Gjest Sofie M Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Hei! Jeg har et marsvin som er GANSKE tykk, og som faktisk også ser ut som hun har spisst et kjempepære. Jeg har ikke tenkt på å stoppe å gi mye kraftfor før nå, men dere tror vel ikke det er for sent. Jeg har lest at hvis de spiser for mye kraftfor så blir ungene store, og moren dør under fødselen. Det hadde vært KJEMPEFINT om dere kunne hjelpe meg. Sofie M. 13 år:)
Gjest Gjest_jente24_* Skrevet 21. januar 2009 #2 Skrevet 21. januar 2009 Hei Sofie. Jeg har ikke hørt om dette, men du har sikkert helt rett. Prøv å ringe til en dyrebutikk eller dyrlege bare for å sjekke om det er noe du må gjøre. Mitt marsvin fødte fint ungene uten min hjelp, men nå visste ikke jeg at marsvinet var gravid heller da Det var allerede gravid da jeg kjøpte det fra dyrebutikken. Men som sagt, fødselen klarte hun fint helt selv, å hun overlevde uten problemer, derimot døde den ene ungen. Hun fikk 3 totalt.
Gjest *lucky* Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hør med en veterinær ang foringen av marsvinet ditt. Jeg vet at dette med å gi for mye kraftfor på slutten av drektigheten kan gi for store lam hos sau ihvertfall så det er vanlig å gi mindre kraftfor på slutten, spesielt visst det er førstegangsfødende dyr. Jeg har hatt endel marsvin før og opplevde en gang at ei mor fikk et kull der en av ungene var mye større enn de andre, denne ungen var død, mulig fødselen blei for tøff.. Er det første gang marsvinet ditt skal ha unger bør du være ekstra forsiktig! Ellers så er det nok ganske vanlig at en av ungene er dødfødt eller ikke klarer seg etter fødsel så det er ikke noe å bli redd for. Lykke til:)
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #5 Skrevet 6. februar 2009 hei...! gå inn på "Alt om drektige marsvin, parring av marsvin og identifisering av drektighet" å se litt ! der kanskje du finner noe bra info. hilsen en annen jente på 13 år som nesten nettopp har opplevd en marsvin fødsel :gjeiper: (jeg har laget den andre tråden)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå