Gå til innhold

Starthjelp for gammel bil i kulda...?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har en ti år gammel bil som har stått stille i nesten en måned i kulda. (Ikke smart, jeg vet. Men jeg har vært bortreist.)

Da jeg skulle starte den, kinna den bare. En liten uke etter det prøvde jeg igjen, da var bilen helt død. Bare et lite klikk da jeg vred om nøkkelen, ikke noe lys eller kinning eller noe som helst.

Så fikk jeg hjelp av noen med startkabler, og da kinna den igjen, men motoren skrudde seg ikke på.

Fikk hjelp av noen andre med startkabler, fortsatt bare kinning.

Hva kan være gæærnt?

Noen hobbymekanikere her som har en teori eller to?

Bensintanken er nesten full, og batteriet er bare noen få måneder gammelt, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge prøvde du å starte den med startkablene? Har selv startet min bil som har stått lenge i kulda med startkabler, men det tok en stund før den ville starte. Måtte prøve mange ganger...

Batteriet er nok helt tappet av å ha stått lenge i kulda, samt dine startforsøk.

Du kan prøve å lade batteriet med en lader, eller prøve igjen med startkabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lad batteriet fullt opp, og sjekk vannstanden på det. Når det er kaldt trekker vannet seg sammen, så hvis det lå på minimum fra før, kan det ha blitt for lite. Siden batteriet er såpass nytt bør det ellers være i orden, men sjekk at det ikke er veldig møkkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...