Gjest Gjest_marenraa_* Skrevet 19. januar 2009 #1 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei! Jeg lurer på om noen her har positive erfaringer i forhold til alternativ behandling for ADHD, i tillegg til eller i stede for medisinering? Jeg har fått tips om akkupunktur, persontilpassede kostholdsendringer osv, men vil gjerne høre fra dere som har konkrete erfaringer Har litt lyst til å gjøre det jeg kan for å forbedre livet med ADHD, foreløpig er det litt slitsomt. Vil forresten også gjerne høre om noen har erfaringer med strattera - jeg begynner på det i morgen for å teste, ettersom jeg ikke tålte Rithalin. Hilsen Maren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #2 Del Skrevet 19. januar 2009 Har en bror som sliter med ADHD, og han hadde god effekt av akupunktur. Han brukte det i tillegg til medisiner, ikke i stedet for. Han ble roligere og mer stabil av det. Det hjalp - men han ble naturligvis ikke kvitt plagene helt. (Akupunktur kan bare få deg opp til ditt optimale nivå, ikke høyere.) De andre tingene vet jeg ikke noe om. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aeryn Skrevet 19. januar 2009 #3 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg bruker Strattera og har veldig god effekt av den. Er blitt mye roligere, fokusert og har ikke lenger problemer med å starte på og fullføre ting. Er også mindre impulsiv, mer tålmodig og mer stabil i humøret. Og så har korttidshukommelsen blitt bedre. En vanlig bivirkning i oppstartsfasen er at man kan bli deprimert. Hvis det skjer med deg så kan det være greit å vite at det skyldes medisinen og at det går over i løpet av noen uker. Andre bivirkninger som jeg fikk i oppstarten var mild hodepine og mild kvalme dersom jeg ikke tok tabletten sammen med mat. Men dette forsvant etter noen dager. Jeg tar tilskudd av fiskeolje (Eye Q) i tillegg til Strattera. Merker at jeg har blitt enda roligere, mer fokusert og tilstede etter at jeg begynte med det. Er ikke alle som har effekt av dette men kan jo være verdt å prøve. Lykke til med medisinoppstarten Endret 19. januar 2009 av Aeryn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesten Skrevet 19. januar 2009 #4 Del Skrevet 19. januar 2009 Vår sønn hadde ingen effekt av Ritalin og dette var før Stattera kom på markedet, slik at han har vært umedisinert. Han har i alle år fått Efalex kapsler (essensielle fettsyrer) og vi opplevde at han ble litt roligere og fikk litt bedre konsentrasjon. Såpass at andre bemerket forandringen......... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mixelite Skrevet 20. januar 2009 #5 Del Skrevet 20. januar 2009 Vi har proteinintoleranse og har man en adhd-diagnose, mener jeg det kan være verdt å teste om man også har proteinintoleranse fordi symptomene er mange av de samme. I tillegg til å gå på gluten- og melkefri diett, bruker vi eyeq og probiozym. Eyeq ser ut til å hjelpe for konsentrajonen og probiozym styrker magen og fordøyelsen. Norsk proteinintoeranse http://www.npif.no har en del informasjon på sine nettsider og bloggen http://www.vgb.no/24022 har mye informasjon og mange bra debatter rundt temaet "når mat gjør deg syk". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå