Gå til innhold

Hvordan sminker du deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Marilyn_*
Skrevet

Jeg leser så mye om forskjellige primer og pudder osv, men jeg aner ikke hva det er godt for.... Når jeg legger sminke legger jeg foundation rett på huden etter at jeg har lagt fuktighetskrem! Eller legger jeg kanskje litt rouge eller solpudder i kinnene.

Hva bruker dere?? Burde man bruke noe annet før/ etter foundation??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Øyenskyggeprimer

2. Liner (kajal)

3. Øyenskygge

4. Mer liner (kajal)

5. Foundation

6. og 7. Pudder og blush og/eller solpudder avhengig av hva jeg husker først

8. Mascara

Liker å legge øyensminken først, for blir det ikke bra er det lettere å bare fjerne den, i tilegg til at eventuelt dryss fra øyenskyggene er lett å fjerne.

Dagkrem er en selvfølge. Concealer kan være greit å bruke etter foundation om nødvendig. Da ser du om du i det hele tatt trenger concealer eller om foundationen tar seg av ulumskhetene.

Kan være greit med litt pudder.

Skrevet

Takk for svar! :)

Når du bruker pudder over, hva slags pudder er det da? Hva heter det liksom?

Jeg ser så mange som er så pent sminket så det nesten ser ut som porselenshud! ;)

Øyenskyggeprimer, er det noe selv de "billige" merkene som L'oreal og Max Factor har?

Gjest Pupsi hudpleier
Skrevet

Jeg bruker glominerals foundation på huden. Legger den på etter rens og fuktighetskrem (men venter til kremen har trukket inn). Tar deretter på solpudder fra glominerals og rouge fra i.d.

Skrevet
Jeg leser så mye om forskjellige primer og pudder osv, men jeg aner ikke hva det er godt for.... Når jeg legger sminke legger jeg foundation rett på huden etter at jeg har lagt fuktighetskrem! Eller legger jeg kanskje litt rouge eller solpudder i kinnene.

Til vanlig bruker jeg: Concealer, svart kajal, hvit øyenskygge, mascara, pudder og rouge. (kjører 50talls stil)

Hvis jeg skal på byen eller pynte meg. Bruker jeg concealer, blander foundation med en highlighter, svart kajal, øyenskygge, masse mascara, pudder, øyenbrynsskygge og blyant, og rouge tilslutt.

Jeg kjøper alt på bodyshop, utenom kajal og mascara. Kajalen er av merke GOSH og Mascaraen er Max Factor.

Husk at fuktighetskremen skal tørke før du tar på foundation. Ellers er det ikke like lett å få et jevnt resultat.

Ta deg en tur på bodyshop. De har sminkeveiledere og kan til og med sminke deg for å teste ut de nye tingene du vil prøve

Skrevet

Jeg sleper tre fingre gjennom svart øyenskygge og gnikker det på øyelokkene, før jeg rocker byen. Utrolig hvilke jenter man tiltrekker seg med den looken. ^^

Skrevet

Jeg bruker først en fuktighetskrem, lar denne tørke inn.. Så bruker jeg pudder fra I.d, maskara (MaxFactor), og litt sort kajal (MaxFactor).. Enkelt og greit, skal prøve blush/rouge fra I.d, må bare finne rette fargen/nyansen først :)

Er veldig fornøyd med pudderet fra I.d, slipper å bruke foundation/concealer som jeg la et tynt lag med under pudderet før :)

Skrevet

Sminker meg naturlig.. Også kjent som ingen sminke ;) Er komfortabel med det, er andre ting jeg heller vil gjøre på morgenen.. Dersom jeg skal ut på byen tar jeg kanskje på meg maskara og øyeskygge dersom jeg gidder

Skrevet

Jeg bruker somregel hver dag:

Fuktighetskrem for sensetiv hud med aloe vera fra the body shop. lar den trekke inn ca 15 min før jeg legger:

Primer fra clarins ( lar den tørke ca 10 min)

legger mineral foundation fra the body shop,glo minerals eller isadora

Rouge eller solpudder ( i.d)

Øyenskygge ( varierer fra dag til dag. bruker mest grønn, brun og kobberfarger)

litt eyeliner i mørkebrunt

Maskara ( lancomè)

hvis jeg skal ut bruker jeg flytende eyeliner, to lag med maskara+ vanlig foundation, pudder og solpudder

Skrevet

Hvis jeg skal noe spesielt (eller hvis jeg bare føler for det i hverdagen), kjører jeg full pakke. Det inkluderer vanligvis følgende, i denne rekkefølgen:

*fuktighetskrem

*øyenskyggeprimer

*concealer i pulverform under øynene og over primeren, når den har tørket

*mineralfoundation, som børstes over hele ansiktet, litt etter litt, etter at fuktighetskremen har tørket

*et lett lag med pudder (mineral veil)

*rouge i kinnene i en diskret, men frisk farge (jeg bruker det på selve kinnbeina, ikke under)

*lys øyenskygge over hele lokket, etterfulgt av en mørkere på ytre del, som duses sammen, slik at ingen overganger er skarpe

*litt av den mørkeste skyggen under øyet også

*maskara

*øyenbrynsgelé

*leppestift, vanligvis etterfulgt av litt gloss, sånn at fargen duses litt ut

Til vanlig holder jeg meg stort sett til maskara, lipgloss og noen ganger litt foundation.

Skrevet

Vanlige dager bruker jeg:

* Dagkrem

* Litt lys brun øyenbrynsblyant (veldig lyse bryn)

* Mascara

* Øyenskygge (lys brun, lys lilla eller beige)

* Brun eyeliner

* Dekkstift/Concealer

* Pudder

* Foundation (hvis det trengs)

* Lipgloss

Skrevet

Jeg bruker alltid:

- flytende concealer under øynene og på litt røde partier - Lancome

- farget dagkrem - lancome

- beige øyeskygge - dior

- liner - dior

- mascara - diorshow

- lipgloss - juicy tubes - den gjennomsiktige

Det gir meg porselenshud.. Skal jeg noe spesielt bruker jeg i tillegg en veldig mørk øyeskygge (sotede øyne) og lys leppestift med lipgloss over..

Skrevet

Renser alltid huden nøye, serum, fuktighetskrem og øyekrem.

Concealer-rund øynene, denne fungerer også som primer

Lip-primer

Foundation- bruker et tynt lag kun for å jevne ut huden

Rouge - naturlig påkinnbena

Pudder - transperant på T-sonen

Øyenskygge - off-white på hele lokket, kontrast-farge ytterst

Mascara - flere lag

Lepper - som regel nøytral gloss

Skal jeg ut går jeg for enten Bardot eller Marilyn look.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet (endret)

Til daglig:

- Concealer rundt øynene, legger transparent løspudder over

- Foundation (mineral) i resten av ansiktet, transparent løspudder der jeg trenger å matte ned litt

- Litt solpudder

- Rouge i naturlig, frisk farge

- Sort eller mørk brun kajal

- Øyenbrynsfarge

- Mascara

- Lipgloss

Til fest omtrent samme pakka, men legger da primer på øyelokket (under concealeren), og bruker gjerne øyenskygge. Er også noe mer generøs med både foundation og rouge.

Endret av O-Ren Ishii
Skrevet

Har sluttet å sminke meg hver dag, for å la huden puste litt.. men som regel sminker jeg meg med:

* Foundation (mineral)

* Finishung dust pudder (mineral)

* Solpudder

* Rouge (mineral)

* Flytende eyeliner

* Maskara

* Øyenbrynspenn

Når jeg sminker meg ekstra, bruker jeg øyenskyggeprimer og øyenskygger (gjerne en lys, en medium og en mørk og blander godt sammen). Hvis jeg skal noe veldig spesielt og vil føle meg ekstra fin, hender det jeg skyggelegger ansiktet med highlighter og kontur-pudder også:)

Skrevet

Jeg bruker foundation og mascara.

Finito.

Skrevet

Til hverdags bruker jeg

*fuktighetskrem

*fundation fra Kanebo

*concealer fra Helena Rubenstein

*øyeskyggeprimer fra Lumene

*svart eyeliner fra Mac

*nøytral øyeskygge fra Mac

*rouge fra Mac

*mascara fra MaxFactor

Jeg legger eyeliner og mascara på ca. halve øyelokket for å fremheve øynene. Til fest kjører jeg gjerne "sotede" øyne - enten den klassiske svarte varianten eller rødt med svare undertoner. Bruker også mer maskara og mer rouge enn til vanlig.

Skrevet
Takk for svar! :)

Når du bruker pudder over, hva slags pudder er det da? Hva heter det liksom?

Jeg ser så mange som er så pent sminket så det nesten ser ut som porselenshud! ;)

Øyenskyggeprimer, er det noe selv de "billige" merkene som L'oreal og Max Factor har?

Er veldig glad i Urban Decay sin (fås kjøpt på nett).

Bruker Everyday Minerals, så det blir et pudder derfra.

Prøv deg frem med løst eller kompakt, og bruk en lett hånd og stor kost;)

Skrevet

Renser huden og tar på fuktighetskrem før jeg sminker meg. Har en primer fra Gosh som jeg bruker en sjelden gang. Til hverdags bruker jeg mascara, litt concealer under øynene, foundation, solpudder og litt rosa/ferskenfarget rouge i kinnene. I den rekkefølgen.

Enig med Corrazy når det gjelder øyenskyggeprimeren til Urban Decay, beste jeg har prøvd!

Skrevet

generellt bör man inte tätat huden alltför mycket med foundation och concealers.

MEN undantaget mineralsminket som länge varit det som de flesta kvinnor i Sverige brukat.

Att bruka mineralsmink är faktiskt BRA för huden då det skyddar. Har du dessutom rätt typ av hudvårdsprodukter under (före och sedan på kvällen) får du en fin frisk hy så småningom.

Jag använder enbart mineralpuder. Det lägger jag ovanpå mitt solskydd. Jag buffar ut pudret lite lätt med min kabukibrush. Concealer brukar jag inte eftersom min hy är väldigt jämn i färgen.

Man ska inte bruka onödigt med make up bara för att det står i tidningar, har man fin hud så skan man ta vara på den.

MVH

Jean

www.skindeepbyjean.blogg.se

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...