått hår". Takk for den boostingen av selvtillitt. :sjenert: Men min venninne ville veldig gjerne ha musegrått hår hun, så frisøren måtte gi seg. :fnise:

Men håret mitt er såkalt kommunefarget og jeg foretrekker en mørkere brun. Gjerne med noen striper i en rødfarge når jeg føler for å ta meg råd.

Håper du får ordnet med fargen. :kose:

Takkskalduha, lissom! :overrasket:

Og hva skjedde nå? Det ringte på døren og utenfor sto en mann med blomsterbukett. Jeg kjente humøret var i ferd med å stige.

Og så hadde han tatt feil av adressen!

:grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva skjedde nå? Det ringte på døren og utenfor sto en mann med blomsterbukett. Jeg kjente humøret var i ferd med å stige.

Unnskyld meg, men....

:hoho:

:sjenert: Ynnsjyll!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ynnsjyll meg en million ganger, men

Galgenhumoren lenge leve! :ler: Huff og huff og stakkars, stakkars Fresi. Universet selv har lagt ut feller for deg i dag, jo! :kose:

Blomster kan du få av meg:

:blomst: :blomst: :blomst:

Samt litt :sjokolade::vin: og en :herremann: på kjøpet.

:kyss2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde vært regler mot sånt... :troest:

Hei, forresten :fnise: *datt innom*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer medlemsskap, men forfengeligheten seirer. Jeg er i alle fall hulder ellers, siden jeg må spare på klippeutgiftene for å få råd til farge. :fnise:

1050 spenn, takk. Vi snakker kun ettervekst og kur. I går gjorde de det jo gratis, skulle bare mangle, men det er en sjedelig syssel. :sjenert:

Elendig, men det er egentlig litt deilig å fokusere på bimboproblemer også. :fnise: Jeg er faktisk ikke så skrekkelig jålete innerst inne, så jeg overlever nok.

Takkskalduha, lissom! :overrasket:

:sjokk:

Det skulle vært sånne "bordet fanger"-regler for blomsterbud! Du kan ikke stå der med buketten for så å snu og gå til naboen, liksom. :regler: Det burde vært strenge regler mot slikt. :nei:

Jeg håper inderlig ikke det var naboen med ugly-dukkehuset som skulle ha blomstene. Det ville vært for sjiipt, lissm.

Ellers kondolerer jeg med frisørfiasko. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Universets iboende jævelskap. :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo komisk, da. :fnise:

Jeg håper inderlig ikke det var naboen med ugly-dukkehuset som skulle ha blomstene. Det ville vært for sjiipt, lissm.

Nei, takk og pris. Det var en heldig dame som hadde samme husnummer som meg. Skjønt, kanskje hun ikke er heldig, kanskje hun er sjempesyk og får blomster av den grunn, eller kanskje det er en begravelse, eller kanskje noen har vært slemme mot henne og vil si ynnsjyll?

Ha, jeg ruler på Pollyanna (men kanskje ikke så Pollyanna for den damen, mer egoistisk-Pollyanna)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo komisk, da. :fnise:

Nei, takk og pris. Det var en heldig dame som hadde samme husnummer som meg. Skjønt, kanskje hun ikke er heldig, kanskje hun er sjempesyk og får blomster av den grunn, eller kanskje det er en begravelse, eller kanskje noen har vært slemme mot henne og vil si ynnsjyll?

Ha, jeg ruler på Pollyanna (men kanskje ikke så Pollyanna for den damen, mer egoistisk-Pollyanna)

Pollyanna er undervurdert. :rødme:

Boken om henne gjorde et uutslettelig inntykk på meg i barndommen, forresten. Den og "Katy, den eldste av 6". Katy falt av en huske og ble lam, og først så bare lå hun der i halvmørket på rommet sitt og furtet over sin fryktelige skjebne, og det var rotete og stygt hos henne med medisinflasker overalt, og hun jaget de snille småsøskene sine ut hvis de kom inn for å muntre henne opp. Så fikk hun besøk av en kusine, som også var lam (fryktelige skjebner i den familien). Denne kusinen var vakker og snill mot alle, og hadde det rent og ryddig på rommet sitt og hadde alltid et vennlig ord til alle, og var veldig snill mot småsøsknene til Katy. Hun gredde håret hver dag, og hadde nystrøkne kjoler på. Hun lå ikke i halvmørket, men slapp inn lys og solskinn og frisk luft på rommet sitt, og hadde alltid friske blomster i en vase. Katy beundrer kusinen veldig, og begynner ett nytt og bedre liv - hvor hun blir hele familiens lille lamme engel i rullestol. Tilslutt skjer det et mirakel, og Katy lærer å gå igjen. Den boken leste jeg mange, mange ganger. Det er en lekse her for noen og enhver av oss. :engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pollyanna er undervurdert. :rødme:

Boken om henne gjorde et uutslettelig inntykk på meg i barndommen, forresten. Den og "Katy, den eldste av 6". Katy falt av en huske og ble lam, og først så bare lå hun der i halvmørket på rommet sitt og furtet over sin fryktelige skjebne, og det var rotete og stygt hos henne med medisinflasker overalt, og hun jaget de snille småsøskene sine ut hvis de kom inn for å muntre henne opp. Så fikk hun besøk av en kusine, som også var lam (fryktelige skjebner i den familien). Denne kusinen var vakker og snill mot alle, og hadde det rent og ryddig på rommet sitt og hadde alltid et vennlig ord til alle, og var veldig snill mot småsøsknene til Katy. Hun gredde håret hver dag, og hadde nystrøkne kjoler på. Hun lå ikke i halvmørket, men slapp inn lys og solskinn og frisk luft på rommet sitt, og hadde alltid friske blomster i en vase. Katy beundrer kusinen veldig, og begynner ett nytt og bedre liv - hvor hun blir hele familiens lille lamme engel i rullestol. Tilslutt skjer det et mirakel, og Katy lærer å gå igjen. Den boken leste jeg mange, mange ganger. Det er en lekse her for noen og enhver av oss. :engel:

Jeg ler så jeg rister. :hoho:

Stakkars Katy, og tusen takk for leksen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Faerie

:hoho: Selv om jeg føler jeg burde sitte her og nikke fromt som en :engel:

Jeg leste "Frøken Dektektiv" og Gulltopp jeg. Og Hardyguttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lest både Polyanna og Katy. Fikk begge som sykehuslektyre som barn. Som voksen har jeg lurt på om det var noen baktanke med de bøkene. Ellers var Frøken Detektiv topp, da.

Jeg bedriver hjemmefarging, og det funker for meg. Og så har jeg en flink frisør som klipper meg for 150 kr. Synes det er greit også.

Dårlig gjort at ikke du fikk blomstene, da. Det er jo sånne dager man trenger dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica

Jeg digga Ina-bøkene. Spesielt Ina og Ingolf, for der var det litt klinings. Den boka ble lest mange ganger. :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg digga Ina-bøkene. Spesielt Ina og Ingolf, for der var det litt klinings. Den boka ble lest mange ganger. :filer:

Jeg likte også Ina-bøkene. Men Britta og Silver-bøkene var favoritten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elastica
Jeg likte også Ina-bøkene. Men Britta og Silver-bøkene var favoritten!

Britta og Silver! De har jeg nesten glemt!

Også leste jeg Flicka-bøkene som jeg lånte av den eldre søsteren min. Såvidt jeg husker medførte de mange tårer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Britta og Silver-bøkene var favoritten!

HEST ER PEST!!!!!

Jeg slukte også alle slike bøker rådd, Ina, Polyanna, Anne fra Bjørkely, Bobseybarna, Hardy (men de ble jeg litt irriterte på fordi det var så himla convinient hvordan faren hadde lært dem en hemmelig kode rett før de fle kidnappet osv), Nænsi Drevv osv.

Åååå jeg leste så utrolig mye da jeg var liten, var på bibiloteket hver dag og leste 1-2 bøker om dagen. Så begynte jeg å studere, og siden har det gått litt i stå. Internett hjelper ikke akkurat det heller. Og nå tar jeg ikke en gang kollektivtransport. Så jeg skammer meg litt over den kulturelle degraderingen som pågår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slukte også bøker (bestefar var deltidsbibliotekar), men likte ikke Pollyanna og Anne fra Bjørkely. Men det meste annet, og helst i store mengder. :) Og det har jeg egentlig fortsatt med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...