Gå til innhold

Hvor i Oslo?

Gjest Gjest_Klara Ku_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Klara Ku_*
Skrevet

Hei!!

Jeg kunne tenke meg å bo i Oslo, men jeg vil ikke bo på et sted med masse "problemfolk", der hvor det er flust med sosialboliger etc, ei heller steder hvor det bor mange innvandrere, kan fint spare meg for den matlukten i oppgangen, hehe.

Noen ideer? Gjerne østkanten, bare det er sentralt! max 5-10 min med t-bane eller noe. :D

:) betaler opptil 7000 og vil bo for meg sjøl. ;P

Jeg har et til spm, hva kan jeg egentlig få av hybel på f. eks. Frogner/Majorstuen til 7000 kr i måneden med strøm etc inkludert? :) Ser for meg en bitteliten hybel :) Men så trenger jeg ikke stort med plass! Bare jeg har et eget sted! Er det fullstendig urealistisk? :P

Hilsen Klara Ku

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frogner og Majorstuen er ganske dyrt, så du får vel noe i 10-20 kvm-klassen for den prisen. Noe ala denne hybelen.

Når det gjelder problemfolk/innvandrere så er jo østkanten ganske begrenset. Lambertseter, Nordstrand, Hasle og de områdene er kanskje relevante.

Skrevet

Uff, var vel det jeg tenkte meg. :S Visste ikke at det var såpass dyrt, men så klart, når det er ettertraktet kan jeg vel ikke forvente stort annet. :) Hva med Grünerløkka? Hadde vært litt fint med et innlegg fra en som virkelig kjenner leiemarkedet i Oslo. :P

Skrevet

Du kan leie 1-roms leilighet (35 m2) umøblert med radiatorvarme (varmtvann og radiatorvarme er gjerne inkludert i husleien) til kr. 7.500,- i rolige vestlkantstrøk. Men da skal du være heldig, de er få. Single voksne i jobb liker å leie slike og de som eier slike kan velge og vrake blant leietakere,spesielt om adressen er Frogner. Kanskje leieprisene er like på østkanten? Grünerløkka og Torshov er blitt veldig populært og "rehabilitert" de senere år, så mulig leieprisene er de samme der som på Frogner?

Tror ikke du finner mye til under den prisen, da må en over på hybler med hybelkjøkken. På www.finn.no er det en del å velge i.

Gjest Gjest_Klara Ku_*
Skrevet

Da er Frogner utelukket! Majorstuen og tenker jeg. :) Er uansett sosseområder av uante dimensjoner. :fnise:

Hva med Gamlebyen eller Tøyen? Må være minst 50 % nordmenn der. Jeg vil virkelig ikke føle meg som en minoritet i Oslo. Hehe. Jeg er ikke kjent i Oslo! Hjelp meg osloborgere. :(

Hva kan fås for 7000 der? :P

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet

Et kjapt søk på finn.no gir deg dette svaret. Mye å velge i, med andre ord.

Skrevet

Beklager å si det, men hvis du skal flytte til Oslo anbefaler jeg deg å endre litt på holdningene dine.

Oslo er en liten by, men dog en storby. Det vil si at du vil finne folk av alle nasjonaliteter i alle bydelene. I noen av bydelene er det flere. Men matlukt i gangene, andre hudfarger og mennesker som snakker annerledes en deg, dialekt for eksempel, må du regne med.

Prøv finn. Så anbefaler jeg deg å google bydelene, ligger bydelsbeskrivelser inne på nettet, der prosentandel av fremmedspråklige står per bydel. Tror faktisk Oslo Vest ligger høyt oppe, men det er mest svensker og sånt...

Gjest Heloise
Skrevet (endret)
Da er Frogner utelukket! Majorstuen og tenker jeg. :) Er uansett sosseområder av uante dimensjoner. :fnise:

Hva med Gamlebyen eller Tøyen? Må være minst 50 % nordmenn der. Jeg vil virkelig ikke føle meg som en minoritet i Oslo. Hehe. Jeg er ikke kjent i Oslo! Hjelp meg osloborgere. :(

Ikke Tøyen og Grønland i så fall, jeg jobber på grønland :P Og har venner som bor der.

Grünerløkka noen steder er OK. Søndre Nordstrand er også bra her og der. Men liker du ikke "sosser" så stay far away from MajorstuA og Frogner... :P Hovseter og Holmen som er vestover er egentlig ålreit. Npr det kommer til din beskrivelse i alle fall, kanskje. Tåsen er jo koselig...

Endret av Heloise
Gjest Gjest_Klara Ku_*
Skrevet

Har ikke noe imot sosser, men enkelte utlendinger, derimot! Skulle nesten tro at øynene deres detter ut når som helst. Jeg er for øvrig fra sentrale Bergen, så utlendinger er ikke ukjent for meg, men gloingen blir jeg aldri vant til. (og, nei, jeg går ikke rundt og tror jeg er så himla pen for de som tolker det dithen)

Jeg har også hatt noen uheldige opplevelser med utlendinger.

Takk for svar :)

Gjest Heloise
Skrevet

Vel da tror jeg nok at Tåsen og vestover heller er tingen :) I sentrum-sentrum er det mange av de uansett hvos omtrent :) Øst er det bare å glemme så og si, unless you har penger til en villa her og der. Holmen, Røa og rundt deromkring er vel mest "safe" hvis du skal unnga de.

Skrevet

I går stekte min svenske nabo fisk... Da hadde jeg utlending med matlukt i oppgangen. Fyda!

Gjest Gjest_Klara Ku_*
Skrevet
I går stekte min svenske nabo fisk... Da hadde jeg utlending med matlukt i oppgangen. Fyda!

Spar meg.

Jeg vurderer nok mest Grunerløkka. :) Er ikke allergisk mot innvandrere, vil bare ikke bo i nærheten av de med alskens problemer. Vet det er vanskelig å forstå.

Skrevet

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du vil flytte til Oslo, men jeg skal spare deg.

På Løkka er det dyrt, og mange men annen hudfarge enn hvit, og annet morsmål enn norsk.

Skrevet
Jeg vurderer nok mest Grunerløkka. :)

Grünerløkka kommer til å gi deg bakoversveis tilbake til Bergen.

Skrevet
Jeg skjønner bare ikke hvorfor du vil flytte til Oslo, men jeg skal spare deg.

På Løkka er det dyrt, og mange men annen hudfarge enn hvit, og annet morsmål enn norsk.

Jeg bor i Oslo allerede, men kommer aldri til å flytte til et strøk der jeg blir minoritet. Det gjelder ganske mange andre etnisk norske i byen også. Det er jo nettopp derfor det blir så mange utlendinger i enkelte bydeler.

Gjest Oslo øst
Skrevet

Bor i Oslo øst jeg.. Nærmere bestemt i Østensjø bydel med østensjøvannet som nærmeste nabo. her kan du få en hybel til rundt 5000kr. Her jeg bor er det ikke mye innvandrere men nok endel litt lengre opp mot oppsal. Har bodd her i mange år og kan ikke se hvor dere henter alle de innvandrerne som skal bo her ifra? Skjer faktisk VELDIG mye mindre her enn nede i byen på de litt "finere" strøkene..

Skrevet
Bor i Oslo øst jeg.. Nærmere bestemt i Østensjø bydel med østensjøvannet som nærmeste nabo. her kan du få en hybel til rundt 5000kr. Her jeg bor er det ikke mye innvandrere men nok endel litt lengre opp mot oppsal. Har bodd her i mange år og kan ikke se hvor dere henter alle de innvandrerne som skal bo her ifra? Skjer faktisk VELDIG mye mindre her enn nede i byen på de litt "finere" strøkene..

Jeg bor selv i Østensjø bydel, og det er ikke spesielt mange med mørk hudfarge her, selv om jeg bor oppover mot Oppsal. ;)

Da jeg flyttet til Oslo for fem år siden, bodde jeg på Grønland. Deilige, multikulturelle Grønland. Ja, en del mannføl stirrer, men ikke mer enn fulle nordmenn og svensker i Bogstadveien.

Her er for øvrig en oversikt over andel innvandrere i de ulike bydelene i Oslo: http://www.utviklings-og-kompetanseetaten....07/innv0701.pdf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...