Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min(23år) har bestandig vært opptatt av å holde seg i form, men i det siste(ca etter jul) har han blitt helt fanatisk. Vi bruker en time på Rema for å handle til helga. Grunnen er at han leser på alle varene hva som er i, og hvor mye fett det er osv.

Nå har han laget middag til oss. Kjøttboller med pasta. Han har kjøpt fullkornspasta og sto å veide tallerkene våre mens han la opp mat. Og det er ingen saus eller grønnsaker eller noe. Det er en tallerken med kjttboller og pasta. Punktum.... Hva er det som skjer???

Han sitter på dataen støtt og stadig og regner ut proteiner, karbohydrater, fett og alt som er. Setter opp matplaner og følger de slavisk. I dag henta han ei 5kgsbøtte med proteinpulver som han har bestilt seg.

Treningen har også tatt helt overhånd. Trener hver kveld, 2-4 timer hver økt, samt 1 time kondisjon tirsdag og torsdagsmorgen...

Hva har skjedd med kjæresten min??? Det er egentlig ekstremt irriterende. Som om at det ikke er lov til å spise vanlig mat her i huset.

Har noen noen tips og støttende råd????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår at det kan være kjipt... Du må få spise det du vil! Han trenger ikke ta på saus, eller hva det nå enn skulle være du vil ha... Snakk med ham om dette.

Det er sikkert kjedelg at han trener så mye også. Synes iallefall dere burde ha en kjærestekveld i uka. Kanskje dere kan ha en kveld dere gjør noe annet og at du kan være med ham å trene to kvelder?

Bare vær glad han ikke har begynt med steroider! Da er det bedre at han er nøye med kostholdet istede.

Skrevet

Vi trener jo samtidig 2 ganger i uken. Er på samme spinningtime, men blir jo ikke så mye kvalitetstid ut av det. Sitter jo der og hører på en skrikende instruktør...

Kjenner at hvis det her fortsetter kan det bli tøft, men jeg kan jo ikke hindre han i det han har lyst til heller.

Håper det bare er en fase!

Men som du sier, jeg er sjeleglad for at han ikke har begynt på stereoider!

Skrevet (endret)

Jeg skjønner ikke hvorfor han dropper grønnsakene? Saus er både fetende og unødvendig (pleier selv bare å ta en liten dæsj), men grønnsaker? Grønnsaker er viktig for helsen - ikke er det fetende heller!

Fullkornpasta er bare sunnt :) Vanlig pasta blir du (ihvertfall jeg) bare sulten igjen av med en gang.

Veie mat har jeg gjort tidligere, men det var fordi jeg slanket meg. Og det funket, og det var nødvendig. Heldigvis støttet samboeren min meg igjennom det :)

--

Men, får du ikke spise det du vil? En ting er at han er fanatisk på seg selv, han kan ikke være fanatisk på andre.

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...