Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #1 Del Skrevet 19. januar 2009 Jeg er en tjue år gammel jente som er så inderlig frustert og lei meg nå Jeg mister ubeskrivelig masse hår. Veldig mye! Hestehalen min er bortimot halvert, det føles som om jeg begynner å få viker, da hårert er blitt så tynt, og det er i dusjen det er verst. Det løsner fra roten bare jeg ser på det. Det er helt forferdelig å være se:( I tillegg har jeg begynt å få HVITE hår! Disse er helt hvite, nesten litt sølvaktige når jeg står i lyset, absolutt helt uten pigmenter. Jeg har lagt merke til at jeg fikk fått et par(en/to stk) slike da jeg var rundt 18 år gammel, men nappet dem bare ut og tenkte ikke så mye på det. Men,nå da jeg var på vors hos en venninne på lørdag og så meg i speilet på badet hvor de hadde godt lys, var håret mitt FULLT av hvite, pigmentløse hårstrå! Hårstråene er brune helt opp til et par cm ved roten, der det er kritthvitt... Akkurat som at håret bare har skiftet farge, eller sluttet å farge...rett og slett... Jeg rev de hårene jeg fant ut med engang, men tør ikke engang tenke meg hvordan jeg må se ut bak i nakken og på kronen:( Hva er det som skjer med meg egentlig? Begynner jeg å bli gammel? Jeg er nettopp blitt 20 1/2! Faren min har måne, og grått hår, men han er 47 år gammel. Fikk måne da han var i tredveårene. Mamma har veldig tynt englehår, men var rundt 40 da hun begynte å få gråere hår. Hvorfor skjer dette? Har noen andre hatt det slik? Jeg blir så frustrert og lei meg.. Kan jo nevne at jeg har gått på ppillen i 5 år(Diane, mot kviser). Bruker å ta B-vitaminer utenom(sånne fra Rema, men ble påvist B12-mangel for tre år siden, kan det være dette som slår inn?) Jeg gikk et par måneder på Arcon Trisane(tror jeg det skrives) sommeren 08, men opplevde ikke noen forskjell. Håret mitt er brunt, men jeg pleier å farge det mørkere. Nå dusjer jeg minst mulig for å slippe å miste så mye hår... Åeh...Jeg orker ikke ha det slik:( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 19. januar 2009 #2 Del Skrevet 19. januar 2009 I fare for å repetere meg selv: legesjekk legesjekk legesjekk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 20. januar 2009 #3 Del Skrevet 20. januar 2009 Jeg har også fått MYE tynnere hår - og har gått på Diane i 10 år! Jeg er ganske sikker på at det (for min del) er det som er roten til problemet. Kan dra handa gjennom håret, og det følger alltid med MANGE hårstrå. Har spist mye b-vitamin for å prøve å kompensere, men vet ikke om det hjelper noe særlig. Har vurdert å ta permanent (!) for å få håret til å føles litt tykkere. Det er uaktuelt å slutte på Diane for min del, alternativet er enda verre. Ville uansett, hvis jeg var deg, gått til en eller annen spesialist som kan se på saken og eventuelt komme med råd til hva du må gjøre. Spesielt med tanke på de hvite hårene. (Hvis du får noen gode råd, skriv dem gjerne her!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #4 Del Skrevet 20. januar 2009 I fare for å repetere meg selv: legesjekk legesjekk legesjekk Jeg har også fått MYE tynnere hår - og har gått på Diane i 10 år! Jeg er ganske sikker på at det (for min del) er det som er roten til problemet. Kan dra handa gjennom håret, og det følger alltid med MANGE hårstrå. Har spist mye b-vitamin for å prøve å kompensere, men vet ikke om det hjelper noe særlig. Har vurdert å ta permanent (!) for å få håret til å føles litt tykkere. Det er uaktuelt å slutte på Diane for min del, alternativet er enda verre. Ville uansett, hvis jeg var deg, gått til en eller annen spesialist som kan se på saken og eventuelt komme med råd til hva du må gjøre. Spesielt med tanke på de hvite hårene. (Hvis du får noen gode råd, skriv dem gjerne her!) Hei, og takk for svar. Jeg er helt fra meg jeg:( Må jeg virkelig til legen? Jeg har en kvinnlig fastlege, men er redd hun bare kommer til å le av meg... Har aldri hørt om noen som går til legen for å sjekke håret:( Men en av de første tingene jeg tenker på er at jeg kanskje mangler noen vitaminer eller noe? For da må jeg jo ta blodprøve.. Åh... Hvis det er Diane'n som gjør at jeg mister hår, så skal jeg vurdere å bytte.. Nå tar jeg vel egentlig strengt tatt en annen ppille, men det er en som er lik Diane da, bare billigere... Sukk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest StockDama Skrevet 20. januar 2009 #5 Del Skrevet 20. januar 2009 En lege kommer aldri til å le av problemene dine. For et problem, er og forblir et problem, og da skal legen hjelpe så langt det er mulig, evt henvise videre til en spesialist. Man skal ikke bare miste alt håret helt uten videre, og spesielt ikke i 20års alderen. Det kan hende du "bare" miste hår, men det kan også hende at det er en bieffekt av noe annet. Bedre føre var..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zzyzx Skrevet 20. januar 2009 #6 Del Skrevet 20. januar 2009 Hårtap kan være symptom på flere ting, så det er bare tull å ikke gå til legen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. januar 2009 #7 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå ble jeg også litt redd her jeg sitter. Jeg har nemlig følt at jeg mister så mye hår for tiden. Sitter hele tiden og tar på "vikene", for å kjenne om det er blitt veldig tynt. Jeg synes det har det, men samtidig er håret mitt tynt fra før, så når det nå er vinter blir det helt håpløst! Prøver også å la være å vaske håret mitt, eller bruke for mye føner eller styling oppi. Det interessante her er at også jeg går på Diane. Har gått på det i 6 år nå, og alternativet (altså å slutte) er mye verre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 20. januar 2009 #8 Del Skrevet 20. januar 2009 Nå ble jeg urolig. Jeg begynte for en måned siden på Diane fordi jeg hadde mistet mye hår og er plaget med hårvekst. Diane skal da egentlig virke MOT androgynt hårtap? Og ikke medføre hårtap? Er det noen som bruker diane her som har merket at de har fått tilbake noe hår etter hårtap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dalieo Skrevet 22. januar 2009 #9 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg ble også urolig! Skal begynne på feminil nå, som er det samme som diane. Det står i pakkevedlegget at det brukes mot blant annet "litt kraftig hårvekst (i ansikt eller kropp) eller hårtap". Så det skal tydeligvis hjelpe mot hårtap, ja.. Hm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angara Skrevet 22. januar 2009 #10 Del Skrevet 22. januar 2009 Diane skal da egentlig virke MOT androgynt hårtap? Og ikke medføre hårtap? Er det noen som bruker diane her som har merket at de har fått tilbake noe hår etter hårtap? Det står i pakkevedlegget at det brukes mot blant annet "litt kraftig hårvekst (i ansikt eller kropp) eller hårtap". Så det skal tydeligvis hjelpe mot hårtap, ja.. Hm. Å! Jeg har ikke lest det vedlegget selv... men synes det virker rart at det kan brukes mot hårtap samtidig som det fører til redusert hårvekst i/på ansikt eller kropp! Hm. Jeg er i allefall temmelig sikker på at mitt hårtap (av hodehår) skyldes Diane. Sakte men sikkert. Det tok nok flere år før jeg merket det. Hadde tjukt hår før. Nå har jeg tynn hestehale... :-( Men fin hud! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Elisabeth_* Skrevet 22. januar 2009 #11 Del Skrevet 22. januar 2009 Å! Jeg har ikke lest det vedlegget selv... men synes det virker rart at det kan brukes mot hårtap samtidig som det fører til redusert hårvekst i/på ansikt eller kropp! Hm. Jeg er i allefall temmelig sikker på at mitt hårtap (av hodehår) skyldes Diane. Sakte men sikkert. Det tok nok flere år før jeg merket det. Hadde tjukt hår før. Nå har jeg tynn hestehale... :-( Men fin hud! :D Men det er jo andorgynt hårtap... og da altså androgyn hårvekst generelt. Så om man mister hår i ansiktet så skal man ikke miste hår på hodet av den grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 22. januar 2009 #12 Del Skrevet 22. januar 2009 Bare sånn for å svare på det grått-hår-dilemmaet ditt: mamma begynte å få grå hår før hun ble konfirmert! Hun var HELT grå - og da mener jeg sølvgrå - da hun nettopp hadde rundet 30. Så det er fullt mulig at håret ditt bare er sånn. Hårtap har jeg dessverre ingen svar på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå