Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 jeg er alenemamma og har lyst til å skaffe meg barnevakt til å høre etter småen ett par-tre timer etter han har lagt seg en kveld i uka. hvor mye er der vanlig å betale?
lapez Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 jeg er alenemamma og har lyst til å skaffe meg barnevakt til å høre etter småen ett par-tre timer etter han har lagt seg en kveld i uka. hvor mye er der vanlig å betale? Hvor liten er barnet? jeg ville gitt 100 kr i timen jeg...
Gjest ts Skrevet 19. januar 2009 #3 Skrevet 19. januar 2009 Hvor liten er barnet? jeg ville gitt 100 kr i timen jeg... han er 3,5 år og sover somregel godt etter han først har sovnet. om jeg har lagt han før barnevakten kommer, så er jo det bare for bv å sitte der... er det ikke da litt mye med 100 kr timen?
lapez Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 han er 3,5 år og sover somregel godt etter han først har sovnet. om jeg har lagt han før barnevakten kommer, så er jo det bare for bv å sitte der... er det ikke da litt mye med 100 kr timen? Jeg hadde gitt 200 for tre timer kanskje... Det er at ansvar selv om noen bare "sitter der" man vet aldri når barnet våkner å har mareritt fks, eller er syk osv.. derfor bør jobben betales, jeg synes det er verd 100 kr i timen å vtie at barnet er i trygge hender
Gjest ¤bella¤ Skrevet 19. januar 2009 #5 Skrevet 19. januar 2009 En 200-lapp for tre timer en kveld syns jeg er rimelig pris.
MonicaØH Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Hei. Jeg har sittet barnevakt før, akkurat for en som sover om kvelden Jeg fikk 300 kroner, fordi det var i tre timer Hadde jeg fått en 100-lapp for tre timer, hadde jeg nok blitt litt skuffet Selvom jeg bare sitter der, så er det jo en jobb likevel..
kompi Skrevet 19. januar 2009 #7 Skrevet 19. januar 2009 Synes 200 er en ok pris for 3 timer jeg. Hadde jeg vært 12-15 år så hadde jeg sikkert synes det var ok med 150 og... Kan jo kjøpe en brus og en pose med potetgull... Jeg satt masse barnevakt som mindre,var ikke alltid jeg fikk så mye,men er glad i barn og synes det bare var koselig;)
Jade Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Jeg ville ikke kalle det en jobb hvis ungen har lagt seg og man har fått masse digg og et utvalg av gode filmer hun kan kose seg med. Og i tillegg blir kjørt hjem på kvelden. Klart de skal ha penger, men 100kr timen for å kose seg foran TVen synes jeg er voldsomt, når vi sammenligner med hvilken timepris en lavtlønnet i arbeid har, og forskjell i mengden arbeid.
Gjest ¤bella¤ Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Jeg ville ikke kalle det en jobb hvis ungen har lagt seg og man har fått masse digg og et utvalg av gode filmer hun kan kose seg med. Og i tillegg blir kjørt hjem på kvelden. Klart de skal ha penger, men 100kr timen for å kose seg foran TVen synes jeg er voldsomt, når vi sammenligner med hvilken timepris en lavtlønnet i arbeid har, og forskjell i mengden arbeid. De passer da på barnet ditt. Er ikke det jobb så kunne jo like godt ungen lagt der hjemme aleine...
liv Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 En bruker jo faktisk av sin tid så det burde jo lønnes. Jeg har prøvd å finne barnevakt som kan sitte etter gutten har sovnet og tilbydd 200/250 kr for tre timer, de fleste takker nei pga at det er for dårlig betalt
Gjest Stjernedryss Skrevet 19. januar 2009 #11 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes det kommer litt ann på alderen på barnevakten. Dersom det er snakk om en 15-16 åring må det vel være greit med 200 kr for 3 timer. Hadde jeg vært deg ville jeg uansett hatt en barnevakt som var litt interessert i å gjøre dette og ikke var så alt for opphengt i kun lønnen.
missluna Skrevet 19. januar 2009 #12 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes det kommer litt ann på alderen på barnevakten. Dersom det er snakk om en 15-16 åring må det vel være greit med 200 kr for 3 timer. Hadde jeg vært deg ville jeg uansett hatt en barnevakt som var litt interessert i å gjøre dette og ikke var så alt for opphengt i kun lønnen. Jenta jeg har snakket med er 15 år gammel og sa umiddelbart ja da jeg spurte henne, uten at lønnen har vært nevnt. Bare litt redd for at hun skal bli skuffet om jeg tilbyr for lite..
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Jeg synes det kommer litt ann på alderen på barnevakten. Dersom det er snakk om en 15-16 åring må det vel være greit med 200 kr for 3 timer. Hadde jeg vært deg ville jeg uansett hatt en barnevakt som var litt interessert i å gjøre dette og ikke var så alt for opphengt i kun lønnen. Dere må nok finne noe som ikke er så opphengt i lønnen. Da jeg var 15år så hadde jeg en jobb der jeg tjente 125kr/t. Dette tilsvarer sikkert rundt 135kr/t i dag... Når sant skal sies så er det rimelig chill å sitte barnevakt for ett barn som stort sett sover Selv så synes jeg egentlig det høres greit ut med 200kr for 3 timer. Man kan tross alt bare sitt der å se TV og slappe av den tiden ungen ikke trenger oppfølging
Gjest Miley Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 200 kr for tre timer synes jeg må være greit. Jeg tjener under hundre kroner i timen etter skatt på min jobb, hvorfor skal femtenåringer tjene bedre?
Telys Skrevet 19. januar 2009 #15 Skrevet 19. januar 2009 Jeg tror vi pleide få litt mindre enn 100kr timen. Fikk somregel en samlet pris for den kvelden vi satt. Vi var 13 år,så vi ble glade for 300kr for 3-4timer. Men man må jo også tenke på at det kanskje går litt penger på brus,snacks ol. (vet ikke om alle gjør dette,men vi fikk det hvis vi satt i helgene spesielt) Andre ganger når vi gikk ute med småbarn,så fikk vi 10-20kr timen,og var kjempefornøyde :gjeiper: Hehe,hadde aldri gjort det for den summen den dag idag;)
Jade Skrevet 19. januar 2009 #16 Skrevet 19. januar 2009 200 kr for tre timer synes jeg må være greit. Jeg tjener under hundre kroner i timen etter skatt på min jobb, hvorfor skal femtenåringer tjene bedre? Ja, hvorfor skal femtenåringer tjene bedre på å sløve i sofaen foran TVen! Og vi snakker ikke om tapt inntekt her heller. Det er ikke slik at 15åringen må ta fri fra sin superlønnede jobb på 300,-/timen for å passe barnet
Gjest Caya Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 Da jeg var 15 tjente jeg 75 kr timen som pakkehjelp i en matbutikk (det er riktignok noen år siden men). Synes det er en grei timespris, så 200-250 kr for 3 timer høres helt OK ut.
Pjukset Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Jeg synes det kommer litt ann på alderen på barnevakten. Enig. Da jeg var 17-18 og satt barnevakt ved siden av skolen for å tjene en slant, så hadde vi en timespris på 75 kr (dette er maaaange år siden). Skulle jeg vært barnevakt nå, så hadde jeg nok krevd litt mer Det man også må tenke på, er jo at man betaler ikke skatt, man får penger rett i henda. 300 kr for 3 timer er derfor ikke så værst syns nå jeg
GlaJenta88 Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 jeg er alenemamma og har lyst til å skaffe meg barnevakt til å høre etter småen ett par-tre timer etter han har lagt seg en kveld i uka. hvor mye er der vanlig å betale? Jeg synes vel at 100kr timen evt 200 for tre timer er en ok lønnssats for en barnevakt på 15 år. De gangene jeg har sittet barnevakt har jeg igrunn blitt glad for å få betalt i det hele tatt, og jeg hater å bli spurt om hvor mye jeg selv synes jeg skal ha. Det er klart at det også er forskjell på å få ansvaret med å legge barnet og å komme til et hus hvor barnet allerede er lagt og sover. Hvis man bare skal være der, så får man jo dessuten gjort lekser osv. Og da har man jo ikke behov for helt den samme lønnen. Jeg synes at du burde vurdere lønnen litt etter dagen og ikke nødvendigvis gå etter en mal Hvilke jobber har dere som tjener under 100kr etter skatt forresten? Trodde at de aller fleste hadde tariffavtaler ang minstelønn, jeg.
Gjest Gjest_lille meg_* Skrevet 20. januar 2009 #20 Skrevet 20. januar 2009 Jeg er 21 år selv, og pleier å sitte barnevakt på noen trillinger i 6 års alderen. Å det er fryktelig mye arbeid. Jeg lager mat til de, vi gjør lekser sammen, og jeg legger de. Og som regel må jeg krangle meg gjennom de fleste tingene, for de prøver så godt de kan å "lure" meg hele veien, slik at de kan være lengre oppe osv.. Men det jeg skulle fram til var at når jeg passer, så passer jeg i ca 4 timer, og får da 200 kr. Noe jeg syns er fryktelig lite, siden det er snakk om 3 barn, og jeg må kjøre en halv time at og fram til de. Jeg hadde vore stor fornøyd med ca 150 kr for 1-2,5t ca, så 200 kr fra ca 2,5-3,5 osv. Å visst det er snakk om en hel lørdagskveld så kunne en ha gitt 400-500 kr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå