Arwen Skrevet 19. januar 2009 #1 Skrevet 19. januar 2009 Har jo en ekstremt aktiv toåring som er frisk og rask og full av energi, hun bare legger på seg utrolig lite. Lurer derfor hva deres toåringer veier/veide.
lille katt Skrevet 19. januar 2009 #2 Skrevet 19. januar 2009 Har ikke vært på toårskontroll enda, men vår toåring veier vel rundt 11 kg og er ca 86-88 cm. Frisk og rask og aktiv, men ikke spesielt stor .
Donpedro Skrevet 19. januar 2009 #4 Skrevet 19. januar 2009 Ca 85 cm og 13,5 kg (ihvertfall under 14, vil aldri stå stille lenge nok på vekten).
Arwen Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #5 Skrevet 19. januar 2009 Ca 85 cm og 13,5 kg (ihvertfall under 14, vil aldri stå stille lenge nok på vekten). jeg kjøpte ny vekt nå som er superrask og da fant vi plutselig ut at hun ikke har lagt på seg noe nesten. Før det har vi heller ikke klart å få henne til å stå stille lenge nok. Hun blir 2 i mars og veier 10,5 kg. Er 82 cm så da står det vel i stil. Er nok helt sunn og frisk, men litt hønemor må man jo være.
jolie Skrevet 19. januar 2009 #6 Skrevet 19. januar 2009 Jeg mener å huske at Maia var rundt 10 kg og 80 cm rett før hun var to år.
Gjest Gjest Skrevet 19. januar 2009 #8 Skrevet 19. januar 2009 Normalområdet er 9-14,5kg (80-92 cm). Jenten her var 12kg og 90 cm. Akkurat passe i forhold til hverandre.
Lillemams Skrevet 19. januar 2009 #9 Skrevet 19. januar 2009 Gutten vår var 14kg og 95cm på 2års kontrollen:)
~umulia~ Skrevet 19. januar 2009 #10 Skrevet 19. januar 2009 Sønnen min var 93 cm og 16 kilo på toårskontrollen, som var 4 mnd sen.
Arwen Skrevet 19. januar 2009 Forfatter #12 Skrevet 19. januar 2009 Så da kan jeg egentlig bare konkludere med at det er store forskjeller og at min er like normal som alle andres
lille katt Skrevet 19. januar 2009 #13 Skrevet 19. januar 2009 Så da kan jeg egentlig bare konkludere med at det er store forskjeller og at min er like normal som alle andres Antakelig . Jeg har tenkt litt på dette med at "alle" foreldre sier at barna vokser så fort det første året, de rekker ikke å slite ut klær, de vokser ut av alt med en gang etc. Vi har overhodet ikke hatt det slik. Veslejenta vår brukte de samme størrelsene i evigheter. Men forleden møtte jeg en plugg på 11 måneder som var like stor som henne. Da innså jeg plutselig at denne pluggen har brukt under halvparten så lang tid som henne på å bli så stor - ikke rart man føler de vokser fort da .
IdaC Skrevet 19. januar 2009 #14 Skrevet 19. januar 2009 Hadde kontroll 2 uker etter 2 års dagen og da veide han 11,6 (med klær på) og var 93 cm lang. Han ble født lang og tynn og har fulgt den kurven siden. Han spiser godt men er aktiv. Ifølge kurven på 2 års kontrollen så var han undervektig, men legen sier at så lenge han er aktiv og han alltid har vært tynn så var det ikke farlig. Dem legger jo på seg i rykk og napp og jeg syns han la på seg myyyye mindre etter han ble ca halvannen år.
Susan Sto Helit Skrevet 20. januar 2009 #15 Skrevet 20. januar 2009 Gutten min er ikke veid eller målt på en stund, men antar han er ca 11kg og 86-88 cm. Han la nesten ikke på seg mellom kontrollen da han var ett og og kontrollen da han var 18 mnd... Men like etter dette hadde han et rykk. Er veldig rykk og napp... Jeg bekymrer meg litt for at han er lav for alderen, men han er kanskje ikke det. Han har alltid vært tynn, helt siden han begynte å bevege på seg selv. Så så lenge han spiser greit, så bekymrer ikke jeg meg.
la Flaca Skrevet 20. januar 2009 #16 Skrevet 20. januar 2009 (endret) Vi har nesten ikke vært på en eneste kontroll på helsestasjonen med minsten. Følger med at hodeomkretsen er som den skal være, men ellers syns jeg det er uinteressant å vite hvor tung eller lang han er så lenge han er frisk. Hvorfor skal man på død og liv veie og måle? Husker at jeg var mer opptatt av det der med førstemann, men nå ser jeg ikke poenget. skrivefeil Endret 20. januar 2009 av la Flaca
Donpedro Skrevet 20. januar 2009 #17 Skrevet 20. januar 2009 Veier og måler man på død og liv, altså? Synes det er artig, jeg, å følge med på utviklingen. Han har alltid ligget under normalen mht høyde, så er jo litt interessant sånn sett også. Man kan jo for øvrig "oppføre seg friskt", selv om vekt og høyde etterhvert avviker såpass mye at noe faktisk er galt og bør følges opp. har feks venner med friske noe undervektige barn, som pga dette har fått beskjed om at de ikke skal drøye alt for lenge med å se ann dehydrering ol. ved omgangssyke. Kjekt for dem å vite.
Caramba Skrevet 20. januar 2009 #18 Skrevet 20. januar 2009 Gutten min var 12 kg og 86 cm på 2-årskontrollen for en uke siden. Ikke stor gutt, men ikke liten heller.
lille katt Skrevet 20. januar 2009 #19 Skrevet 20. januar 2009 Hvorfor skal man på død og liv veie og måle? Husker at jeg var mer opptatt av det der med førstemann, men nå ser jeg ikke poenget. Dersom jeg får en god og rund baby som spiser godt og vokser ut av klærne sine, kommer ikke jeg heller til å veie så mye. Men hvis jeg får en maken baby som sist, som suger på puppen i fem minutter for så å sove til neste måltid, og som fortsetter å være både småspist og minst i barselgruppa de neste to årene, så ser jeg absolutt poenget med å veie og måle .
Susan Sto Helit Skrevet 20. januar 2009 #20 Skrevet 20. januar 2009 Vi har nesten ikke vært på en eneste kontroll på helsestasjonen med minsten. Følger med at hodeomkretsen er som den skal være, men ellers syns jeg det er uinteressant å vite hvor tung eller lang han er så lenge han er frisk. Hvorfor skal man på død og liv veie og måle? Husker at jeg var mer opptatt av det der med førstemann, men nå ser jeg ikke poenget. skrivefeil Hvordan skal hodeomkretsen være da? Lilegutten min har lite hode. Har alltid hatt lite hode, og det vokste lite fra gang til gang. Har aldri tenkt over det som unormalt, og det er ingen som har kommentert heller. Har lite hode selv jeg, og har aldri fått høre at det betyr noe spes... Mål og vekt følger man vel med på for å finne ut om noe er unormalt. Har venner som oppdaget leverproblemer på sitt barn fordi h*n ikke vokste normalt, men forble mye mindre enn sine jevngamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå