Gå til innhold

bordplassering

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

jeg skal følges opp kirken av min bestefar. han skal også representere familien min og holde tale (som egentlig pappa skulle hatt). men så ble jeg litt usikker på bordplasseringen. skal jeg sitte ved siden av min mamma eller min bestefar?

Skrevet
hei!

jeg skal følges opp kirken av min bestefar. han skal også representere familien min og holde tale (som egentlig pappa skulle hatt). men så ble jeg litt usikker på bordplasseringen. skal jeg sitte ved siden av min mamma eller min bestefar?

i teorien skal du ikke sitte ved siden av noen av de, så vidt jeg husker riktig...

Det sies at dine foreldre eller da din mor og bestefar skal sitte på mannen din sin side, mens hans foreldre skal sitte på din side...

Uansett tror jeg ting er åpent for endring i dag...jeg skal selv sitte ved siden av min far som så sitter ved siden av mor...mens mannen min skel sitte ved siden av sin mor som da sitter ved siden av faren...

det er opp til deg hva du vil synes jeg :)

Skrevet

en liten endring....

din far og mannen din sin mor på din side og mannen din sin far og moren din på han sin side?

Nei huff...nå ble jeg usikker selv her... :fnise:

men poenget mitt var fortsatt at jeg tror du selv kan få lov til å bestemme :)

Min far vil nok synes det er hyggelig å sitte ved siden av mamma da ingen av de har særlig god kontakt med min forlevedes foreldre

::D:

Skrevet

hadde tenkt å ha sånn:

bestemor - bestefar - mamma - pappa - meg - brudgom - brudgoms mamma - brudgoms pappa - brudgoms søster

men i og med at pappa nå er død vet jeg liksom ikke om jeg skal sitte ved siden av mamma, eller bestefaren min (som jeg føler har pappas andre oppgaver for dagen...)

Skrevet
hadde tenkt å ha sånn:

bestemor - bestefar - mamma - pappa - meg - brudgom - brudgoms mamma - brudgoms pappa - brudgoms søster

men i og med at pappa nå er død vet jeg liksom ikke om jeg skal sitte ved siden av mamma, eller bestefaren min (som jeg føler har pappas andre oppgaver for dagen...)

det høres ut som han gikk bort nylig, kondolerer så mye!

Jeg ville tatt bestefar i pappas plass.

Hvis du lurer på hva moren din vil si så ta en prat med henne. Om det betyr mye for henne å sitte ved deg nå som faren din er borte så kanskje det hadde vært en mulighet å tenke på?

Jeg ville uansett gjort det JEG ville mest og det JEG følte var riktig uansett grunn, og hvis jeg hadde vært i dn situasjon ville jeg hatt bestefar i pappa sin plass siden han blir "pappa for dagen" og jeg tror mamma hadde vært helt enig! Da sitter jo mamma ved siden av bestemor og...de skravler sikkert fælt uansett! :)

Skrevet

Normalt er vel slik:

Brudgommens far - brudens mor - brudgom - brud - brudens far - brudgommens mor

Skrevet
Normalt er vel slik:

Brudgommens far - brudens mor - brudgom - brud - brudens far - brudgommens mor

Omvendt faktisk :)

Brudgommens mor - brudens far - bruden - brudgommen - brudens mor - brudgommens far.

Dette fordi bruden skal ha sin far på sin høyre side.

Du kan jo ha bestefaren din på høyre side isteden for kanskje? Tror nok at jeg ville gjort det i alle fall.

Skrevet
Omvendt faktisk :)

Brudgommens mor - brudens far - bruden - brudgommen - brudens mor - brudgommens far.

Dette fordi bruden skal ha sin far på sin høyre side.

Du kan jo ha bestefaren din på høyre side isteden for kanskje? Tror nok at jeg ville gjort det i alle fall.

Fra hvilken vei tenker du nå? Nå tenker jeg fra hvis man sitter selv i stolen som bruden hehe.. Da blir jo faren til brudens høyre side.

Skrevet

Jeg har tenkt å ha mannen min ved min høyre hånd. Er det feil?

Skrevet
Fra hvilken vei tenker du nå? Nå tenker jeg fra hvis man sitter selv i stolen som bruden hehe.. Da blir jo faren til brudens høyre side.

Jeg tenkte på den veien man ser det når man skriver/tegner opp bordkartet :)

Vi er nok enige, hehe.

Skrevet

Dere trenger jo ikke å følge de "gamle" reglene for bordsetting, og det ser ikke ut som dere hadde tenkt til å gjøre det i utgangspunktet når jeg ser på det du hadde tenkt til hvis faren din levde.

Det er ingenting i veien for at du kan sitte sammen med moren din feks hvis du ønsker det. Så kan din bestefar sitte ved siden av henne, og deretter bestemor. Eller du kan plassere bestefar ved siden aav deg, og moren din mellom besteforeldrene. Hva vil du helst selv da? Alt er faktisk lov :) Personlig tror jeg at jeg ville gjort det slik:

Brudens bestemor - brudens bestefar - brudens mor - bruden - brudgommen - brudgommens mor - brudgommens far - brudgommens søster

Skrevet

Litt OT i forhold til hva du spurte om, men vi har tenkt å sitte sammen med forloverene våre og deres partner.

Forloverens mann- forlover- brud - brudgom- brudgommens forlover- forloverens samboer (på et avlangt bord med noe bue på, mens alle andre sitter ved runde bord)

På det nærmeste runde bordet skal foreldrene våre sitte sammen med besteforeldre (vi har 4 til sammen). Vi har valgt å gjøre det på denne måten for å lette litt på samtalen rundt bordene og vi føler det blir en litt mer svslappet stemning (håper vi :gjeiper: )

Skrevet
Jeg har tenkt å ha mannen min ved min høyre hånd. Er det feil?

I forhold til gammel tradisjon; ja.

Men i dag er det blitt stadig vanligere at man velger å gå bort i fra "gammel standar" (av ulike grunner).

Du skal jo sitte ved siden av brudgommen uansett, og da kan du jo like gjerne sitte på riktig side :)

Skrevet
hei!

var nylig i et bryllup der brudgommens mor var gått bort og han hadde en stemor. Han satt da ved siden av sin far. så satt stemor ved siden av han. Bruden hadde sin far ved siden av seg, og mor på den neste plassen. Så det går an å gjøre om tingene som man selv vil og synes er rett:)

• 2 uker senere...
Skrevet
var nylig i et bryllup der brudgommens mor var gått bort og han hadde en stemor. Han satt da ved siden av sin far. så satt stemor ved siden av han. Bruden hadde sin far ved siden av seg, og mor på den neste plassen. Så det går an å gjøre om tingene som man selv vil og synes er rett:)

Vi skal gifte oss til sommeren og min mamma er død for endel år siden. pappa er forlovet på nytt, men jeg har valgt å plassere datteren vår som pappas borddame. Altså: datteren vår - brudens pappa - bruden - brudgom - brudgoms mamma - brudgoms pappa. Har grublet lenge på dette, ettersom jeg er redd at forloveden til pappa skal bli skuffet, men jeg gjør det som er viktig og rett for meg! Dette blir en av de viktigste dagene i livet mitt/vårt, og hvor jeg nok spesielt vil savne mamma, dermed ønsker jeg å plassere datteren vår på hennes plass.

Gjør det som du føler best for :)

Skrevet

jeg ender nok opp med å sette mamma ved siden av meg selv, så morfar - mormor - farmor - bror- bror...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...