katla Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Så bilderav noen Maine Coonkatter for litt siden og ble veldig sjarmert. Så nydelige disse svære kattene er. Noen som har? Lurer på gemytt og om de vil/bør være mye ute.
lovenemo Skrevet 20. januar 2009 #2 Skrevet 20. januar 2009 Svigersøsteren min har en slik, og han er en skikkelig herlig kosepus Hehe.. Veldig rolig, kosen og bedagelig av seg, og liker veldig godt å være ute.
Satyrica Skrevet 21. januar 2009 #3 Skrevet 21. januar 2009 (endret) Jeg har ikke selv,men møtte mange når jeg jobbet som dyrepleier og har møtt flere i ettertid, hjemme hos eierne sine, og alle var veldig rolige,de snakker mye (lager lyder, ikke direkte mjauing), er skikkelige kosepuser, veldig snille og kan bli ganske avhengig av eieren sin, noe som gjør at selv om de er veldig trivelige, oppsøker de ikke nødvendigvis fremmede folk i tide og utide, noe som kan være greit for pusens egen sikkerhet (det er mange syke folk der ute). Har også forelsket meg i denne rasen og lest en del om den, og de er like skjønne som de ser ut som De MÅ ha skikkelig fòr, spesielt det første året, for å forsikre at de ikke får skjelett-problemer senere, da hofteproblemer og lignende er det største helseproblemet til disse kattene fordi de er så store. De jeg har snakket med som har Maine Coon har de som innekatter,men det er mest fordi de er utstillingskatter, samtlige har uteområder til dem, innhegning i hagen eller lignende, og som de fleste katter liker de å være ute, spesielt på vinteren, pussig nok Jeg ville aldri tvunget katten min til å være inne hele tiden, men det er nå mitt valg, liker katten å få gå ut og inn som den vil, bør den det. Ellers er det pelsstell,men det sier seg vel selv og skal ikke være noe problem om de blir vant med børsting fra de er små. Endret 21. januar 2009 av Satyrica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå