Gjest O-Ren Ishii Skrevet 29. januar 2009 #461 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Jeg popper innom deg en dag til uken. Bare kom! Jeg kunne trengt treningsleir selv siden jeg har hatt influensa en uke. Treningsleirer forsiktig nå, og begynner å bli halvpusset av en halv flaske rødvin. Kanskje vi bare skal drite i SC og gå rett på supingen? Endret 29. januar 2009 av O-Ren Ishii
Fresi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #462 Skrevet 29. januar 2009 Ynnsjyll, men Hjelper det hvis jeg sier at jeg kjenner meg igjen? Jeg opplever ofte at retter som ser bra ut på papiret ikke funker når det kommer til stykket. Og katastrofeområdeproduksjon er jeg god på (det har jeg visst bekjent før). Det er heller ikke alltid at arbeidskrevende matprosjekter er en fest - sist tortillasteking endte feks nesten i skilsmisse. På alle måter verdt det siden ferdiglagde tortillas er så umulige å få tak i. Sjempevanskelig. Jeg husker forresten ikke at du pleier å lage katastrofale kjøkkener, du må gjerne utdype. Det går til en god sak. Jeg startet ut med absolutt alt hjemmelaget i sommer, inkludert hamburgerbrød og brød til suppe og sånt. I morgen står det fajitas på planen, og jeg skal absolutt, på ingen måte, bake tortillas selv. Jeg har lært av din prosess. PS: Jeg hadde forresten også en fullstendig røsti-kollaps en gang jeg hadde invitert gjester. Dusterøstien hang fast i pannen og gikk i oppløsning i en eneste potetgrøt mens fisken ble tørr og kald og gjestene satt inne i spisestuen og trommet med fingrene på bordet. Men hva er det med dusterøsti? Hvorfor oppfører de seg ikke? Jeg vet veldig godt at jeg gjorde en innlysende, opplagt og pinlig tabbe i dag (rev poteter, løk og gulrøtter i foodprocessor siden den stort sett er arbeidsledig, stakkars. Det var jo idiotisk, det ble jo grøtmasse før jeg fikk sagt Gentil Hugel. Klemte bort så mye vann jeg fikk til, men var jo fremdeles grøt. ) Men det er ikke første gang dusterøstier ikke har oppført seg hos meg. Bør jeg ha ny panne? :klø:
Fresi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #463 Skrevet 29. januar 2009 Av og til er det greit å gjøre det enkelt. Dagens middag besto av stekt kylling, grønnsaker og poteter. Deter jo kjempegodt! Bare kom! Jeg kunne trengt treningsleir selv siden jeg har hatt influensa en uke. Treningsleirer forsiktig nå, og begynner å bli halvpusset av en halv flaske rødvin. Kanskje vi bare skal drite i SC og gå rett på supingen? En plan helt etter mitt hjerte. Fint at du er i ferd med å bli bedre, forresten!
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2009 #464 Skrevet 29. januar 2009 Men hva er det med dusterøsti? Hvorfor oppfører de seg ikke? Jeg vet veldig godt at jeg gjorde en innlysende, opplagt og pinlig tabbe i dag (rev poteter, løk og gulrøtter i foodprocessor siden den stort sett er arbeidsledig, stakkars. Det var jo idiotisk, det ble jo grøtmasse før jeg fikk sagt Gentil Hugel. Klemte bort så mye vann jeg fikk til, men var jo fremdeles grøt. ) Men det er ikke første gang dusterøstier ikke har oppført seg hos meg. Bør jeg ha ny panne? :klø: Det er forresten veldig fort, da. Jeg er ikke så sikker på hva det er med dusterøstier - jeg tok litt skrekken etter den gangen, kan du si. Men jeg tipper at foodprocessortrikset kan ha spilt inni negativ retning. Jeg vet feks at løk hakket i foodprocessor ofte blir veldig vassen og rar når man forsøker å steke den etterpå. Pannen kan man også gjerne skylde på. For min del den fatale gangen ble min bane at jeg falt for fristelsen å salte potetblandingen i det gjestene praktisk talt var på vei inn døren. Trodde jeg. Men så kom de en halv time for sent i stedet. Noen har lagt ut feller for oss.
Donpedro Skrevet 29. januar 2009 #465 Skrevet 29. januar 2009 Faren min lagde rösti med rårevet potet. Dritvanskelig å få til å henge sammen, kunne sikkert hatt et egg oppi. Selv sverger jeg til Findus.
Fresi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #466 Skrevet 29. januar 2009 Jeg kommer på flere og flere jeg kan booke inn hos for å trene, spise og supe. Donpedro sitter på et enormt lager med nydelige kjøttboller, så det er jo bænkers. Arran er jo opphavet til oppskriften og lager nydelig mat i tillegg til å ha en del vin å by på, så det er jo også et opplagt stopp. Har jeg glemt noen er det bare å slenge inn en påmelding. Fresis fres-for-food-tour -09.
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2009 #467 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Siste fra forum: Hva er din største fordel eller beste egenskap menneskelig sett? Fresifjas Anyways, så kan jeg opplyse at det nå skal rives og bygges nytt kjøkken her utover vårparten, så da blir det i hvert fall katastrofeområde, og lite mat. Altså viktig info mht planlegging av Fresi-touren. Endret 29. januar 2009 av Eurydike
Donpedro Skrevet 29. januar 2009 #468 Skrevet 29. januar 2009 (endret) Døh, de kjøttbollene voktes som Norges Bank, og det er kun spesielt inviterte som får smake. Har aldri hørt Junior nevne tante Fresi (eller noen andre tanter, kremt), og ikke fikk han gaver til jul av deg heller. Ingen gaver Ingen kjøttboller Endret 29. januar 2009 av Donpedro
Fresi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #469 Skrevet 29. januar 2009 Faren min lagde rösti med rårevet potet. Dritvanskelig å få til å henge sammen, kunne sikkert hatt et egg oppi. Selv sverger jeg til Findus. Visste ikke at det fantes i Findusversjon. Altså, poteten skulle være rårevet, men jeg gadd jo ikke og slang den i food-processoren. Så skjønte jeg ikke hvordan jeg skulle feste rivedingsen (bortimot ubrukt) i maskinen, så jeg bare hakket opp alt. Og når det siste ble hakket, var det første dessverre en slags nær-flytende røre. Hm. Egg var muligens ikke dumt? Jeg prøvde å redde røren ved å lage en slags spiselig mos, men rå potetmos viser seg å ikke være særlig spiselig, gitt. Selv ikke etter oppvarming. Kan sikkert bruke den i en omelett, men nå er jeg lei av hele greia. I morgen: Kyllingfajitas etter uprøvd oppskrift og med kjøpetortilla. Tror jeg.
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2009 #470 Skrevet 29. januar 2009 I morgen: Kyllingfajitas etter uprøvd oppskrift og med kjøpetortilla. Tror jeg. Du kan få tortillaoppskrift av meg.
Donpedro Skrevet 29. januar 2009 #471 Skrevet 29. januar 2009 Hjemmelaget er jo best, da. men jeg forventer effektivitet , ergo Findus. (det var kanskje litt dårlig unnskyldning, men den beste jeg kom på i farten)
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2009 #472 Skrevet 29. januar 2009 Døh, de kjøttbollene voktes som Norges Bank, og det er kun spesielt inviterte som får smake. Har aldri hørt Junior nevne tante Fresi (eller noen andre tanter, kremt), og ikke fikk han gaver til jul av deg heller. Ingen gaver Ingen kjøttboller Slik taler en god vertinne!
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 29. januar 2009 #473 Skrevet 29. januar 2009 Har jeg glemt noen er det bare å slenge inn en påmelding. Fresis fres-for-food-tour -09. Jeg føler meg beæret over å være startpunktet for touren. *rap* Ellers er røsti et helvete. Jeg har aldri fått det til skikkelig, selv om det har blitt smakandes.
Donpedro Skrevet 29. januar 2009 #474 Skrevet 29. januar 2009 Slik taler en god vertinne! God vertinne. For de inviterte.
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2009 #475 Skrevet 29. januar 2009 God vertinne. For de inviterte. Point taken.
Fresi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #476 Skrevet 29. januar 2009 Det er forresten veldig fort, da. Jeg er ikke så sikker på hva det er med dusterøstier - jeg tok litt skrekken etter den gangen, kan du si. Men jeg tipper at foodprocessortrikset kan ha spilt inni negativ retning. Jeg vet feks at løk hakket i foodprocessor ofte blir veldig vassen og rar når man forsøker å steke den etterpå. Pannen kan man også gjerne skylde på. For min del den fatale gangen ble min bane at jeg falt for fristelsen å salte potetblandingen i det gjestene praktisk talt var på vei inn døren. Trodde jeg. Men så kom de en halv time for sent i stedet. Noen har lagt ut feller for oss. Mitt matlagingsliv er eneste, gigantisk felle. Og foodprocessortrikset viste seg i alle fall å være en felle (og det visste jeg jo også. Egentlig) Siste fra forum: Hva er din største fordel eller beste egenskap menneskelig sett? Fresifjas Anyways, så kan jeg opplyse at det nå skal rives og bygges nytt kjøkken her utover vårparten, så da blir det i hvert fall katastrofeområde, og lite mat. Altså viktig info mht planlegging av Fresi-touren. OK, jeg skal huske det. Det innebærer sannsynligvis bare at jeg blir litt ekstra lenge hos Elastica, innvier hytta og sånn. Det går nok greit. Er du ikke helt ferdig når jeg kommer, kjøper jeg bare med meg et par engangsgriller vi kan fyre opp på fortauet, vet du. Men nytt kjøkken! Ny komfyr? Døh, de kjøttbollene voktes som Norges Bank, og det er kun spesielt inviterte som får smake. Har aldri hørt Junior nevne tante Fresi (eller noen andre tanter, kremt), og ikke fikk han gaver til jul av deg heller. Ingen gaver Ingen kjøttboller Det må være Posten. Frekke Postman Pat-tyver i det postvesenet, de burde skamme seg. Fikk han ikke motorsagen, heller?
Gjest Eurydike Skrevet 29. januar 2009 #477 Skrevet 29. januar 2009 Er du ikke helt ferdig når jeg kommer, kjøper jeg bare med meg et par engangsgriller vi kan fyre opp på fortauet, vet du. Helt konge! Ny komfyr, ja - nytt altmuligrart. Hjelp.
Fresi Skrevet 29. januar 2009 Forfatter #478 Skrevet 29. januar 2009 Du kan få tortillaoppskrift av meg. Altså, oppskrifter er man jo alltids interessert i, men jeg tror ikke du trenger å bry deg med det sånn akkurat i dag. Ikke noe bakings på meg i morgen, det er bombesikkert. I morgen skal jeg lage en saus for første gang, det får være nok spenning. Hvis det da ikke blir take-away. Det er fullt mulig. Jeg føler meg beæret over å være startpunktet for touren. *rap* Ellers er røsti et helvete. Jeg har aldri fått det til skikkelig, selv om det har blitt smakandes. Godt å høre angående røsti. Mennå har jeg satt meg som mål at jeg skal få det til en dag, og jeg har nok av poteter. Og selvsagt starter jeg hos deg! Dette er en masterplan. Jeg starter og slutter litt sentrumsnært for myk start og godt utvalg i puber og restauranter, det er jo tross alt treningsleir. Helt konge! Ny komfyr, ja - nytt altmuligrart. Hjelp. Men nytt kjøkken blir vel bra. Hvordan ligger du an sånn benkeplatemessig?
Donpedro Skrevet 29. januar 2009 #479 Skrevet 29. januar 2009 Det må være Posten. Frekke Postman Pat-tyver i det postvesenet, de burde skamme seg. Fikk han ikke motorsagen, heller? Jeg må tilstå: Jeg sendte en dose kjøttboller til deg i posten i dag. Hvis de ikke kommer frem, så må også det skyldes posten. Sånn, nå håper jeg du har fått en lærepenge. *streng*
Gjest O-Ren Ishii Skrevet 29. januar 2009 #480 Skrevet 29. januar 2009 Hvis det da ikke blir take-away. Det er fullt mulig. Take-away er et velkjent fenomen her i gården. Vi bor jo midt i take-away-himmelen tilgangsmessig sett. (Ikke kavlitetsmessig sett... ) Og selvsagt starter jeg hos deg! Dette er en masterplan. Jeg starter og slutter litt sentrumsnært for myk start og godt utvalg i puber og restauranter, det er jo tross alt treningsleir. Må jeg rydde og vaske først? *nervøs*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå