Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nylig flyttet sammen med en mann, vi har det generellt ganske bra sammen.. men her om kvelden ble vi liggende å snakke sammen, vi delte endel hemmeligheter fra fortiden vår. Og det kom da fram at han hadde kjøpt ei hore for et halvt år siden (like før vi møttes).

Bare dèt fikk det til å gå kaldt nedover ryggen min :tristbla:

(naive meg går rundt i den troen at vanlige urnorske gutter ikke gjør sånt)

Neste tanken som slo meg var sykdommer, dette hadde skjedd under en ferietur i Bulgaria, han var full og tror han brukte kondom, men er ikke helt sikker på om han gjorde det.

Han har ikke sjekket seg for sykdommer..

Nå er det to tanker som svirrer rundt i hodet mitt:

1. Klarer jeg å være sammen med en som er skruppeløs nok til å kjøpe hore?

2. Har han fått noen sykdommer som har blitt overført til meg? (tenker da ikke på kjønnsykdommer, men verre som HIV ol..)

Hva ville dere gjort om dere var i min situasjon? Noen som har tips eller gode råd å komme med?

Siden han fortalte meg det har jeg trukket meg fullstendig unna og jobber overtid på jobb slik at jeg skal slippe å se ham... klarer ikke å forholde meg til hemmeligheten han delte med meg. :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv sier så var han full. Selv om det ikke er noen unnskyldning, så er det faktisk sånn at mange føler at de får mindre hemninger av å drikke alkohol.

Å kjøpe sex i mine øyne er aldri ok, men jeg skulle klart å komme over det hvis kjæresten min gjorde det en gang på ferie, i fylla.

Gjest regine ii
Skrevet

Det siste er vel enklest å gjøre noe med: HAN går til legen umiddelbart, og tar de tester som må tas. HIV tar det noen måneder å få bekreftet/avkreftet, men ellers går det fort.

Om du kan leve med handlingen hans er vel bare du som kan finne ut av. Jeg vet ikke om jeg kunne det, for meg har dette mye med menneskesyn å gjøre. I tillegg syns jeg ikke "fylla har skylda" er noe godt argument - uansett. Dessuten syns jeg han har utvist en total uansvarlighet ved ikke å sjekke seg for sykdommer i etterkant.

men det er vel uansett lurere å snakke med han enn å unngå han totalt?

Skrevet

Det jeg reagerer på er hele den kjønnssykdomsdelen.

Slik jeg ser det har man et visst ansvar ovenfor partneren sin når det gjelder å sjekke seg før man har sex uten komdon, men det har han altså ikke gjort? Selv om han VET han har hatt sex med en prostituert, og han ikke vet med sikkerhet om han brukte kondom.

Jeg kunne nok levd med at kjæresten min hadde kjøpt en hore før han møtte meg, men jeg tror neppe jeg kunne levd med at han hadde gitt meg en kjønnssykdom fordi han ikke testet seg etter å ha kjøpt hora..

Gjest Tore_22
Skrevet

Jeg har selv gjort denne tabben her, var under en fyll i hovedstaden og jeg var litt i "gi faen" humør.. det har altid virket litt spennende for meg å kjøpe ei hore (stikkordet her er "har").

Skulle hørt på kompisen min som advarte meg for jeg angrer skikkelig på det og vil aldri gjøre noe slikt igjen, blir kvalm og uggen i hele meg bare av å tenke på det :S kanskje han fyren føler det samme?

Alle kan gjøre noen tabber av og til, sålenge man lærer av det.

Og selv om det var 5 minutter før han traff deg så hadde han ikke truffet deg før uansett, så slikt kan man ikke si noe på. Ingen er jo synske og tenker "nå puler jeg ho hora her åså møter jeg min neste samboer om 20 min".

Jeg brukte heldigvis kondom og kom ikke heller, men han burde uansett sjekke seg for sykdommer om han er usikker.

Skrevet

Jeg ville hatt betenkeligheter med å fortsette et forhold med en som tydeligvis er selvdestruktiv eller i det minste ikke har respekt for eget liv og helse. Da holder jeg meg heller til ekstremsportutøvere i andre sportsgrener.

Skrevet

Jeg vet ikke hvordan jeg hadde reagert på hore-i-fylla-delen. Jeg hadde sikkert kastet opp og hivd han på dør. Jeg vet ikke.

Men han har i nesten 6 måneder visst at han kanskje har kjønnssykdommer. Han har i 6 måneder ikke giddet å få dette avkreftet ved å sjekke seg. Og han har i 6 måneder (uten å fortelle deg det, uten å gi deg et valg) utsatt deg for denne mulige faren. I EDRU tilstand!! Ønsker han virkelig at du skal bli syk? Eller er han bare veldig uvitende?

Nå får vi håpe at de brukte kondom. Går utifra at de fleste horer er såpass glad i livene sine, at de beskytter seg. Men HVIS denne horen ikke ikke gjør det, så har han ligget med ei som har ligget med mange andre som har ligget med mange andre som synes det er greitt å droppe kondom. Dette gjelder forsåvidt alle som driver og har ubeskyttet sex.

Gå sammen til legen, test begge, be om å få resultatene skriftlig (som du skal se). Han MÅ teste seg, tilfelle det er noen sykdommer han har som du ikke har fått (enda), eller som ikke gir utslag på test enda.

Lykke til! Krysser fingrer og tær på at du ikke har blitt smittet av noe.

Skrevet

Jeg ville sett det an på sitasjonen.. Dette kan jo også være en tillitserklæring! At han føler seg trygg på deg og tør å dele sine hemmeligheter med deg. Dette er sannsynligvis noe han angrer på og aldri ville gjort igjen? jeg har jo også gjort dumme ting jeg har vokst på og aldri vil gjøre igjen...

Skrevet

Uff så kjedelig situasjon.. Ikke alltid like smart med disse samtalene om fortiden, kan dukke opp en del uventet :(

Hvordan går det med deg?

Skrevet (endret)
Jeg ville sett det an på sitasjonen.. Dette kan jo også være en tillitserklæring! At han føler seg trygg på deg og tør å dele sine hemmeligheter med deg. Dette er sannsynligvis noe han angrer på og aldri ville gjort igjen? jeg har jo også gjort dumme ting jeg har vokst på og aldri vil gjøre igjen...

Jo, det er jo fint for han at han kan stole på henne. Men hun kunne jo ikke stole på han når han har sex med henne uten å fortelle henne at NÅ kan det hende du får en kjekk kjønnssykdom eller 10. Og det har han jo gjort - igjen og igjen og igjen...

Endret av Jade
Skrevet

Synes det er ganske alvorlig.

Utsette andre mennesker for sykdommer er forkastelig.

Moral om å kjøpe andre for sex er forkastelig. Full eller ikke, jeg hadde tatt turen til legen og gått fra han.

Skrevet
Synes det er ganske alvorlig.

Utsette andre mennesker for sykdommer er forkastelig.

Moral om å kjøpe andre for sex er forkastelig. Full eller ikke, jeg hadde tatt turen til legen og gått fra han.

Må legge til at dette skjedde meg, ble smittet av clamydia ( noe jeg var glad for da det kunne vert en god del værre;)

Skrevet

Har snakket litt med ham ikvell, han sier at hele opplevelsen var rar,uvirkelig og i etterkant har han følt seg "ekkel" bare ved å tenke på det.

Har alltid tenkt på horekjøp som en form for voldtekt av hora, hun trenger pengene og lar menn som kan betale gjøre det de lyster. Det gjør meg kvalm. Mulig jeg er trangsynt og konservativ. Men jeg synes det er et overgrep, og føler en sorg over at mannen min, som jeg trodde var verdens snilleste kunne gjøre noe sånt.. :tristbla:

Jeg har selv testet meg for kjønnsykdommer for èn måned siden, men HIV har jeg ikke testet meg for. Mannen min vil ikke til legen, så jeg tok ansvar selv og bestilte legetime. Skal inn imorgen for å ta prøvene så er det vel bare å sitte på pinebenken å vente.

Det som skremmer meg i forbindelse med en HIV test, er at jeg har vært så syk siste månedene. Har hatt feber, hovne kjertler og en influensa som ikke har gitt seg enda. Har også vært utrolig slapp og svimmel. Når jeg ikke er på jobb sover jeg mest. Så noe er galt, får bare håpe det er en vanlig forkjølelse..

Takker alle for gode svar, har ikke bestemt meg enda for hva jeg skal gjøre ang forholdet mitt med ham. Akkurat nå føler jeg meg ført bak lyset, og vet ikke hvordan jeg skal leve et helt liv sammen med ham.. :tristbla:

Skrevet

Så lenge han nekter å teste seg, så bør du ikke ha ubeskyttet sex med han. Han kan ha sykdommer han ikke har smittet deg med... enda.

Skrevet

Denne mannen NEKTER i tilegg å teste seg???

helt seriøst...han virker ikke mye god

Skrevet

Syns det er litt drøyt å kalle dette for en mørk fortid, han har jo ikke akkurat serievoldtektsmann eller noe.. Men for all del, jeg syns ikke han har vært så fryktelig kul..

Skrevet

Det er det at han ikke vil teste seg som jeg hadde blitt pissed for!! Jeg hadde seriøst aldri vært sammen med en mann som ikke ville gjort det, i det minste for din skyld. Da bryr han seg ikke om deg, og du fortjener seriøst bedre enn det der..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...