Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens, vil ta med jenta mi ut på en kort skogstur og ta henne med til ett sted som jeg har stelt istand med masse tepper og underlag, fyre opp ett bål og prate å kose oss noen timer.

Så snart det er meldt bedre vær da vel og merke :P

Trenger noen tips for hva man kan steke på bålet fordi hu liker ikke godteri(marshmellows).

Noen som har noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med de vanlige grilltingene? Pølser, hamburgere, pinnebrød (gjerne utenpå grillet pølse), speilegg, kakao...

Lykke til på daten. Det høres kjemperomantisk ut!!

Skrevet
Hva med de vanlige grilltingene? Pølser, hamburgere, pinnebrød (gjerne utenpå grillet pølse), speilegg, kakao...

Lykke til på daten. Det høres kjemperomantisk ut!!

Ja selfølgelig, bålstekte pølser er kjempegodt :) Takker :)

Skrevet

Maiskolber og grillspyd med masse godt (som du fikser på forhånd) er også bra på bål :)

Skrevet

Takk gjest, har aldri grillet maiskolber før men det kan jo bli innteresant :)

Blir forøvrig overnatting(hun tok hintene og foreslo det), skal finne ei hei med sjø utsikt og en lun plass å sette opp teltet og gjøre klar bålet :)

Så hente henne senere på dagen og ta henne med opp til plassen som er klar, åså ta med en radio, en flaske god vin og deilig mat, masasjeolje å bare nyte livet og hverandre :)

Setter veldig pris på flere tips :)

Skrevet

:yvonne: Å, det er jo bare såå romantisk!! Vi har vært på endel slike turer og her er noen av mine erfaringer:

Til innbakt pølse: Kjøp en sånn ferdig pizzabunnpakke (en sånn grønn(??) du bare blander i vann) og lag deigen på forhånd. Putt den i en vanlig plastpose, istedenfor å surre det rundt pølsen før dere drar, for da slipper dere så mye klin. Litt av sjarmen er jo å lage det ferdig i skogen og...

Det tar jo ofte litt tid å få bålet "grillbart", så jeg pleier å ha vanlig skinkepålegg, litt sennep og litt ost inni lefse, for så å pakke det inn i aluminiumsfolie. Dette kan dere legge rett på bålet, så har dere litt "før-grilling-snacks"... Obs: det brenner seg fort!! Kjempe godt!!

Pleier også å ha med et par appelsiner (fordi det er frisk smak etter maten), Kvikk-lunsj (fordi jeg forbinder det med "ut på tur" fra jeg var liten), en flaske vann til å drikke og lage kaffe/te (og selvfølgelig da en bitte liten kjele jeg ikke er redd for, evt går det jo ann å ha kokt vann på termos også), og et par halvlitere med brus (gjerne en med solo og en med cola, siden jeg ikke veit hva vi har lyst på når vi kommer dit)...

Kos dere masse!!!!

(Ps. Husk tørr ved da, eller så blir det bare røyk... :fnise: )

Skrevet

Jeg stemmer på pinnebrød! Definitivt! Da imponerer du også for det er så godt ;)

Fant fram en oppskrift til deg: Turistforeningen's pinnebrød

Velg definitivt den varianten der du tvinner rundt pølsene! Åh, kanskje jeg skal ta med kjæresten på ski og pinnebrød-date jeg også?

Fortell hva du finner på til slutt da!

Skrevet

Skjær av topplokket på en appelsin, ta ut innmaten, fyll i sjokoladekakedeig, Sett toppen på. Pakk inn i folie og legg på bålet. Kjempegodt, og enkelt, bare bruk ferdig deig fra toro ol.

Skrevet
Jeg stemmer på pinnebrød! Definitivt! Da imponerer du også for det er så godt ;)

Fant fram en oppskrift til deg: Turistforeningen's pinnebrød

Velg definitivt den varianten der du tvinner rundt pølsene! Åh, kanskje jeg skal ta med kjæresten på ski og pinnebrød-date jeg også?

Den oppskriften er identisk med mine pinnebrød, og de er kjempegode. Jeg bruker ca 2/3 grovt mel og resten hvetemel. Riv litt ost og skjær opp salami, pepperoni eller annen pølse/skinke og bland inn i deigen. Det er helt fantastisk godt. Bare ikke vær for optimistisk og lag for tykke brød, det tar lang tid å få dem gjennomstekt, og de blir fort brent utenpå.

Skal du tvinne deigen rundt pølsene lønner det seg å grille pølsene ferdig før du pakker dem inn i deigen.

Hvis du vil ha en "dessertvariant" av pinnebrød lager du en litt søtere deig med kun fint mel, og når brødet er ferdig (dvs lett lar seg løsne fra pinnen) kan du f.eks. fylle syltetøy i hulrommet. Mmm!

God tur! Skogsdate er jo det beste. :yvonne:

Skrevet
Hvis du vil ha en "dessertvariant" av pinnebrød lager du en litt søtere deig med kun fint mel, og når brødet er ferdig (dvs lett lar seg løsne fra pinnen) kan du f.eks. fylle syltetøy i hulrommet. Mmm!

det er også kjempegodt med smør, kanel og sukker på varme pinnebrød :)

ha en fin tur :)

Gjest Langsyne
Skrevet

Åååå!!! Så koselig det der hørtes ut. Du er jammen snill.

Tortillachips med ost på er kjempe godt å grille på bålet som enkel snacks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...