Gjest Den Moralinteresserte Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Jeg hadde lyst til å starte tråd med litt annet utgangspunkt enn det kampretorisk-pliktetiske våset som tabby kom med i den andre tråden. Feiringen av jul, påske, farsdag, morsdag, valentine's day og halloween er forjævlig, spør du meg. Jeg hater dette presset fra familie om gjensidighet, jeg har ikke lyst til å kjøpe gaver til noen. Jeg hater halloween, for jeg har ikke lyst til å få unger på døra som tigger om snop. Jeg syns det er fordringsfullt, men handelsstanden har jo klart å få pushet igjennom dette. Jeg bare venter på at handelsstanden skal få over thanksgiving, buddhistiske, hinduistiske, muslimske og hva vet jeg høytider også, for å maksimere inntjeningen. Er det noen måte å stå imot dette tullet på? Fins det et alternativ, kan man fortelle venner og family at man ikke vil gi gaver, og hva risikerer man da? Er det teoretisk mulig at vi mennesker sier stopp, dette er ikke gøy, og så slukner denne tradisjonen? Er vi dømt av våre omgivelser til å stresse med disse idiotiske skikkene?
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Du kan bo isolert i en hytte midt i svarteste granskogen hvis du ikke takler det.
Gjest Gjest Skrevet 23. januar 2009 #4 Skrevet 23. januar 2009 Hehe høytider kan det vel ikke kalles mye av det du ramser opp her. Ingen vits i å irritere seg over hva handelsstanden holder på med. Det er bare å la vær å kjøpe pynt å gaver det...værre er det ikke. Når du får barn en gang i tida så vil jeg tro at du huler ut et gresskar og ikke forstår deg på de som smeller døra igjen foran ansiktet på ungen din på halloween. Når gullungen har laget noe fint til morsdagen i barnehagen til deg så smelter du. osv osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå